globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 20:27 | Nahoru | #1
drippera> tak to pardon, motor je od roku 2005 upně stejnej, jen se trošku uprvila palivová mapa A malinko ho naklonili dopředu. Budu si muset toho novýho speeda vyzkoušet, ale nemyslím si že to bude taková řacha jak říkáš. Jestli si trošku nehoníš triko, co?
Je zajímavý že speed s obsahem 1050 vyhrával většinu srovnávaček, ale ti chlapi co ty motorky testujou tomu asi nerozuměj, že?

Naopak, když jsem četl srovnávačku novej Speed versus novej Zed, speed to na akceleraci prohrál.

Naposledy editováno 11.04.2012 20:30:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

11.4.2012 v 20:46 | Nahoru | #2
MilanTST> No já tomu taky moc nevěřil, dokud jsem si to nevyzkoušel na vlastní kůži. Někde si ho půjč a svez se. Uvidíš, že změníš názor. Je to úplně "nová" motorka. Nejde o motor, ale o celkovou ergonomii, geomterii, posez, lehčí kola, atd...

A myslim, že mi moje slova potvrdí i již zmiňovaný Sršeň a ten na těchto dvou modelech už něco najezdil.

A ti novináři si vždycky něco najdou. Já netvrdím, že tenhle Speed je nejlepší motorka na světě, každý preferuje něco jiného, ale co se jízdních vlastností a použitelnosti týče, je to fakt těžce povedenej kousek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist