bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.
Zdravim. Patram po tech bazarech a stale tapu.
Co byste doporucovali na cestu do Mongolska? Je to docela streka a s dvoutaktem bych prinejmensim zaplatil vic benzinu, pri nejhorsim skoncil uprostred nekde bez benzinu.
Tedy: silnice, nesilnice - sterk, pisek, vyjete koleje, sem tam voda pres nesilnici.
Samosebou, radsi bych neco, co mi nerozmrda prdel, tedy vyssi a mekci podvozek s drapakama nejlepe. Par sroubku odmontovat umim, ale pokud se vysere motor, tak tam umru. Toz neco spolehlivejsiho a mene nachylneho na teren.
K financim - chtel bych to pred cestou poladit, nejakym zpusobem na to nasadit nejlepe hlinikove kufry, dokoupit na cestu zasoby typu lanka, gumy ... A rad bych se vesel do 40k, da se to?
V hledacku mam nejake Honda XR 125 ci Aprilia Pegaso 125, Co byste doporucili? Zimovani zdar!

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

25.1.2017 v 22:27 | Nahoru | #1
asi bych zkusil malý varadero.
znám pár lidí, co tam byly na velkých motorkách (lc8, afrika, varadero, atp) cca 10 let zpátky a některé úseky byly "půl dne ve stupačkách"...ale třeba i tam už dorazil asfalt

1 reakcí na tento příspěvek 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

25.1.2017 v 23:30 | Nahoru | #2
S Pegasem do Mongolska? - tak na Slovensko. . Ani věk tě neomlouvá !

1 reakcí na tento příspěvek 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

25.1.2017 v 23:37 | Nahoru | #3
za 40 a na tom do mongolska, jo? hm....

zeptej se yeoupa

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 00:25 | Nahoru | #4
KubaLC8> tim jsem mel na mysli tu motorku a vybavu kolem :)

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 00:26 | Nahoru | #5
banzai> tedy, asi to bude nejaky poruchovy krap predpokladam

2 reakcí na tento příspěvek 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 06:47 | Nahoru | #6
40je málo. Levnější varianta motorky je to xr 125 který jsou od 35tis. Navíc má malý servisní interval na olej (3000km) a je to malá motorka s 8,5kw. Bez ochrany proti větru,Volil bych varana, ale Jen základní servis před takovou cestou tě bude stát min. 5tis a jseš na 40 a to nemáš náhradní díly a věci sebou.
Pokud máš tak malý rozpočet jen na koupi motorky tak nikam nejezdi.
Píšeš, že pár šroubků umíš odmontovat, Na cestě tě může potkat, vysypaný ložisko v kolech., spojka, vyteklý zadní tlumič a pod. To vše zvládneš? Kámoši to jeli loni a bylo s tím přes rok příprav a plánování a to ještě měly v rusku kámoše co překládal a řešil situace třeba toho vyteklého tlumiče, kde sháněl po rusku tlumič.

Naposledy editováno 26.01.2017 06:48:34

1 reakcí na tento příspěvek 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 07:38 | Nahoru | #7
XRko má výhodu v ohromným rozšíření po celým světě (tedy motor a jeho kopie). to je slušná výhoda. sice krátký intervaly na olej, ale zase ho tam je jenom litr a snese to cokoli od API SH.
jen tím pohodlím si fakt nejsem jistej sedlo je spíš užší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 09:49 | Nahoru | #8

wáca píše: 40je málo. Levnější varianta motorky je to xr 125 který jsou od 35tis. Navíc má malý servisní interval na olej (3000km) a je to malá motorka s 8,5kw. Bez ochrany proti větru,Volil bych varana, ale Jen základní servis před takovou cestou tě bude stát min. 5tis a jseš na 40 a to nemáš náhradní díly a věci sebou.
Pokud máš tak malý rozpočet jen na koupi motorky tak nikam nejezdi.
Píšeš, že pár šroubků umíš odmontovat, Na cestě tě může potkat, vysypaný ložisko v kolech., spojka, vyteklý zadní tlumič a pod. To vše zvládneš? Kámoši to jeli loni a bylo s tím přes rok příprav a plánování a to ještě měly v rusku kámoše co překládal a řešil situace třeba toho vyteklého tlumiče, kde sháněl po rusku tlumič.



Moc jsem nepochopil, proc tak negativni ton, jakoze nikam nejezdi? A napsal jsem, ze bych se rad vesel do 40. Pokud ne, tak nevadi. Jestli se podela spojka, tak asi nic. Mozna to tam opravi nejaky sedlak, ale kdyz ne, tak budiz. A s tou vidlici co? Sam s tim nic neudelam, mel bych to zvladnout? Mam si radsi vzit nahradni vidlici a naucit se to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 09:51 | Nahoru | #9

callowsick píše: XRko má výhodu v ohromným rozšíření po celým světě (tedy motor a jeho kopie). to je slušná výhoda. sice krátký intervaly na olej, ale zase ho tam je jenom litr a snese to cokoli od API SH.
jen tím pohodlím si fakt nejsem jistej sedlo je spíš užší...



No to je otazka, co je pohodli. Ale sirsi sedla maj vetsinou nizsi bajky a to nevim, jak pohodle bude s tim jet ten teren. No a jestli toho oleje je tam jen litr, tak to je docela ok. Co Yamaha XT? Bohuzel o tech dvacach vubec nic nevim.

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 10:11 | Nahoru | #10
march08> XT je víceméně to samý. výhodu má ve větších kolech 18+21 palců. ale subjektivně mi XR připadá příjemnější na jízdu.

před delším časem jsem četl cestopis v Motoroute, kde se na XR vypravil chlapík po ose do Gruzie (??? nepamatuju si přesně). Jestli se tu objeví JiB, možná doplní

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 11:06 | Nahoru | #11
Měl jsem kdysi DR 125 a sedlo pochopitelně na delší cesty nic moc, šel bych cestou přešití. Výměny oleje se neboj, ten seženeš v podstatě všude, při nejhorším můžeš vézt malou zásobu s sebou. Je tam náplň snad jen na litr a půl. Ochrana před větrem není u 125 vzhledem k maximální rychlosti úplně důležitá. Hlavně bych se spíš zabýval celkovou vahou, hodně pak té motorce ulevíš, tzn co nejmíň věcí a možná bych se vyprd na kufry a vzal brašny. Letos jsem byl na skútru v itošce a hlavně v kopcích to bylo znát. Na rovince když fouklo tak jsem se taky celkem bavil, ta malá motorka prostě nedrží stopu tak dobře jak velká ale možná hrály i dost roli ty pidi kolečka. Hlavně se nenech odradit kecálkama a především sám sebou a svým strachem a vyjeď! Dost možná to bude nejlepší zážitek tvého života.

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 12:01 | Nahoru | #12
TW

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 12:13 | Nahoru | #13
march08> vůbec tě od toho neodrazuju, ba naopak, jen jsem chtěl říct že 40 je nesmysl. já měl xr 125 cca dva roky a fakt bych na tom nikam dál nejel. Nevím kolik měříš, ale je to malá motorka. Už jen kvůli vlastnímu bezpečí, kde v provozu budeš stejně rychlej jako kamiony néli pomalejší. Budeš to držet porád u huby aby jsi jel těch 80-90km/h. Nevím kolik toho muš naježděno ani kolik ti je, kolik vás pojede a pod. Ale za sebe řikám, Počkal bych a koupil

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 13:19 | Nahoru | #14
XLR 125 je víc enduro než XR (XLR vpředu 21 kolo). Ikdyž je XLR postarší bajk, věnoval bych trochu péče motoru a nebál bych se s ním tak daleko vyrazit. Spotřeba směšná a případně ti to opraví kdejakej domorodec cestou. Jednoduchej a poctivej kus železa, proti XR je větší, s lepším podvozkem....

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 13:28 | Nahoru | #15
Cestovat se dá na všem a se 125 ccm už je to pohoda, viz. uživatel pernik92 . Můžu přispět jen poznámkou ohledně Varadera, s jinýma 125 ccm nemám moc zkušeností.
Malý Varadero je na cestování skvělý, pohodlná sedačka, za kapotáží je celkem příjemně, dojezd 500 km na nádrž, dá se na něj nabalit dost věcí, cestovní rychlost naložené motorky se pohybuje 70-80 km/h, výměna oleje po 12 000 km... Ale do terénu to fakt není, podvozek to nestíhá. Zadní tlumič je ještě jakž takž v pohodě, když je utaženej na max, ale přední vidlice jde na dorazy celkem snadno, je měkká. Vidlice se dají trochu zlepšit hustším olejem a vložením distančních podložek, ale pořád cítíš, že to není ono. Hlavní ale je, že ta motorka je dostatečně velká, posez je na ní uvolněný a pohodlný. 125 ccm endura jsou prťavý.

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 14:12 | Nahoru | #16

wáca píše: 40je málo. Levnější varianta motorky je to xr 125 který jsou od 35tis. Navíc má malý servisní interval na olej (3000km) a je to malá motorka s 8,5kw. Bez ochrany proti větru,Volil bych varana, ale Jen základní servis před takovou cestou tě bude stát min. 5tis a jseš na 40 a to nemáš náhradní díly a věci sebou.
Pokud máš tak malý rozpočet jen na koupi motorky tak nikam nejezdi.
Píšeš, že pár šroubků umíš odmontovat, Na cestě tě může potkat, vysypaný ložisko v kolech., spojka, vyteklý zadní tlumič a pod. To vše zvládneš? Kámoši to jeli loni a bylo s tím přes rok příprav a plánování a to ještě měly v rusku kámoše co překládal a řešil situace třeba toho vyteklého tlumiče, kde sháněl po rusku tlumič.



to je zase druhý extrém...pokud nejeli přes norilsk a kamčatku

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 20:13 | Nahoru | #17
Díky všem za info. Vypadá to spíše na tu XLR či jsem ještě uvažoval o Yamaze XT. Moc na výběr asi nemám. Jedu Mongol Rally a tyhle dvě motorky jsou asi takovým kompromisem mezi relativním pohodlím a schopností jet terén, který je jaký je.

1 reakcí na tento příspěvek 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

26.1.2017 v 20:59 | Nahoru | #18
XLR ma vetsi zdvihy..

1 reakcí na tento příspěvek 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

27.1.2017 v 11:50 | Nahoru | #19
btw, díky tomuhle tématu jsem objevil MongolRallye - pecka! :D držím palce,ať ti to vyjde :D

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

27.1.2017 v 11:56 | Nahoru | #20
callowsick> taky jsem to vcera cely vecer studoval

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

27.1.2017 v 15:21 | Nahoru | #21
XR,YBR,DT do itala bych nešel.

(reakce na) 125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

27.1.2017 v 19:56 | Nahoru | #22

ElFidel píše: XLR ma vetsi zdvihy..


+větší kola, ale zas jich je poměrně málo na prodej a najít pěkný kousek

125ccm 4 takt, 12 tisic km v kuse.

7.5.2017 v 14:23 | Nahoru | #23
Přispěju svou troškou do debaty

Upřesni prosím jestli jedeš jen do Ulanbataru nebo i zpět?

A s klidným svědomím zvol XR125L. Od Anglie a přes celé Rusko skoro nepotkáš terén a rozbitou cestu. A těch pár stovek km offroadu v Mongolsku vydržíš i na tomto XR.
Na hlinikové kufry se vykašly. Je to zbytečná zátěž pro tak slabou motorku. Zvol textilní brašny a maximálně si nabal 5 litrový kanystr na benzín.

Já jel na silniční 125 Kymcu do Ruska a Kazachstánu a v terénu jsem jel pouze 400 km. Najel jsem 18 tisíc km bez jediného problému.
Zkus si přečíst moje ČLÁNKY .Na velké cesty opravdu není potřeba velká motorka a extra věci.
Já se s koupi motorky vlezl do 50 tisíc a to jsem byl na cestě 2 měsíce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 12 11.1.2024 v 01:22 pps2
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L Ales5 3 7.1.2024 v 20:55 krokoš
Vynechava jiskru Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 8 4.1.2024 v 22:19 Slávek-TDM
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E Aposhtol 4 8.8.2023 v 19:31 krokoš
Problem s hondou Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 1 27.4.2023 v 17:47 ja1


TOPlist