globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250
 
3.4.2013 v 17:22
Poradil by jste mi někdo další stupínek po Terrce? Chtěl bych jednoduchý, lehký nenáročný enduro. Chtěl bych ale zároveň něco na čem se bude dát cestovat. Zatím jsou v úvahu Beta Alp 4.0 nebo Tricker 250. Je ještě něco tomu podobné z čeho vybírat??
Chtěl bych cestovní rychlost 100-110km/h prostupnost terénem (žádný hard offroad) jednoduchou a bytelnou konstrukci atd.....a především mě láká vzhled již zmiňovaných...
Ocením každou smysluplnou radu.
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

6.4.2013 v 20:19 | Nahoru | #61
SuperSic58> To je právě ono....já chci prostě kočkopsa...chci terén, chci asfalt...a ještě k tomu sem tam nějaká delší cesta...

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 12:08 | Nahoru | #62

SuperSic58 píše: Dovi> vycházím z toho, co psali v testech. Bude to hlavně sedlem. WRko má sedlo víc hard off, CRF víc soft, je to vidět i na fotkách ten rozdíl. Ale sedlo lze upravit nebo koupit jiný... crfo má v sobě větší podíl silnice než wrko, je to víc soft motorka, zkrátka, jesli víš jak to myslim S tim cestováním, všechno jde. Tuhle sem čet o partě chlápků, co projeli Saharu na pionýrech


Jo, dá se cestovat na lecčems. Když jde člověk pěšky a cesta neubývá, tak si říká - mít tady tak kolo... A když jede na kole a už je utahanej, tak i nejslabší padesátka by byla úleva a krásný poježdění...

1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 12:18 | Nahoru | #63
Ještě trochu obecně i trochu konkrétně k tomu sedlu a jízdnímu komfortu:

Loni na podzim jsme právě o tomto dali řeč se synem - jemu se totiž zdály ty sedla u Yamahy WR 250R/X na omak tvrdý... (aneb zdála se ta sedla tvrdá )
Ale neseděl na tom, jenom to tak dlaní letmo ozkoušel v garáži.

Takže moje zkušenost - sám jsem byl STRAŠNĚ MOC příjemně překvapený, jak pohodlně se na těch sedlech sedí, a kolik km respektive až jak dlouho se na tom dá úplně bezbolestně jezdit.

Dojezd na nádrž je 200+ km a k tomu ještě nějaká ta rezerva navíc, přitom moje maličkost preferuje spíš pomalejší kochací jízdy na couračku... Přesněji řečeno 3-4 hodiny v sedle WR250R/X (na jeden zátah mezi dotankováním) NENÍ ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ PROBLÉM. Dokonce ani v náznaku jsem nezačínal po těch 3 až 4 hodinách jízdy na WR 250R i WR250X ty jindy problematický zadní partie cítit.

Na boxerovi (BMW R1100GS) to bylo tak po hodině až půldruhé hodině jízdy, ale tam jsem to přičítal částečně i tomu, že ta mašina i její sedlo byly cca 13-15 let starý. Ale i u mé malé dvácy (Honda CBF 125), kterou mám prakticky odnova a je nyní stará jenom zhruba 4 roky, mě zadek začne bolet poměrně dost brzo (a skutečně bolet - není to jenom nepříjemný pocit, ale skutečně bolest), odhadem taky tak zhruba po hodině až po dvou hodinách jízdy - asi jak kdy (možná vliv mé momentální kondice, teploty okolí, kvality silnice atd.).

Ale opravdu u WR 250R i u WR250X (mají ta sedla stejná - navenek se liší jenom barvou) nemám vůbec žádný problém se sezením. A to ani nemusím měnit jízdní polohy, přestože ta sedla by to svou "bezbariérovou" délkou krásně umožňovala.

Paradoxně je to možná právě tou štíhlostí sedla u WR250R/X, že je ten posez takový jakoby přirozený - netřeba mít moc roztažený nohy, takže je to nenásilné skoro jako při chůzi.

Oproti tomu u mých ostatních nebo bývalých motorek ta sedla byla vždycky relativně široká a zřejmě proto stlačovala spolu se svalstvem (přechod hýždí do stehen) možná trochu i tepny, žíly nebo nervy, nebo čert ví co - anatomie není můj obor.

Zkrátka a dobře, jízda v sedle WR250R/X je balzám na zadek !!

Pro ilustraci - sedlo bílé Yamahy WR250R:













Naposledy editováno 07.04.2013 13:07:48

Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 12:40 | Nahoru | #64
Mám takovou soukromou teorii, že o tom komfortním nebo míň komfortním posezu na motorce a o namáhání nejenom sedací části těla, ale i zádového svalstva, páteře, kloubů atd. nerozhoduje ani tak měkké nebo tvrdší polstrování sedla, ale spíš jeho ergonomie, jeho tvar, šířka, délka a sklon.
A toto všechno i spolu s ohledem na vzájemné rozměry a uspořádání řídítek, stupaček a sedla...
A že ta samá motorka může jenomu člověku perfektně vyhovovat, a druhému stejně vysokému člověku přitom už může být nepohodlná. Každý člověk má trochu jiný sicflajš a hlavně i jiné proporce dolních a horních končetin.

Určitě hodně záleží na souhře všech rozměrů i dle typu motocyklu...

Třeba takhle to mám (nebo jsem měl) u některých svých motorek, a musím říct, že nejpohodlněji se cítím právě na enduru Yamaha WR 250R a na motardu Yamaha WR 250X.

Zřejmě to hodně souvisí i se svislým posezem (vztah sedlo a řídítka) a s tím, že nohy (chodidla) jsou přímo pod tělem (vztah sedlo a stupačky) - a zadek, záda i ruce jsou takto nejméně zatěžovány.







...







...







...







...







Naposledy editováno 07.04.2013 12:43:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 14:49 | Nahoru | #65
Dovi> Tohle je pro mě zatím ta nejužitečnější věc kterou jsem se tu dozvěděl! Opravdu moc děkuji za tvoje postřehy a zkušenosti!!! WR 250 se mi moc líbí, jen ta cena....ale člověk asi platí za něco, co má smysl.

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 16:33 | Nahoru | #66

Linhart89 píše: Dovi> Tohle je pro mě zatím ta nejužitečnější věc kterou jsem se tu dozvěděl! Opravdu moc děkuji za tvoje postřehy a zkušenosti!!! WR 250 se mi moc líbí, jen ta cena....ale člověk asi platí za něco, co má smysl.


Rádo se stalo, ale neber to prosím Tě jako snad lobování přímo za WR 250R/X, ale spíš jako ukázku možností a přístupu k této 250 ccm "endurovité kategorii" - jako snahu o obecnější a pokud možno objektivní pohled na věc. Takové to uvědomování si různých souvislostí, které pouze z technických parametrů nemohou být úplně zřejmé.

A k tomu druhýmu - souhlasím s názorem, že ty ceny WR 250R/X, zvlášť ty původní katalogové (enduro WR 250R za 180 tisíc Kč a motard WR 250X dokonce za 185 tisíc) byly šílený.
A dnes, kdy už trochu klesly, jsou už "jenom" hodně vysoký.
Jsou to fakt drahý stroje, protože ona ta neošizená kvalita, celková robustnost a dlouhodobá trvanlivost není zadarmo. Holt něco za něco.

2 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 16:35 | Nahoru | #67
Teď jsem se vrátil z Vietnamu kde jsem najel 3200 km na Hondě Degree (aka XL250) od severu k jihu, byla už docela jetá takže asi neměla plný výkon a ten jsem po ni ani nechtěl aby vydržela celou cestu ale svezení to bylo absolutně v pohodě a ta motorka tam prostě patřila a přitom i s velkým těžkým evropanem (oproti vietnamcům ) byla výkonem větším než 99% vietnamského provozu...okufrované velké GSo by tam naopak bylo jako pěst na oko se spoustou problémů v provozu, na přívozech, při parkování atd.

ono jezdit a cestovat se dá na všem, závisí na podmínkách a tom co člověk očekává - mnohdy je lehčí a pomalá motorka vhodnější daným podmínkám a provozu, sedlo hodnotit nebudu nakonec jsou koupil polštář za 40 km a stříbrnou páskou ho nalepil přes sedlo

Obecně 250 - ovladatelnost super, spotřeba 3-4 litry, není problém zvednou, otočit na pěšince, natlačit do recepce hotelu a nechat tam stát atd. průměrná rychlost jízdy však byla 40 kmh (celková pak 29kmh)

co se jízdy u nás týče tak osobně považuji 250 za minimum co se dá rozumně používat, měl jsem i 250 skůtra a míň bych nechtěl - prostě aby to v kopci nepředjížděly náklaďáky a drželo to aspoň 90 kmh, dynamikou je to ve městě lepší jak většina provozu ale mimo město je to na hranici, zvyk z 950 co jinak jezdím s předjížděním kdykoliv a čehokoliv byl najenou na obtíž a člověk musel víc plánovat co a kde bude předjíždět ev. si dávat pozor na pitomce co při předjíždění zrychlí protože nad 100 kmh to už fakt moc nezrychluje

jinak po něčem takovém pokukuju na chalupu jako přibližovadlo na cestu pro rohlíky kde by se dalo jet přes les a brod - okukoval a zkoušel jsem dr350,xt a tt350, drz400, klx250 apod. s tím, že bych preferoval startér než jen nakopávačku a nejvíc se mi pozdává drz jen se blbě shání v rozumném stavu za rozumný peníz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 16:58 | Nahoru | #68

Honza-TA950 píše: Obecně 250 - ovladatelnost super, spotřeba 3-4 litry, není problém zvednou, otočit na pěšince, natlačit do recepce hotelu a nechat tam stát atd.


Bezvýhradný souhlas!

Honza-TA950 píše: Co se jízdy u nás týče, tak osobně považuji 250 za minimum, co se dá rozumně používat. Měl jsem i 250 skůtra a míň bych nechtěl - prostě aby to v kopci nepředjížděly náklaďáky a drželo to aspoň 90 km/h, dynamikou je to ve městě lepší jak většina provozu, ale mimo město je to na hranici. Zvyk z 950, co jinak jezdím s předjížděním kdykoliv a cokoliv, byl najednou na obtíž a člověk musel víc plánovat, co a kde bude předjíždět.


Taky souhlas. Sice po okreskách (samozřejmě, jak kterých) se dá ještě relativně bezpečně jezdit i se slabší (4T) dvácou, ale na silnice vyšších tříd už i ve vlastním zájmu raději spíš ta 250ka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 19:46 | Nahoru | #69
Dovi> Musím souhlasit i nesouhlasit. Ano dálnice a rychlostky na dvácu nejsou ,ale jinak si nebezpečně nepřipadám...100-110 je většinou max cestovní rychlost po normálních silnicích, takže to stačí na držení se provozu, ale přiznávám, jsou chvíle kdy koníci chybějí...dlouhé stoupání atd.

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 19:46 | Nahoru | #70
Honza-TA950> Vietnam jen tiše závidím!!! i s tím polštářkem!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 21:02 | Nahoru | #71

Linhart89 píše: Dovi> Musím souhlasit i nesouhlasit. Ano dálnice a rychlostky na dvácu nejsou ,ale jinak si nebezpečně nepřipadám...100-110 je většinou max cestovní rychlost po normálních silnicích, takže to stačí na držení se provozu, ale přiznávám, jsou chvíle kdy koníci chybějí...dlouhé stoupání atd.


OK, rozumím tomu, ale ten Tvúj částečný nesouhlas myslím vzniknul z nedorozumění.

Mluvil jsem opravdu o slabší 4T dváce; typickým zástupcem je třeba Yamaha YBR 125 nebo moje Honda CBF 125. Ty ale máš parádní Derbi Terru 125 s výkonem téměř o polovinu vyšším, kde není problémem jet v případě potřeby stovkou i rychleji.
Zvlášť pokud je v sedle jezdec, který neváží 100 kilo jako třeba já, který navíc tu svoji hondičku hodně šetři a jezdí s ní v rozmezí tak od 50 do 65 km/h. Můžu si dovolit ten luxus, že na dváce nikam nespěchám, kochám se krajinou a vúbec vším, co je cestou k vidění, a každému rychlejšímu autu a motocyklu ochotně uhnu z cesty. Odměnou u CBF 125 je pak mj. i dlouhodobá průměrná spotřeba pod 1.6 l/100km (!!) a dojezd na nádrž přes 950 km, a to i při mých rozměrech a váze.

Takže na té své slabší dváce mám tendenci vyhýbat se rychlejšim a frekventovanějším komunikacím, a preferuju proto spíš klidnější okresky.
Velí mi tak pud sebezáchovy i ohled na ostatní motoristy na silnicích.

Naposledy editováno 07.04.2013 21:10:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 21:09 | Nahoru | #72
Dovi> Tak teď už tomu rozumím, samozřejmě taky nevyhledávám rychlostní silnice atd... okresky kde je člověk sám jsou nej.
Co se týče té spotřeby...klobouk dolů!!! Málo která motorka má takový dojezd:)

Uvažovat tedy o WR 250 tak jednoznačně rád bych i:
http://www.rockway-s...ha-wr250-wr450-15-5l
a
http://www.rockway-s...amaha-wr250-wr450-5l
pak, pokud by to bylo vůbec možné nějaké boční kufry...:) Hodně by se mi líbil i vysoký kokpit...jako mají Rally speciály, za který by se schovala navigačka...zvýšit řidítka...a byl bych max spokojen:)
Ověšené jak vánoční stromeček co?

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

7.4.2013 v 21:36 | Nahoru | #73

Linhart89 píše: Dovi> Co se týče té spotřeby...klobouk dolů!!! Málo která motorka má takový dojezd:)


No, klobouk dolu hlavně před konstruktérama a před výrobcem, i když je taky pravda, že mám v autě lehkou nohu a na motorkách lehkou ruku, to zas jo. Ale i tak jsem poprvé nechápavě kroutil hlavou a s úsměvem na tváři sledoval kilometry a palivoměr a říkal si - tak to je paráda, to snad není možný...
A ještě navíc, jak jsem tu mašinku postupně zabíhal, tak se ty dojezdy na nádrž postupně prodlužovaly.

Kolikrát jsem si už říkal, že by ta nenápadná CBFka možná mohla být zajímavý stroj na cestu kolem světa, a že kdybych byl mladší a víc dobrodružnějšího ducha...

Ale jsou tady už roky, a rodina, a taky nedostatek času a asi i peněz na takovou dalekou výpravu, takže naštěstí se má člověk vždycky na co vymluvit a může jenom tak nezávazně snít...

Naposledy editováno 07.04.2013 21:40:35

1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

9.4.2013 v 07:18 | Nahoru | #74
pokud ještě uvažuješ o té Betě, tak jednu prodává nějakej redaktor z MotorBike. Uplně si to nepamatuju, ale měla najeto snad 1500km a byly k tomu i dvě sady pneu a nějaký doplňky. Myslím že chtěl asi 90. Je to někde v aktuálním čísle časáku

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

9.4.2013 v 12:08 | Nahoru | #75
Palomoto> Dekuju za tip, urcite se na to minimalne mrknu.Diky!

1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

17.4.2017 v 18:49 | Nahoru | #76
Hezky den vsem,

dostal jsem se do stejne situace. Rad bych koupil lehkou motorku neco jako WR 250R/X.
Silnice, cesty, min. pres 20kw, mokra vaha okolo 150kg, pro dva, idealne moznost kufru (minimalne horni kufr).
Jo a dat za to 250tis nechci!

Vim, ze existuji motorky jako: CCM GP450, KTM 690 E, AJP PR7 630, ale to je cenove uz jinde.
Prodava se neco podobneho? Nebo co byste doporucili? Rad bych motorku se kterou nebudu resit starosti a idealne do 5let max. starou, radeji mozna novou.

Beta Alp 4 jsem uz nestihl a kvuli EU4 se ted nedaji sehnat a nove budou nejspis homologovane jen pro jednu osobu.
Jedine co se asi nabizi je: Honda CRF 250 Rally 2017 (nicmene, 18kw mi prijde docela malo). Co se tyce moznosti kufru, tak mi z Hondy zatim nedali vedet, asi nevedi.

Jako moznost co me jeste napada je: SWM RS 650R, akorat ta vaha uz je o cca 20kg vice, ale za to ma silnejsi motor. Spotreba okolo 5l. Ale zhledem k tomu, ze na delsi cesty mam uz BMW F650GS, 37kw, tak asi ne.

Podle fotek nebude mozna vypadat spatne KTM 390 Adventure, ale to tady bude az za 1-2roky.

Kdyby mel jeste nekdo nejaky napad / jakou motorku, tak budu moc rad, díky.

Naposledy editováno 17.04.2017 19:06:35

(reakce na) Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

18.4.2017 v 08:50 | Nahoru | #77
Zornicka> byt tebou opustim od pozadavku pro dva. Takovy DRZ400 treba splnuje tvy pozadavky, je homologovanej pro dva, ale ve dvou bych natom jezdit nechtel. Jako nouzovka to semozrejme jde. Mozna KTM LC4 nebo Yamaha TT? Ale to uz jsi zas skoro na BaWu

Beta Alp 4.0 nebo Yamaha Tricker 250

23.4.2017 v 11:50 | Nahoru | #78
A pokud bych chtel novou jako Beta Alp 4, tak je v nabidce jina varianta?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist