globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.


Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

10.4.2012 v 17:38 | Nahoru | #121

drippera píše: Buteo> Moje řeč, podbnost se starším Tuonem je neodiskutovatelná. A je fakt, že talijáni tohle předvedli o několik let dříve (aprilia 2006/07) i TnT. Tuono byl už tehdy stejně vypilovaný superbike s rovnýma řidítkama. Triumph tohle ukázal "až" nyní.



blbost speed triple 1050 se dělá od 2005

2011 je jen ,,trochu´´ vylepšená , ale zas ty světla : )

Naposledy editováno 10.04.2012 17:57:05

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

10.4.2012 v 18:39 | Nahoru | #122
Triumph speed triple se vyrábí už 18 rok

Nevím jestli změny v roce 2011 byly k lepšímu
Pár věcí se mi líbí, ale.....

Naposledy editováno 10.04.2012 18:44:06

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 14:12 | Nahoru | #123
Kluci hlavně bacha jo....já ho dával a stejně mi to vůbec nepomohlo...sem nejvíc nasranej...
Mrdám všechny čuráky v autech

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 19:21 | Nahoru | #124

MartinXXX píše: blbost speed triple 1050 se dělá od 2005

2011 je jen ,,trochu´´ vylepšená , ale zas ty světla : )



Hoši neblázněte... Ano, Speed se dělá už 18 let, ale ty předchozí modely mají s tímhle novým společný jenom název a počet válců. A to vám potvrdí nejenom Pepa Sršňů, ale i spousta testovacích novinářů. Nic proti starším verzím, ale teprve tenhle Speed "dohnal" Tuono 07 a předběhl Z1000, CB1000R a FZ1 co se jízdních vlastností, ovladatelnosti a všeho ostatního týče. Svezte se na tom starším a potom se sklouzněte na tom novém. Je to úplně jiná motorka. (posez, ovladatelnost, ochota zatáčet,...) Kdo měl možnost bezprostředně porovnat tyto dva modely 2009/2011 např. ten mi dá za pravdu.

A teď nechci vypadat jako blb, co si chválí svůj strojek, pokrok nezastavíš a tohle tak prostě je. Model 2011/12 je nejpovedenější Triumph co kdy sjel z výrobního pásu v Hinckley.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 20:27 | Nahoru | #125
drippera> tak to pardon, motor je od roku 2005 upně stejnej, jen se trošku uprvila palivová mapa A malinko ho naklonili dopředu. Budu si muset toho novýho speeda vyzkoušet, ale nemyslím si že to bude taková řacha jak říkáš. Jestli si trošku nehoníš triko, co?
Je zajímavý že speed s obsahem 1050 vyhrával většinu srovnávaček, ale ti chlapi co ty motorky testujou tomu asi nerozuměj, že?

Naopak, když jsem četl srovnávačku novej Speed versus novej Zed, speed to na akceleraci prohrál.

Naposledy editováno 11.04.2012 20:30:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 20:46 | Nahoru | #126
MilanTST> No já tomu taky moc nevěřil, dokud jsem si to nevyzkoušel na vlastní kůži. Někde si ho půjč a svez se. Uvidíš, že změníš názor. Je to úplně "nová" motorka. Nejde o motor, ale o celkovou ergonomii, geomterii, posez, lehčí kola, atd...

A myslim, že mi moje slova potvrdí i již zmiňovaný Sršeň a ten na těchto dvou modelech už něco najezdil.

A ti novináři si vždycky něco najdou. Já netvrdím, že tenhle Speed je nejlepší motorka na světě, každý preferuje něco jiného, ale co se jízdních vlastností a použitelnosti týče, je to fakt těžce povedenej kousek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 20:54 | Nahoru | #127
drippera> to stejný si myslím o tom svým

jinak můj názor na motor je, že by to chtělo už tu 1200 stovkůůů

Sršeň je fajn kolík, ale taky ty názory beru s rezervou, to víš je to jezdící reklama, kdo mu platí, tomu dělá reklamu

Naposledy editováno 11.04.2012 20:58:38

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 21:05 | Nahoru | #128
MilanTST> No jo, možný je všechno. 1200? Ale proč né, koní a krouťáku obzvlášť není nikdy dost. To je fakt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

13.4.2012 v 08:11 | Nahoru | #129
drippera> vozil som sa na 2011, a mozem si ju vziat na skusobnu jazdu kedykolvek, a na kolkokolvek. rozdiel necitim, je fakt, ze moja zhodila par kilo, takze ani vo vahe rozdiel nebude, a co je dolezite, starsi speed mal zbytocne moc tuho nastaveny predok, novy ho uz taky tuhy z fabriky nema, ak tomu niekto rozumiete, nastavite si sagy po svojom (predok aj zadok), tak sa znej stane v momente ovladatelnejsia motorka, podobna streetu. pokial na okruhu traja nezavysly jazci neskusia urobit najlepsie casy na jednej a druhej, tak to budu len subiektyvne dristy o tom ze pokrok nezastavis.

Naposledy editováno 13.04.2012 08:13:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

13.4.2012 v 11:26 | Nahoru | #130
jakubo> Hm. nechci oponovat, ale mě na těch motorkách přijde úplně jiný posez a ovladatelnost se mi u nového mdelu zdá také lepší. Motorka je taková hravější a líp se skládá do zatáček. Zrovna tak tvrdé brzdy v zatáčce v náklonu, novější model nemá takovou tendenci ke zvedání se. Nevim, hodně toho může být dáno gumama, že jo. Obuješ špičaté sportovní bačkory a máš úplně jinou motorku, že...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

14.4.2012 v 03:35 | Nahoru | #131
drippera> Ten posez mas pravdu, lebo nadrz je v 2011 vyzsie, ale ovladatelnost to je o nastaveni podvozku, ja mam na svoju vahu 80kg netto, predne stelovaky skoro na doraz povolene, ( fabrika takmer na doraz zatiahnute), zadok naopak dotiahnuty voci fabrike, tak, aby bol vyvazemy z predkom, samozrejme sa to sprava ako uplne ina masina, a rozhodne nie horsie ako 2011. R je vsak uz uplne inde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

14.4.2012 v 08:40 | Nahoru | #132
jakubo> na mejch 107 kilo je nastavení z Triumphu dobrý

drippera> s tím zvedáním předního kola to asi bude pravda, Triumph totiž u novýho speeda posunul váhu víc dopředu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

14.4.2012 v 20:32 | Nahoru | #133
MilanTST> oni kurna anglani fakt vedia na aky vahu to nastavovat :), pocuj ale bez srandy, ked na mna bol zadok makky, tak co uz stebou?? nenakecas ze ti sedi, mas to skym
konzultovat??

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 09:15 | Nahoru | #134
jakubo> no právě že nemám, něco jsem zkoušel, ale chtělo by to nějakýho odborníka řes nastavení.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 09:16 | Nahoru | #135
Hele tak kdo dorazí do Olmika?

http://www.angelraci...sraz-triumph-olomouc

Naposledy editováno 15.04.2012 12:57:15

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 09:28 | Nahoru | #136
Heleďte já do těch podvozků raději vůbec nehrabu. Asi nejsem tak dobrý jezdec, abych to potřeboval. Podle mě je totální blbost předek povolit (proti továrnímu set-upu) a zadek naopak přitáhnout (z továrního set-upu)To nemůže fungovat?! Fabrický nastavení je vždycky kompromis, alespoň na mojich motorkách byl (SV1000, Tuono, MTS, SF i TST) a funguje naprosto dostatečně, co se normálního ježdění týče. S občasným výletem na okruh klidně. Ano, pokud budu motorku vozit na vozíku jen na okruhové dny, je jasné, že je potřeba s podvozkem něco udělat a nebo pokud chci drckat s přítelkyní jen po rozbitých okreskách, tak asi taky, jinak je ale u většiny moderních motocyklů tovární nastavení podvozku dokonalé a dalším "domácím" štelováním se většinou nadělá jen více paseky.
Např. SV1000 byla klasická japonská vyměklina, Tuona, MULTISTRADA i Speed Triple fungujou špičkově a streetfighter byl správný supebikový hardcore. Například střelec Pepa Sršeň chválí tovární nastvaení Speeda tak, že ani ON! na něj nemusel šáhnout a to už je co říct.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 12:56 | Nahoru | #137
drippera> jenže je fakt rozdíl, jestli na tom jezdí 80 nebo 100kilovej maník Samo poznáš to až v pořádným zápřahu Můžeš koupit Speeda rozeštelovaným podvozkem a říkat že to jezdí v poho, když si to ale odborně necháš seřídit na svoji váhu a styl jízdy, je to určitě jiná písnička. Nežer toho Sršně tak je to taky jenom člověk

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 13:47 | Nahoru | #138
MilanTST> No jo. A já ho nežeru. Jen respektuji jeho názory a souhlasím s nimi. Má najeto o něco víc než my a myslim že by nám všem ukázal brzdové světla... Spousta chytrolínů si myslí, bůh ví jací nejsou ladiči a nakonec nadělají víc škody jak užitku...
Navíc takhle mluvilo více týpků, Carlos Táborský z MH či Ondra Lelek na motoškole...

Naposledy editováno 15.04.2012 14:11:59

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 22:06 | Nahoru | #139
V servisním manuálu píšou,že by se vůbec nemělo šahat na zadní pružinu,tak mi to bylo vysvětlený,když jsem se ptal,proč neni v nářadí klíč na štelování.Původní majitel měl nastaveno asi na sebe,protože mně přišel zadek tvrdejNechal jsem tedy nandat fabrikácký nastavení a zdá se mi to o poznání lepší.Ptal jsem se na to i Práglu,tam mi řekli abych přijel a nastavěji mi to,budu na tom lítat a zkoušet.Jen nevim,jestli jsem to vždycky schopnej správně popsat.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

16.4.2012 v 00:33 | Nahoru | #140
drippera> tak napis komu kolvek co tomu rozumie a jazdi okruhy, alebo hladaj na nete. Sagy su zaklad nastavenia ked si sadnes na masinu, t.j. Jedna 1/4 a 1/3 stlacenia voci nezatazenej motorke. Neskor dobitie a odbitie, aby motorka po stlaceni na nadrz vstavala sucastne v predu ako aj vzadu. Ja som odbornik neni, ale toto je taky zaklad ako tlak v pneu, a ucia to v kazdej poriadnej motoskole. Vacsinou ti to v servise nastavit nevedia, to skor skuseny jazdci. To hned vidis aj na okruhu podla toho ako ti to nerovnomerne hrizie zadnu gumu. To je zrkadlo prace tlmicov.
A co sa tyka fabrickeho nastavenia, kamosove Tuono 2011 tancuje z fabriky ako struna z gauca.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

16.4.2012 v 00:36 | Nahoru | #141
rick> jak sa asi nema sahat na nastavenie zadneho tlmica, ked solo mas 85kg, z pasazierom 140. Kg, a z kuframi 170kg, to ako su tie nastavenia take mega univerzalne???

Toto mozno trochu vyjasni:
http://www.okruhari....i-motocyklu-sag.html

Naposledy editováno 16.04.2012 00:41:23

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

16.4.2012 v 07:29 | Nahoru | #142
Jelikož jsem na tohle pako,tak jsem se ptal,kde že mám klíč na seřízení a mechanik mi tohle vyčetl z chytrý knížky,možná kecá,nevim,spíš se ptám,protože tomu ho..o rozumim
Díky za ten odkaz,je to zajímavý.Jen jestli seženu ten bazmek na štelování.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.4.2012 v 02:15 | Nahoru | #143
drippera> copak copak copak, nebaví -??? a k jakéže Duc?

já včera drandil Panigale, ale 1198 je 1198!

viz kuk zde

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.4.2012 v 20:48 | Nahoru | #144
drippera> A proto máš komentář u každýho jeho příspěvku na xichtbuku co A že máš Tripla na inzerci mluví za vše

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

30.4.2012 v 16:12 | Nahoru | #145
To teda dlouho nevydržel :) I když po plnotučném SF se asi není čemu divit. Každopádně cena není zlá ...

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

30.4.2012 v 20:37 | Nahoru | #146
drippera> Zdarec. Co to vidím. Tvého vychvalovaného Speeda na inzerci. Co tě teď padlo do oka ,že chceš přesedlat?

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

30.4.2012 v 21:11 | Nahoru | #147
Kuš, to je najednou zájem.
Ono je to jednoduchý. Ano, po plnotučném SF je tohle "nuda". Neřeknu na Speeda jediné křivé slovo. Je to bezesporu výborná motorka. O tom žádná. Je dost silná na to, aby na ní byla zábava, podvozek pobere všechno, brzdy fungujou, ikdyž v porovnání s SF je tohle všechno tak cca o 38% volume do leva.
Věci, které mi na streetfighteru vadily mi tady naopak schází a jak jinak to zjistit, než se na tom povozit. Že jo.
Zkrátka a dobře TST nemá ty koule a něco mu chybí. Co mě nejvíce štve je ten projev motoru. S nukleárním turbo agregátem testastretta to nemá ale vůbec nic společnýho a fakt mi to připomíná hodný ukňouraný čtyřválec. Bzučí, vrčí a jede tak nějak furt stejně, nikde žádné překvápko. Litrový v-twin nebo L-twin, jak chcete, je prostě daleko zábavnější a emocionálně vypilovanější pohon! Kua kde se ve mě tyhle jazykolamy berou...
A já se v tom "suchém" modrobílém anglickém světě necítím, jako ryba ve vodě. Ta zuřívá červenobílá itálie mi imponuje víc, nehledě na můj "ducati" šatník, který jsem ještě naštěstí nestihnul předělat...

Tož asi tak kolegové.

Naposledy editováno 30.04.2012 21:12:38

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2012 v 21:34 | Nahoru | #148
Měl jsem možnost sjet na SF1098 cca 200km na různém povrchu, rovně i do vinglu a je pravda, že jsem byl hlavně z toho motoru dost unešen. Na druhou stranu i za tu krátkou chvíli dal SF jasně najevo kdo je tady pánem a i proto jsem zůstal u svého Speeda - ten mě ničím asi už nepřekvapí, nicméně vyhovuje mi vlastnostmi i motorem.

Ale kdybych jezdil SF delší dobu, asi bych se k TST už nevrátil, čili já tomu rozumím.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 30.4.2012 v 22:16 | Nahoru | #149
Panove:dyt on dostal rozum

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

8.5.2012 v 20:28 | Nahoru | #150
Nezlobte se na mě, prostě musím…
Dnes jsem najel prvních cca 200km v sedle nového STREETFIGTERA a v zápětí na to se svezl na Speed Triplovi 2010. Ale pěkně popořádku. Usedám za řidítka, které jsou neskutečně blízko a kolenama obepínám nádrž. Je tak úzká, že mám pocit, že si jimi dotýkám. Motorka pod mými 75kg ani o milimetr neklesne. Sedátko je jen imitace, ve skutečnosti se totiž jedná o strouhanou desku z dubového dřeva. Nastavuju páčky a zpětné zrcátka, ve kterých je výborný výhled. Líný startér párkrát protočí motor a ten v zápětí chytá. Flust, flust, buch…ducuducduc. Na tváři se mi objeví líbezný úsměv a po zádech přejede husí koža! Tohle dunění od někud znám. Všechno podmalovává chrastění suché spojky a při prohrábnutí plynu se ozve z airboxu naléhavé hrčení.
...na budíku je cca 180km a já zajíždím do 5500-6000ot./min maximálně. I tak šestka atakuje hranici 150km/h a já neustále řadím, na horu a dolů a nechávám motor běhat ve všech režimech. Lehce zkouším brzdy, aby si desky sedly tak jak mají a po dojetí domů je to ten známý tyranosaurův zkus! Kam se hrabe Speed. Opravdu. Motorka se mi zdá snad o 50 kilo lehčí než předchozí stroj a vodit ji po silnici je hračka. K tomu ten nukleární dvouválec mezi nohama a já (ačkoliv celý den využívám jen asi první dva centimetry plynu) stále a všude atakuju nelegální rychlosti. Neuvěřitelné. Podvozek ať na hrbolaté silnici a nebo na „žehličce“ sedí jako přilepený k zemi a motorka neprojevuje žádné známky nervozity. Jestli něco jezdí po kolejích, pak je to právě tento STREETFIGHTER! Zavření plynu rovná se normálnímu brzdění na Triumphu, takže super drahé desky v monoblocích opotřebovávám zatím minimálně.
Pocit z jízdy je nepopsatelný a ačkoliv ho vlastně dobře znám, užívám si to jako by to bylo po prvé! K tomu všemu ten fantastický design, zlaté vidlice a modré zátky předních vidlic a já zažívám nirvánu.
Nebudu Triumpha Speed tripla 1050 hanit nebo na něj plivat. Je to výborná motorka, akorát trochu jinak zaměřená a nabídne pilotovi jiné zážitky. Pro někoho lepší, pro někoho horší. Když tyhle dva bajky bezprostředně srovnám, DUCATI je lehčí, účinnější, tvrdší, méně pohodlná a více agresivní a tisíckrát lépe brzdí, víc jede a lépe sedí na cestě. Stabilněji a jistěji.
Triumph je proti tomu kvalitněji zpracovaný, těžší, levnější, hodnější a taky o cosi nudnější. Hůře brzdí a nebudí kolem sebe takový rozruch.
Jestli to ten Pepek Sršňů s tím chválením trošku nepřehání…

A teď pozor! Na DUCATI se mi nic nepovolilo, nic nevyteklo a ani jsem nic neztratil! 3 x ťuk

Myslím si, že na zemi jezdí jediný stroj, který se může ze streetfighterem srovnávat. MV Agusta Brutale 1078RR.

Howg.

Naposledy editováno 08.05.2012 20:32:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist