globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:44 | Nahoru | #1

fockewulf píše: ale prosím tě...jak píše ..Roko..



No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.

A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...

Naposledy editováno 03.08.2017 08:48:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 08:53 | Nahoru | #2

assassin píše: No to bude ale nejspis lepsi i na obyc aute s vylitanejma tlumicema a pneu s vysokým profilem vs treba impreza sti. To je trosku mimo srovnání pokud se tu resi motorky, top pneu a okruhovy styl jezdeni.
Ostatne kdo kdy mel v ruce současné treba slik a cestovní pneu, jasne pozná jakej je obrovskej rozdíl ve váze, tuhosti boku pneu a i celého behounu - u te "závodní" je ta pružnost temer eliminovana. To ze pneumatika tu vlastnost ma, krejza nepopírá, ale tu vlastnost u te pneumatiky nejde moc kontrolovat.

A treba ramlikova teorie o prepakovani ? Jeho velky vliv na ztráty vlivem opotřebení silentbloku? Ja uz jsem jich par videl a servisoval a ve vsech byly jehlova loziska a ne zadne silentbloky - po takových "moudrech" je tezky s někým se dohadovat o teorii - kinematice/dynamice podvozku motocyklu...



Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm

Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist