globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 09:28 | Nahoru | #1
Heleďte já do těch podvozků raději vůbec nehrabu. Asi nejsem tak dobrý jezdec, abych to potřeboval. Podle mě je totální blbost předek povolit (proti továrnímu set-upu) a zadek naopak přitáhnout (z továrního set-upu)To nemůže fungovat?! Fabrický nastavení je vždycky kompromis, alespoň na mojich motorkách byl (SV1000, Tuono, MTS, SF i TST) a funguje naprosto dostatečně, co se normálního ježdění týče. S občasným výletem na okruh klidně. Ano, pokud budu motorku vozit na vozíku jen na okruhové dny, je jasné, že je potřeba s podvozkem něco udělat a nebo pokud chci drckat s přítelkyní jen po rozbitých okreskách, tak asi taky, jinak je ale u většiny moderních motocyklů tovární nastavení podvozku dokonalé a dalším "domácím" štelováním se většinou nadělá jen více paseky.
Např. SV1000 byla klasická japonská vyměklina, Tuona, MULTISTRADA i Speed Triple fungujou špičkově a streetfighter byl správný supebikový hardcore. Například střelec Pepa Sršeň chválí tovární nastvaení Speeda tak, že ani ON! na něj nemusel šáhnout a to už je co říct.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

15.4.2012 v 12:56 | Nahoru | #2
drippera> jenže je fakt rozdíl, jestli na tom jezdí 80 nebo 100kilovej maník Samo poznáš to až v pořádným zápřahu Můžeš koupit Speeda rozeštelovaným podvozkem a říkat že to jezdí v poho, když si to ale odborně necháš seřídit na svoji váhu a styl jízdy, je to určitě jiná písnička. Nežer toho Sršně tak je to taky jenom člověk
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist