globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Typ baterky - Zaplavené,AGM,GEL
21.1.2014 v 08:39
Zdravím,

kupuji novou baterku na rocketa. Mohl by mě někdo vysvětlit, proč jít do dražších AGM či GEL baterií?

Neskáču, nepřevracím motorku, nejezdím po poli, tak dumám proč vlastně koupit AGM?
Údržba mě nějak nevadí, dolít destilku umí každý. V předchozích motorkách (valkyrie, daystar jsem míval údržbovky, tady je yuasa AGM)
Cenově je AGM 2-2,5x dražší.

Ale spíše mě zajímá, jestli ty údržbové-zaplavovací nemají horší start. proudy, či výdrž? Co zimní starty? Horší životnost? Nějaké riziko?
Napadá mě, jen ten problém překlopení, ale plácnout s rocketem, tak jako poslední řeším baterku....

Dále, ohledně kapacity, u mě je 18Ah, ale velikostně tam nacpu i 21A. Má cenu jít do vyšší kapacity?

Děkuji za názory.


Anketa: Jaký typ baterky mám v motorce:
Záplavená - údržbová
25%
7
AGM - bezúdržbová
75%
21
GEL - (pozor často označované AGM)
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek Typ baterky - Zaplavené,AGM,GEL

21.1.2014 v 10:27 | Nahoru | #1
já už bych nic jiného, než AGM nebo gel nechtěl. Někoho třeba baví pořád sledovat hladinu elektrolytu, hlídat si, aby baterku nepřevrátil, když ji vytáhne z motorky....ale mě ne

(reakce na) Typ baterky - Zaplavené,AGM,GEL

21.1.2014 v 10:59 | Nahoru | #2
fockewulf> tak to chápu, ale mě šlo o jiné výhody.

Nakonec jsem se dočetl, že i pro moderní stroje se hodí spíše AGM kvůli dobíjení...

Co je to bezúdržbový akumulátor a jak se liší od údržbového?

Pojmem bezúdržbové provedení startovací baterie dnes rozumíme takový produkt, jenž nezbytně nevyžaduje standardní a pravidelnou péči spotřebitelem (uživatelem – motoristou). Díky moderním technologiím a inovativním prvkům, použitých při výrobě tzv. bezúdržbového akumulátoru, má baterie delší životnost, menší samovybíjení a uživatelé již nemusí kontrolovat stav hladiny elektrolytu, a pravidelně doplňovat destilovanou vodu tak, jak je tomu u údržbových typů. Úbytku vody z elektrolytu při provozu akumulátoru je účinně bráněno použitím některých speciálních přísad při výrobě olověných elektrod. Nejznámější přísady jsou vápník (kalcium), stříbro, ale také malé množství hliníku či hořčíku. Poměr těchto přísad k olovu je obvykle přísně chráněné výrobní tajemství. Vzhledem k minimalizaci úbytku vody (tento jev se odborně nazývá elektrolýza) není třeba tuto doplňovat a proto jsou autobaterie téměř vždy uzavřené, tedy nedisponují zátkami pro doplňování destilované vody. Bezúdržbové akumulátory nejsou vhodné pro starší typy vozidel. Ne snad, že by v těchto tzv. starších vozidlech nefungovaly, ale spíše proto, že starší automobily mají z výše uvedených důvodů nastavené nižší napětí svých dobíjecích soustav (alternátorů/regulátorů napětí) a nové, tedy bezúdržbové, tzv. kalciové akumulátory vyžadují vyšší nabíjecí napětí, alespoň 14.2 V nebo více. Samozřejmě ale vždy také záleží na způsobu používání motorového vozidla. I nízkým napětím lze bezúdržbový akumulátor spolehlivě dobít, jeli dopravní prostředek používán např. k dálkovým jízdám bez častého startování motoru. Hranice termínu „starší vozidla“ se pohybuje v rozmezí poloviny devadesátých let minulého stolení (řekněme starší vozy než je rok 1995 – neplatí vždy stoprocentně).

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rocket III - vysoké otáčky Triumph Rocket III Classic FunRider1 2 3.4.2024 v 06:30 Bechykv
Po zimě nejde nastartovat Triumph Rocket III Classic RocketPája 23 8.5.2023 v 17:32 pizda
Stupačky na triumph rocket 3 2005 Triumph Rocket III Classic Triumph_vincek 0 17.5.2022 v 20:20 Triumph_vincek
Triumph rocket classic Triumph Rocket III Classic Ludo444 6 29.10.2021 v 20:29 Ludo444
Manuál Triumph Rocket III Classic Erperak 4 10.11.2020 v 22:48 Mrtvolkar


TOPlist