globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 15:30 | Nahoru | #181
Ještě můj strojařský příspěvek, pokud nesouhlasíte, prosím neukamenovat Předně si nejdříve ujasněte v hlavě co je rychlost otáčení a co je rychlost obvodová. Rozhodně souhlasím, že na to má vliv spousta faktorů ale tenhle jsem tady nenašel.
-Styčná plocha s vozovkou je něco jako elipsa, délka je daná nejvíce průměrem kola a šíře šířkou gumy a zatížením na vozovku. Čím větší zatížení na vozovku, tím širší elipsa ale zároveň větší rozdíl mezi obvodovou rychlostí !!! na hraně té elipsy . V jednom okamžiku jakoby ve stejných otáčkách se odvalují dvě kola o rozdílném průměru. Pokud vezmu střed elipsy za nulový bod je na jednom okraji elipsy prokluz do mínusu a na na druhém okraji elipsy prokluz do plusu. Pro představu se ta elipsa jakoby "žvaní" deformuje, a tím také vzniká vytahování hrany vzorku na gumě. - líp to popsat nedovedu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 18:07 | Nahoru | #182

ramlik píše: dejf.> ano, mám 160/60
SS2 myslíš SportSmart2, tu jsem taky sjel na hranu. Řeč je o SportSmart MAX2.


Myslis ze maji ty dve Dunlopky jiny profil? Predni kolo asi ano, tam maji ty Maxy uz hranu, ale zadek mi prisel uplne stejny. I v nejakem testu co jsem cetl, se psalo ze jsou skoro ideticke, krom toho predku. Pokud mas navic 160/60 to musis mit na kraji hned, nic mene o tom to neni. Ja kdyz prvne na okruhu jel SC 180/60, tak sem ji taky nejezdil az do kraje a myslim, ze jsem se uplne neloudal

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 19:19 | Nahoru | #183
-HAD->

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 19:27 | Nahoru | #184

RoumenS píše: Myslis ze maji ty dve Dunlopky jiny profil? Predni kolo asi ano, tam maji ty Maxy uz hranu, ale zadek mi prisel uplne stejny. I v nejakem testu co jsem cetl, se psalo ze jsou skoro ideticke, krom toho predku. Pokud mas navic 160/60 to musis mit na kraji hned, nic mene o tom to neni. Ja kdyz prvne na okruhu jel SC 180/60, tak sem ji taky nejezdil az do kraje a myslim, ze jsem se uplne neloudal


Ano, mají. Dokonce když si prohlídneš moje fotky MAX2 a fotky SS2 tak to jde snad poznat pouhým okem, že ty MAX2 mají mnohem delší boky směrem dolů.

Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 19:56 | Nahoru | #185
Tahle debata vnikla na základě Vaší pochybnosti věřit, že Tuono, coby špičkový sportovní motocykl obutý do adekvátních pneu je schopen - navíc to i jeho chytrá elektronika zobrazuje - špičkového výkonu.
Na základě toho jsem šel do garáže a provedl bláznivé gymnastické cvičení s motkou a došel k nějakému výsledku. Pak pomocí jakési více či méně pochybné aplikaci si tento výsledek potvrdil.
Internet je plný videí, kde se jezdí na loket, takže posměšky typu Aha, MotoGP náklon mě nechávají klidným. Zkuste raději přijít s něčím lepším.

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 20:33 | Nahoru | #186

ramlik píše: Ano, mají. Dokonce když si prohlídneš moje fotky MAX2 a fotky SS2 tak to jde snad poznat pouhým okem, že ty MAX2 mají mnohem delší boky směrem dolů.

no nevim, srovnavat Max2 160/60 s dejme tomu moji Ss2 190/55 asi uplne nejde ne? Ale dejme tomu, schvalne to zkusim porovnat s kamaradem, ktery taky ted jezdi Max2

(reakce na) Schody na zadní pneu

1.8.2017 v 17:37 | Nahoru | #187

assassin píše: ramlik: me to prijde naky divny, ja zadny velky naklony nejezdim a vzadu jsem mel do kraje kazdou pneu. Ale klidne se spokojim i s tim, ze jezdim vic jak 50stupnu naklony to ze v motoGP jezdi mensi naklony nez my na cestakach v provozu, protoze to je rychlejsi je taky dobra teorie



pod toto sa kludne podpisem. napodobne. a som rad ze svoju kochacku mozem posunut o level vyssie.

Schody na zadní pneu

1.8.2017 v 21:37 | Nahoru | #188
Já když ufouknu pryž tak podle gumy lítám i lokýtek Slidery po zemi netahám a zadek do kraje, jen jezdím jak vpředu tak vzadu 2,5...

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

1.8.2017 v 21:53 | Nahoru | #189
K tématu: nečetl jsem diskusi celou, ale souhlasil bych s vysvětlením vzniku "zubů" větším zatížením pneu při rozjezdu nebo brzdění (tlumiči to nebude) . Naopak nesouhlasím, že je k tomu potřeba více jak 100 koní, jelikož mám to samé na NC750x při ostřejším tempu a větším náklonu motorky . Na funkci bych řekl že to nemá vliv

Pneu Dunlop Roadsmart II

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

1.8.2017 v 22:16 | Nahoru | #190
Skalic> Hm, takže když se to dělá především na kraji gumy, kde jedeš jen náklonem a žádné brzdy ani plyn, nebo velice malé, tak to určitě bude zatížením při akceleraci a brzdění

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

1.8.2017 v 22:31 | Nahoru | #191
Krejza> Tak to asi ne, ale to zatížení gumy v náklonu by na to mohlo mít vliv.
...hlavně mu neříkej, že je to tím NC !

Schody na zadní pneu

1.8.2017 v 22:35 | Nahoru | #192
Furt se nemůžu smířit s tím, že se vám ten náklon zdá neuvěřitelný!


...samozřejmě, že je nutné to brát s rezervou, ale určitě ne 10°.

Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 00:05 | Nahoru | #193
Na fotce je bok pneu (vlevo předek a je to zadní) - dělá mi to taky od začátku i na třetí sadě stejně, ale tyhle náklony jedu fakt jen na héézkym rovnym asfaltu a výletně a výjezdy pod plynem stylem spíš krouťákem než výkonem (bmw r1200rt lc) Přistih jsem se, že chodim pozdějš na brzdy a plyn dávam zas dřív. Na tyhle gumy si nemůžu stěžovat protože držeji i tam co mi kloužou kecky s podrážkou proti klouzání, voda jim nevadí a drží v rozumu i mimo asfalt. Prověřil jsem je fakt hodně v AL, MN, BAH. V 15ti tisících mam už přední sjetou na bocích a zadní v prostředku a držeji bych řek stejně ale z pocitu měnim při 1-2mm vzorku a rozdíl v jízdě je okamžitě fakt velkej. Netvrdim, že mi nikdy neuklouz předek, nebo zadek, naopak hodněkrát, ale vždycky to bylo v náklonu velkym přidánim plynu, nebo nepředvídanej sajrajt v zatáčce. Nastavení padvozku, protože mam tu možnost měnim poměrně často - motorka si to řekne sama. Stejně nevim, jestli příště nezkusim jiný gumy, když tyhle jsou spolehlivý.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 09:59 | Nahoru | #194
ramlik> Co asi to zatížení nese a zpracovává? Guma, tlumič a pružina, ohebnost rámu a kyvky, pilot? Který komponent je pro to speciálně určen?

(reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 11:11 | Nahoru | #195

Krejza píše: ramlik> Co asi to zatížení nese a zpracovává? Guma, tlumič a pružina, ohebnost rámu a kyvky, pilot? Který komponent je pro to speciálně určen?



to je jak u tabule

mmm...nevim. Ze by telefon s aplikaci mereni naklonu?

Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 12:09 | Nahoru | #196
tak to vim naprosto přesně čim to je ty schody na gumách je to složenim gumy - je měká aby to super drželo a složky aby měla slušnej nájezd. takže se lehce mázne ale přesto i něco vydrží. Nejezdim na koleno ale v tomhle pjééknym náklonu (ve dvou) co sem zvyklej, by to mohla dělat snad jen rozvrzaná zadní kyvka jo a nepřefukovat, jinak se stane..........
(foto s nájezdem 6ooo)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 17:31 | Nahoru | #197
[quote=Krejza]ramlik> Co asi to zatížení nese a zpracovává? Guma, tlumič a pru...

Takže od začátku. Tedy od silnice, jakožto prvotní informace.
Jako první s ní přichází do styku pneumatika.
Tady je tolik proměných parametrů, materiál, jeho elasticita, ještě k tomu závislá na teplotě, měnící se směr a rychlost zatížení. Samozřejmě nesmíme zapomenout na různé druhy a množství dezénu. Tady se "láme chleba" v tom, jaká informace jde dál do podvozku.
Pomineme pružnost kyvky, ale nezanedbatelným prvkem přenosu je přepákování.
Řekl bych, že tohle je u běžného uživatele docela opomíjená součást. A u takové 10ti - 15ti leté motky už mohou být silentbloky pěkně vymačkané.
No a konečně se dostává informace, jestli teda vůbec nějaká zbyla, k tlumiči. Tady asi záleží nejvíce na "rychlosti zpracování informace". Většinou je to tak, že čím dražší verk, tím lepší rychlost, kvalita a tím pádem odezva. Podpořená možností informaci podle potřeby upravit.
A nakonec pružina.
Ta má relativně nejméně práce. Reverzovat informaci.
Nemyslím si tedy, že je jakýkoliv tlumič schopen zaznamenat, natož reagovat na "přejetí" spáry vzorku pneumatiky, ještě k tomu v náklonu, kdy je styčná plocha pneumatiky zdeformována vícero směry pnutí. Mechanika vzniku "vytažených" hran vzorku mě tedy i nadále zůstává utajena.
Je ale nesporné, že nastavení pružících a tlumících elementů na to má vliv. Otázka je jak velký a kterým směrem.
...chtělo by to zpomalený záběr ze spoda silnice!

Naposledy editováno 02.08.2017 17:32:23

Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 19:28 | Nahoru | #198
Jen pro doplnění se přidám...
Dneska kolega v práci že co má koupit za zadní pneu na 125 scooter. Že má Dunlop a jsou na prd prý se nerovnoměrně sjíždějí. Jdu se podívat a na zadní pneu schody cca 5mm ?!

Jen tím chci říct že výkonem to asi nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 20:37 | Nahoru | #199
ramlik> jestli to chápu správně, tak ty počítáš s tím, že pneumatika je konstruována s úmyslem působit jako prvek odpružení?

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 21:17 | Nahoru | #200
Když už je tady taková poradna...taky mi to dělá schody.Když je nějakej rychlej úsek tak mam na zadní hraně takový gumový fousy a přední do kulata.Taky se mi sjížděj nerovnoměrně.Snažim se jezdit plynule,zatáčky s neutrálním plynem,semtam hnu s nastavením,ale spíš to nepoznam.Vim že do prava se víc bojim a občas z leknutí šmátnu po zadní brzdě. Zadní tlumič mam WP s bandaskou na hadici,nastaveno na 5 ze 7,dělanej asi před 10k a předky 2k km novej olej. Co se dá vyčíst z gum?Kromě toho že předek už moc dobrej neni

Edit: tvl,asi to budu muset vyfotit nečim normálnim a ne kalkulačkou

Naposledy editováno 02.08.2017 21:19:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 22:42 | Nahoru | #201

Krejza píše: ramlik> jestli to chápu správně, tak ty počítáš s tím, že pneumatika je konstruována s úmyslem působit jako prvek odpružení?


No tak teď fakt nevím, děláš si prdel?
Jestli teda ty nepočítáš, že pneumatika má, mimo jiné, schopnost pružně reagovat a částečně pohlcovat nerovnosti, tak v tom případě popíráš její jedinečnou, a zatím asi nenahraditelnou vlastnost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 06:39 | Nahoru | #202
ramlik> ne, prdel si nedělám ani v nejmenším. Od tohoto všeho, pohlcovat nerovnosti, reagovat na ně, přenášet zatížení při akceleraci a brzdění jsou tu vidlice a tlumič.
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?

Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 06:54 | Nahoru | #203
Carel> přední - brzdíš v náklonu do 20-30° celkem agresivně tak, aby to pro Tebe bylo na silnici bezpečné.

zadní - když jedeš rovně, neděláš obloučky, proto ploška uprostřed a první hrana. Trochu přidáváš v náklonu, motorka zase docela kolmo, cca 20°. Druhá hrana, mnohem méně ostrá. V místě fousů, což jsou hrany, schody, o kterých se tu bavíme, už jsi s neutrálním plynem.

Je to stejná sada nebo je tohle druhý zadek k jednomu předku?

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:05 | Nahoru | #204
Jasně, že pneumatika má i tlumící vlastnosti, můžu mít na autě 245/40 R18 a 225/55 R16, se kterou pneu si myslíš, že bude komfortnější povození?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:18 | Nahoru | #205

..Roko.. píše: Jasně, že pneumatika má i tlumící vlastnosti, můžu mít na autě 245/40 R18 a 225/55 R16, se kterou pneu si myslíš, že bude komfortnější povození?



195 65 15

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:22 | Nahoru | #206
Ramlik: sorry, ale v jednom příspěvku se snazis ostatni poučit jak to funguje a pak priznavas, ze nejen ze nevis jak to funguje, ale ze ani nemas zkusenosti s tim jak se opotřebení atd meni s různými nastavenimi - coz mi prijde v diskuzi s lidma co minimalne ty zkusenosti maji dost zvlastni....

A Btw, nebyly tu pochybnosti jestli to dokaže tuono ktere bude mit nejspis top sportovni pneu a top podvozek, ale rozpočtovej versys na docela obyc pneu...

Btw 2, krejza versyse ma/mel takze myslim docela tuší jak ta motorka funguje...

Naposledy editováno 03.08.2017 08:23:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:38 | Nahoru | #207

Krejza píše: ramlik> ne, prdel si nedělám ani v nejmenším. Od tohoto všeho, pohlcovat nerovnosti, reagovat na ně, přenášet zatížení při akceleraci a brzdění jsou tu vidlice a tlumič.
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?

Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.


ale prosím tě...jak píše ..Roko..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:44 | Nahoru | #208

fockewulf píše: ale prosím tě...jak píše ..Roko..



No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.

A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...

Naposledy editováno 03.08.2017 08:48:48

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:47 | Nahoru | #209
..Roko..> jistě, že má. Ale počítat s ní jako funkčním nastavitelným prvkem odpružení je imho hovadina.
Jediné, co můžeš nastavit, je tlak. Nebo gumu úplně vyměnit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:53 | Nahoru | #210

assassin píše: No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.

A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...



Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm

Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist