bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Díra v plechové nádrži skrz
16.5.2023 v 12:20
Ahoj borci, tak jsem se vyznamenal a projel (asi) delším šroubem závit k uchycení bočního plastu na nádrži. Díra jako kráva, je vidět skrz, já debil.
Teď jak se k tomu postavit ? Má někdo z vás zkušenost s podobnou opravou ? Event. doporučení na tmel, který odolává benzínu ? Má to cenu ? Otázka je, jako ho tam dostat, nepoškodit vnitřní závit a zajistit těsnost .. Popř. mě napadlo použití nějaké závitové vložky, musela by být ale z vnitřní strany zaslepená. Rád bych zachránil tuto hezkou, lakovanou původní nádrž.
Jinak, pokud je tam šroub, tak benzín neteče, ale není to nic, s čím bych chtěl dlouhodobě fungovat.
+ pro pobavení - nová nádrž na KLR650 = 25 000 Kč.
Díky za tipy



Naposledy editováno 17.05.2023 07:38:48

Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 12:29 | Nahoru | #1
Můžeš zkusit nějakou dvousložkovou epoxidovou plastelínu. Já tím před x lety lepil prorezlou díru v nádrži Mustanga. Po zatvrdnutí přebrousil, přelakoval a nádrž doteď neteče.

Naposledy editováno 16.05.2023 12:30:11

Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 12:34 | Nahoru | #2
V první ředě si wool, že si to rval i přes odpor. Kdybys u toho měl třeba i cigáro v hubě tak mohlo být veseleji . Jinak bych asi koupil tmel na kov a zaplácnul to tím. Super je TENTO . Trochu si rozmíchat a špejlí to uvnitř naplácat a udělat špunt. Nech to 2 dny schnout a jseš zase v sedle. Jen tam pak dej kratší šroubek.

Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 12:39 | Nahoru | #3
zaletovat cínem už jsem to párkrát dělal

Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 12:43 | Nahoru | #4
Odříznout držák závitu, zaletovat mosazí (možná stříbrem). Držák zase přiletovat. Důstojnější oprava asi nebude. Jestli to někdo nezvládne "železem" (CO, TIG, cojávim)

Kdysi jsem v Kelly (dnes LKQ) kupoval váleček hmoty, na lepení chladičů a nádrží. Asi za 1oo,- (dvousložkový) Moc to nelepilo, ale po vytvrdnutí klid. Nedavno jsem to z kpz-ky vytahl, a nádrž mé CZ to zase zalepilo.

Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 14:24 | Nahoru | #5
Presne, tigem ti to zalepi.

Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 14:28 | Nahoru | #6
Já jsem před xxxxxlety lepil utržený držál nádrže u Jawy 350, lepidlem Heffed?. Jen tam byl problém to pořádně odmastit ale to se tě netýká, nevím jestli se ještě prodává. Na trhu bude jistě spousta jiných možná lepších lepidel. Takže bych to zalepil a bude to OK.

1 reakcí na tento příspěvek Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 18:18 | Nahoru | #7
Chemií, které odolají palivu je spousta. Například: www.tipa.eu/cz/pripravek-na-opravu-nadrze-k2/d-156551/
Hloupé je, že když to dáš do té díry a na šroub a zašroubuješ, tak ten šroub už nikdy nedostaneš ven. Asi bych udělal ze šroubu s vhodným závitem šteft. Našrouboval a zalepil ho do té díry a z pohledové strany použil například podložku třeba kloboučkovou matku. Když to uděláš na i na druhé straně, tak by to mohlo být esteticky únosné. To mně jenom tak napadlo. Z fotky nepoznám, jestli by ten plast šel na ten šteft navléknout. Kdyby to šlo, tak bych tu opravu považoval za definitivní.

(reakce na) Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 18:44 | Nahoru | #8
Milos1> To je dost kulišáckej nápad Ale až to jednou zase povolí, šroub se povolí, a zase to poteče. I když se nepovolí, hne se a poteče. bude tam zbytečně velká "plocha" která se bude hůř utěsňovat. To leda dát šroub už z nádrže ven.
Já nádrže nosim do svářecí školy například.
Lepení bude vždy kompromis. To je poslední možnost, nebo to musí bejt někde "nahoře" kde nehrozí že ti v horní dolní v kempu bude kapat celou noc benál, dokud ho druhej den nevyjedeš..

2 reakcí na tento příspěvek Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 19:16 | Nahoru | #9
Myslím, že při vhodné volbě "chemie" se ten šteft nikdy nepovolí. Já už lepením zachránil spoustu věcí. Už na škole nám pan profesor na konstrukci strojů říkal: chemie je mocná čarodějka" (a to jí tenkrát moc nebylo, ale už třeba byla firma Loctite). Jasné je, že ideální by bylo na soustruhu udělat "hilznu" se slepým závitem, děravou matku odvrtat a hilznu do nádrže zavařit. On se ale myslím, chce vyhnout opálení nádrže svařováním, k čemuž by určitě došlo, tak mně napadla ta "studená" cesta.
Ono to vypadá divoce, ale třeba na jednom zweitaktu mám zalapenou prasklinu v karteru a drží to už asi 7 let. Jde jenom o to najít vhodný lepící "sajrajt".

Naposledy editováno 16.05.2023 21:01:58

(reakce na) Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 19:23 | Nahoru | #10
.

Naposledy editováno 16.05.2023 19:24:31

(reakce na) Díra v plechové nádrži skrz

16.5.2023 v 20:13 | Nahoru | #11
Milos1> Přesně tak
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Ventilátor běží pořád Kawasaki KLR ... Kawasaki KLR 650 Sasori23 13 20.7.2022 v 10:17 Anti
Kawasaki KLR 650 C9 2003 Náhon tach... Kawasaki KLR 650 ASUSmean 5 11.11.2021 v 19:49 KAWAHAB


TOPlist