bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne
20.12.2022 v 21:09
Motorku mam zhruba dva roky, postupne me zlobi vic a vic. Jsou toho plna Ducati americka fora podobnych potizi, ale po cem postupne krok za krokem jit a co komu nakonec pomohlo z toho stejne neni dobre jasne. Stopro je to nejaka blbost {nebo vic blbosti} v elektrice, a ja si s tim proste chci poradit vicemene sam, nez to rezignovane cpat do servisu. Neni to nejak slozitej stroj.

Takze:
- spatne startuje. Starter dlouho toci toci {ma automatickej starter i sytic}, obcas to streli do sani, nechce to za boha chytit, kdyz se pritom vrksla trosickuku plynem, tak se to nakonec nejak chytne, nekdy to zase zdechne. Postupne se to v case zhorsuje, ted uz to parkrat vypadalo uplne na hrane, ze vybiju baterku a uz neodjedu. Puvodne mi prislo ze to dela jen studena, ted uz i s relativne ohratym motorem.
- Stavalo se, ze to obcas pri dojizdeni do krizovatky s vymacklou spojkou na volnobeh zdechne. Prislo mi, ze problem prestal, kdyz jsem resetoval TPS polohu.
- Novinka je, ze mi pripada, ze to na volnobeh bezi jen na jeden valec. Podle zvuku to tak bude. Kdyz se jede tak ale neni problem.
- Dalsi novinka je, ze uz se mi dvakrat stalo, ze to pri jizde na rovine konstatni rychlosti najednou chcipne. Zadne symptomy, proste najednou presne jako bych vypnul zapalovani, na plyn nereaguje. Doplachtim s vymacklou spojkou a zdechlym motorem ke strane, zastavim, vypnu zapnu klicek, zase to normalne chyti a pokracuju normalne dal, jako by se nikdy nic nestalo.

Jinak jakmile se jede a aspon trochu se to toci {obecne tyhle motory nemaji moc radi pod zhruba 3.000ot./min., to vim}, tak to jede celkem pekne a neni problem. I kdyz subjektivne mam pocit, ze to nebezi uplne idealne, ale dost mozna se mi to jen zda. Vykonu je dost, za plynem to jde slusne, rozhodne to nejede jen na jeden valec, to bych poznal...

Svicky jsou iridiove NGK, mezera jiskriste nastavena dle manualu. Po delsi jizde barva krasna cihlova na vsech.
Na tachaku je cca 35.000 km {dovoz Italie, u nas asi 3 majitele, verit tomu moc nejde, motor okyslej jakoby to jezdilo v zime}. Ventilove vule a nove pulkrouzky to pry melo cca pred 5.000 kilometry u Jirky Rianta [Officina Riantini].
Rozvodove remeny jsem menil, napnuti kontroloval a je spravne, nejsou volne.
Vymenil jsem novy palivovy filtr v nadrzi. Nemelo to na nic vliv.
Palivova mapa je Ducati Performance. Vyfuk svody bez kat. a koncovky Arrow. V airboxu nova vlozka KN.
Ocistil jsem kostry co jsem kde nasel, pridal jeste dalsi ukostreni na starter, na ridici jednotku, extra kabelem.
TPS poloha resetovana.
Do benzinu vzdy pridavam VIF aditivum.
Diagnostiku mam TuneECU, s motorkou komunikuje dobre.
Vypis chyb z ridici jednotky {po vymazani a jezdeni se znovu zopakuji}:
P0201 Injector 1 - circuit malfunction
P0202 Injector 2 - circuit malfunction
P0351 Ignition coil 1 - circuit malfunction
P0352 Ignition coil 2 - circuit malfunction
P0560 ECM power supply - circuit malfunction

Bude to asi chtit multimetr a merit a merit. Jenze po cem postupne jit, v jakem poradi, jake hodnoty hledat? Tohle neni moje silna stranka. Bude treba se to naucit.
Nechci chaoticky menit vsechno, aniz by to odstranilo pricinu. Tu je treba nejdriv odhalit.
Nebo preventivne vymenit par lacinych polozek?

Vsem moc dekuji za pripadne rady a postrehy.
Předchozí
1 2 3
Následující

Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

21.3.2024 v 14:40 | Nahoru | #61
Tak, dlouho jsem na to kašlal a jezdil vším možným jiným, jdu se pokusit to na sezónu konečně prolomit.
Zkusím jak to startuje, na kolik klesá při startování napětí na baterii, pak případně připojit nabitou autobaterii kdyby to točilo pomalu a nechytlo, předtím ještě kouknu na přívod plusu na startér, rovnou do něj lítají všechny sračky od předního kola. Přitom se mi nejspíš potvrdí, že stará baterka už ten V2 neutočí a je třeba nová. Koketoval jsem s LiFePo4, ale našel jsem na to dost negativních příspěvků, ideálně bych chtěl Odyssey, ale mají idiotské rozměry a buď se do kastlíku vejde jen moc malá, nebo bych musel kastlík částečně rozřezat apod., takže smůla. Na výběr zůstává tedy asi jen Varta (mám a už nechci), nebo 10Ah Yuasa. Takže asi ta to bude. Nejsem z toho vůbec nadšený, ale aspoň nestojí nějak moc.
Jestli mátě někdo tip na nadstandartně kvalitní AGM co tam pasuje, budu moc rád.

Pokud nebude start úspěšný, znovu kouknout na svíčky, změřit pak teploměrem jestli na volnoběh opravdu běží jen na jeden válec, projet, kouknout jaké chyby to píše na diagnostice (budou to stále ty samé samozřejmě).

Určitě musím objednat a vyměnit to relé u baterky, nevím kde jinde než Partsdepot.
Pokud to i po případné nové baterce a relé bude blbě startovat i nicmoc jezdit a budou ulité svíčky, asi bych se zaměřil na zapalovací kabely/cívky, kontrolu ventilových vůlí (které dělal cca 5k zpět Riant, ale kdo ví jak a jestli si to nějak nesedlo od té doby).

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

25.3.2024 v 15:52 | Nahoru | #62
Tak zatím smůla: přišla nová baterka, vyčistil a namazal jsem + na startéru (nějaká oxidace tam byla, ale katastrofální to nebylo), a motorku se mi nepodařilo nastartovat. Startér točí normálně, žádný extra fofr to není, ale minulý rok to takhle vždy chytlo a jelo.
Co je divné a nikdy předtím to nedělalo, po zapnutí zapalování nesepne palivová pumpa. Vrčí tam jiné věci (nevím - krokový motorek?), ale ten typický vysoký bzučivý zvuk po zapnutí zapalování kdy pumpa vždy natlakuje - nic.
Svíčky po několikerém startování úplně suché na obou válcích, smrad nespáleného benzínu z výfuků žádný - takže tam nejde benzín.
Všechny pojistky před a za baterkou jsou OK.
Kdýž podržím A na palubce a zapnu klíček, píše to dvě chyby: Er 13.2 a Er 12.2 což by měl být zkrat obou vstřikovačů na kostru. S kabeláží a konektory jsem od minulého roku (kdy to fungovalo) nic nedělal.

Mám objednané to relé, co je umístěné za baterkou.

Je možné, že jen dozrál problém, který to mělo minulý rok: hrozně dlouho to startovalo, na volnoběh to vypadalo že jde jen na jeden válec (když se pak jelo, tak už víceméně OK), občas to při plynulé jízdě z ničehožnic chcíplo, po zastavení to zase normálně nastartovalo jakoby nic.

Máte někdo tip, po čem dál jít? Díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

25.3.2024 v 18:52 | Nahoru | #63
Jen bych se opakoval

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

26.3.2024 v 14:27 | Nahoru | #64
Anti> Já vím. Jak už je to docela nějakou dobu, tak jsem si to už samozřejmě zpětně pečlivěji nepřečetl + jak ty elektro záležitosti nejsou moje parketa, tak jsem se po té době vydal bádat zase celé po svém od znova.
Závěr teď je, že prostě asi čekám na to nové relé až přijde, pak ho tam dám a začnu opatrně jezdit kolem komína a pozorovat, co se děje, viz. dále:

Jinak jak jsem motorku po tom osazení nové baterie a potom co nešla nastartovat už vůbec, protože po zapnutí klíčku neseplo čerpadlo, zase strčil domů a na baterku pověsil nabíječku, tak v ten moment po zapnutí klíčku najednou vždy čerpadlo seplo při všech dalších zapnutích a vypnutích zapalování, tak jak má a jako vždy předtím. Ne, nová baterka vybitá předtím startováním nebyla, měla 13.3V.
Buď to co tam občas stávkuje zase na chvíli začalo zázračně fungovat, nebo jak to dlouho stálo a byl v tom starý benzín cca půl nádrže (sice s VIFem, ale mám za to že co jsem tenkrát posledně tankoval, tak to Verva 100 asi nebyla), tak to možná nějak zalepilo čerpadlo - nevím, ale asi by to nebylo nijak divné.

Takže dolil jsem nádrž do plna Vervou 100, po předchozím neúspěšném startování znovu dobil novou baterku, a co mi doma po zapnutí klíčku už palivová pumpa vždy začala běžet, tak jsem to dnes znovu vystrkal ven a šel to zkusit natočit, případně projet.
Studené to pořád startuje neochotně a vrknutí plynem tomu pomůže. Ale chytlo to, normálně tak jako jsem byl zvyklý předtím.
Na volnoběh pálí oba válce, protože jsem měřil obě hlavy u výfuku teploměrem a ohřívají se obě stejně. Ten můj dojem že to nějak možná jde na volnoběh na jeden válec a běží hůř pravděpodobně bude nesmysl: je to kombinace horšího studeného startování, toho že jsem teď zjistil že mi profukuje těsnění na svod na předním válci (proto asi ta střelba do výfuku při zavření plynu a brždění motorem), toho že jsem měl příliš volný řetěz co mi tam za jízdy plácal, a tak ten celkový dojem z toho byl, že to je takové celé mimo normu. S největší pravděpodobností by to dovyhladilo už jen kouknout na ventilové vůle + vyvážení a vyčištění klapek.
Měřil jsem i dobíjení, dobíjí to 14V na volnoběh se zaplými potkávačkami, bez nich 14,4V a jak se přidá, tak víc. Takže dobíjení taky OK.
Když to ještě shrnu co je zaručeně OK: svíčky / řemeny / baterka / dobíjení / benzín / všechny filtry / běží na oba válce.

Ještě taková vsuvka: byl jsem to tedy projet po dlouhé době cca 30 minut, a jede to prostě pěkně a jako z praku, v podstatě nad moje schopnosti :) Pěkně se to ovládá, slušný podvozek, slušné brzdy, hmotnost v normě, super střelba z Arrow výfuků. Díly se docela sehnat i zaplatit dají, jak z druhé ruky, tak nové. Co víc za ty mrzké peníze co to stálo a dnes stojí chtít, jsem s tím spokojený. Tak to jen doladit a určitě si to zatím nechám, fakt nevím čím jiným bych to nahrazoval.

Snad to nekonečné vlákno tady už brzo konečně uzavřu nějakým závěrem typu "po výměně relé už vše spolehlivě funguje" a snad to alespoň v budoucnu pomůže i jiným s podobným problémem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

28.3.2024 v 18:26 | Nahoru | #65

JamesM píše:

Mám objednané to relé, co je umístěné za baterkou.



spis vedle baterky ne?¨
Me taky pred lety zdechlo, rele palivoveho cerpadla, koupil v autokelly nejakej obyc a porad jede.

(reakce na) Ducati Multistrada 1000ds: spatne startuje, obcas zdechne

6.4.2024 v 17:36 | Nahoru | #66
skuhry> Ano, je to to relé vedle baterky. Relé by mělo pasovat ledasjaké, já to neuměl identifikovat, tak jsem objednal "jistotu" na Partsdepot. Přišlo hezky zabalené v krabičce Ducati Italy, po vybalení je na relé Made in Portugal, stejně jako na tom co jsem tam měl doteď.
Co jsem mezitím slyšel jinde, tak identické problémy mají i tehdejší Moto Guzzi, a není od věci s sebou všude raději vozit náhradní relé, protože přes něj jde napájení ke všemu kolem chodu motoru. Patice na relé se prý dá překonektorovat na klasické větší automobilové relé, které je určitě levnější a dá se pak očekávat i větší spolehlivost. Ono asi obecně je elekroinstalace na těch našich strojích taková dodělej a vylepši si trochu sám. Další co bych pak asi měl řešit, je natáhnout nové poctivé tlusté kabely z baterky ke startovacímu relé a z něj ke startéru - startuje to fakt pomalu a hnusně i s novou Yuasa baterkou a přidanými extra ukostřeními ze všeho na všechno, vč. vyčištění starých kontaktů.

ZÁVĚR PO OSAZENÍ NOVÉHO HLAVNÍHO RELÉ: zatím jsem nenajel tolik, ale syndrom náhlého vypnutí motorky při jízdě zatím zmizel. Kdyby se to ještě objevilo, určitě sem napíšu.
Zůstávají problémy jako:
- mizerné studené startování (musí se trošku pomoct plynem, jinak není šance). Tady tedy asi dát silnější + kabely od baterky na startovací relé a z něj na startér, a zkusit přidat předstih v jednotce v nízkých otáčkách, pokud to přes TuneEcu v mobilu vůbec nějak lze a zjistím jak.
- Tendence chcípnout na semaforech, při vymáčklé spojce. Po resetu TPS je to určitě lepší, ale pořád se to občas stane.
- Takový nervóznější chod a reakce na plyn na volnoběh a při nižších otáčkách okolo něj. Zde bych to viděl na kontrolu ventilových vůlí + vyvážení škrtících klapek.

Každopádně motorka teď po nové baterce a tom hlavním relé funguje, mám novou STK, tak budu konečně zase jezdit a chystat ještě doladění toho výše. Min. 2 roky si jí ještě nechám, pak možná zvážím přechod na nějaký co nejnovější ještě né příšetrně tlustý skútr od 350ccm +, uvidíme. Vždycky jsem sice koukal jako po nástupci Morini Corsaro, ale praktické využití bych pro to reálně neměl, je to ještě náročnější na opravy než Ducati dvouventil, navíc ten výkon bych také reálně využít moc neuměl.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati - diagnostika - reset servis... Ducati Multistrada 1000 Zbyša 13 15.11.2023 v 19:08 rob456
Kolínko Ducati Multistrada 1000 MAJK_TORTELINA 13 2.7.2023 v 13:46 assassin
Centrální stojan Multisranda 1000 Ducati Multistrada 1000 -KAR- 1 9.4.2023 v 08:16 Milo_CBR900RR
Ducati suchá spojka 48Z [1, 2] Ducati Multistrada 1000 33.petr 32 7.2.2023 v 19:17 33.petr
Palubovka - déšť Ducati Multistrada 1000 tuareg21 18 2.2.2023 v 11:14 V_i_c_i


TOPlist