globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
 
15.4.2016 v 15:17
V současné době se zde již prolíná několik vláken na téma výcviku na motocyklu. Většinou se řeší značně vysoké ceny, které jsou v některých autoškolách. Řeší se kolik bude potřeba hodin na zvládnutí výcviku a zkoušek, ale většinou je to pouze v rovině teoretické , nic neříkající, kolik hodin opravdu bude potřeba. Kolik bude stačit začátečníkovi, který na motocyklu sedí poprvé, kolik je potřeba pro tzv. černocha, který již na něčem jezdil , kolik potřebuje ten, kdo už vlastní nějakou skupinu a pouze skládá doplňkovou zkoušku atd. Jestli se objeví někdo, kdo nebude vůbec schopen zvládnout současné požadavky na výcvik a zkoušky.
Mimochodem, pokud jste četli příspěvek o prvních zkouškách v Plzni, tak jediný kdo spadl při zkoušce na cvičišti byl právě žadatel, který již vlastnil A2 a rozšiřoval na A. Takže to, že někdo již vlastní předchozí skupiny, neznamená, že to bude bez problémů.
A aby jsme si v tom udělali trochu jasno pokusím se v tomto vlákně na několika žadatelích v každé té skupině ukázat, jak to tedy opravdu je.
Včera jsme začali jezdit první jízdu - 2 x 45 minut - cvičiště
Ne úkony ke zkouškám, ale vedení motocyklu, rozjezdy atd. Podle dřívějšího systému - žák a učitel na jednom motocyklu.
1. Paní - 40 let řidičský průkaz A1/ 150 - trochu jezdila na Simsonu, nevýhoda - malá výška
dělá A
2. Paní - 42 let , nikdy na motocyklu neseděla, dělá A, výhoda dlouhé nohy
3. Paní - 44 let , na motocyklu nikdy neseděla, dělá A
Všechny zvládly základní úkony , žádná nespadla i když pokud by jezdily rovnou samy, několikrát by motocykl neudržely a pravděpodobně by s ním upadly.
Patří tedy do kategorie spíše šikovných. Ale uvidíme jak při další jízdě. Další jízda bude opět s učitelem, ale již na komunikaci s mírným provozem


























1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

20.4.2016 v 16:33 | Nahoru | #1

Dněprák píše: Jinak jsme jediná země, kde ke skupině B je skútr 125 bez jakéhokoliv výcviku.

A čo Slovensko, Taliansko, Lotyšsko, Malta, Španielsko, Poľsko, Portugalsko a Belgicko? (Aspoň podľa wiki - ale o Slovensku to viem určite.) 2/3 roky B-čka (čo je podmienka v niektorých krajinách) sa rátajú ako výcvik? :)

(reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky

21.4.2016 v 07:35 | Nahoru | #2

Metric píše: A čo Slovensko, Taliansko, Lotyšsko, Malta, Španielsko, Poľsko, Portugalsko a Belgicko? (Aspoň podľa wiki - ale o Slovensku to viem určite.) 2/3 roky B-čka (čo je podmienka v niektorých krajinách) sa rátajú ako výcvik? :)



Slovensko: Na skútru


Slovensko: Na skútru



Váš řidičák platí i pro zapůjčení stroje do 125 ccm

S prvním lednem Česká republika v rámci shody s evropskými předpisy přijala rozhodnutí, že pro majitele řidičských průkazů skupiny B bude platit, že mohou řídit skútr do 125 kubických centimetrů objemu. Známá věc, která podpořila prodej skútrů. Tehdy jsme varovali, že toto opatření platí v ČR nebo třeba v Itálii či Španělsku, ale už ne na Slovensku. Tam se to změnilo.




Na východ od nás už také stačí pro řízení velkého skútru jen běžný řidičský průkaz potřebný pro osobní automobil. Je to dobrá zpráva pro turisty, kteří vyrážejí na Slovensko. To patří mezi trojici zemí, které čeští turisté navštěvují nejčastěji – jezdíme nejvíce do Chorvatska, Itálie a Slovenska. Ročně tam vyjedou přes 2 miliony Čechů.

Ti, kdo by si chtěli například v půjčovně vzít na projížďky po slovenské okolí skútr, tak nemusejí mít starost. Jejich řidičské oprávnění k tomu dostačuje.

Samozřejmě, že spokojeni jsou i slovenští prodejci těchto jednostopých strojů, protože zájem do kategorie 125 kubických centimetrů za letošní pololetí vzrostl pětinásobně.

oficiální odpověď na dotaz - dostala se k nám informace, že je na Slovensku nově uznáváno rozšíření sk. B z ČR na motocykl sk. A1 s automatickou převodovkou a do 125 ccm. Je tato informace pravdivá?od Prezídia Policajného zboru - oddelenie komunikácie kancelárie prezidenta

Odpověď:

Na Slovensku platí, že tí, ktorí majú vodičské oprávnenie skupiny B aspoň dva roky, môžu jazdiť na motorkách do 125 ccm, s výkonom do 11 kW a s automatickou prevodovkou.

Poznámka:

Ak by viedli skúter s vyšším objemom a bez automatickej prevodovky, je takéto konanie považované za porušenie pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom (vedenie vozidla bez príslušného vodičského oprávnenia), čím by sa dopustili priestupku podľa § 22 ods. 1 písm. c) zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Za takýto priestupok môže byť uložená pokuta od 300 eur do 1 300 eur a zákaz činnosti od jedného roku do piatich rokov.

Myslel jsem tím, že u nás je možnost řídit A1 125 automat ihned po získání řidičského oprávnění na rozdíl od dalších zemí, kde je daná určitá praxe v řízení sk.B. V dalších zemích je povinný krátkodobý kurs k řízení tohoto skútru. Většinou je to jednodenní kurs na vlastním skútru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist