globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oživení VFR 800 rv 2000
Ahoj, upřímně ani nevím jak začít.
V roce 2009 po sezoně jsem odstavil svoji VFR 800 r.v. 2000 s nájezdem cca 32 tisíc km, bylo to z důvodu očekávání na prvorozenou dceru. Potom přišel na svět syn a já už nikdy na VFR nevyjel. Motorku mám ještě jednu, ale tento rok jsem si řekl , že bych chtěl příští sezonu tento stroj zase osedlat. Bohužel nemám čas ani vybavenou dílnu, kde bych mohl toto provést stylem pokus omyl. Proto jsem se rozhodl, že bych chtěl svěřit motorku někomu, kdo rozumí Hondám (nejlépe VFR-kam). Počítám, že to bude něco stát a pokud bude potřeba tak nechám vyměnit vše co bude potřeba a jsem ochoten investovat peníze možná i větší, než má hodnotu motorka sama. Hledám někoho, popř pokud někoho znáte, kdo by toto uměl, tak budu rád za kontakt, kde bychom detaily osobně probrali.
Přehled pro oživení + opravy, které bych chtěl realizovat.
Výměna náplní komplet ( olej, brzdová kapalina, chladící kapalina)
Komplet filtry
Baterka
Pneu
Desky , kotouče podle stavu
Co se týká oprav, tak vím že bude potřeba udělat (popř co bych chtěl aby se udělalo)
Krček řízení (výměna) měl ve středové poloze drážku a sekal se.
Ignitech regulátor napětí, ke konci nefungoval dobře, tudíž bych chtěl provést výměnu a zapojení originálního regulátoru, popř doporučené náhrady
Hlučná převodovka na 4.,5.,6. převodový stupeň, podle mě ložiska v převodovce, které bude potřeba vyměnit.
Děkuji všem za odovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000

5.9.2023 v 23:24 | Nahoru | #1
Hele jako upřímně, pokud tohle všechno chceš dělat včetně té převodovky, finančně to nedává smysl
..ale zase chápu, pokud ji máš rád tak jak já tu svoji, že ji chceš udržet v dobré kondici, protože takové stroje už se nevyrábí

Mohu ti dát kontakt na človíčka co dělá přímo v Hondě a přitom servisuje doma a naprostá spokojenost například ventily u tohoto motoru bych si netroufl ani náhodou Ale je to okres Blansko

Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 03:00 | Nahoru | #2
mozno nejde o loziska v prevodovke ale moze to byt prirodzeny zvuk rozvodovych kolies
tento motor ma drsny zvuk hlavne ked ho podtacas
pri jazde v nizkych otackach

ak ta moto ma fakt iba 32tisic tak to by prevodovka nemala byt

Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 07:51 | Nahoru | #3
To všechno zvládnou v každém moto-servisu. Jen tu převodovku bych řešil nakonec zvlášť, to je drahá věc, a jak bylo zmíněno třeba furt v normě (to v tom videu nezní o moc hůř než třeba normální V-Strom).
Jinak co se týká regulátoru, je vhodné zkontrolovat celou elektroinstalaci a dobíjení a ne jen přehodit součástku.

Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 09:03 | Nahoru | #4
S najezdem 32t km je cokoliv špatně s převodovkou nesmysl….měl jsem Fi se 116t teď má tak150t u stávajícího majitele a nikdy se převodovka dělat nemusela.
Se zbytkem jsi v materiálu tak za 25t a nic z toho co chceš vyměnit není extrémně složitý udělat sám….to jsem zvládal i já jako samouk

1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 09:51 | Nahoru | #5
Ahoj díky moc všem za názory
Zkusím to rozhýbat sám přes zimu, prostory na to jsou.
V první řadě vyleju starý benzín a naleju nový připojím na baterku a uvidím co se bude dít. přemýšlím ještě co s olejem, jestli to nastartovat na 14 let starý olej, nebo ho vypustit a nalít nový před prvním startem. Bude to takový můj projekt na zimu

1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 09:56 | Nahoru | #6
Co se týká té převodovky, jel jsem na hodně VFR 800 kolem roku výroby 2000. A nikde to co dělá ta moje to nedělalo. Prostě 4 až 6 zařazený stupeň dělá převodovka takový zvuk jako když by bylo chycené ložisko. Nedokážu to popsat, ale s každou vyšší rychlostí to bylo slyšet více. Motorka byla dovezena z Německa, když jsem ji kupoval měla najeto cca kolem 26 tisíc km, ale otázka je, jestli nebyla stočená. Pocitově mi to nepřipadlo, jelikož, kamarád měl v té době VFR s nájezdem kolem 60 tisíc km a tam jsem cítil, že je všechno na motorce takové volnější , než na té mé. Prostě jako když si sednete do auta co má najeto 200 tisíc nebo 80 tisíc km, prostě to poznáte.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 10:08 | Nahoru | #7
JARYN82> Rozhodně bych starej olej vyměnil ještě před prvním startem. Myslím si, že by taky nebylo od věci nalít do každýho válce lžíci oleje a motor nejdřív párkrát otočit ručně. Co na to říkají ostatní, není to blbost?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 10:56 | Nahoru | #8
Luba98> nejsem si jistý co by na ten olej řekl katalyzátor.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 11:10 | Nahoru | #9
JARYN82> Mám FI 1999. Ta převodovka je fakt divná, při těch km by to dělat neměla. Ta moje má skoro 80. tisíc a je v pořádku, předtím jsem měl 750 1991, konstrukčně stejná, najeto odhadem 150. tis. a taky nic. Olej v motoru jednoznačně nový, do válce lžíce oleje je podle mě moc, ale před protočením bez svíček, proč ne. VFR FI 2000 dle mě katalyzátor nemá, proti 1999 má navíc jen imobilizér HISS. Dobíjení od Ignitech se dávalo proto, že originál stojí za prd, nedávat originál, spíš zkusit proměřit to stávající. Případně bych podezíral baterku, po té nečinnosti bude K.O. Hodně štěstí, protože stroj je to skvělý.

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 11:18 | Nahoru | #10

Ondros píše: Hele jako upřímně, pokud tohle všechno chceš dělat včetně té převodovky, finančně to nedává smysl
..ale zase chápu, pokud ji máš rád tak jak já tu svoji, že ji chceš udržet v dobré kondici, protože takové stroje už se nevyrábí

Mohu ti dát kontakt na človíčka co dělá přímo v Hondě a přitom servisuje doma a naprostá spokojenost například ventily u tohoto motoru bych si netroufl ani náhodou Ale je to okres Blansko



Proč by to měl bejt finanční nesmysl? To co napsal,.krom převodovky je naprosto beznej spotřebák za pár korun a vyžaduje ho každá motorka jednou za 2 roky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 11:21 | Nahoru | #11

JARYN82 píše: Co se týká té převodovky, jel jsem na hodně VFR 800 kolem roku výroby 2000. A nikde to co dělá ta moje to nedělalo. Prostě 4 až 6 zařazený stupeň dělá převodovka takový zvuk jako když by bylo chycené ložisko. Nedokážu to popsat, ale s každou vyšší rychlostí to bylo slyšet více. Motorka byla dovezena z Německa, když jsem ji kupoval měla najeto cca kolem 26 tisíc km, ale otázka je, jestli nebyla stočená. Pocitově mi to nepřipadlo, jelikož, kamarád měl v té době VFR s nájezdem kolem 60 tisíc km a tam jsem cítil, že je všechno na motorce takové volnější , než na té mé. Prostě jako když si sednete do auta co má najeto 200 tisíc nebo 80 tisíc km, prostě to poznáte.



No vidíš a už to z tebe leze. Takže místo najeto xy jsi měl napsal netuším kolik to má najeto! Jinak chválím snahu zachránit kultovní stroj. Na ten spotřebák se vrhni sám. Nic na tom není, nepotřebuješ žádnej spesl vercajk ani spesl prostor. Vím, o čem mluvím, jsem na tom stejně jako ty. Samo uk.

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 11:22 | Nahoru | #12

JARYN82 píše: Luba98> nejsem si jistý co by na ten olej řekl katalyzátor.



Protoc to bez výfuku a nemusíš to řešit.

Naposledy editováno 06.09.2023 11:23:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 12:21 | Nahoru | #13

Luba98 píše: JARYN82> Rozhodně bych starej olej vyměnil ještě před prvním startem. Myslím si, že by taky nebylo od věci nalít do každýho válce lžíci oleje a motor nejdřív párkrát otočit ručně. Co na to říkají ostatní, není to blbost?



Lžíce oleje je zbytečně moc...a měl si ještě dodat, že by měl předtím vytáhnout svíčky, protože kapalina je nestlacitelna...asi by se stal prd, ale dokázal bych si potom představit i ohnutý ventil: ))

Naposledy editováno 06.09.2023 12:24:41

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 12:27 | Nahoru | #14
Starouš1968> není to nic co by se zhoršovalo, jenom to vydává zvuk, řadí to hezky

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 12:29 | Nahoru | #15
dettektorr> koupil jsem to z firmy, která garantovala ty km, takže jenom doměnka. ale i kdyby to stočili třeba z 50 ti tisic km, tak ten stav oproti kámošům co měli tyto VFR s nájezdem 60 +- tkm byl daleko hezčí.

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 12:31 | Nahoru | #16
Starouš1968> mám katalyzátor (možná to dělali pro německo, nevím), baterka bude nová ta původní je už roky někde na šrotu

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 12:40 | Nahoru | #17
2stroke> Díky za opravu, kluci. Samozřejmě jsem počítal s tím, že by se tam olej nalil otvorem, kam patří svíčka, která by se tam na protočení nevracela Ale napsat jsem to mohl, díky.

1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 15:51 | Nahoru | #18
Olej bych do válce na rozhýbání nedával, radši naftu nebo petrolej. Nafta to promaže líp než ztuhlý olej.

Cvaknout trochu nafty a zkusit protočit rukou bez svíček jestli se vůbec pohne.
Starý olej pokud je ho tam dost bych na první start neřešil. A pak klasika, vyčistit nádrž a karbce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 18:26 | Nahoru | #19
Fueltank> uz tam jsou vstřiky, upřímně toho se taky trochu bojím, v jakem budou stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 21:15 | Nahoru | #20
JARYN82>
Ajo, to mi nedocvaklo, tak tím líp. Maximálně hodit do ultrazvuku.

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

6.9.2023 v 22:28 | Nahoru | #21
Fueltank> díky, ultrazvuk máme v práci, takže dobrý

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2023 v 10:48 | Nahoru | #22

JARYN82 píše: Luba98> nejsem si jistý co by na ten olej řekl katalyzátor.



vyndat svíčky, pšouknout cokoli co maže ve spreji... a kdybys měl šanci s tím vrtačkou přes pastorek sekundáru chvíli točit, předmažeš to... ale i tak bych se nebál.... to natočit asi i rovnou.
I bych to klidně natočil, v případě že to udrží volnoběh a nabude to točit 5tisíc i se starým olejem... nechat to chvíli vrčet, ohřát to lehce a pak vypustit...

ono povolovat na studeným motoru po 20 letech výpušťák je lahůdka... pokud chceš olej měnit dříve, doporučuju horkovzdušku a nahřát kolem výpušťáku ať ho neserveš... někdy stačí i fén ...

Naposledy editováno 07.09.2023 10:49:38

Oživení VFR 800 rv 2000

23.11.2023 v 13:37 | Nahoru | #23
Zdravím všechny po nějaké době, myslím že motorka bude potřebovat větší zásah, než jsem myslel Zasílám foto nádrže, myslíte, že to lze nějak vyčistit, nebo se mám poohlédnout po nové nádrži??

Naposledy editováno 16.02.2024 10:44:42

1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000

23.11.2023 v 14:32 | Nahoru | #24
...ten výfuk je teda kus umění

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

23.11.2023 v 15:18 | Nahoru | #25
crestik> pujde pryč přes zimu a bude Leo Vince

1 reakcí na tento příspěvek Oživení VFR 800 rv 2000

23.11.2023 v 18:30 | Nahoru | #26
Čaau, na takú nádrž som rozrobil liter occtu a liter horúcej vody. Krásne to vyčistilo cez noc. Potom oplíchnuť vodou, ak to ostalo tak opakovať. Pozor na hliníkové veci tie musíš demontovať. Fuj to za ako dlho taak zhrdzavelo za 10 rokov?

(reakce na) Oživení VFR 800 rv 2000

23.11.2023 v 22:54 | Nahoru | #27
krokoš> Díky za tip, jj je to skoro 15 let.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1
Garáž Vyškov a okolí Honda VFR 800 Ondros 0 25.9.2023 v 13:56 Ondros


TOPlist