bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: záhada karburátoru...
27.10.2016 v 20:26
zdravím vespolek, sice se problém nachází na skůtru, ale jedná se o karburátorový problém...

Zhruba před dvěma lety jsem koupil skůtr Honda Lead 100, který od počátku vykazoval problém s výkonem.. Místo v TP deklarovaných 80km/h steží po rovině jel 60.. Rok jsem tuto závadu řešil, čistil karbec v ultrazvuku, měnil řemen, válečky atd.. Na nic jsem nepřišel..

Zhruba před rokem, jsem měl možnost koupit totožný skůtr, který sice měl najeto 60.000km po Praze a jeho stav i cena tomu odpovídala.. Takže jsem ho bral jako na pokusy..

Díky tomu jsem zjistil, že původní příčinou nedostatku výkonu byl karburátor..

Teď ovšem chci zprovoznit i ten jetý skůtr a potřebuji na záhadu přijít..

U karburátoru, který nejde do výkonu je potřeba pro udržení volnoběhu dost podstatně přitáhnout šroub na dorazu plynu.. Také starty jsou problematičtější..Není problém jen v maximálce, výkon chybí i při rozjezdu..

Prohození membrány včetně šoupěte a jehly problém nevyřešilo... Nakonec jsem tedy přehodil veškeré odmontovatelné věci mezi těly karburátoru a problém se mezi němi přesunul.. Takže samotné tělo karburátoru za závadu nemůže..

Jediné věci, které tedy můžou v současné době problém způsobovat jsou tedy obě trysky, jehla zavírání benzínu, plovák a takový ten výstupek na připojení sytiče..

Problém ovšem je, že přehazovat jednu věc za druhou znamaná vymontování karburátoru, odpojení lanka a všech hadiček, výměnu součástky, opět vše připojit a rozmontovat airbox, protože zvenku nejde do něj hadice připojit.. Včetně projíždky k obecnímu radaru hoďka práce..

V čem bude tedy nejpravděpodobnější příčina???

Samozřejmě jsem měl vše již v ruce a mezi součástmi jsem žádný rozdíl nenašel.. Plovák zavírá na obou karburátorech ve stejném místě (zcela vodorovně s plochou - dle návodu), trysky mají stejné označení a jsou průchozí a čisté..

Fat nevím.. Jinak se jedná o klasické rovnotlaké karburátory Keihin AVK

Díky
Předchozí
1 2
Následující

záhada karburátoru...

31.10.2016 v 17:39 | Nahoru | #31
Takže záhada vyřešena... Fakt byl problém v hlavní trysce... Okem krásně kulatá a čistá.. Dokonce jsem pohledem mezi nimi nepoznal rozdíl (manželka ovšem ano a i na několik pokusů vždy problémovou trysku poznala).. Spletl jsem si z měděné licny čistítko a nevím, jestli to byl nějaký velmi odolný bordel, nebo výrobní vada, otvor vyčistit nešel.. Takže dneska jsem jí nechal převrtat a karburátor funguje jak má.. Ale nejednalo se vyloženě o zmenšený průměr, díra byla lehonce oválná..

Hned po převrtání šel seřídit volnoběh, plyn přestal houpat a akcelerace je tak jak má být..

Jen mě udivuje, že nepatrná změna udělá takovou paseku... u 2T jsem čachroval s desetinkama a maximálně to měnilo barvu svíčky.. Také. když byla tryska něčím přicpaná, měděným drátkem to šlo.. Tady zvítězil až vrták..

Díky všem za rady...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...

31.10.2016 v 20:05 | Nahoru | #32
felixxx> Proč kupovat nový karbec, když jsem měl dva totožné karburátory.. Jakmile jsem zjistil, že problém v samotném těle karburátoru není, bylo jen otázkou času na to přijít.. Bohužel mě mátlo, že byl problém i v udržení volnoběhu (šroub dorazu byl zašroubován nadoraz a volnoběh byl stejně nestabilní. Navíc i když jsem měl obě trysky v ruce, tak rozdíl byl tak nepatrný, že jsem problém v trysce neviděl a zkoušel vše ostatní...

Mimochodem, kdybych neměl stejného skůtra se stejným karbecem, fakt nevím jestli bych na závadu přišel... Karbec jsem měl několikrát rozebranej do šroubku, vyčištěnej v ultrazvuku, trysky vyčištěný.. Pořídil jsem si kvůli němu i měřák komprese, podezíral jsem přicpaný výfuk, CDI jednotku (už jsem se setkal s jednotkou, která při vyšších otáčkách vynechávala), unavená kontrastka (díky kterým by skůtr brzy řadil a nedosáhl maximálky)...

Vcelku mě baví se vrtat v moto.. Někdy je otázka závady chvilka a někdy boj...

Minulý týden jsem koupil půlitrového skůtra, který vystřídal několik majitelů a nikdo nemohl přijít na to proč nemaže... Porůznu tam vyměnili vše co mohli, včetně olejového čerpadla a několika baroskopů... Přitom vždy to všichni složili a nikdo si nevšiml, že je obráceně namontován bypass ventil...

(reakce na) záhada karburátoru...

31.10.2016 v 21:11 | Nahoru | #33
macmanCZ> To neřeš,občas se holt najde někdo kdo si myslí že je "dvouoký mezi jednookými"...

(reakce na) záhada karburátoru...

1.11.2016 v 16:26 | Nahoru | #34

Anti píše: felixxx> Takže nejlepší opravář je výměnkář?Osobně bych na to chtěl taky přijít,vyměňovat umí každej jouda...



já vím ono je lepší si koupit stejnou druhou motorku přešroubovat z ní karbec a zjistit že zas nic

1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...

1.11.2016 v 17:45 | Nahoru | #35
z vlastní zkušenosti při bádání nad problémem v karbecu vím, že vyčistit trysky ultrazvukem, případně čističem ve spreji a podobně nestačí - i když se to nedoporučuje skrzevá zvětšení průměru tak fakt bejvá potřeba se v nich pošťourat nějakým drátkem... já měl takhle karbece na b600 dole asi 20x než sem na to přišel

(reakce na) záhada karburátoru...

4.11.2016 v 17:52 | Nahoru | #36
Martin.z.brna> je dobrý o tom pokecat co de a co nejde, třeba u koráda máš dvě trysky na volnoběh a ovlivnují i jízdu jedna se musí časem protáhnout ale když to přeženeš si v háji

záhada karburátoru...

1.1.2018 v 18:23 | Nahoru | #37
a
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda lead 100 nehází jiskru Honda SCV 100 Lead, Honda @125 Sovičič 19 14.7.2023 v 17:16 combust
Honda Lead pokazené ložisko v zadne... Honda SCV 100 Lead mmichal624 7 29.12.2022 v 13:42 krokoš
Honda SCV100 kouří modrobíle Honda SCV 100 Lead macmanCZ 12 25.5.2020 v 21:12 macmanCZ
Jak nastavit rozvodovy retez k vent... Honda SCV 100 Lead kodlyk 9 9.10.2019 v 21:34 Martin2032
Jak přidělat mobil na Hondu Lead Honda SCV 100 Lead lukyn23 2 31.3.2019 v 19:58 karavanista


TOPlist