globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetězová sada a napnutí
Nechal jsem si v servisu namontovat novou řetězovou sadu od D.I.D
v nejnapnutějším místě mi nechal průvěs 2,5cm podle manuálu a stejně ve dvou místech je průvěs jenom cca 1cm,najel jsem na řetězovce 1000 km a je to pořád stejný
200-300 km jsem to zajížděl,
chtěl jsem to v místě kde je průvěs 1cm povolit,ale zase by vznikl větší průvěs kde to už bylo na těch 2,5cm


prodejce řetězu mi napsal že nikdy nebude průvěs řetězu ve všech místech stejný, vždy bude napnutý v jedné poloze více a v druhé méně - jedná se o standardní věc,že řetěz nemůže prasknout,ani to nebude mít jiný vliv na motorku..

takže se ptám,máte někdo s tímhle zkušenost?
dělalo vám to taky když se měnila nová řetězovka?
nebo se to ještě povolí stejnoměrně?
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 08:14 | Nahoru | #61

HornisGSX píše: pylot> ty vogo zajíždět řetěz tomu se budu ještě zítra řehnit



a až se jednou dozvíš o zajíždění novejch brzdovejch destiček, čeká tě tejden smíchu

(reakce na) Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 10:44 | Nahoru | #62

callowsick píše: a až se jednou dozvíš o zajíždění novejch brzdovejch destiček, čeká tě tejden smíchu



A co teprve nový pneu

Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 12:39 | Nahoru | #63
pod pojemm něco zajet si představuju právě ty desky, pneu nebo motor - tzn. určitý počet km se k dané součástce nějak chovat - tzn nebrzdit/neklopit hned na plno, neodebírat z motoru plný výkon atd.

Řetěz žádné z těhle pravdiel nemá - prostě se sedne a jede, fajn, za cca 1000km se povolí-sedne si a dotáhne se, ale není tozajíždění v pravém slova smyslu...

btw-jak může mít řetěz stejný průvěs třeba u rozety nebo u sekundáru? Jde snad o průvěs ve stejném místě na jiném úseku řetězu a ten by se měnit neměl.

Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 13:44 | Nahoru | #64
Takze mam vyjadreni vedouciho technickeho useku firmy CZ, pana Ing. Frantiska Marka.
Nejdriv dotaz:

Dobrý den.
Kolem řetězu koluje spousta polopravd a mě by zajímalo, jak je to se zajížděním nového řetězu. Je nějaký důvod chovat se k řetězu na motocyklu prvních pár set kilometrů šetrněji a čekat až si na sebe kontaktní plochy sednou, nebo je možné řetěz hned od začátku plně zatěžovat a kontaktní plochy si sednou stejně dobře i při ostrém nasazení hned od novoty? Děkuji.



A odpoved:

Dobrý den,
na váš dotaz ohledně zajíždění řetězu sděluji následující:
Ve vašem dotazu není specifikován typ řetězu a proto musím odpovědět trochu zeširoka.
Pokud je používán řetěz s KSJ pouzdry (řetězy jsou uvedeny v katalogu ČZ), pak je řetěz tak konstruován, že se
může využívat na plný výkon bez nutnosti zajíždění. Tyto pouzdra jsou totiž při výrobě speciálně tvarována v otvoru,
aby měly v sestavě řetězu přímkový dotek s čepem. Ostatní takto netvarovaná pouzdra standardního válcovitého tvaru
otvoru se po montáži do řetězu zdeformují a mají tedy s čepem „nepřímkový“ styk. U těchto řetězů (a těch je většina na trhu)
je prodlužování řetězu v provozu větší. Takový řetěz se sice také může provozovat bez zajíždění, ale není to pro životnost řetězu
to nejlepší. U řetězů, kde nejsou použity KSJ pouzdra, bych doporučoval cca 100 km volnější jízdy. Tímto opatřením si
prodloužíte životnost řetězu. Je to obdobné jako u každé jiné nové strojní součásti, že zajíždění není na škodu.


Kazdy necht si z toho vezme co potrebuje.

Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 17:00 | Nahoru | #65
Má to kolísání napnutí vztah k otáčení zadního kola. Myslím jako že naměříš 2,5cm otočíš kolem půl otáčky a naměříš 1cm? Kdyby jo, tak by mohlo pomoct pootočit rozetu na zadním kole o 180°. Může se tak lehce zlepšit vztah nepatrné házivosti náboje kola k nepřesnosti rozety. Pokud to kolísání nemá žádnou pravidelnost k otáčení kola, je to jednoznačně řetaz. Ten rozdíl 1-2,5cm není zas tak dramaticky velký, akorát bych ten 1cm zvětšil tak na 2cm, protože ten 1cm se ztratí jak na mašinu sedneš a vznikne tam nepřijemný napnelizmus.

Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 17:17 | Nahoru | #66
Vždycky jsem měl rozdílné vůle. V místě největšího pnutí sem ubral na doporučený převis 2-3cm a dále se nestaral. Horší je jak se vytahá úplně blbě tak, že to vyloženě mlátí při rozjezdu třeba. To se mi stalo, ale on už měl něco najeto

Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 18:02 | Nahoru | #67
Já jsem minulí měsíc kukal na reťezovku a taky byla vytahana nepravidelně(mám na ni tak 5tis,CZ nejaka střední třída) a vcera jsem umyval moto tak jsem to vzal i s řetezem kuknu na průvěs a všude předpisový tak nwm

2 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí

Skvělá odpověď, děkuji! 6.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #68
Zbyněkm: Pokud máš během otáčení kola rozdíl v průvěsu řetězu, jaký popisuješ, tak si to záběhem rozhodně nesedne . Vyndej zadní kolo, vezmi šupleru a měř vzdálenost věnce ozubení proti díře ložiska, jde to docela dobře. Určitě naměříš různé hodnoty po obvodu rozety, tipuji tak o 0,5 mm. Povol šrouby držící rozetu ke kolu zkus rozetu vycentrovat tak, aby byla souosá s osou kola, tj. šuplerou naměřená hodnota všude stejná. Vůle v dírách pro šrouby to většinou umožní, mně se to podařilo, podívej se sem: http://www.motorkar...&p=2#goto6594923

P.S.: Mohla by to teoreticky způsobovat i ohnutá výstupní hřídel převodovky, ale tam by ta frekvence změny průvěsu řetězu při otáčení kola byla daleko vyšší - cca 3x.

Naposledy editováno 06.05.2013 21:08:04

Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 21:07 | Nahoru | #69


Naposledy editováno 07.05.2013 07:39:06

(reakce na) Řetězová sada a napnutí

6.5.2013 v 21:09 | Nahoru | #70


Naposledy editováno 07.05.2013 07:39:25

1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí

7.5.2013 v 15:34 | Nahoru | #71
nemá někdo stejnou mašinu jako já?
nemohl by změřit napínací kostky na kyvce jestli je každá jiný rozměr?

já naměřil jedna 45mm a druhá 40mm..

díky..

Řetězová sada a napnutí

7.5.2013 v 22:17 | Nahoru | #72
pred par dnami som menil retaz na ducati, dal som 525sdz, po cca 100km, som minimalne dotiahol zadne koleso.ale to ze nova retaz by mala byt uz od zaciatku niekde nemej a niekde viac napnuta, to je totalna blbost, nova retaz ide uplne krasne, vsade rovnako napnuta, aj ja si myslim ze retaz me uz riadne najazdene

Řetězová sada a napnutí

7.5.2013 v 22:33 | Nahoru | #73
Tak lingvisti ted se predvedte...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.5.2013 v 06:07 | Nahoru | #74

Zbyněkm píše: nemá někdo stejnou mašinu jako já?
nemohl by změřit napínací kostky na kyvce jestli je každá jiný rozměr?

já naměřil jedna 45mm a druhá 40mm..

díky..


Kostka na levé straně u rozety má skutečně 40mm






Kdežto kostka na pravé je široká 45mm






A kdybych to nešel změřit, tak bych si ani nevšiml, že tu kostku na pravé straně mám otočenou Na funkci to ale nemá vliv, tudíž na to hrabat nebudu Kecám budu, ale až se mi bude chtít

Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 07:20 | Nahoru | #75
Stačí číst první stranu - tazatal píše "na dvou místech", tj. při otáčení kola - tj. je to rozetou. Kdyby byla hnutá hřídel z převodovky, muselo by to při jedné otočce kola udělat víckrát :)

(reakce na) Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 07:50 | Nahoru | #76
Raptor.1> no nožná aji víc

Naposledy editováno 08.05.2013 07:55:01

(reakce na) Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 07:57 | Nahoru | #77
Rebel83>

Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 08:04 | Nahoru | #78
dneska jdu na to..hodím to na stojan,prodejce mi poradil at si udělám vodítko a vyzkouším když se rozeta točí,jestli néní šišatá,povolím řetěz kde je průvěs nejmenší na těch 2,5 a kousek po kousku budu měřit hodnoty,když budou hodnoty cca 2-2,5-3 cm tak to nebudu řešit a jezdit,myslím že průvěs 2cm snad budou dostačující aby to něco udělalo a věřím že to ještě povolí cca po 3-5000 km..

1 reakcí na tento příspěvek Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 08:52 | Nahoru | #79
Kupuju jen D.I.D. řetězovky (530 ZVM2) a kola SunStar(origo z výroby) a nikdy žádnej problém, kdybych tu zmínil svůj nájezd na mý řetězovce, kterou mám na moto od března 2009 do teď a mám ji v půlce životnosti tak vás šlehne a všude skoro stejnej průvěs +- 0,5 - 1cm, ale to je v toleranci, v životě jsem neviděl řetěz, kterej měl v jakékoliv poloze stejnej průvěs, prostě je tam hodně spojů s tolerančními vůlemi a ty se nasčítaj a ve finále něco hoděj...je to normální jev

Naposledy editováno 08.05.2013 08:53:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 09:20 | Nahoru | #80

dewwil píše: Kupuju jen D.I.D. řetězovky (530 ZVM2) a kola SunStar(origo z výroby) a nikdy žádnej problém, kdybych tu zmínil svůj nájezd na mý řetězovce, kterou mám na moto od března 2009 do teď a mám ji v půlce životnosti tak vás šlehne a všude skoro stejnej průvěs +- 0,5 - 1cm, ale to je v toleranci, v životě jsem neviděl řetěz, kterej měl v jakékoliv poloze stejnej průvěs, prostě je tam hodně spojů s tolerančními vůlemi a ty se nasčítaj a ve finále něco hoděj...je to normální jev



takže se toho nemám bát když ukazuje na dvou místech průvěs cca 1cm,někde 2cm a zbytek je v pořádku podle manuálu na těch 2,5??
dneska to povolím na místě nejmenšího pruvěsu a když to bude dělat aspoň těch 2-2,5 tak to nebudu řešit a snad to něco vydrží..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 09:57 | Nahoru | #81
Zbyněkm> tam kde máš nejmenší průvěs, tak tam bych ho o něco zvětšil a pak už neřešil....

(reakce na) Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 10:07 | Nahoru | #82
dewwil> no jasně,udělám to a uvidím,ale prodejce i v servisu se divil že to tak je,že to v pořádku néní,že mám vyzkoušet rozetu atd.. aby se na to došlo.

Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 10:40 | Nahoru | #83
Mam retezovku EK CHAINS 525 MVXZ a po ujeti cca 6000km jsem jeste nemusel ani jednou dopinat. Pritom vyrobce nabizi specialni retez, ktery je drazsi a ten se prej nevytaha vubec. Jak vidno, oni to asi jinak ani neumi. D.i.D. je ale taky kvalita, tak nevim v cem je problem.

(reakce na) Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 17:57 | Nahoru | #84

HornisGSX píše: pánove zajíždějte si řetízky jo a olej v motoru si zajíždějte třeba taky když vás to baví!

je to největší krávovina jakou jsem kdy slyšel...

pylot: jo no uplně se zaběhnou pokud se dostaneš do prašného nebo deštivého provozu...



největší kravovina jsi ty, takovou kterou jsem ještě nikdy neviděl

PS: zajíždění řetězu samozřejmě není třeba pokud ti nevadí, že ho tím předčasně zmaříš, nerovnoměrně ho nataháš atpd.... Samozřejmě, pokud mám jako koníček měnit každý rok řetězovku, noproblemo...

díky lidem jako ty, je na trhu tolik zoufalých stroj v zoufalých stavech... tvůj přístup jen k posranému řetězu, je toho důkazem.

Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 18:02 | Nahoru | #85
hele zbyňku, dej si moto na centrální stojan, nastartuj mašinu a pust ji na jedničku... sleduj řetěz... Pokud má v nezatíženém oběhu tendenci místy poskakovat, máš někde blbě natahané články...

to mi třeba dělá běžně, když dávám nový řetěz... Po ujetých pár stovek km v klidu, se vůle uvolní, řetěz si sedne, přestane poskakovat a pak se jeho průhyb měří lépe....

kdybys byl kokot jako Hornis, a jezdil s novou řetězovkou jako kokot, akorát bys ty nerovnoměrnosti zhoršil... Pak je to zábava s takovým řetězem žít.

Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 19:10 | Nahoru | #86
Životnost řetězu je v první řadě dána zatížením. Když se o něj budu královsky starat, ale dávat motorce sadu, řetez nikdy nevydrží tolik, jako když se o něj budu starat míň a jezdit jak důchodce.
Sadu člověk vymění jednou, dvakrát za životnost motorky (do tý doby ji buď stejne rosekáš, nebo prodáš) ,takže suma sumárum, X2 kroužek sadu od D.I.D. jsem pořizoval za 4300,- kč a sundával origo řetězovku co na 954ce byla v 28tis km (ještě by pár tisíc dala, ale nemám důvod vše dojíždět do mrtva). Jedinný co mě opravdu trápí, jsou pneumatiky (sezóna/nová sada), ostatní je totálně zanedbatelný.

Řetězová sada a napnutí

8.5.2013 v 19:25 | Nahoru | #87
tak sem to dneska šteloval s kamarádem
hodilo se to na stojan,rozeta byla ok,kolo šlo taky rovně,řetězovka taky nějak neskákala jak píše Kamy,za jedna a v pohodě..

udělal se teda průvěs 3cm a dalo se to jak má,měřil sem to šuplerou na obou stranách kostek na mm přesně..

na stejným místě jsem to potom přeměřoval šuplerou ve středu řetězu a průvěs je dvě místa 2,6-2,7 cm a další 3-3,3 cm na stojanu,v manuálu na mou motku je průvěs na stojanu 2,5-3 cm
takže rozdíl 0,7cm což je super..

tak to asi nechal v servisu více napnutý nebo nevím..

jezdil sem dneska a dokonce i jízda byla plynulejší bez většího cukání..
potom si to přeměřím po nějakým tom km jak to vypadá a snad to bude ok..

díky všem za koment a pomoc..

prodejce kde jsem kupoval řetězovku profesionální přístup a pomohl aby se to vyřešilo..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist