globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silná/Slabá na začátek
 
10.7.2016 v 12:49
Tak nějak předpokládám že jako motorkáři se všichni setkáváte s otázkou jakou motorku si má začínající motorkář pořídit. A jako vždy jsou dva tábory.
Pořiď si pro začátek nějakou slabší např. 125 aby jsi získal návyky a vyjezdil se.
Nebo slabá je zbytečná vyhodíš prachy atp. kup si hned nějkaou 600 spadneš tak jako tak.....
Já osobně jsem tedy zastáncem první varianty začít hezky zvolna osvojit si návyky, ztrátu květinky prožít na něčem slabším, a pak přidávat.
Zajímal by mě tedy váš pohled jako kolegů motorkářů co maj ten svůj začátek za sebou....
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 13:04 | Nahoru | #1
Většina tady sedne na litra a no problém...zcela jim padne do ruky maximálně po 50km ...já jsem v životě neseděl za 6 let co jezdím na slabsí motorce než je 600...včera jsem 2h lítal na 125ce bo kluk dělá závěrečné zkoušky...a byla to taková paráda že mě to bylo i líto že jsem si tenkrát nekoupil začátečnickou...ta lehká motorka se krásně vodí a naučíš se na ní spíš než začínat na těžký krávě...blbě se pak člověk zbavuje špatných návyků....za mě postupný přechod v kubaturách
záleží jen na Tobě, nakolik se na 125 budeš cítit trapně když okolo tebe lítají borci na silných...

Naposledy editováno 10.07.2016 13:06:03

(reakce na) Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 13:24 | Nahoru | #2

Gahan37 píše: Většina tady sedne na litra a no problém...zcela jim padne do ruky maximálně po 50km ...já jsem v životě neseděl za 6 let co jezdím na slabsí motorce než je 600...včera jsem 2h lítal na 125ce bo kluk dělá závěrečné zkoušky...a byla to taková paráda že mě to bylo i líto že jsem si tenkrát nekoupil začátečnickou...ta lehká motorka se krásně vodí a naučíš se na ní spíš než začínat na těžký krávě...blbě se pak člověk zbavuje špatných návyků....za mě postupný přechod v kubaturách
záleží jen na Tobě, nakolik se na 125 budeš cítit trapně když okolo tebe lítají borci na silných...


Mam stejnou zkusenost

Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 13:28 | Nahoru | #3
Někdy je lepší,začít na slabší a osvojit si začátky.Taky jsem kdysi začínal na Pionýru a postupně se dostal na litra a pak jsem zase začal s obsahem klesat.Divočení už bylo dost. Můj syn si v 16 udělal papíry na 125,ale začal na Simsonu. V 18 si koupil NSR 125 a to byla celkem škola,protože po postavení slušného motoru to jelo až moc,ale měl spoustu chvil,kdy nedojel kvůli závadě.V 21 si koupil GS 500 a zatím je spokojený,kouká po velkém enduru,ale má teď rodinu a peníze musí investovat do ní a bydlení.

To jestli upadneš je jen v tobě.Upadnout můžeš jak na 125,tak na něčem větším.Ani to nemusí být nutně tvoje chyba,jen na té 125 to asi bude v menší rychlosti,ale bolet to bude stejně.Záleží,jak to máš v hlavě srovnané a co chceš sám.Tady není univerzální řešení.Co příspěvek to jiný názor.Sám nejlépe víš jak na tom jsi s praxí a vyježděností.Každopádně pokud už jsi na něčem jezdil,tak ta 125 pro tebe bude taková pomaloučká a slaboučká,i když srandy se na tom dá zažít kopec.Taky jsem si to NSR vyzkoušel,občas se svezu i na tom GS.Nedělá mi problém projet jakoukoliv motorku,ale je to vše o tom,jak to máš v hlavě srovnané sám.

Nečekej univerzální návod,ten neexistuje,ale vyber si to,co cítíš sám jako nejlepší řešení.

Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 13:40 | Nahoru | #4
125 je zbytečně slabá, ale začínat na něčem lehkém s objemem okolo 300ccm rozhodně smysl má .

1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 13:52 | Nahoru | #5
Kašli na to, na začátek vem R1, přece to máš v hlavě srovnaný, ne

Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 17:47 | Nahoru | #6
Přesně stejný problém řeším - jestli jít do rs 125 nebo do nějaké 500. Oboje mají své výhody a nevýhody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 17:56 | Nahoru | #7
Carcharot> No hele já jsem včera u garáže teprve zjistil jaká motorka se musí 10 minut zahřívat a xkrát turovat....jsem zalezlej uvnitř, kapoty dole, měním olej atd,venku to borec rve do otáček, jsem to nevydržel, vyšel...a kolem mě projela erjednavolepyčoi s batohem ....něco to do sebe má začít na litru

(reakce na) Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 18:20 | Nahoru | #8
Gahan37> Začínám nabývat dojmu že Erjednapyčowole je diagnóza ... Já snad neznám nikoho normálního kdo by ji sedlal

Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 18:38 | Nahoru | #9
Máte štěstí že jdu kolem
Můj názor je, že taky docela záleží na věku, kupříkladu, svojí dceru hodlám začít učit na 125 a když jí to bude bavit tak si tím vývojem projde, ale chlápkovi co mu po tricítce přijde na mysl, že by se mohl stát motorkářem bych asi poradil, nějakou hodnou lehkou pětibábu, na výběr je jich dost.

2 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 20:02 | Nahoru | #10
Začal jsem ve 20ti na XJ6 škrcené na 35kW - vydřela tak asi 2 měsíce (plná 57kw) - teď je to rok a 10 000 km co na ní lítám a jediné co vím, že slabší sračku do začátků nemá smysl pokud se nejedná o 16 ti letého kluka. I na tomto prostě nestačím naší místní bandě, na předjíždění v rychlostech okolo 110-130 můžu zapomenout, už to z té rychlosti táhne jak Fabia HTP a to je 57kW - jo mám sice 120 kg ale...

Není to o top speedu ale o té akceleraci, aby si prostě mohl vymizet zpoza nebezpečného debila rychleji a zbytečně neťápal v protisměru - silnější mašiny mají taky lepší podvozek a brzdy, na to je potřeba brát zřetel, no a novější i třeba ABS - ano zase otázka frajeření, ale já si další moto koupím jedině s ABS a kontrolou trakce - radši budu sráč a dojedu domů než hustý frajer v příkopu...

Pokud se chceš učit na něčem agilním a zároveň (relativně) rychlém, kup si 600 ccm motarda KTM Začínání na slabší je spíš o tom, že tě to bude stát prachy při "překupování" potom na pojištění a navíc to běhání po úřadech, inzerce atp

Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 23:35 | Nahoru | #11
Začínal sem 16ti na JAWĚ 350 rv.1956 a před tim sem v životě na ničem nejel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek

10.7.2016 v 23:50 | Nahoru | #12
I na tomto prostě nestačím naší místní bandě

No, jestli se snažíš stíhat "místní bandu" tak máš dobře našlápnuto k dřevěnému spacáku....

Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 08:59 | Nahoru | #13
Moje zkusenost je takova, ze jsem zacal temer bez zkusenosti na 600. Ale podle me jde hlavne o veku v 16 bych na tom lital bez hlavy, ted uz jinak premyslim. Clovek musi mit neustale respekt. Nezalezi kolikata vyjizdka to je, vzdy se muze neco stat, ale clovek ty procenta muze dost snizit, kdyz jezdi normalne. A taky se mi nechtelo za pul roku kupovat neco jinyho. Na 125 me to nebavilo a nevypada to tak dobre ze jo:))

Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 09:43 | Nahoru | #14
A po tisícé zas krávoviny. Pořád se zapomíná, že objem je až na druhém místě. V první řadě je, co chce dotyčnej jezdit. Úplně jinak jede Savage 650, Versys 650 a Ninja 600. Šmyčec.

Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 11:58 | Nahoru | #15
Ve dvaceti jsem si koupil SLR 650 (35kw) jako první motorku na vyježdění, samozřejmě taky rozhodovaly finance (měl jsem 60 tisíc na všechno) a vydržel jsem u ní 6 let. Papíry jsem si rozšiřoval tento rok a udělal jsem je po více než 9 měsíční pauze, co jsem na motorce neseděl. Absolvoval jsem dvě jízdy na 20 minut. Proč to říkám, za tu dobu člověk získá takové návyky, že pak i jízda na 2 krát silnější motorce nedělá problém.

Druhá věc, teď jezdím na Hornetovi (2006) a motorka hodně odpustí. Do 5 tisíc otáček je hodná a nad 6 tisíc člověk pozná 100 koní, takže si troufám říct, že na začátek je ideální..za předpokladu, že má člověk v hlavě mozek

1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 14:43 | Nahoru | #16
Souhlasim s nazorem, neni litr jako litr. Pokud si clovek veku zraleho a bez potreb honit si tricko na benzinkach, koupi treba litroveho cestaka nebo i enduro atd., prijde mi to jako nic proti srsti. Litrova motorka ma urcite dobry podvozek, vyborne brzdy a nez otoci plyn na doraz, muze mit na litru najeto klidne i nekolik desitek tisic km. Tak proc utracet za polovicni obsah?
A pokud zacinajici motorkar vnima i 125ccm jako strasaka, at zacne na malem obsahu a sam uvidi. Clovek je individualita a na to je potreba brat vzdy zretel.

Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 15:30 | Nahoru | #17
Jsem za "koupit motorku takovou,na který chce jezdit".
Já potupoval takto:Jawa 555(od pátý třídy),Jawa 23,Jawa350/638,ZX9R
Každej člověk to vidí jinak .Tazatel by si měl koupit to,co sám chce.Jen on nejlíp ví,jak to vidí.

1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 17:06 | Nahoru | #18
Taky jsem řešil tenhle problém,ale myšlenku jsem měl jen na CBR 900 RR r.v. 99... i přesto jsem slyšel : VOLE takovou si nekupuj nebo se zabiješ... koupil jsem a nelituji prostě chci vědět,že pod zadkem mám zlobivou holku kterou krotím s rozumem, a tohle mě baví ! držím palce u výběru... vymlet se můžeš i na babetě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 17:48 | Nahoru | #19
dorso> Litrová motorka má ale taky velkou hmotnost, široký gumy, ostrý brzdy atd. A bez ohledu na to co má majitel v hlavě tak nemá správný reflexy. Nemusí ani on udělat chybu, stačí když ji udělá někdo jinej a to co by na hodné "začátečnické" motorce vyřešil ho bude stát v nejlepším případě hromadu peněz, v horším třeba hezkej pohřeb.
125ccm je pro 90kg dospělýho chlapa blbost ale litr je druhej extrém. Půllitr nebo hodná šestka je podle mě taková zlatá střední cesta. Tříkila taky nemusí být špatný.

Navíc slabý motorky učí jezdit, pokud nejde chyba v zatáčce dohnat trošku větším otočením plynu na rovince tak se jezdec víc soustředí na samotný projetí zatáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 18:08 | Nahoru | #20

jurijmasek píše: Taky jsem řešil tenhle problém,ale myšlenku jsem měl jen na CBR 900 RR r.v. 99... i přesto jsem slyšel : VOLE takovou si nekupuj nebo se zabiješ... koupil jsem a nelituji prostě chci vědět,že pod zadkem mám zlobivou holku kterou krotím s rozumem, a tohle mě baví ! držím palce u výběru... vymlet se můžeš i na babetě



Kdysi jeden spolupracovník šetřil dlouhý roky na mašinu a pak si v bazaru vyhlédl CBR 929 v parádním stavu akorát za jeho uškudlený peníze. Asi dvakrát jsme mu ji vymlouvali v práci ale že prý ne, že to dá. Dojel pro ni do bazaru, složil kauci ve výši kupní ceny a jel na projížďku. Asi po dvou kilometrech nedal v lese zatáčku a na místě zahynul. Dodnes když jedu kolem, tak mu ke křížku zamávám.

Takže když dva dělají totéž, není to totéž.

(reakce na) Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 18:35 | Nahoru | #21
Delk> když dva dělají totéž, není to totéž. V tomhle s tebou souhlasím.Loni jsem pohřbil kamaráda,taky udělal fatální chybu..takže kdybych to měl trochu přehodnotit tak na litrovou mašinu bez rozumu lézt je takřka na kytičky !

(reakce na) Silná/Slabá na začátek

11.7.2016 v 22:08 | Nahoru | #22

stráťa píše: dorso> A bez ohledu na to co má majitel v hlavě tak nemá správný reflexy. Nemusí ani on udělat chybu, stačí když ji udělá někdo jinej a to co by na hodné "začátečnické" motorce vyřešil ho bude stát v nejlepším případě hromadu peněz, v horším třeba hezkej pohřeb.


Přesně tak .
Taky se kloním spíše k tomu, že by měl motorkář projít přes slabší až k té "pravé". Nemusíš jít nutně přes patero strojů, ale nějaký postup je určitě mnohem lepší - naučíš se a když uděláš chybu, nemusí to hned skončit fatálně

PS - když se budeš učit plavat, skočíš hned do hluboké vody, nebo si to zkusíš v mělké a pak přejdeš do hlubší?
PPS - když budeš lepit modely, začneš hned detailním modelem pro mazáky, nebo šáhneš po pár jednodušších?
atd.

Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 00:27 | Nahoru | #23
Hoši a jak víte, že by ti známí nezahynuli na 6ce nebo i na slabší motorce?? Vždyt 6ka oproti litru má do rychlosti 200km/h jen docela malý rozdíl v akceleraci. Jo, jsou nějaký body pro ovládání z pohledu váhy, ale myslím, že zabit se může kdokoliv na čemkoliv.

Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 05:25 | Nahoru | #24
ano, můžeš se zabít kdykoliv a na čemkoliv, ale u jisté kategie strojů je ta šance holt větší. Proč u většiny zpráv, kdy má motorkář nehodu kvůli nezvládnutí stroje, je na fotkách supersport a ne babeta?

1 reakcí na tento příspěvek Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 08:22 | Nahoru | #25
Nebude to tedy spíš o stylu jízdy než o kategorii motorky?

Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 08:32 | Nahoru | #26
No, v mém případě se jednalo sice o poněkud "opožděný" začátek, spíš návrat k jedné stopě asi po 20 letech... Taky jsem dlouho přemýšlel, jestli začít na nějaké 125 typu Varadero, ale nakonec jsem si vybral větší jednoválec 650, s ABS, poměrně lehký, hlavně ale s lineárním výkonem cca 50k. Což mi vyhovuje, protože je motorka krásně ovladatelná, o vyšší výkon si musím říct, ale v případě potřeby "tam je".
Podle by pro mě mezi 125 a 650 nebyl v ovladatelnosti velký rozdíl, ale ta "dvacka" by mě nejspíš hodně rychle přestala bavit.
Stručně řečeno - není to o objemu, dvoudobé dvacky jsou taky hodně divoké a rychlé. Chce to podle mě nějakou "hodnou" motorku, spíš lehkou, dobře ovladatelnou. A stejně si dávat hodně pozor. Teď po cca 1000 km si pořád často si v zatáčkách nadávám, že jsem někde blbě najel nebo jsem se nechal zbytečně vynést. A nejspíš ještě dost dlouho budu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 09:22 | Nahoru | #27
psenap> Pokud věříš že brzdy konstruované na to aby opakovaně brzdily v rychlostech kolem 250km/h jsou stejně snadno dávkovatelné jako brzdy stavěný na polovinu. Pokud věříš že uvolněná jízdní pozice nemá na ovladatelnost motorky vliv stejně jako šíroké gumy nebo geometrie podvozku...pak ano, motorka na to vliv nemá.

Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 09:39 | Nahoru | #28
v profilu máš horneta, se kterým dáváš koleno.. Děláš si tu z lidí prdel a ptáš se na kokotiny

(reakce na) Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 10:39 | Nahoru | #29
stráťa> Myslel jsem to spíš tak, že kdo chce jezdit sportovnějším stylem si podle toho i koupí odpovídající kategorii motorky. Motorka je pouze nástroj. A protože z nás nikdo není ve schopnostech stejnej, tak ani nemůže existovat obecná rada na čem začít. Jsem proto ať každý začíná na tom, na co se cítí.

Silná/Slabá na začátek

12.7.2016 v 13:04 | Nahoru | #30
Ja se po letech na sportovnich litrech na malych motorkach svezl a tot jsou me poznatky.

CBR125 neni motorka, to je spis takova kolobezka, kt. nicim neoslovi a hlavne ovladani je uplne jine, nez na dospelych sportech.
Ninja300 megasuper motorka, se kterou je velmi dobra zabava a verim, ze bych s ni na technicky trati posekal spousty litry. Krasne hrava motorka, kt. se hlavne jako dospela motorka ridi (spravny posez, vysedavani, proste vse). Tuto malou ninju mohu jen vrele doporucit. Jel jsem na ni nejakych 160kmh, ale to bylo jeste v zime na Bruntalsku na vlhke trati, 180 by to rucite jelo, ale to neni podstatny, dokonala je ta hravost lehke motorky s nizkym tezistem.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist