globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnobezna smes pilot screw
Ahoj , ladili jste nekdo volnobeznou smes na TA pomoci pilot screw (nevim jak se to rekne cesky) ja jen ze mam dva servisni manualy a kazdej ma jinej postup a kdyz tak na to koukam tak se ve vysledku budu lisit min o jednu otacku.
Jinak je muj predpoklad spravnej ze cim vic sroub vysroubuju, tak tim smes ochuzuju ?
dik za rady. Tak trochu jsem nastaveni rozm...al ze jsem mel behem cca 150 km svicky jak uhel. (coz me tedy prijde divny nato ze to je jenom volnobezna smes, ale budiz).
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2012 v 11:33 | Nahoru | #1
Neni tvuj predpoklad spravnej. Pilot screw ridi prutok paliva pri volnobehu. Narozdil treba od karburatoru Jikov na Jawkach, kde ridi prutok vzduchu ve velonobeznem vzdusniku. Svicky maji barvu podle toho jak je nastavenej volnobeh, na tom neni nic divnyho. Kdyz budes mit smes v celem rozsahu chudou a volnobeh bohatej tak budes mit svicky cerny jak bota..

Takze pokud chce nekdo ladit velikost hlavni trysky podle barvy svicky tak to musi poradne prohnat na plnej, vypnout motor, se zastavenym motorem zastavit a prohlednout svicku. Jinak se dozvi hovno

Naposledy editováno 06.06.2012 11:36:34

Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 11:42 | Nahoru | #2
Navíc mám pocit že volnoběžná tryska neovlivňuje směs jen na volnoběh, tam není žádnej okruh kterej by zavřel přívod do volnoběžný trysky ve vyšších otáčkách. Otázka je nakolik a kde přesně ovlivňuje.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 11:56 | Nahoru | #3
petrvtr_new> Prave timhle obohacovanim si nejsem jistej, proto se ptam. Ale ziju v domeni ze u toho kaihina se prave timhle srourkem zakryvaj nebo odkryvaj ty maly dirky co jsou na sani pred klapkou od plynu.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 12:01 | Nahoru | #4
petrvtr_new> tady je to tusim popsane , takze porad nevim

1 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2012 v 12:39 | Nahoru | #5
Petrvtr new Ti to popsal vcelku správně. Podle barvy svíčky hodnoť až tak po projetí 10 km v plným rozsahu plynu a pak pro upřesnění někde do 1/4 otevření klapky, kde má vliv volnoběžnej systém.
Jinak pilotem škrtíš přívod provzdušněnýho paliva za/pod klapku, takže ochuzuješ utahováním.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 12:43 | Nahoru | #6
Dřík> Och danke to jsem potreboval vedet Ostatne stejne jsem zkoncil asi o otacku vic nez byl manual od haynse , takze bohatej. Dikec, jedu pro svicky a jdu nato....sakra ona je pracovni doba ...takze jdu na obed a pak se uvidi

Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 12:48 | Nahoru | #7
ve většině případů jsou karbce už jen tohoto systému. Systém vzdušník už jsem dlouho neviděl (jde o to si porhlídnout kam jde kanálek a použítz selskej rozum.
Jen snad ještě poznámka: Pokud jdeš přes 3otáčky, měl bys to řešit výměnou volnoběžné trysky za větší.

Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 13:48 | Nahoru | #8

1) Volnoběžná tryska a šroub bohatosti, 2) Typ / pozice jehly, 3) Typ rozprašovače 4) Hlavní tryska

Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 20:57 | Nahoru | #9
NO ja mam pocit ze se z toho asi po... Karbce oba venku, oba ciste jak prdelka. Slozeno dohromady, novy svicky (respektive stary, ktery tam byly pred vymenou ), sesynchronizoval jsem je, nahodil motorku. Na volnobeh pohoda jazz, nechal jsem to ohrat, piloty jsem nastavil na 2 a 1/4 otacky, dle manualu, pohoda motorka reagovala na pridani plynu vcelku pekne. Chcipnu, dam to dohromady ze to jdu projet. Nahodim nasednu pridam plyn a kulovy dusi se to a skorem to vypada , ze to je v elektrice, jak kdyby vynechavaly svicky. Kouknu na svicky, zadna cerna. Takze ja si skoro zacinam myslet ze se me do elaborovani s karburatorama vlooudila nejaka elektro chybicka, jdu juknout jestli jsem nekde nepridrel kabely od nebo do civky. PRotoze kdyz tam nebyla nadrz tak to slapalo pekne.

Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 21:02 | Nahoru | #10
Hmm kdybych to mel popsat vypada to asi takto ... kdyz to tedy vubec chytne : az nato, ze me otackomer funguje normalne.

Volnobezna smes pilot screw

6.6.2012 v 22:12 | Nahoru | #11
Tak elektrika vypada vcajku, ale zjistil jsem ze karbec prvniho valce je uplne suchej, takze pokraovani zitra.

2 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 07:46 | Nahoru | #12
Hele pár Transpů jsem v dílně už měl. Na jednom byla v háji jedna z řídících jednotek (zkus jestli dávají oba válce+obě svíčky, jiskru).
Na dalším to byl polorozpojenej kontakt od snímače kliky. Drát jde dost blbě kolem krku řízení a nalevo pod nádrží. Tak mrkni i na toto.
Jinak synchronizaci jsi dělal jak? Je to véčko, takže je fakt nutný aby byla udělaná pořádně, jinak se to bude hádat.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 09:01 | Nahoru | #13
Dřík> Dik za rady. Synchronizaci jsem delal pruhlednou trubickou do ucka s kapalinou. Hral jsem si stim asi 15 minut a nakonec to bylo uplne OK bez tendence utikat ne jednu nebo druhou stranu. Ja myslim ze to bude OK a celej momentalni problem je vtom ze je karbec pro 1. valec uplne suchej (coz nevim proc, rano jsem na to nekoukal snad jen to ze zadna hadice uskrnena neni. Cimz tedy doufam, ze moje zminka o tom ze to je elektrickej problem byla jen planej poplach.

1 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 09:29 | Nahoru | #14
Teď si nedokážu úplně představit jak tam je to "benzinovedení", ale to bude nějaká prkotina.
Na synchro jsem se ptal protože jsi psal, že jsi ji udělal a pak nastartoval motorku Takhle je to v poho...

Naposledy editováno 07.06.2012 09:29:47

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 09:50 | Nahoru | #15
Dřík> Vedenim benzinu to nebude,pri pohledu od nadrze se jedna o vzdalenejsi karburator a mezi karburatorama to neni jak skripnout. Takze me nenapada duvod proc do nej netece benzin, jinej nej ze se kousnul plovak, coz opek nechapu proc, kdyz tam zadnej problem nebyl.
NOrmalne bych s takovejhlema prkotinama nevotravoval, ale vono cloveka obvykle neco napadne kdyz to popisuje nekomu jinymu A pak taky ten terapeutickej efekt
kua me to se..

1 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 10:16 | Nahoru | #16
Výška plováku a jehlovej ventil. Tam směřuj.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 10:53 | Nahoru | #17
Dřík> Jojo, ale vcera jsem mel aba karbce rozdelany a vse bylo OK. Takze nevim, ale uvidim. dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 11:56 | Nahoru | #18

Dřík: Jinak synchronizaci jsi dělal jak? Je to véčko, takže je fakt nutný aby byla udělaná pořádně, jinak se to bude hádat.


Dovolím si offtopic - Virago má karburátorové příruby propojené navzájem hadičkou. Existují dva druhy mechaniků: Jedni to synchronizují tak, jak to je, čímž nastaví stejný podtlak, ale klapky tím pádem nemusejí být ve stejné poloze, protože podtlak je ovlivněný rezonancí od druhého válce. Druzí tu hadičku před synchronizováním zaslepí, udělají synchron a pak záslepku odstraní. Který postup je podle tebe správný a proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 12:45 | Nahoru | #19
1100Virago> rozumím tomu dobře, že podtlakové porty jsou spojeny hadičkou? Nebo je to propojení a ještě porty v karbecích?

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 13:27 | Nahoru | #20
Dřík: Mix obojího. Na jednom hrdle je hadička samostatně plus port se záslepkou, na druhém je hadička na portu a o kus dál je kříž, který jednak propojuje ta hrdla spolu, jednak z něj vede odbočka do podtlakového senzoru a do ventilu ovládajícího AIS. U motorek bez AIS je tam druhá záslepka, místo které se připojuje vakuometr.

1 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 13:35 | Nahoru | #21
jj chápu, vytáhl jsem si schéma a už je mi to jasnější.
No já bych řekl, že abys do toho nevnášel zkreslení tím bypasssem, tak nejlíp ji zaslepit a pak udělat synchro.
Zároveň si ale myslím, že to zkreslení by němělo být nijak dramatické (šlo by asi i ověřit absolutním podtlakem v tom válci měřeném po každém z těchto způsobů.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 13:48 | Nahoru | #22
Dřík: Otázka je, jaký má ten bypass účel Je fakt, že na kámošově ZX6R jsou hrdla dvou a dvou karburátorů taky trvale propojená. Já zkoušel synchronizaci obojím způsobem, rozdíl je asi v desetině baru. Paradoxně má motor nejlepší chování, když se podtlak nastaví přesně napůl mezi ty dvě polohy, získané jednou a druhou metodou.

Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 14:42 | Nahoru | #23
možná kvůli frekvenci pulsů v malých otáčkách, aby membrána ventilu AIS byla otevřená. Nic jinýho mě nenapadá.
A na 4-hrcních je to asi kvůli jednoduchosti zaslepení. Místo 2 záslepek, jedna hadička.
P.S. To s těma barama je zajímavý

Naposledy editováno 07.06.2012 14:43:36

Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 19:45 | Nahoru | #24
Tak me asi jebne. pravda jsem vul a vtom karburatoru co byl suchej, jsem blbe nasadil plovak. Cely rozradostneny jsem to dal dohormady. Nahodil krasa zvuk jak z praku, nandam nadrz, sedlo, vsechno pospojuju utahnu. nahodim. Porad dobry. Vytlacim pred barak, nasednu otocim plynem a je to jak predtim. Oba karbece jsou plny. Svicky jsem jeste nevyndal, ale podle me jeden valec nepali.
Takze pravdepodobnost proste miziva, ale jsem presvedcenej o tom ze zavada je v elektrice a nemela by mit nic spolecnyho s mym ladenim karburatoru.
Prvy ocekavani, jsou strydany prvky zklamani Zejtra zase jedu autem.

Volnobezna smes pilot screw

7.6.2012 v 20:38 | Nahoru | #25
No tak asi beru zpet ten elektrickej problem. Vyndal jsem svicky, cerny jak bota a nejede to pravdepodobne proto, ze to je bohaty. Nechapu proc mam ty piloty na jednu otacku od "zasroubovano nadoraz" a porad je to moc bohaty.
Fotku pilota prikladam. Predpokladam ze vypada takto ma vypadat a nic ulomenyho neni. (Jeste je tam Okrouzek, ten na fotce neni.
Hrot toho pilota byl docela cernej. Takze dotaz: mohlo se provozem s docela dost vysroubovanejma pilotama to sedlo co je jako prostikus nejak zasrat, ze tam ted tece vic benzinu ? JInak si to neumim vysvetlit.

1 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

8.6.2012 v 11:27 | Nahoru | #26
Hele mrkni se na hladiny a to pořádně. Pilotem neobohatíš směs tolik, aby jsi to zalil. Co sytič? Dosedá jak má?
Membrány jsou OK?
Ty karbecy mají "coast enricher" obtok na obohacování při prudkých změnách. Měmbránky tohoto systému dost často praskaly...mrkni i na ně.

(reakce na) Volnobezna smes pilot screw

8.6.2012 v 11:59 | Nahoru | #27
Dřík> Dikes
ad:sytic zrovna u alpa se to tezko zjistuje, kazdopadne to na nej reaguje (dokud to bezelo) studeny se syticem chytlo krasne, teply zdochalo po zatazeni sytice se to rozjelo, takze bych rekl ze zavira. (vcera jsem tam daval novy sytic lanka pro jistotu).
Membrany jsem kontroloval, kdyz byly karburatory venku, obe OK, cisty, bez prasklin, pohyb OK.
Zda se me to taky divny ze by se to obohatilo pilotama natolik aby byly svicky jak uhel prakticky za 20-30 minut.
Ikdyz nevim jestli nahodou tim kdyz to ve fazi kdy to prestava palit (za predpokladu ze by tam byla elektricka chyba) nezcernaj ty svicky hodne rychle.
Kazdopadne jsem rano vyloucil ze by to za studena slo, protoze dnes rano jsem to ani nenahodil, az na velkou ranu z vejfuku (takze ulity, ale to mohlo byt uz od vcerejsich pokusu).
Hladina je dobry napad, diky, ikdyz nechapu jak by se mohla zmenitm takhle zniceho nic. Zacalo to delat jeste pred vyndanim karburatoru.

Volnobezna smes pilot screw

8.6.2012 v 12:44 | Nahoru | #28
Černý svíce po takovýmto laborování budeš mít i když budeš mít obě směsi OK. To poznáš na barvě až tak po 15km normální jízdy.
Svíčky máš nový? Jakmile je jednou uliješ, může být po nich (kor NGK se tak chovají). Kup nový, seřiď vše dle manuálu, mrkni ještě na mambránky coast enricheru a zkus to.
Pokud špatný, tak buď nemá ECU všechny data (pozice kliky...) a nebo je po ní. Ty máš s jednou ECU, nebo dvěma?

Volnobezna smes pilot screw

8.6.2012 v 12:51 | Nahoru | #29
PRo novy svicky jedu, ted na labgorovani jsem tam dal stary co tam byly pred vymenou (nikdy na nich zadnej problem).
POdle manualu, takze ty piloty na 2 a 1/4 otacky ?

btw: mam umely plovaky, na tech neni moc co ohybat, tak jak se resi hladina ?

ECU mam jednu. Tusim ze od 1998 je jedna.

2 reakcí na tento příspěvek Volnobezna smes pilot screw

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2012 v 13:00 | Nahoru | #30
Piloty podle manuálu. Nový svíce. Pokud nemají ani jazýček kovovej, tak nic. Pak jedině zkusit jinou ECU, abys to vyloučil.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist