globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového senzoru?
Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě, když tam není elektornický tlakový senzor? Běží snad čerpadlo v nádrži nonstop a tlak navíc se prostě vypustí tlakovým regulátorem, nebo tam je nějaký spínač a čerpadlo se vypíná a zapíná podle potřeby?

Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:08 | Nahoru | #121

felixxx píše: dobrý a znáš nějaký seriový motor? nebo motorku kde by se do klasického karbecu honil náporem nebo trubem vzduch?

R5 turbo bylo seriove auto se seriovym motorem, Volvo 240 turbo se delalo i v kombiku ... takovych aut byla spousta, ze o tom nic nevis neznamena nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:15 | Nahoru | #122

gugo píše: Jurawood> podle me ti pretlak v nadrzi moc nepomuze, kdyz jsou stavy kdy je karburator vuci nadrzi zavrenej plovakem.

U modelarskych motorku se tlakovana nadrz pouzivala - nevim jak ted, uz se tomu moc nevenuji. Ale znat to bylo. Tlakovalo se z vyfuku anebo z klikove skrine (hard model ). Ale u techhle motoru je karburator jenom jehla v sedle (bez ovladani) anebo klapka na vzduchu (ovladana radiem).

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:28 | Nahoru | #123

Medved píše: U modelarskych motorku se tlakovana nadrz pouzivala - nevim jak ted, uz se tomu moc nevenuji. Ale znat to bylo. Tlakovalo se z vyfuku anebo z klikove skrine (hard model ). Ale u techhle motoru je karburator jenom jehla v sedle (bez ovladani) anebo klapka na vzduchu (ovladana radiem).



jj, tam to ale bylo spis kvuli "nestandartnim" poloham/rezimum pri akrobacii a ruznych pretizenich.. takovy ty ruzny hornoplosny prskolety typu nabytek litaly vetsinou i bez toho.. a stejne to obcas zedchlo, a jako na potvoru zasadne v situacich typu na zadech 3m nad zemi pri potlaceni a pod

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:34 | Nahoru | #124

kerut píše:

jinak dynamickej podtlak v kanale karburatoru tam bude tak jako tak, jinak by rovnotlakej karburator samozrejme nefungoval a ani nemohl fungovat.. regulerni pretlak si muze dovolit jedine strikacka..



Tady nesouhlasím.
Představ si, že jedeš 4000m nad mořem. Zanedbáme-li teď obsah kyslíku... Motorka pojede normálně...
Sjedeš k moři, zanedbáme-li více kyslíku, pořád bez problému.

Došlo k výraznému rozdílů tlaků, téměř o 100% !!!

Jedeš do pekla dalších několik km... stále vše funguje...

Stejně tak opravdový přetlak na straně sání bude fungovat, protože neposuzujeme absolutní tlak ale tlak "relativní"

To jest tlak atmosferický p0 = tlak turba
a tlak na jehlové trysce ve Venturiho trubici p1
pokud rbude ve venturiho trubici proudit vzduch tak platí, že p1 < p0 a je naprosto jedno jestli se pohybujeme v tlacích 0,1Bar, 1bar, nebo ve vesmíru (pokud zanedbáme hustotu vzduchu a obsah kyslíku, což teď můžeme)

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:41 | Nahoru | #125
Jurawood> pisu dynamickej podtlak, ne celkovej - bernouliho rce.. bez dynamickyho podtlaku nevytahnes z jehly ani prd.

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:46 | Nahoru | #126
dynamický myslíš setrvačnost? Nebo rychle se měnící tlak dle otáček?

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 15:50 | Nahoru | #127
myslim ze vzduch musis prohnat rychlosti zuzenym kanalem, cim vyssi rychlost tim vetsi podtlak (jako na kridle) i kdyz celkovej tlak muze byt kladnej (kladnejsi nez tlak okoli), zatim co u strikacky bys ho mohl foukat primo treba z tlakovy nadoby nebo z cehokoliv...

nevim presne jak to felix myslel, a nechtelo se mi zkoumat 4 stranky diskuse, ale pochopil sem z toho ze argumentoval tim, ze v karburatoru musi byt podtlak - musi, ale dynamickej (od rychlosti)

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 16:04 | Nahoru | #128
Ano jistě, stříkačka může stříkat i z vypnutým motorem.
Karbec bez proudění nefunguje. (vynecháme teď akceleračku že i když ona vlastně je tu k tomu aby eliminovala onen dynamický pokles )

1) tato situace nenastane
2) i kdybych poslal tlak do sání 10 Bar, (přivede se úplně všude, pod membrány, na hladiny plovákovek, na vzdušníky... stává se z něj tlak atmosferický - karbec o tom vůbec neví ) pořád to bude úplně bez problému fungovat.

Naposledy editováno 28.04.2017 16:08:55

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 16:19 | Nahoru | #129
ted ti uplne nerozumim, ale na spravny fungovani emulzky proste potrebujes mirnej rozdil tlaku mezi tryskou a vnejskem emulzky.. obdobne jako na spravny fungovani (hlavni) trysky+jehly potrebujes tu rychlost v kanale (onen dynamicky podtlak) .. kdyz rozdil na emulzce nebude, nemusi dojit ke spravnymu smiseni, tj. fungovat to muze ale nemusi, muzou se delat bublinky ci trhat kapicky = muze to vselijak kuckat atd.. samozrejme muze byt ruzna topologie karburatoru, ja beru pripad kdy je tryska vedena pod hladinu, a vnejsek emulzky spojenej vzdusnikem (byvaj tam tedy dva, mensi pro volnobeznou, vetsi pro hlavni) s airboxem

jj akceleracni pumpa vyrovnava nedostatek toho poklesu pri prudsi akceleraci, u membrany to pak sefuje v celku dobre spravne serizena (bez odporu chodici) membrana+pruzina

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 16:35 | Nahoru | #130
tlak plnění = tlak v airboxu = tlak pod membránou = tlak na vzdušníku
Všechny tyto okruhy jsou navzájem propojeny.

Jestli do sání foukneš turbem, karbec krom toho, že se roztrhne víčko plovákovky nic nepozná

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 16:42 | Nahoru | #131
no pockej, to jo, ale to uz strhavas debatu zas uplne jinam - do airboxu prece nema moc smysl foukat protoze je z principu delanej na to aby se v nem delal podtlak tim ze se skrz nej nasava, tj. kdyz fouknes do sani airboxu udelas v nem akorat takovy turbulence ze to bude kuckat docela urcite..
kdyz chces nekam foukat tak direktne, bez filtru, bez airboxu, skrz kratky kominky, primo do karburatoru.. ale pak bude ten zminenej problem s rozdilem tlaku.. da se to samozrejme urcite obejit a dela se to, napr tim tlakovanim a pod..

E: jinak co jsem videl tak u kratkych kominku / otevrene sani - byvaji zastinene vzdusniky.. a hooodne velky trysky..

Naposledy editováno 28.04.2017 16:43:23

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 16:44 | Nahoru | #132
kerut> Tak proč se u SS dělá náporový sání do airboxu??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 17:24 | Nahoru | #133
Zlesa> Podle mě máte pravdu oba. Sání je stejná magie jako výfuky. Jen tak si začít foukat do airboxu mi přijde stejné jako si sundat výfuk. Aby to celé fungovalo, nekuckalo, nerozhodilo výkonové křivky je potřeba pořešit celý systém. Nelze beztrestne měnit pouze jediný prvek vyladeneho systému.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 17:38 | Nahoru | #134
Zlesa> jasne ale to je navrzeny z tovarny, a dost slozite odladeny.. + taky je otazka na kolik je to jeste "airbox" (airbox je z principu v hrdle uzkej ale uvnitr sirokej, aby se to ustalilo) a nakolik uz jen dejme tomu "kanal sani", navrzenej naopak tak aby mel plynule prechody, tj. nikde se proudeni netrhalo, a naopak se celou cestu k hrdlum mirne komprimovalo (presny opak airboxu).. jak maji vyresene karburatory tezko rict,.. strikacka je jasna..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 18:53 | Nahoru | #135

Zlesa píše: kerut> Tak proč se u SS dělá náporový sání do airboxu??



na vyrovnání atmosferického tlaku,

mi se to téma líbí, je to z mládí otců a dědečků. kdy se vrtala dírka, přidělávala klapka, vymýšleli se motory které vydržely dva závody a v serii měly neskutečné problémy

píše se rok 2017 a efektivně využít motor nejde dírkou nebo náporem, podle váhy tlaku a teplot zjistit přesnou váhu nasátého vzduchu a nastříkat podle teploty paliva přesnou dávku paliva to je takový základ o palivu a vzduchu a pak mega vychytávek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 19:23 | Nahoru | #136
felixxx>I v roce 2017 plati, ze dostat do valce vzduch/smes je tak nejak zaklad.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 19:25 | Nahoru | #137
Julip> nejde a navíc je nesmysl vymýšlet vymyšlené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 19:34 | Nahoru | #138

Torino píše: felixxx>I v roce 2017 plati, ze dostat do valce vzduch/smes je tak nejak zaklad.



to ti neřeknu ten tvůj překlad je trošku jiný, jedná se o přesnou váhu vzduchu a přesnou váhu paliva, ale velice těžko se ti to povede nějakým náporem nebo hadičkou co ti zvedne nějaký tlak v palivu,

Naposledy editováno 28.04.2017 19:37:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 20:09 | Nahoru | #139
felixxx> tak na to tam nemusi byt naporovy sani. Nebo se se zvysujici rychlosti zveda i atmosfericky tlak??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 20:53 | Nahoru | #140
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:34:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 21:02 | Nahoru | #141

Zlesa píše: felixxx> tak na to tam nemusi byt naporovy sani. Nebo se se zvysujici rychlosti zveda i atmosfericky tlak??



pokud dáš plný kotel tak ti atmosferický tlak ve filtrboxu klesne, pak ho tam třeba naženeš náporem, a vlastně furt něco ladíš oničem,

ale to není o tom, je to o tom že si dáš měřák do filtrboxu a zjistíš,kkdyž chceš něco ladit ,

celé téma má jeden problém, v dnešní době proč vymýšlet cypoviny, když si můžeš koupit motorku s potřebným výkonem, ta ti bude tahat od spodu až do maximálky, nemusíš pak laborovat s náporem který něco umí a víc neumí

jinak, atmosferický tlak jesli jedeš 199 nebo 30 je furt stejný rychlost vozidla atmosferický tlak neovlivní

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 21:11 | Nahoru | #142

pokud dáš plný kotel tak ti atmosferický tlak ve filtrboxu klesne



inak, atmosferický tlak jesli jedeš 199 nebo 30 je furt stejný rychlost vozidla atmosferický tlak neovlivní



Aneb jak si protirecit v jedom prispevku

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 21:21 | Nahoru | #143
Tak atmosfericky tlak je jenom jedem. Proto jsem se ptal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 21:25 | Nahoru | #144

felixxx píše: v dnešní době proč vymýšlet cypoviny, když si můžeš koupit motorku s potřebným výkonem, ta ti bude tahat od spodu až do maximálky, nemusíš pak laborovat s náporem který něco umí a víc neumí



To musím říct Rossimu, vole. Oni pořád vymýšlí takový cypoviny a sypou miliardy za nápory... a taková blbost je nanapadne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 21:32 | Nahoru | #145

Torino píše: Naporove preplnovani...



je blbost, ke skutecnemu preplnovani (tlaceni pistu smesi, resp. kladne plose krivky sani v p-v diagramu) by ty rychlosti mseli byt mnohem vyssi, preplnovat lze turbem, tam jsou tlaky jak prase.. kdyby byl takovej tlak naporem utrhlo by te to z motorky.. bavme se o naporovem sani, to je mnohem presnejsi termin..

Felix píše: jinak, atmosferický tlak jesli jedeš 199 nebo 30 je furt stejný rychlost vozidla atmosferický tlak neovlivní


tak atmosfericky tlak urcite ne,.. ono kdyz si doma zapnu topeni taky to neovlivni teplomer na meteostanici na Churanove, zejo ..ale tlak pred vozidlem nebo za nim samozrejme rychlost pohybu ovlivnuje, vzduch pred pohybujicim se objektem se stlacuje a za nim je naopak podtlak, kolem nej to pak prekvapive proudi od vyssiho k nizsimu tlaku, jako kdyz voda tece z kopce.. a o vyuziti tohoto pretlaku, je tu zde rec.. to jsou fakt zaklady ale...

jinak jsem chvilku googlil zda neobevim nejake graficke zpracovani funkce emulzni trubice, a nasel jsem tohle, kde je to vic nez vypovidajici o dane problematice:
http://totalruckus.c...php?f=28&t=82639


E: ....ta druha citace je samozrejme Felixova, Torinovy se timto omlouvam..

Naposledy editováno 28.04.2017 21:50:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 22:06 | Nahoru | #146

gugo píše: Aneb jak si protirecit v jedom prispevku


gugo ty si protiřečís pořád mám ti to sem psát ?

je to jen úhel pohledu atmosferický tlak je jeden přečteš si ho v bloku měřených hodnot každé stříkačky asi 970 , pokud nastartuješ tento tlak se mění jž nejsi v atmosféře

ale atmosferický tlak je pořád stejný ten jízda motorového vozidla neovlivní

třeba zde něco pochopíš Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 22:07 | Nahoru | #147

Jurawood píše: To musím říct Rossimu, vole. Oni pořád vymýšlí takový cypoviny a sypou miliardy za nápory... a taková blbost je nanapadne



rosi jezdi s karbecem ty vole

Naposledy editováno 28.04.2017 22:19:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 22:14 | Nahoru | #148

felixxx píše: gugo ty si protiřečís pořád mám ti to sem psát ?

je to jen úhel pohledu atmosferický tlak je jeden přečteš si ho v bloku měřených hodnot každé stříkačky asi 970 , pokud nastartuješ tento tlak se mění jž nejsi v atmosféře

ale atmosferický tlak je pořád stejný ten jízda motorového vozidla neovlivní

třeba zde něco pochopíš Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.


Sorry ale zase si protirecis. Atmosfericky tlak je jen jeden. Nemuzes ho zmenit tim ze nastartujes...

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 22:26 | Nahoru | #149

Zlesa píše: Sorry ale zase si protirecis. Atmosfericky tlak je jen jeden. Nemuzes ho zmenit tim ze nastartujes...



atmosferický tlak je jeden Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.

pokud nastartuješ tak u karbecu měníš atmosferický tlak, zkus si třeba najít jak se ladí karbece a jaké měřáky je k tomu potřeba, to není protiřečení, to je o měření tlaku

ale atmosferický tlak je jen jeden Atmosferický tlak je síla, kterou působí atmosféra planety (obvykle chápána Země) na jednotkovou plochu v daném místě.
a tím že nastartuješ tak ho nezměníš bude furt stejný ten co udávají meteorologové

Naposledy editováno 28.04.2017 22:30:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 22:42 | Nahoru | #150
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:34:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 Včera v 07:21 lukkyn29
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer


TOPlist