globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
 
15.4.2016 v 15:17
V současné době se zde již prolíná několik vláken na téma výcviku na motocyklu. Většinou se řeší značně vysoké ceny, které jsou v některých autoškolách. Řeší se kolik bude potřeba hodin na zvládnutí výcviku a zkoušek, ale většinou je to pouze v rovině teoretické , nic neříkající, kolik hodin opravdu bude potřeba. Kolik bude stačit začátečníkovi, který na motocyklu sedí poprvé, kolik je potřeba pro tzv. černocha, který již na něčem jezdil , kolik potřebuje ten, kdo už vlastní nějakou skupinu a pouze skládá doplňkovou zkoušku atd. Jestli se objeví někdo, kdo nebude vůbec schopen zvládnout současné požadavky na výcvik a zkoušky.
Mimochodem, pokud jste četli příspěvek o prvních zkouškách v Plzni, tak jediný kdo spadl při zkoušce na cvičišti byl právě žadatel, který již vlastnil A2 a rozšiřoval na A. Takže to, že někdo již vlastní předchozí skupiny, neznamená, že to bude bez problémů.
A aby jsme si v tom udělali trochu jasno pokusím se v tomto vlákně na několika žadatelích v každé té skupině ukázat, jak to tedy opravdu je.
Včera jsme začali jezdit první jízdu - 2 x 45 minut - cvičiště
Ne úkony ke zkouškám, ale vedení motocyklu, rozjezdy atd. Podle dřívějšího systému - žák a učitel na jednom motocyklu.
1. Paní - 40 let řidičský průkaz A1/ 150 - trochu jezdila na Simsonu, nevýhoda - malá výška
dělá A
2. Paní - 42 let , nikdy na motocyklu neseděla, dělá A, výhoda dlouhé nohy
3. Paní - 44 let , na motocyklu nikdy neseděla, dělá A
Všechny zvládly základní úkony , žádná nespadla i když pokud by jezdily rovnou samy, několikrát by motocykl neudržely a pravděpodobně by s ním upadly.
Patří tedy do kategorie spíše šikovných. Ale uvidíme jak při další jízdě. Další jízda bude opět s učitelem, ale již na komunikaci s mírným provozem


























1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 09:24 | Nahoru | #31
Dněprák> No já si dělám ve 37 na A , ale bojím se těch závěreček. Na silnici motorku zvládám dobře na to , že sedím poprvé na motorce tak mě hned poprvé pustil do provozu , ale ta motorka je na manipulaci strašně těžká nevím jestli to opravdu dám nebo mám nakonec udělat řidičák jenom na tu A2 anebo to risknout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 12:25 | Nahoru | #32

JPJAJDA píše: Dněprák> No já si dělám ve 37 na A , ale bojím se těch závěreček. Na silnici motorku zvládám dobře na to , že sedím poprvé na motorce tak mě hned poprvé pustil do provozu , ale ta motorka je na manipulaci strašně těžká nevím jestli to opravdu dám nebo mám nakonec udělat řidičák jenom na tu A2 anebo to risknout.


Nevím, jakou mají v autoškole motorku na A2 a A , ale myslím, že až tak velký rozdíl váhově i jinak v tom nebude. V některých případech se lépe ovládají čtyřválce A než dvouválce A2.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 12:32 | Nahoru | #33
Dněprák> Osobně si myslím, že než rovnou A by předtím měla být praxe třeba na A1, aby dotyčný měl zkušenosti z provozu s lehčí motorkou, zrovna tak, jako mi přijde nesmysl dát někomu s Bčkem rovnou skútra 125ccm když třeba neumí ani jezdit na kole...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 12:52 | Nahoru | #34

rancher píše: Dněprák> Osobně si myslím, že než rovnou A by předtím měla být praxe třeba na A1, aby dotyčný měl zkušenosti z provozu s lehčí motorkou, zrovna tak, jako mi přijde nesmysl dát někomu s Bčkem rovnou skútra 125ccm když třeba neumí ani jezdit na kole...


Samozřejmě, že by to bylo ideální začít s A1, ale pokud už se rozhodl takto, tak mezi A2 a A až tak velký rozdíl není.
A ten nesmysl se skútrem 125 ke skupině B, škoda mluvit. To si prolobovali dovozci a prodejci skútrů, protože ty skútry do 45 km/h co byly k B původně, tak to nikdo nekupoval. Jinak jsme jediná země, kde ke skupině B je skútr 125 bez jakéhokoliv výcviku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:03 | Nahoru | #35
Dněprák> No hele pro ženskou vést 200 kilo nebo 220 to opravdu rozdíl je v autoškole máme Horneta 900 a fakt na ní dosáhnu jen na špičky tak pořád váhám. Ale ten výběr na slabší motorku je pak daleko menší a dělat si ještě po druhé zase řidičák to bych asi už nechtěla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:12 | Nahoru | #36
Dněprák> www.motorkari.cz/video/


Naposledy editováno 20.04.2016 13:13:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:14 | Nahoru | #37

JPJAJDA píše: Dněprák> No hele pro ženskou vést 200 kilo nebo 220 to opravdu rozdíl je v autoškole máme Horneta 900 a fakt na ní dosáhnu jen na špičky tak pořád váhám. Ale ten výběr na slabší motorku je pak daleko menší a dělat si ještě po druhé zase řidičák to bych asi už nechtěla.


Ano, 20 kg je dost velký rozdíl. Proto jsem psal, že nevím jakou mají motorku v autoškole. Já mám na A2 Suzuki GSO 500 a ta má provozní hmotnost 193 kg a na A Horneta 600 a ten má 200 kg. Takže to není tolik rozdíl.
A jak jdou s tou 900 stovkou osmičky , slalom a otáčení ?

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:18 | Nahoru | #38

rancher píše: Dněprák> www.motorkari.cz/video/



Jo video znám, to vyšlo právě v době, kdy se tento nesmysl se 125 schválil. Ale naši zákonodárci ne vždy řeší to co je dobré a dost často je přesvědčí Ti, kteří na této situaci mají zájem.

1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:38 | Nahoru | #39
Asi se do Vaší autoškoly taky brzo přihlásím, 90% autoškol nedělá motorku, zbytek chce abych si koupil vlastní a jeden mi nabízí akorát na moto do 35KW protože jsem na tom nikdy neseděl tak mě nebude učit na velký i když a to mám věk a stojí to stejně :D

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:51 | Nahoru | #40
Dněprák> Tak osmičky dobrý to otáčení horší a slalom mě teprve čeká. Musela jsem si najít plac kde mě to bude učit poněvadž žádný ještě nemají. Bojím se toho slalomu a toho brzdového manévru abych tam sebou nesekla.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 13:57 | Nahoru | #41
Zubata_Zaba> No když jsem šla poprvé do autoškoly tak si také klepali na čelo , že já ženská, která nikdy na ničem neseděla a jdu hned na A ,ale o tom to není buď to člověk umí nebo ne a jestli budu mít před tím A1 to přeci neovlivní. Áčko nemusí klidně zvládnout i ten co už má něco naježděno. Akorát se nechci přeceňovat a rozhodně si chci koupit motorku, která se mi bude dobře ovládat abych si na ní byla 100% jistá. Rozhodně si nekoupím nic na čem pak budu někde cupitat :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 14:35 | Nahoru | #42
JPJAJDA> Přesně tak, když už budu ty papíry dělat tak si přece udělám rovnou na velkou, když na to mám věk a stejně se to budu muset učit tak co? Jenže PODLE autoškoláka nemám šanci udělat zkoušky ( i když to je taky jeho věc jak mi to půjde..) Ale dop*dele nechápu jaký je rozdíl v tom, jestli to budu dělat na mašině co má 30KW nebo 80KW.. Ani na jedné to nebude lehké, ale snad ne nemožné ne? Zkoušky jsou stejný tak i tak, zřejmě ví že bych pak musel dělat ještě rozšiřování a vydělá víc nebo pak už nevim

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 15:21 | Nahoru | #43

fockewulf píše: to si někdo ve skoro padesáti dělá velké áčko jo?


Momentálně mám letos 16 žadatelů na moto, což je méně než dříve. Ale to je díky těm nejasnostem z výcviku. Z toho je 8 žen a čtyři mají věk od 40 do 51 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 15:32 | Nahoru | #44
Zubata_Zaba> Oni jsou totiž ty učitelé z toho taky pěkně sami vyprdlí tak proto nás od toho odrazují. Mě taky řekl, že to budu mít asi těžký ,ale prý se to rozhodne až tak po 10 jízdě zdali to dám. On prý sám ten slalom nedá do konce a to mě to jako bude učit. Takže ti povím jestli tohle přežiju tak to pak pěkně zapiju

Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 15:36 | Nahoru | #45
Buďme rádi že se neinspirovali na STK a nemusí být ze závěrečný zkoušky video takže s rozumným komisařem můžeš třeba projít i když to nezajedeš, taky dřív procházely věci který by neměly. Když sem dělal A2, nesvítil sem celou jízdu, na auto sem překročil rychlost kolem školy a při A mi nadával že v určitým místě jedu pomalu, špatně brzdím a hned při vyjíždění od autoškoly sem to nezalomil dost a přes pruhy vjel do protisměru a dycky to prošlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 16:33 | Nahoru | #46

Dněprák píše: Jinak jsme jediná země, kde ke skupině B je skútr 125 bez jakéhokoliv výcviku.

A čo Slovensko, Taliansko, Lotyšsko, Malta, Španielsko, Poľsko, Portugalsko a Belgicko? (Aspoň podľa wiki - ale o Slovensku to viem určite.) 2/3 roky B-čka (čo je podmienka v niektorých krajinách) sa rátajú ako výcvik? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 16:46 | Nahoru | #47

JPJAJDA píše: Zubata_Zaba> Oni jsou totiž ty učitelé z toho taky pěkně sami vyprdlí tak proto nás od toho odrazují. Mě taky řekl, že to budu mít asi těžký ,ale prý se to rozhodne až tak po 10 jízdě zdali to dám. On prý sám ten slalom nedá do konce a to mě to jako bude učit. Takže ti povím jestli tohle přežiju tak to pak pěkně zapiju


Kdo neumí ten učí ne?

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 16:59 | Nahoru | #48
ZombiRider> tak jsme v Čechách ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 17:12 | Nahoru | #49
Kuurva a mám další perličku :D Tam kde se nováčků bojí stojí kurz 7.000, další autoškola, kam si musím vzít svojí motorku, benzín, výbavu, pojistku, atd stojí 8.000. Neví někdo za co ty prachy vlastně chtějí? :D
Takže, kde se dají koupit papíry? :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 20:24 | Nahoru | #50
Zubata_Zaba> pockej zabaku....jak muzes prijet do autoskoly na motorce na kterou nemas papiry? Jak muze autoskolaprovozovat vycvik na motorce s kterou nema nic spolecneho?nejak tomu nerozumim!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 20:29 | Nahoru | #51
HornisGSX> Že prý pán nemá stroj (snad ho předělávají dle nové vyhlášky) ale prý je možné jezdit se svojí motorkou, za poplatek 1250,-kč městkému úřadu mi umožní jezdit se svojí motorkou.. Co se "řeší" tímto úplatkem M.Ú. nemám tušení
Tohle mi bylo řečeno, jaksi jsem moc dobře nepochopil jak bych motorku dopravoval na místo odkud začínají jízdy, případně co bych říkal policii kdyby mě zastavili jak jedu na moto sám, i když za mnou pojede učitel v osobáku..
Jestli je to díra v zákoně nebo co, nevím, každopádně při dnešním maratonu hledání autoškoly jsem na to narazil rovnou 2x..

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 21:32 | Nahoru | #52
Zubata_Zaba> Autoškola nechá tvoji motorku zapsat jako výcvikové vozidlo a po dokončení ji zase "odepíše". Když s tím práskneš, jeho to nebolí. Každopádně by mě zajímalo, jak chtějí vymyslet tu dopravu na místo jízdy popř. jestli tě instruktor bude vyzvedávat doma. Kdyby tě stavěl policajt, tak s instruktorem za zadkem je to naprosto ok ;)

Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 21:43 | Nahoru | #53
Zubata_Zaba> Jízdy můžou začínat klidně u tebe doma ( autoškolák tam snad může dojet ), nebo si motorku můžeš převézt na přívěsu ( pokud máš ). Poplatek úřadu je pouze za to, že ti do techničáku zapíšou " vozidlo schváleno pro výcvik" ( u nás je to 1000 Kč ). O policajty při jízdách vůbec nejde - zákon to umožňuje. Problém může být spíš pojištění - podle mě bys měl mít motorku pojištěnou jako vozidlo autoškoly ( což je 1,5 - 2x dražší než pro běžný provoz ), jinak by pojišťovna v případě nehody mohla odmítnout plnit.

Naposledy editováno 20.04.2016 21:48:31

2 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 21:57 | Nahoru | #54
.

Naposledy editováno 09.07.2018 18:51:26

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 05:15 | Nahoru | #55
motograf> taky si nadavam ze jsem to nedelal loni.. Tak snad se to do prazdnin trochu uklidni a treba pak.

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 06:05 | Nahoru | #56

HornisGSX píše: Zubata_Zaba> pockej zabaku....jak muzes prijet do autoskoly na motorce na kterou nemas papiry? Jak muze autoskolaprovozovat vycvik na motorce s kterou nema nic spolecneho?nejak tomu nerozumim!


Trochu to upřesním.

Pokud by někdo chtěl vlastní motocykl použít v autoškole tak musí:
1. Smlouvou zapůjčit motocykl autoškole do pronájmu
2. Autoškola nechá motocykl schválit jako výcvikové vozidlo autoškoly - zápis do Technického průkazu a Osvědčení o registraci vozidla - poplatek Odboru dopravy 1000 Kč
3. Autoškola nechá zapsat motocykl do seznamu výcvikových vozidel autoškoly
4. Po ukončení výcviku opět vozidlo odhlásit z výcvikových vozidel autoškoly a zrušit záznam jako výcvikové vozidlo autoškoly v TP A ORV

Pokud se jedná o Zákonné pojištění motocyklu tak konkrétně Česká pojišťovna nenavyšuje sazbu za používání vozidla jako výcvikového. Většina ostatních pojišťoven vede vozidla autoškoly v rizikových skupinách - Taxi, modré majáky , půjčovny .....
Motocykl musí dále splňovat podmínky s hlediska výkonu, obsahu motoru, hmotnosti a rychlosti pro jednotlivé skupiny.

Naposledy editováno 21.04.2016 06:23:46

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 06:28 | Nahoru | #57

motograf píše: Mně to přijde naprosto absurdní. Minulej rok si každej zaplatil 8000 a měl jistotu, že papíry udělal. Teď si snad mám koupit vlastní motorku (bez jistoty, že papíry udělám)? Mám platit 15 klacků za motoškolu? Komu to prospěje?
Dělat si papíry loni tak už mám motorku a jezdím, teď motoškola ještě ani nezačala, na motorky koukám na youtube. Skvěle.



Je potřeba najít autoškolu, která výcvik již provádí a kde to nestojí 15 000 Kč. Ale s tou cenou pozor, protože vzhledem k současným podmínkám je možné, že při nezvládnutí výcviku a potřebě dalších hodin se cena na tuto částku klidně dostane.

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 07:35 | Nahoru | #58

Metric píše: A čo Slovensko, Taliansko, Lotyšsko, Malta, Španielsko, Poľsko, Portugalsko a Belgicko? (Aspoň podľa wiki - ale o Slovensku to viem určite.) 2/3 roky B-čka (čo je podmienka v niektorých krajinách) sa rátajú ako výcvik? :)



Slovensko: Na skútru


Slovensko: Na skútru



Váš řidičák platí i pro zapůjčení stroje do 125 ccm

S prvním lednem Česká republika v rámci shody s evropskými předpisy přijala rozhodnutí, že pro majitele řidičských průkazů skupiny B bude platit, že mohou řídit skútr do 125 kubických centimetrů objemu. Známá věc, která podpořila prodej skútrů. Tehdy jsme varovali, že toto opatření platí v ČR nebo třeba v Itálii či Španělsku, ale už ne na Slovensku. Tam se to změnilo.




Na východ od nás už také stačí pro řízení velkého skútru jen běžný řidičský průkaz potřebný pro osobní automobil. Je to dobrá zpráva pro turisty, kteří vyrážejí na Slovensko. To patří mezi trojici zemí, které čeští turisté navštěvují nejčastěji – jezdíme nejvíce do Chorvatska, Itálie a Slovenska. Ročně tam vyjedou přes 2 miliony Čechů.

Ti, kdo by si chtěli například v půjčovně vzít na projížďky po slovenské okolí skútr, tak nemusejí mít starost. Jejich řidičské oprávnění k tomu dostačuje.

Samozřejmě, že spokojeni jsou i slovenští prodejci těchto jednostopých strojů, protože zájem do kategorie 125 kubických centimetrů za letošní pololetí vzrostl pětinásobně.

oficiální odpověď na dotaz - dostala se k nám informace, že je na Slovensku nově uznáváno rozšíření sk. B z ČR na motocykl sk. A1 s automatickou převodovkou a do 125 ccm. Je tato informace pravdivá?od Prezídia Policajného zboru - oddelenie komunikácie kancelárie prezidenta

Odpověď:

Na Slovensku platí, že tí, ktorí majú vodičské oprávnenie skupiny B aspoň dva roky, môžu jazdiť na motorkách do 125 ccm, s výkonom do 11 kW a s automatickou prevodovkou.

Poznámka:

Ak by viedli skúter s vyšším objemom a bez automatickej prevodovky, je takéto konanie považované za porušenie pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom (vedenie vozidla bez príslušného vodičského oprávnenia), čím by sa dopustili priestupku podľa § 22 ods. 1 písm. c) zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Za takýto priestupok môže byť uložená pokuta od 300 eur do 1 300 eur a zákaz činnosti od jedného roku do piatich rokov.

Myslel jsem tím, že u nás je možnost řídit A1 125 automat ihned po získání řidičského oprávnění na rozdíl od dalších zemí, kde je daná určitá praxe v řízení sk.B. V dalších zemích je povinný krátkodobý kurs k řízení tohoto skútru. Většinou je to jednodenní kurs na vlastním skútru.

Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 08:22 | Nahoru | #59
Jak je uvadeno v tomto tematu , tak to zase vypada, ze staty jsou papeztejsi nez papez, protoze tak jak je to psano neurcuje, ze to ma byt omezeno jen na skutry/motorky s automatem. Kdyby to nekrouhali politici lokalni (kdoviproc), tak by bylo mozne jezdit i na klasickych 125ccm motorkach, to by se teprve taky zvedali prodeje. A bylo by to uz jen kousek k tomu jak se dela ridicak na motorku v UK na 125ccm a hlavne kolik stoji.

Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 13:12 | Nahoru | #60
Takže dnes první samostatná jízda na cvičišti po odjetých 4 vyučovacích hodinách jízdy s učitelem. Nácvik některých úkonů pomalé jízdy.
Slalom - nebylo to až tak nejhorší, čekal jsem větší problémy. Zatím vždy jedno neprojetí mezi kužely.
Postupné zastavení na levé a pravé noze - nestačí zastavit na stanovených bodech , problém udržet to na jedné noze v rovnováze.
Pomalá jízda - problém nechat prokluzovat spojku, jede rychle.
Utočení na osmi metrech - kupodivu, opět méně problémů než jsem čekal. Největší , odpoutat pohled od předního kola a dívat se tam kam zatáčí.
Bez pádu se to neobešlo a vzhledem k tomu, že paní patří mezi šikovnější, motocykl bude asi na zemi dost často, protože příjdou ti méně šikovní.
Rám na řídítkách a okolo zadní části motocyklu se osvědčil. Budeme muset pořešit lepší ochranu motoru. Masivnější rám.




















Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist