globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda lead 100 nehází jiskru
Zdravím, mám takový problém se svým skútrem. Jel jsem po rovině, motor chcipnul a už jsem ho nenatočil. Zjistil jsem že svíčka nehází jiskru. Koupil jsem novou, proměřil odpor cívky (14kohmu), zkusil jsem změřit jestli jde na cívku napětí. Naměřil jsem 0V. Startovací relé spíná, startér se točí.

Čím by to mohlo být?
Děkuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek Honda lead 100 nehází jiskru

30.6.2023 v 19:32 | Nahoru | #1
Pojistky? Kabely?

1 reakcí na tento příspěvek Honda lead 100 nehází jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 30.6.2023 v 20:10 | Nahoru | #2
Jestli to je SCV100 s CDI tak tam je jedna pojistka na všecko a napětí na zapalovací cívce je jen v okamžiku zážehu (a to si CDI bere z extra cívky na statoru). K tomu potřeba být schopen schopen měřit impulzy s dobou trvání asi desítky mikrosekund.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

30.6.2023 v 21:57 | Nahoru | #3
combust> díky,jak mám tedy postupovat?

(reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

30.6.2023 v 21:58 | Nahoru | #4
kokoška.> Pojistka tam je jedna, ta je ok. Na kabely mrknu. Zkoušel jsem kostry ty jsou v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

30.6.2023 v 22:53 | Nahoru | #5
Sovičič> No předně jasně identifikuj model ať je jasný co to je. Jednotlivý ročníky měly rozdílný zapojení atd.
Obecně je to pak o kontrole toho co jde do jednotky - v případě toho původního modelu to bylo o cívce na statoru co krmí CDI vysokým napětím (tam se dá orientačně měřit odpor ale lepší je zkouknout napětí), dál je tam senzor co dává impuls a pak 12V co živí vlastní elektroniku jednotky + další věci co to blokují (chcípák atd.).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

30.6.2023 v 23:06 | Nahoru | #6
combust> je to rok 2005 s cdi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

1.7.2023 v 11:45 | Nahoru | #7
Sovičič> Tak tam by mělo být 12V na černým k CDI, zelenej je kostra, černobílej je od spínačky (chcípák) a nesmí bejt ukostřenej. Modrožlutej je od senzoru na alternátoru a černočervený od cívky co dává do CDI napětí pro jiskru.
Senzor by měl dávat aspoň 0,7V naprázdno při otáčení startérem (měřit s "peak voltage adaptérem" nebo osciloskopem proti kostře). Na černočerveným by mělo být víc než 100V.

(reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

1.7.2023 v 17:28 | Nahoru | #8
combust> dobře díky, zítra zkusím proměřit. Bez peak voltage adapteru nebo osciloskopu asi nic nezjistím?
Zkoušel jsem meřit voltmetrem napětí na cívce viz foto. A žadné jsem nenaměřil.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

1.7.2023 v 17:31 | Nahoru | #9
combust> je napěťová špička kterou voltmetrem nezměřím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

1.7.2023 v 23:40 | Nahoru | #10
Sovičič> jak jsem psal v #2, ten peak detektor je jen dioda, odpor a kondík (odpor asi 10MOhm, kondík třeba 220n/400V)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

2.7.2023 v 19:16 | Nahoru | #11
combust> ok, těch 12V jsem na černém konektoru(k CDI) naměřil. příští týden si půjčím osciloskop a proměřím to.
Zkoušel jsem vyšroubovat fajfku a celkově jsem zkontroloval přívodní kabel ke svíčce. Proměřil kostru a vyčistil všechny kontakty.
Svíčka najednou házela jiskru. Ale motor dost vynechával(běžel chvilku). Koukal jsem na kostřící kabel,vypadá jako kdyby byl očouzený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

3.7.2023 v 11:40 | Nahoru | #12
Sovičič> To taky může být slabá jiskra. Většinou ta cívka co to krmí bejvá špatná ale ne úplně kaput. Buď proměřit tim osciloskopem (chce to sondu co vydrží aspoň 500V, někdy tam bejvaj špičky). Na sekundáru indučky je lepší to kotrolovat přes jiskřiště - běžně aspoň 6 mm jiskru to musí hodit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

7.7.2023 v 12:52 | Nahoru | #13
combust> tak jsem si nakonec vyrobil adaptér z diody a kondenzátoru. Senzor posílá do Řj 0,7- 1V(je v pořádku)
Na černo červeném jsem naměřil nejvyšší špičkové napětí pouze 90V.
Na zapalovací cívce jsem naměřil 0V, zkoušel jsem to měřit přímo od řídící jednotky a Řj neposílá žádné napětí na cívku.

A ted kde je chyba? generátor 100v, řídící jednotka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

7.7.2023 v 14:38 | Nahoru | #14
Sovičič> 90V by mohlo stačit.
Co se týče toho napětí na indukční cívce tak ten primární impulz je zápornej (tzn. mělo by se tam na primáru objevit -90V). Nicméně pokud by to pálilo tak by to pak dokmitávalo takže by se i tak něco dalo naměřit. Tzn. že CDI prostě nefunguje - buď je KO nebo je jednotka něčím blokovaná (ukostřenej černobílej).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

7.7.2023 v 19:53 | Nahoru | #15
combust> dobře díky. Bylo tam možná pouze 90 V protože jsem neměl úplně 100 procentně nabitý akumulátor.
Kde se dá ta CDI jednotka sehnat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

8.7.2023 v 10:48 | Nahoru | #16
Sovičič> Zcela překvapivě Honda prodává i ND takže se to dá koupit origo u nich a pak je na netu hromada webů kde se to dá sehnat. I na ebay se to prodává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

13.7.2023 v 14:00 | Nahoru | #17
combust> tak po výměně Řídící jednotky pořád nic.

Rj má jiné označení viz foto. (Vadí to)?
Čím to může být čím může být jednotka blokována?
Černobílej jsme zkoušel po zapnutí klíčku není ukostřeny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

13.7.2023 v 14:15 | Nahoru | #18
Sovičič> zkoušel jsem ještě proměřit zapalovací cívku naměřil jsem 9kohmu ale vůbec jsem ji "nepropípnul" nemůže to s tím souviset

(reakce na) Honda lead 100 nehází jiskru

14.7.2023 v 17:16 | Nahoru | #19
Sovičič> "propípnutí" je funkce kterou maj měřáky nastavenou tak že to pípá při odporu menším než 30 nebo 50 Ohmů. 9kOhm je asi 300x víc. Takže sekundár asi ne.
Primár indučky by měl mít u CDI cívky míň než 2Ohmy. Ten by propípnout měl jít (zpravidla to mívá 0.8 apod.).

Ale popravdě ohmickej odpor toho taky moc neřekne. To ukáže hlavně přerušený vinutí nebo porušenou izolaci. Mezizávitovej zkrat nebo nějak jinak zuhelnatělou izolaci to moc neukáže (na to celkem funguje měření indukčnosti).
To je fakt nejlíp testovat natvrdo (cívku ven z motorky, sekundár napojit na jisřiště, vzít kondenzátor 1 až 5 uF/630V, 100ohm odpor, diodu 1N4007 a natvrdo ten kondík nabít ze zásuvky a připojit na primár indučky, musí to hodit jiskru).

E: sériový číslo CDI by nemělo vadit když jsou typově stejný, pokud není černobílej ukostřenej, má to na zeleným kostru a 12V tak to musí fungovat. Tam už nic dalšího není.

Naposledy editováno 14.07.2023 17:25:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nafunkční světla Honda @125 MYŠ232 1 16.9.2023 v 20:56 Sancu
Olej 10w30 vs 5w30 Honda @125 ok4rm 28 9.9.2023 v 09:05 PetrXX
Ojetý skútr 125 cm Honda @125 kolčman 9 9.9.2023 v 07:49 Kubák
Honda Lead pokazené ložisko v zadne... Honda SCV 100 Lead mmichal624 7 29.12.2022 v 13:42 krokoš
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69


TOPlist