řeším takovou situaci a mojim VeFeRem. V pátek jsem zjistil že nedobijí, provedl jsem diagnostiku a je to vadnej alternátor, jedná fáze dává řádově nižší napětí než zbylé dvě.
Na motorce budu ve středu vyrážet na dovolenou do Alp a potřebuju, aby byla pojízdná.
Je tu tedy několik možností opravy, koupit jetej stator na internetu, koupit novej stator na internetu ( snad by stihl dojít) nebo se to pokusit previnout sám.
Konkrétně se bavíme o tomhle
Jetej stator: za použité díl mi to přijde docela dost peněz, vypadá trochu vypáleně, ale zase to mám za rohem. Snad by se tam dala dohodnout nějaká sleva. Tady
Nebo novej, za ty peníze by to nebylo špatný, ale co jsem četl tak neoriginální alternátory prej nic nevydržel. Má s ním někdo zkušenost? Tohle
A pak možnost poslední, previnout si ho sám a doufat, že se to povede. Principielně to není nic až tak složitýho, trafa jsem si už vyráběl, ale nikde nemůžu najít obchod, kterej by na to prodával dráty. Takový co budou tepelně odolný a vydržej fungovat v oleji. Motat to obyč trafodrátem nemá cenu.
Tak teď babo raď...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 alternátor---bazar,nový previnout?
dave-lister píše: Bandaska> Olej by měl fungovat jako izolant. Pokud je každá fáze navinutá na jinym konci statoru tak si myslím že lakování netřeba.
Zálivka nemá chránit ani tak před zkratem nebo olejem, ale hlavně před vibracemi. Stačí i nepatrná vůle ve vinutí a je jen otázkou času, kdy se izolace na závitech třením o sebe kvůli vibracím prodře a nastane mezizávitový zkrat nebo zkrat na kostru. Navíc by vinutí mělo být z drátu s dvojitou izolací, který se mimochodem shání dost blbě.
dave-lister píše: Bandaska> Olej by měl fungovat jako izolant. Pokud je každá fáze navinutá na jinym konci statoru tak si myslím že lakování netřeba.
inu, tak to zírám, kam ty technologie poskočily...holt jsem asi elektro-dinosaurus...izolace olejem...třeba se dočkám i bambusovýho roxoru....
jinak vibrace, či tenze vznikají primárně od chvění motoru, jak píše Virago, ale i sekundárně...vodič při průchodu elektrickým polem , kterým protéká proud, má tendenci k mechanickému pohybu...jak by se asi točil elektromotor....proto se také, mimo zvýšení izolace vinuti, zalévají lakem...fixuje a izoluje...nezalitá cívka se prostě sama zničí, protože vinutí na jádru "pracuje"...ale to už jsem odbočil jinam...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 33 | 16.3.2024 v 17:31 Obo67 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |