paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Spotřeba oleje u jednoválců
12.5.2007 v 23:13
Jaký máte zkušenosti se spotřebou oleje u čtyřtaktních jednoválců? Někde se píše že je to normální že jednoválce si cucnou a jinde se zase píše že ne. Vlastním KLR 650 z roku 87 a cucne si asi tak 0,3 na 1000 km. Dík za Vaše postřehy :thmubup:

3 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:04 | Nahoru | #1
u technologicky starších jednohrncovejch motorů který mají už dost naběháno je vždycinky nějaká ta spotřeba oleje. Pokud se člověk o koně nestará a stroj je servisně zanedbán tak sou pak případy kdy to baští skoro litr maziva na 1000km - zde však si může majitel nadávat tak maximálně sám sobě. Buďto koupil starou olítanou a neservisovanou vránu nebo počet motohodin jednotlivejch dílů který mají vliv na těsnost olejovýho systému je už dávno ko. Dost lidí říká že obzvlášť třeba big jako největší jednohrnec žere olej jako prase - ale je to jenom o tom v jakým stavu má majitel stroje srdce motocyklu.
Železo stárne ..... ale taky a to znatelně rychlejc stárnou gufírka obzvlášť ty ventilový a pak jedno k druhýmu = žere olej jako prase. Je ale i dost lidí kteří si dokážou technickej stav pohlídat a pokud je něco už špatně tak vyměnit opotřebované součástky. Když ale někteří šetřílci zjistí kolik stojí ventilový gufera a že s tím je "práce" to vyměnit a nedejbože pístní sada - to už je opravdu finanční řacha - tak to nějako neřešej a jen dolívají olej aby bylo mezi ryskama.
Když pozoruju občas mlaďasy s novou ojetou koupenou motorkou jak tomu dávají solbu jak cep a z motoru se ozývá cinkání a křápání, z vejfuku dymovnice a oni na to co bys chtěl dyť je to starý tak se pak nesměj divit. Vono to není jenom vo tom sehnat na tu motorku peníze ale taky o tom o té své motorce něco vědět a snažit se ji udržet fit. Servisy sou drahý a zlatejch českejch ručiček je čím dál míň a spousta lidí zjišťuje že co si člověk neudělá sám to nemá. Ve své podstatě jsou jednoválce vlastně ten nejjednodušší základ a s pořádným nářadím a chytrou knihou po ruce by standartní servisní úkony a práce měl zvládnout téměř každej. Problém je že knížku ke své motorce má jen pár lidí, těch co mají vlastní dílnu a slušný nářadí je čím dál míň, servisy už nevědí kolik by si řekli za hodinu práce ..... Ale je to na každým soudruhovi - jaký si to uděláš takový to máš.
Z mé vlastní zkušenosti - big r.v.90 - po zakoupení a před servisem spotřeba oleje cca 0,3litru na 1000km a z motoru kovovej krawál. Víkend v dílně a výsledek je tu - z motoru se line jen jemné šustění řetízků a bouchání kladiva - žádné cizí podezřelé zvuky, spotřeba oleje nějaká je (už to má fakticky hodně natočeno takže se blíží čas na výbrus a novej píst) ale těžce na pohodu tak půl litru oleje na jednu výměnu (6000km).
Vzhledem k tomu že olej do těchto starejch jednoduchejch strojů stojí litr do 200kč tak s výbrusem ještě nějakej pátek počkám. V původním stavu před servisem se to dalo sice přežít finančně taky ale když tomu člověk zarval tak za ním docela smrádek a zakouřeno ze spálenýho oleje a člověk aby každou chvíli kontroloval jestli je tam dost lubrikace.
Když už někdo sere na servis a údržbu tak by si měl aspoň hlídat tu hladinu oleje v motoru protože když je tam toho jako fakt málo tak je velká pravděpodobnost že se vám to "chytne" na vačce a na vahadlech a to je pak teprve finanční masakr.

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:11 | Nahoru | #2
Yankee BiG> Litr na 1000 žral dvoutakt

JInak KTM rok 2003 najeto 10 000, spotřeba cca 0,1 na 5000 (pokud není majítel vůl a nenechá si litr vystříkat nezavřenym motorem)

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

15.5.2007 v 11:12 | Nahoru | #3
Yankee BiG>máš pravdu,to že si jednoválec veme olej protože je jednoválec,tak to je jen tupý zdúvodnění,je li motor v pořádku tak je spotřeba neměřitelná,třeba zrovna u Dr je dost strojú co maj najeto mezi 60-80 tis a olej nedolejvaj,pak je jich tam taky dost co dolejvaj fest ale tam se už neví co to má za sebou a jsou to ty případy co popisuješ

(reakce na) Spotřeba oleje u jednoválců

23.12.2011 v 22:23 | Nahoru | #4

Yankee_BiG píše: u technologicky starších jednohrncovejch motorů který mají už dost naběháno je vždycinky nějaká ta spotřeba oleje. Pokud se člověk o koně nestará a stroj je servisně zanedbán tak sou pak případy kdy to baští skoro litr maziva na 1000km - zde však si může majitel nadávat tak maximálně sám sobě. Buďto koupil starou olítanou a neservisovanou vránu nebo počet motohodin jednotlivejch dílů který mají vliv na těsnost olejovýho systému je už dávno ko. Dost lidí říká že obzvlášť třeba big jako největší jednohrnec žere olej jako prase - ale je to jenom o tom v jakým stavu má majitel stroje srdce motocyklu.
Železo stárne ..... ale taky a to znatelně rychlejc stárnou gufírka obzvlášť ty ventilový a pak jedno k druhýmu = žere olej jako prase. Je ale i dost lidí kteří si dokážou technickej stav pohlídat a pokud je něco už špatně tak vyměnit opotřebované součástky. Když ale někteří šetřílci zjistí kolik stojí ventilový gufera a že s tím je "práce" to vyměnit a nedejbože pístní sada - to už je opravdu finanční řacha - tak to nějako neřešej a jen dolívají olej aby bylo mezi ryskama.
Když pozoruju občas mlaďasy s novou ojetou koupenou motorkou jak tomu dávají solbu jak cep a z motoru se ozývá cinkání a křápání, z vejfuku dymovnice a oni na to co bys chtěl dyť je to starý tak se pak nesměj divit. Vono to není jenom vo tom sehnat na tu motorku peníze ale taky o tom o té své motorce něco vědět a snažit se ji udržet fit. Servisy sou drahý a zlatejch českejch ručiček je čím dál míň a spousta lidí zjišťuje že co si člověk neudělá sám to nemá. Ve své podstatě jsou jednoválce vlastně ten nejjednodušší základ a s pořádným nářadím a chytrou knihou po ruce by standartní servisní úkony a práce měl zvládnout téměř každej. Problém je že knížku ke své motorce má jen pár lidí, těch co mají vlastní dílnu a slušný nářadí je čím dál míň, servisy už nevědí kolik by si řekli za hodinu práce ..... Ale je to na každým soudruhovi - jaký si to uděláš takový to máš.
Z mé vlastní zkušenosti - big r.v.90 - po zakoupení a před servisem spotřeba oleje cca 0,3litru na 1000km a z motoru kovovej krawál. Víkend v dílně a výsledek je tu - z motoru se line jen jemné šustění řetízků a bouchání kladiva - žádné cizí podezřelé zvuky, spotřeba oleje nějaká je (už to má fakticky hodně natočeno takže se blíží čas na výbrus a novej píst) ale těžce na pohodu tak půl litru oleje na jednu výměnu (6000km).
Vzhledem k tomu že olej do těchto starejch jednoduchejch strojů stojí litr do 200kč tak s výbrusem ještě nějakej pátek počkám. V původním stavu před servisem se to dalo sice přežít finančně taky ale když tomu člověk zarval tak za ním docela smrádek a zakouřeno ze spálenýho oleje a člověk aby každou chvíli kontroloval jestli je tam dost lubrikace.
Když už někdo sere na servis a údržbu tak by si měl aspoň hlídat tu hladinu oleje v motoru protože když je tam toho jako fakt málo tak je velká pravděpodobnost že se vám to "chytne" na vačce a na vahadlech a to je pak teprve finanční masakr.

...skoro zlatý slova,plnej souhlas!!!Motory od Suzuki používaný v DRkách jsou zvláště choulostivý na množství oleje,třikrát bacha!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist