Ahoj, mám problém. Vlastnim Aprilii Pegaso 125 - otevřená -. Koupil jsem ji s propáleným pístem (zřejmě v důsledku nesprávné svíčky s vysunutým jiskřištěm) Po výměněně pístní sady (mitaka)jsem bez sebemenšího problému najel s moto cca 1500km. Minulý týden jsem však zakočil vyjížďku jako nepojizný kdy moto cca ve 120km/h náhle chcíplo a ztratilo kompresy. Tušení se potvrdilo - propálený píst. Faktem je že moto nijak moc nešetřím ale rozhodně nejezdím stále na otevřenou přívěru + 7500ot. Příčina v podobě špatné svíčky vyloučena, falešný vzduch - chudá směs si nejsem jistý..sací kanál a kaplička ventilků se mé zdála těsná stejné jako gumové sací potrubí od karburátoru. Karbec klasika DellOrto 28RD, hlavní tryska 130.(bohužel nemám přesný návod na seřízení..jehla, volnoběh a velikost trysek). Ohledně těsnosti gufer nevim..olej z převodovky nemizí, ale na strané zapalování netuším.Známej mě pořád doporučuje snížit kompresní pomér podložením celého válce pomocí vysokého těsnéní(cca 1,5 mm) stím ,že na časování přefuků to vliv mít nebude a výkon moc neklesne ale klesne tepelné zatížení pod svíčkou,já zase zastávám názor že motor(první verze rotaxu123 bez emisních a hlukových omezení výkon přes22kW) můsí mít své rezervy a není normální aby se po 1500km propaloval píst. Má nékdo tucha..nerad bych propálil další dík moc za info! (netušíte jestli néjak fungují stránky apriliatech? nemůzu se na ně dostat)