globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

8.5.2012 v 20:28 | Nahoru | #1
Nezlobte se na mě, prostě musím…
Dnes jsem najel prvních cca 200km v sedle nového STREETFIGTERA a v zápětí na to se svezl na Speed Triplovi 2010. Ale pěkně popořádku. Usedám za řidítka, které jsou neskutečně blízko a kolenama obepínám nádrž. Je tak úzká, že mám pocit, že si jimi dotýkám. Motorka pod mými 75kg ani o milimetr neklesne. Sedátko je jen imitace, ve skutečnosti se totiž jedná o strouhanou desku z dubového dřeva. Nastavuju páčky a zpětné zrcátka, ve kterých je výborný výhled. Líný startér párkrát protočí motor a ten v zápětí chytá. Flust, flust, buch…ducuducduc. Na tváři se mi objeví líbezný úsměv a po zádech přejede husí koža! Tohle dunění od někud znám. Všechno podmalovává chrastění suché spojky a při prohrábnutí plynu se ozve z airboxu naléhavé hrčení.
...na budíku je cca 180km a já zajíždím do 5500-6000ot./min maximálně. I tak šestka atakuje hranici 150km/h a já neustále řadím, na horu a dolů a nechávám motor běhat ve všech režimech. Lehce zkouším brzdy, aby si desky sedly tak jak mají a po dojetí domů je to ten známý tyranosaurův zkus! Kam se hrabe Speed. Opravdu. Motorka se mi zdá snad o 50 kilo lehčí než předchozí stroj a vodit ji po silnici je hračka. K tomu ten nukleární dvouválec mezi nohama a já (ačkoliv celý den využívám jen asi první dva centimetry plynu) stále a všude atakuju nelegální rychlosti. Neuvěřitelné. Podvozek ať na hrbolaté silnici a nebo na „žehličce“ sedí jako přilepený k zemi a motorka neprojevuje žádné známky nervozity. Jestli něco jezdí po kolejích, pak je to právě tento STREETFIGHTER! Zavření plynu rovná se normálnímu brzdění na Triumphu, takže super drahé desky v monoblocích opotřebovávám zatím minimálně.
Pocit z jízdy je nepopsatelný a ačkoliv ho vlastně dobře znám, užívám si to jako by to bylo po prvé! K tomu všemu ten fantastický design, zlaté vidlice a modré zátky předních vidlic a já zažívám nirvánu.
Nebudu Triumpha Speed tripla 1050 hanit nebo na něj plivat. Je to výborná motorka, akorát trochu jinak zaměřená a nabídne pilotovi jiné zážitky. Pro někoho lepší, pro někoho horší. Když tyhle dva bajky bezprostředně srovnám, DUCATI je lehčí, účinnější, tvrdší, méně pohodlná a více agresivní a tisíckrát lépe brzdí, víc jede a lépe sedí na cestě. Stabilněji a jistěji.
Triumph je proti tomu kvalitněji zpracovaný, těžší, levnější, hodnější a taky o cosi nudnější. Hůře brzdí a nebudí kolem sebe takový rozruch.
Jestli to ten Pepek Sršňů s tím chválením trošku nepřehání…

A teď pozor! Na DUCATI se mi nic nepovolilo, nic nevyteklo a ani jsem nic neztratil! 3 x ťuk

Myslím si, že na zemi jezdí jediný stroj, který se může ze streetfighterem srovnávat. MV Agusta Brutale 1078RR.

Howg.

Naposledy editováno 08.05.2012 20:32:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

8.5.2012 v 22:08 | Nahoru | #2

drippera píše: Myslím si, že na zemi jezdí jediný stroj, který se může ze streetfighterem srovnávat. MV Agusta Brutale 1078RR



anebo Multistrada 1200 anebo Diavel anebo Tuono V4...
a na Panigale se mi ve čtvrtek vyklepal šroub výfuku, pravý zrcátko spadlo a teplá párkrát naskočila až před kolapsem baterky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist