globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybero moto - pohodli spolujezdce
Nechci to tu zasírat 101. vláknem, kde hledám tu pravou, ale potřeboval bych radu trochu jiného ražení - s mladou jsme se letos sklouzli a odskákala to operací kolene (dlaha a 7 šroubů). Nicméně už i ona začíná mít roupy, na čem budem příští rok jezdit
Pár motorek mám už v merku, ale píšu to sem z důvodu, kdyby měl někdo geniální nápad, co dalšího zahrnout do výběru. Konečnou selekci si už zvládnu sám po ošahání/projetí

S ohledem na to koleno ale hledám moto, kde nebude trpět zbytečně ostrým úhlem, bude co nejvíc chráněné pro případný pád (lehli jsme na Z750S a tam je ta podsedlovka vysloveně nešikovně a nese na úrazu svůj kus práce). Z toho vychází převážně cendura nebo velké naháče staré školy jééénže. Jezdíme spolu přes sezónu prakticky denně přes Prahu do práce, takže bych nerad něco vysloveně nekultivovaného v nízkých otáčkách a neobratného v koloně (i když to se vždycky nějak udělá).
Další a neméně důležité je, aby s tou motorkou byla trochu prdel... Blbě se to popisuje, ale jednoduše aby motor měl chuť blbnout a ne jen přesun z bodu A do bodu B. Dosažitelná rychlost alespoň 210/220+, pružnost při jízdě ve dvou.
Zaměření jen silnice, 40% město + 40% výlety ve dvou, zbytek blbnutí v jednom pro vyčištění hlavy.

Je mi jasný, že jdou požadavky dost proti sobě, takže z toho vyleze kompromis.
Cenový strop 100tis (za méně se zlobit nebudu), já mám cca 180cm a 90kg, mladá 160cm a 55kg.

Zatím mám ve výběru:
ETV Caponard 1000 - vesměs podle mého splňuje vše, ale mám trochu zakořeněný obavy z italky... možná neopodstatněné
Multistrada 1000 DS - zajímací, ale šeredná jak noc... nutno uznat, že čim déle o ní přemýšlím, tím míň mi vzhled vadí Taky strašák v podobě makarónů...
DL 1000 V-strom - nic moc recenze, všude se chválí malej stromek... jenže mi to papírově přijde ukrutně slabé, zvlášť pro dva. Tudíž velkej je zajímavější kandidát, tam rozhodne chování ve městě, od kterého čekám problémy.
TDM 900 - umí všechno... ale působí tak nějak... že uspokojí, ale nenadchne. Rozumově jasnej favorit, ale emočně je na chvostu.
GSX 1400 - naháče jsou pro mě srdcovka... a tenhle parní válec bych bral asi nejraději, ale u naháčů je ten posez sportovnější... U GSX mi ještě přijde nejpříznivější, zvlášť do roku 04, kdy měl dva laufy, alespoň podle fotek vypadají ty výfuky i stupačky níž.

Zavrhnul jsem:
CB 1300 - sportovni posez
NT 700V - motor
Varadero - nic mi nerika a bojim se u ni nudy
Transalp - motor
Versys - U té jsem ještě na vážkách, všude ji chválí... ale pořád mi přijde 650 pro dva mrtvá...
ZRX 1200 - sportovni posez
Tiger 955i - šeredka a stupačky hodně vystrčené od motorky, ale možná bude stát za okouknuti

Nemá cenu řešit počet válců a že jde o úplně odlišné motorky - jen si procházím, čemu má smysl se věnovat nějak víc.

Koukam, že mám za sebou slušně dlouhej elaborát, tak díky za trpělivost, pokud to někdo přelouská... a za každej rozumnej názor

1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce

14.8.2013 v 11:34 | Nahoru | #1
kde se furt bere, že ta 650 musí bejt pro dva slabá? Já sem na gs500e s 33kW nacestoval (ne najel) 10tkm ve dvou. Byl sem na tom letos ve španělsku a výkon? Chyběl mi jen v rakousku, jinak mě to bylo úplně jedno. Stačí si zvyknout. Pravda je, že po dálnici sem se mrdal 130 - 140km/h, jenže to bylo jen nutný zlo, abych se dostal z rakouska, nic jinýho..

Neříkám, že větší výkon by nebyl využitelnej/dobrej/hodící se, ale vše o tom není. Pohodlí a PROJEV motoru je podle mě na prvním místě a proto šla pryč z baráku.. Prosezený sedlo a řidítka dolů na cestování nejsou..

PS: měl sem i bandita, ale to gs mi přišlo o tolik zábavnější a pohodlnější (teda jen pro spolujezdkyni), že sem si nechal radši to gs a bandasku prodal..
Ale je to můj názor, jen sem ho chtěl ventilovat

E: aha všimnul sem si, že je potřeba lítat 200km/h +, tak to potom asi jinak nejde. Tak každej to máme jinak, no..

Naposledy editováno 14.08.2013 11:36:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce

14.8.2013 v 12:52 | Nahoru | #2

mi_psi píše: Byl sem na tom letos ve španělsku a výkon? Chyběl mi jen v rakousku, jinak mě to bylo úplně jedno. Stačí si zvyknout.



Tohle je dost o úhlu pohledu a naturelu každýho z nás... Tvůj pohled je jasnej - výkonu by mohlo být víc, ale stačí si zvyknout. Můj zase - proč bych si měl zvykat, když můžu pořídit něco s výkonovou rezervou a co víc odpovídá mejm požadavkům?
650 nikdo neodsuzuje, může to být fajn motorka, ale já jí prostě nechci

Jo a komentář o lítání 200+... I kdyby, tak co Navíc o to nejde, pro mě je daleko důležitější pocit rezervy - když pofrčim 150 na motorce, která má strop u 160, budu se cítít pravděpodobně hůř, než ve 200 na motorce s maximem u 250. Samozřejmě čistě teoreticky - nepřestupuju ze Zeda na cenduro, protože bych vyhledával kdovíjakou rychlost, nejsem debil Navíc mě zaráží, že komentuješ rychlost, když sám někdě píšeš, jak jsi z GSa dostal 185 To jen takový menší rýpanec...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 JamesM 66 6.4.2024 v 17:36 JamesM
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin


TOPlist