globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 17:31 | Nahoru | #1
[quote=Krejza]ramlik> Co asi to zatížení nese a zpracovává? Guma, tlumič a pru...

Takže od začátku. Tedy od silnice, jakožto prvotní informace.
Jako první s ní přichází do styku pneumatika.
Tady je tolik proměných parametrů, materiál, jeho elasticita, ještě k tomu závislá na teplotě, měnící se směr a rychlost zatížení. Samozřejmě nesmíme zapomenout na různé druhy a množství dezénu. Tady se "láme chleba" v tom, jaká informace jde dál do podvozku.
Pomineme pružnost kyvky, ale nezanedbatelným prvkem přenosu je přepákování.
Řekl bych, že tohle je u běžného uživatele docela opomíjená součást. A u takové 10ti - 15ti leté motky už mohou být silentbloky pěkně vymačkané.
No a konečně se dostává informace, jestli teda vůbec nějaká zbyla, k tlumiči. Tady asi záleží nejvíce na "rychlosti zpracování informace". Většinou je to tak, že čím dražší verk, tím lepší rychlost, kvalita a tím pádem odezva. Podpořená možností informaci podle potřeby upravit.
A nakonec pružina.
Ta má relativně nejméně práce. Reverzovat informaci.
Nemyslím si tedy, že je jakýkoliv tlumič schopen zaznamenat, natož reagovat na "přejetí" spáry vzorku pneumatiky, ještě k tomu v náklonu, kdy je styčná plocha pneumatiky zdeformována vícero směry pnutí. Mechanika vzniku "vytažených" hran vzorku mě tedy i nadále zůstává utajena.
Je ale nesporné, že nastavení pružících a tlumících elementů na to má vliv. Otázka je jak velký a kterým směrem.
...chtělo by to zpomalený záběr ze spoda silnice!

Naposledy editováno 02.08.2017 17:32:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

2.8.2017 v 20:37 | Nahoru | #2
ramlik> jestli to chápu správně, tak ty počítáš s tím, že pneumatika je konstruována s úmyslem působit jako prvek odpružení?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist