globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spotřeba oleje u jednoválců
12.5.2007 v 23:13
Jaký máte zkušenosti se spotřebou oleje u čtyřtaktních jednoválců? Někde se píše že je to normální že jednoválce si cucnou a jinde se zase píše že ne. Vlastním KLR 650 z roku 87 a cucne si asi tak 0,3 na 1000 km. Dík za Vaše postřehy :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců

12.5.2007 v 23:15 | Nahoru | #1
No mě možná ani to ne ... ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

12.5.2007 v 23:18 | Nahoru | #2
Werd>>
Ty máš ale dvouvál a nový :D to když to na mě příjde u FZ 1 tak taky ne :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

12.5.2007 v 23:25 | Nahoru | #3
Lyer> Tak to špatně čteš nemám tam napsáno SV ale 5V - jako 5 ventil .... :thmubup: Máj jednobuch jako dělo :D

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců

12.5.2007 v 23:30 | Nahoru | #4
DR 750 r.v. 89 mi žralo snad 0,75 na tisíc. transalpa s nájezdem 55tis jsem koukal dneska po 1tis a neubylo skoro nic :D

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

12.5.2007 v 23:31 | Nahoru | #5
Lyer>>
0,3 na 1000 km u 20 let starého jednoválce.....štastný to člověk :thmubup: :thmubup:

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

12.5.2007 v 23:32 | Nahoru | #6
bukowski634>jóó když si nakousl toho biga, mě papal litr na 1000....po výměně ventilovych gufer to spadlo na 0,3.... :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:01 | Nahoru | #7
Werd>>
Tak to soráč to jsem si fakt nevšiml :shy: - kolik teda tobě? :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:05 | Nahoru | #8
čili když to tak čtu schodit se ta spotřeba dá :thmubup: Stějně tam ale u toho jednovalce nějaká zůstane :( je to tou zátěží (jeden na vše?) nebo proč jednoválce žerou a čtyřválce nežerou? :shy:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:09 | Nahoru | #9
Lyer>tak za první je to vzducháč, to znamená už v základu větší vůle než vodník. a za druhý je to jeden velkej píst => vetší roztažnost, takze opět větší vůle už z fabriky...no a kdyz se to všechno sečte, k tomu se přidají léta opotřebení, plus už špatně těsní kroužky, nedejbože ještě ventilový gufera, tak to ve finále papká olej, v množství větěím než malém :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:16 | Nahoru | #10
Lada.s>>
Tak za prví je to vodník :lol: :lol: :lol:

Ale jinak s tebou souhlasím přesně jsem si to myslel že je tam ten jeden na tu práci sám :) a tak se roztahuje a smršťuje. Motor už byl rozebírajnej to je na něm vidět ale ještě jsem ho neotevřel abych zjistil co těsní a co ne. Má najeto skoro 70 tis. :marod: tak to jde ne :|

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:19 | Nahoru | #11
Lyer>>
Tak za prví je to vodník :lol: :lol: :lol:

Ale jinak s tebou souhlasím přesně jsem si to myslel že je tam ten jeden na tu práci sám :) a tak se roztahuje a smršťuje. Motor už byl rozebírajnej to je na něm vidět ale ještě jsem ho neotevřel abych zjistil co těsní a co ne. Má najeto skoro 70 tis. :marod: tak to jde ne :| [/quote]
oh, sorry, ja jsem myslel ze starý KLR byli vzducháče ;)

Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:29 | Nahoru | #12
Zalezi na stylu jizdy ;) kdyz jedu pohodicku tak se mi ryska od oleje ani nehne, kdyz letim maximalku po dalnici a furt litam po meste a vecne to taham k cervenemu tak si to veme nejakou tu decku :P ;)

Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 00:33 | Nahoru | #13
No me tak decku maximalne na 1000km a to to nesetrim :P

Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 08:26 | Nahoru | #14
Tak když to přirovnám k sobě tak lítám po kopcích na horách no a tam to občas dostává zabrat už při rozjetí. :shy: Jak tedy vidím je to klasika že si to něco cucne :D

Spotřeba oleje u jednoválců

13.5.2007 v 11:43 | Nahoru | #15
mě si vezme cca 4 decka a nijak to neřeším , aspon dolívám čerstvej :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců

14.5.2007 v 14:08 | Nahoru | #16
Nojo ale i ten čerstvej jednou bude starej :D :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

14.5.2007 v 23:02 | Nahoru | #17
Lyer>>
no jo, ale než zestárne, tak ho ten motor sežere :D

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

14.5.2007 v 23:15 | Nahoru | #18
Lada.s>tak tak :D

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 09:33 | Nahoru | #19
Lada.s>>
no jo, ale než zestárne, tak ho ten motor sežere :D [/quote]
Tomu bych nevěřil podle mě tam ten hnusnej obroušenej kov :marod: (základ) zůstane- minimálně filtr musíme měnit v režimu. ;)

3 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:04 | Nahoru | #20
u technologicky starších jednohrncovejch motorů který mají už dost naběháno je vždycinky nějaká ta spotřeba oleje. Pokud se člověk o koně nestará a stroj je servisně zanedbán tak sou pak případy kdy to baští skoro litr maziva na 1000km - zde však si může majitel nadávat tak maximálně sám sobě. Buďto koupil starou olítanou a neservisovanou vránu nebo počet motohodin jednotlivejch dílů který mají vliv na těsnost olejovýho systému je už dávno ko. Dost lidí říká že obzvlášť třeba big jako největší jednohrnec žere olej jako prase - ale je to jenom o tom v jakým stavu má majitel stroje srdce motocyklu.
Železo stárne ..... ale taky a to znatelně rychlejc stárnou gufírka obzvlášť ty ventilový a pak jedno k druhýmu = žere olej jako prase. Je ale i dost lidí kteří si dokážou technickej stav pohlídat a pokud je něco už špatně tak vyměnit opotřebované součástky. Když ale někteří šetřílci zjistí kolik stojí ventilový gufera a že s tím je "práce" to vyměnit a nedejbože pístní sada - to už je opravdu finanční řacha - tak to nějako neřešej a jen dolívají olej aby bylo mezi ryskama.
Když pozoruju občas mlaďasy s novou ojetou koupenou motorkou jak tomu dávají solbu jak cep a z motoru se ozývá cinkání a křápání, z vejfuku dymovnice a oni na to co bys chtěl dyť je to starý tak se pak nesměj divit. Vono to není jenom vo tom sehnat na tu motorku peníze ale taky o tom o té své motorce něco vědět a snažit se ji udržet fit. Servisy sou drahý a zlatejch českejch ručiček je čím dál míň a spousta lidí zjišťuje že co si člověk neudělá sám to nemá. Ve své podstatě jsou jednoválce vlastně ten nejjednodušší základ a s pořádným nářadím a chytrou knihou po ruce by standartní servisní úkony a práce měl zvládnout téměř každej. Problém je že knížku ke své motorce má jen pár lidí, těch co mají vlastní dílnu a slušný nářadí je čím dál míň, servisy už nevědí kolik by si řekli za hodinu práce ..... Ale je to na každým soudruhovi - jaký si to uděláš takový to máš.
Z mé vlastní zkušenosti - big r.v.90 - po zakoupení a před servisem spotřeba oleje cca 0,3litru na 1000km a z motoru kovovej krawál. Víkend v dílně a výsledek je tu - z motoru se line jen jemné šustění řetízků a bouchání kladiva - žádné cizí podezřelé zvuky, spotřeba oleje nějaká je (už to má fakticky hodně natočeno takže se blíží čas na výbrus a novej píst) ale těžce na pohodu tak půl litru oleje na jednu výměnu (6000km).
Vzhledem k tomu že olej do těchto starejch jednoduchejch strojů stojí litr do 200kč tak s výbrusem ještě nějakej pátek počkám. V původním stavu před servisem se to dalo sice přežít finančně taky ale když tomu člověk zarval tak za ním docela smrádek a zakouřeno ze spálenýho oleje a člověk aby každou chvíli kontroloval jestli je tam dost lubrikace.
Když už někdo sere na servis a údržbu tak by si měl aspoň hlídat tu hladinu oleje v motoru protože když je tam toho jako fakt málo tak je velká pravděpodobnost že se vám to "chytne" na vačce a na vahadlech a to je pak teprve finanční masakr.

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:11 | Nahoru | #21
Yankee BiG> Litr na 1000 žral dvoutakt

JInak KTM rok 2003 najeto 10 000, spotřeba cca 0,1 na 5000 (pokud není majítel vůl a nenechá si litr vystříkat nezavřenym motorem)

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:12 | Nahoru | #22
Yankee BiG>máš pravdu,to že si jednoválec veme olej protože je jednoválec,tak to je jen tupý zdúvodnění,je li motor v pořádku tak je spotřeba neměřitelná,třeba zrovna u Dr je dost strojú co maj najeto mezi 60-80 tis a olej nedolejvaj,pak je jich tam taky dost co dolejvaj fest ale tam se už neví co to má za sebou a jsou to ty případy co popisuješ

Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:16 | Nahoru | #23
Taky záleží na způsobu jízdy ne?

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců

14.8.2008 v 21:31 | Nahoru | #24
Při servisu minulý rok jsem nechal udělat generálku motoru a kromě výbrusu a nového pístu motor jak novej. Bohužel olej to začalo žrát ještě víc 1 litr na 400 km - hrůza. I přesto jsem se vydal na výlet přes celé Polsko se zásobou 8 litrů Koupil jsem ještě před odjezdem takovou tu přísadu do oleje proti kouřivosti a netěsnosti. Nakonec jsem přivezl i 3 litry oleje zpět Teď je motka zase v servisu a dodělávaj ten výbrus plus kontrola motoru. Jsem zvědav kolik to bude pak žrát až to zajedu. S tím mě i napadá že záleží i na oleji jeho viskozitě. Předtím jsem tam měl 10-40W teď tam dáme 20-40W a uvidíme

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

23.12.2011 v 22:23 | Nahoru | #25

Yankee_BiG píše: u technologicky starších jednohrncovejch motorů který mají už dost naběháno je vždycinky nějaká ta spotřeba oleje. Pokud se člověk o koně nestará a stroj je servisně zanedbán tak sou pak případy kdy to baští skoro litr maziva na 1000km - zde však si může majitel nadávat tak maximálně sám sobě. Buďto koupil starou olítanou a neservisovanou vránu nebo počet motohodin jednotlivejch dílů který mají vliv na těsnost olejovýho systému je už dávno ko. Dost lidí říká že obzvlášť třeba big jako největší jednohrnec žere olej jako prase - ale je to jenom o tom v jakým stavu má majitel stroje srdce motocyklu.
Železo stárne ..... ale taky a to znatelně rychlejc stárnou gufírka obzvlášť ty ventilový a pak jedno k druhýmu = žere olej jako prase. Je ale i dost lidí kteří si dokážou technickej stav pohlídat a pokud je něco už špatně tak vyměnit opotřebované součástky. Když ale někteří šetřílci zjistí kolik stojí ventilový gufera a že s tím je "práce" to vyměnit a nedejbože pístní sada - to už je opravdu finanční řacha - tak to nějako neřešej a jen dolívají olej aby bylo mezi ryskama.
Když pozoruju občas mlaďasy s novou ojetou koupenou motorkou jak tomu dávají solbu jak cep a z motoru se ozývá cinkání a křápání, z vejfuku dymovnice a oni na to co bys chtěl dyť je to starý tak se pak nesměj divit. Vono to není jenom vo tom sehnat na tu motorku peníze ale taky o tom o té své motorce něco vědět a snažit se ji udržet fit. Servisy sou drahý a zlatejch českejch ručiček je čím dál míň a spousta lidí zjišťuje že co si člověk neudělá sám to nemá. Ve své podstatě jsou jednoválce vlastně ten nejjednodušší základ a s pořádným nářadím a chytrou knihou po ruce by standartní servisní úkony a práce měl zvládnout téměř každej. Problém je že knížku ke své motorce má jen pár lidí, těch co mají vlastní dílnu a slušný nářadí je čím dál míň, servisy už nevědí kolik by si řekli za hodinu práce ..... Ale je to na každým soudruhovi - jaký si to uděláš takový to máš.
Z mé vlastní zkušenosti - big r.v.90 - po zakoupení a před servisem spotřeba oleje cca 0,3litru na 1000km a z motoru kovovej krawál. Víkend v dílně a výsledek je tu - z motoru se line jen jemné šustění řetízků a bouchání kladiva - žádné cizí podezřelé zvuky, spotřeba oleje nějaká je (už to má fakticky hodně natočeno takže se blíží čas na výbrus a novej píst) ale těžce na pohodu tak půl litru oleje na jednu výměnu (6000km).
Vzhledem k tomu že olej do těchto starejch jednoduchejch strojů stojí litr do 200kč tak s výbrusem ještě nějakej pátek počkám. V původním stavu před servisem se to dalo sice přežít finančně taky ale když tomu člověk zarval tak za ním docela smrádek a zakouřeno ze spálenýho oleje a člověk aby každou chvíli kontroloval jestli je tam dost lubrikace.
Když už někdo sere na servis a údržbu tak by si měl aspoň hlídat tu hladinu oleje v motoru protože když je tam toho jako fakt málo tak je velká pravděpodobnost že se vám to "chytne" na vačce a na vahadlech a to je pak teprve finanční masakr.

...skoro zlatý slova,plnej souhlas!!!Motory od Suzuki používaný v DRkách jsou zvláště choulostivý na množství oleje,třikrát bacha!!!

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

23.12.2011 v 23:06 | Nahoru | #26
Lyer> 20W-40 ti nepomůže to spíš 15W-50,10W-50,10W-60
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist