globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.


Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 09:52 | Nahoru | #61
Zatím jsem nic nenajezdil, nicméně doufám, že tu mezi vlky můžu napsat svůj názor.
Třeba bude špatný, ale podle mě je velký rozdíl mezi litrem supersportem a litrem chopperem.
Jsem ve stejné situaci jako Nick, jen o deset let mladší.
Plánuji nákup první mašiny a zatím to vyhrává 1100 Virago. A jezdit chci jako Lucky-Luke - závodit s motýlama. Nemám ambice brousit kolena v zatáčkách a nebo si dokazovat, že toho hocha na sportu, co mě předjel přece doženu....
Od lidí kolem sebe jsem slyšel pát typických argumentů:
1) obsah nenahradíš - to už je snad klišé, jen jsem byl upozorněn, že třeba už v Alpách je s narůstající nadmořskou výškou znatelný úbytek výkonu, který litr lépe kompenzuje obsahem oproti třeba šestistovce, zvláště máš li za sebou babu a naloženou mašinu.
2) nemá to přepínač ale plyn.
3) 187 cm a 110 kg na pětistovku choppera ńeposkládáš. A já chci pohodlnou mašinu.
4) je lepší, když to má kardan... z hlediska údržby, a to bohužel mají až silnější mašiny.

Tož tak. Pokud se pletu, tak mě někdo opravte prosím

M.S.

Naposledy editováno 05.07.2011 09:54:35

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:02 | Nahoru | #62
Sedm důvodů proč si nekoupit "přeslitra":
1) Jsem začátečník
2) Upadnutou motorku sám na kola nepostavím
3) Rád předvádím své ego a myslím si, že jsem skvělý řidič
4) Najedu kolem komína pár kilometrů ročně
5) Netoužím být nejrychlejší
6) Jsem soudný, vím že mi pánbůh nenadělil motorkářský talent
7) Nevyužiji ani polovinu výkonu své dosavadní "slabé" motorky

Sedm důvodů proč si koupit "přeslitra":
1) Mám bohaté zkušenosti s nižšími kubaturami a logicky postupuji k vyšší
2) Ostatní zkušení mne považují za dobrého ridera a mé rozhodnutí schvalují
3) Jezdím pravidelně, miluji rychlost i zatáčky a využiji většinu toho, co litr umí
4) Na okruhu je už pro mne šestka pomalá
5) Cestuji po světě s kufry, bágly, batůžkem a každý Nm krouťáku navíc je užitečný
6) Jsem starý, mechem obrostlý čoprista a na 125 virážce vypadám jak čmelák na bonbonu
7) Protože ho chci a jsem si vědom proč

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:09 | Nahoru | #63
Marek_Kuřim> V kategorii chopper/cruiser je to rozdělený trochu jinak. Virážka 11ka je pohodovej čopřík. Ale powercruisery nad 100 koní umí být díky krouťáku, váze a brzdnýmu účinku motoru potvory.

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:29 | Nahoru | #64
ja bych se u litra bal toho vykonu. kdyz jsem videl ze jsme jeli ostrejsi jizdu a ja jel v pohode a tomu predemnou na litru se na horyzontech atd zvedalo predni kolo jen diky Nm co to ma.tak ja bych to osobne nechtel. Takhle na 600 nebo 750 sem si s vykonem nemusel davat zas tak pozor(ikdyz prechod z 600na 750 byl vcelku znatelnej) stacilo prsote zatahnout a ono si to nejak poradilo, ale na litru bych ja osobne byl z plynu pekne vysranej a jezdil pekne pijanko, tam se bezhlave zatahnout za plyn pri 1-2-3 rych,stupni asi moc nevyplati.
+ dalsi co by me desilo tak trakce zadniho kola u 1000 2V

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:38 | Nahoru | #65
Tady nemá cenu ti psát nějaký moudra,aby tě ten litr nepřizabil .Zkrátka říct jen neutrální větu a to VELMI ZLEHKA ! Já mám teda v okolí jen lidi,kteří prošli jen vzestupnou hranicí motorek (od fichtlů až třeba po Hayabusu) a nikdo z nás si neumí představít hned začínat na tak silné motorce... Neříkám že to nejde,ale já bych zkušenosti z předchozích motorek nedal za nic .
Jezdit,jezdit,jezdit a opravdu zlehka a opatrně.Navštívit kurz bezpečného ovládání motocyklu atd. A koupit padáky .

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:41 | Nahoru | #66
Napíšu to, tak jak to bylo u mě - cca 20 000 km na J350/639, potom jsem šel do toho, co mám teď (GSX 1100 F) - ještě jsem se na ni ani neprojel a přehodil jsem ji asi ve 20 km/h přes boudu, když jsem jel od souseda, u kterého jsme rovnali lešení ...zlomená levá stupačka, rozbité zadní světlo a prasklý plastový kryt podsedlovky - naštěstí byla odstrojená, jinak by byly škody větší, mně se nestalo nic...a když jsem ji dal do origo stavu, hodil jsem ji skoro přes boudu ještě jednou...takže asi tak...

Kup si na Zeda padáky, budeš je potřebovat...a taky bych si, být tebou, koupil nějakou knihu o správném řízení motorky...

Jasně, máš 120 kg, ale i ta pětikoule by tě rok, dva pěkně povozila, vyjezdil by ses a pak by sis koupil něco silnějšího - jinak motorka je stejně jenom pro jednoho, tak proč někoho vozit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:42 | Nahoru | #67
Polas> Podle mě jsou kurzy o bezpečném ovládání moto pro začátečníky k ničemu...ale to jemůj názor...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:46 | Nahoru | #68

Polas píše: Tady nemá cenu ti psát nějaký moudra,aby tě ten litr nepřizabil .Zkrátka říct jen neutrální větu a to VELMI ZLEHKA ! Já mám teda v okolí jen lidi,kteří prošli jen vzestupnou hranicí motorek (od fichtlů až třeba po Hayabusu) a nikdo z nás si neumí představít hned začínat na tak silné motorce... Neříkám že to nejde,ale já bych zkušenosti z předchozích motorek nedal za nic .
Jezdit,jezdit,jezdit a opravdu zlehka a opatrně.Navštívit kurz bezpečného ovládání motocyklu atd. A koupit padáky .



Beru. Tu praxi 3 roky na Mustangovi 50cm3 bych splnoval, a 25 let auto se samozrejme nepocita. Padaky objednam. Diky.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:53 | Nahoru | #69
NickCarter> Já byl letos v podobné situaci jako ty. Chystal jsem se koupit první motorku, taky jsem chtěl Z1000, ale radši jsem si pořídil ER6N. Jezdím tři měsíce, najel jsem něco přes sedm tisíc. Zatím jsem spokojenej a šestka mně bohatě stačí. Letošek naní odjedu a příští rok asi toho zeda už pořídím

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:59 | Nahoru | #70
Každý strůjcem svého štěstí

Když jsem si koupil mojí první motorku 42kw, tak mi po pul roce přišla slabá. Jezdil jsem většinou rovně apod. Po pul roce jsem začal jezdit i s jinýma, zatáčky apod a motorka byla rázem na mě pořád moc, protože sem to nedával. Později už jsem se naučil a snad toto léto zabrousím koleno. Jo každý má jinou filisofii proč má motorku, takže ať si koupí co chce, ale ať má nato noty a pojištěnou motorku.

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 11:12 | Nahoru | #71
Všechny rady co dělat a co nedělat jsou hodně subjektivní. Jde o to jezdit jezdit a jezdit. Tisickrát ti tady každej muže říct at si dáš pozor na to a na to ale pokud to nezažiješ tak stejně nepochopíš a nenaučíš. Všechno je to jen v tvé hlavě a v tom jak moc budeš spěchat jakmoc budeš zbrklej a kdy s tím poprvé švihneš..Tak hodně zdaru. Silná motorka neexistuje, existuje jen síla v tvé pravé ruce a tvoje hranice sebezáchovy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 11:25 | Nahoru | #72

Che píše: Taky bych pořeboval poradit

na motce nemám problém, ale chtěl bych začít lyžovat. Vidím to tak, že bych koupil lyže a šel rovnou na černou sjezdofku naučím se tam mnohem rychlej a nohu bych si přece mohl zlomit i na cvičný loučce mám přece hlavu a v ní to mám srovnaný akorát mi řekněte, na co si dát pozor

na motce nemám problém, ale chtěl bych začít s horolezectvím. Vidím to tak, že bych koupil cepín a lano a šel rovnou na nějakou osmitisícofku naučím se tak mnohem rychlej a spadnout ze skály bych moh i f Krkonoších mám přece hlavu a v ní to mám srovnaný akorát mi řekněte, na co si dát pozor



Co to je za srovnání ? Nedá se srovnávat fyzická kondice s psychickou stabilitou jedince okořeněnou špetkou náhody.
A jestli se dobře pamatuji, když jsem jako malý kluk začal závodně lyžovat, učil jsem se taky na černé sjezdovce " Pařezák " v Karlově. Trenér se neptal jestli umím nebo ne. Chtěl jsem, tak jsem se naučil.

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 11:30 | Nahoru | #73
sry, tady byl prispevek, ktery mel byt k jinemu tematu :D

Naposledy editováno 05.07.2011 11:31:05

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 11:40 | Nahoru | #74
Jen bych doplnil-
koupíš si 5ti kilo,rok jezdíš a prodáš s prodělkem
koupíš litr,neprodáš,neproděláš,za ušetřené peníze nejen padáky,ale kurz bezp.jízdy atd.
mimo jiné-zatáčku na 5/6ti kilu pojedeš třeba 2jkou,u litra dáš o 1-2kvalty výš a potáhneš to kroutákem,což ve výsledku je +- stejné.

když už toho litra někdo má,tak jej přeci neprodá a zkusí na to jít jinak ne??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 12:04 | Nahoru | #75
DusanHaya> mas pravdu, ale s prodelkem ji neproda, ja nevim, nejsu znalec a zalezi v jake cenove relaci, ale nemyslim si ze moje GS ktery jsem koupil za 22 ( v dobrem tech. stavu ), prodam za dva roky za min jak 20 tis, ono je to jedno stejne uz ma litra kawu :) :D

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 12:30 | Nahoru | #76

2stroke píše: Polas> Podle mě jsou kurzy o bezpečném ovládání moto pro začátečníky k ničemu...ale to jemůj názor...



Tvůj názor ti neberu, ale zajímalo by mě jestli sis ten názor utvořil na základě nějaké konkrétní zkušenosti. Kolik a jakých kurzů si absolvoval?

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:00 | Nahoru | #77

skyair píše: Sedm důvodů proč si nekoupit "přeslitra":
1) Jsem začátečník
2) Upadnutou motorku sám na kola nepostavím
3) Rád předvádím své ego a myslím si, že jsem skvělý řidič
4) Najedu kolem komína pár kilometrů ročně
5) Netoužím být nejrychlejší
6) Jsem soudný, vím že mi pánbůh nenadělil motorkářský talent
7) Nevyužiji ani polovinu výkonu své dosavadní "slabé" motorky

Sedm důvodů proč si koupit "přeslitra":
1) Mám bohaté zkušenosti s nižšími kubaturami a logicky postupuji k vyšší
2) Ostatní zkušení mne považují za dobrého ridera a mé rozhodnutí schvalují
3) Jezdím pravidelně, miluji rychlost i zatáčky a využiji většinu toho, co litr umí
4) Na okruhu je už pro mne šestka pomalá
5) Cestuji po světě s kufry, bágly, batůžkem a každý Nm krouťáku navíc je užitečný
6) Jsem starý, mechem obrostlý čoprista a na 125 virážce vypadám jak čmelák na bonbonu
7) Protože ho chci a jsem si vědom proč



Lepe by to asi ani rict neslo

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:09 | Nahoru | #78
Marek_Kuřim> Jaký je rozdíl v obsahu litra a šestky? Můžem se bavit o rozdílu obsahu u jedno, dvou, tří, čtyr válců, rozdíl v obsahu mezi 2t a 4t, rozdíl v obsahu podle počtu ventilů atd. tzn. co ten motor obsahuje.

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:12 | Nahoru | #79
Vidím, že nastal čas na mý oblíbený přirovnání - kuwa, až f armádách fšech států ti vymaštění primitivové konečně přijdou na to, že je úplná pitchovina, aby pilot nejdříf začínal na nějakejch trapnejch podzvukovejch strojích, když přece každej má na to, aby sedl rovnou do gripenu, tak to bude revoluce ve výcviku jako prase wono totiž stačí, gdyž bude mít rozum a ze začátku bude lítat pomalu

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:17 | Nahoru | #80

Petrmoto píše: Co to je za srovnání ? Nedá se srovnávat fyzická kondice s psychickou stabilitou jedince okořeněnou špetkou náhody.
A jestli se dobře pamatuji, když jsem jako malý kluk začal závodně lyžovat, učil jsem se taky na černé sjezdovce " Pařezák " v Karlově. Trenér se neptal jestli umím nebo ne. Chtěl jsem, tak jsem se naučil.

No, jenze to plati i u motorky, protoze prvni leta clovek chyta navyky a uci se zvladat krizovy situace a vubec vsechno kolem. To se nejlip prezije na necem lehkym a pomalym. Vubec nelituju, ze jsem prvni desetitisice najel na 350, pak prislo XJ, se kterym mam tedka 30tis nakrouceno a teprve muzu rict, ze uz vim, co presne od ty motorky muzu cekat a presto nekolikrat do roka se clovek pristihne, ze se s tim nekde placa jak zacatecnik. Rad bych si o prazdninach pridal do garaze starou 9ku Daytonu a teprve tedka mi prijde, ze na ni prisel cas. ...jeste ze jsem si neco takovyho tehdy nekoupil, nemel penize ...staci, kdyz si vzpomenu na to, jak jsem si pucil FJcko a otocil heftem a ono to vystrelilo a ja jen vyjevene ziral jak kolem me rychle utika krajina, to samy na RF, tam jeste stacilo ty 9ce zavrit plyn v otackach a uz se vrtela, jak klouzal zadek ....na oboje bych si sice rychle asi zvyknul, ale jak dlouho by mi to vydrzelo jezdit bez nehod nevim....

Naposledy editováno 05.07.2011 13:25:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:21 | Nahoru | #81
NickCarter> Zdar. Nicku, když tady pročítám ty kraviny o horolezectví místo toho aby se lidi podělili o své zkušenosti a nebo drželi papulu zavřenou tak je mi z nich smutno, ale víš co? Bejt já zakladatelem tohodle vlákna tak si ho projdu a u všech těhle kravin kliknu na políčko skrýt a až sem někdo zabrousí třeba za rok nebude muset tyhle zvratky číst a třeba mu to něco dá.

Edit pro rejpálky kterým se nezdá fér když něčí příspěvek skryju.
Pravidla tohoto fóra, článek 1 písmeno b.
b) Fórum není chat. Nemáte-li k příspěvku konstruktivní odpověď, prosím neodpovídejte. Uvědomte si, že příspěvky si přečte i několik tisíc uživatelů. Před odesláním se tedy prosím zamyslete, zda váš příspěvek má nějakou "přidanou hodnotu", tj může být pro ostatní nějakým způsobem přínosný.

Naposledy editováno 05.07.2011 13:25:29

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:33 | Nahoru | #82

Lucky-Luke píše: NickCarter> Zdar. Nicku, když tady pročítám ty kraviny o horolezectví místo toho aby se lidi podělili o své zkušenosti a nebo drželi papulu zavřenou tak je mi z nich smutno, ale víš co? Bejt já zakladatelem tohodle vlákna tak si ho projdu a u všech těhle kravin kliknu na políčko skrýt a až sem někdo zabrousí třeba za rok nebude muset tyhle zvratky číst a třeba mu to něco dá.

Edit pro rejpálky kterým se nezdá fér když něčí příspěvek skryju.
Pravidla tohoto fóra, článek 1 písmeno b.
b) Fórum není chat. Nemáte-li k příspěvku konstruktivní odpověď, prosím neodpovídejte. Uvědomte si, že příspěvky si přečte i několik tisíc uživatelů. Před odesláním se tedy prosím zamyslete, zda váš příspěvek má nějakou "přidanou hodnotu", tj může být pro ostatní nějakým způsobem přínosný.



Milý chytráku, to přirovnání s velehorama sem použil proto, že docela sedí jestli máš na technickou debatu, tak pojďme do ní pro začátek zkus vyvrátit tohle - máš na to, nebo o té problematice víš úplný hovno??

Naposledy editováno 05.07.2011 13:34:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:44 | Nahoru | #83

Lucky-Luke píše: NickCarter> Zdar. Nicku, když tady pročítám ty kraviny o horolezectví místo toho aby se lidi podělili o své zkušenosti a nebo drželi papulu zavřenou tak je mi z nich smutno, ale víš co? Bejt já zakladatelem tohodle vlákna tak si ho projdu a u všech těhle kravin kliknu na políčko skrýt a až sem někdo zabrousí třeba za rok nebude muset tyhle zvratky číst a třeba mu to něco dá.



Lucky, v nadpisu fora je '' Rizika silného stroje - jde především o technické a konkrétní věci''. Co uz tam víc napsat...

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:46 | Nahoru | #84

Che píše: Milý chytráku, to přirovnání s velehorama sem použil proto, že docela sedí jestli máš na technickou debatu, tak pojďme do ní pro začátek zkus vyvrátit tohle - máš na to, nebo o té problematice víš úplný hovno??



Doufám že už máš ego na správné výši když si mě nazval chytrákem a prohlásil o mě že o dané problematice vím hovno. Nicméně já se budu bavit pouze s tím kdo je mi intelektem roven a do té kategorie nespadáš jalikož nejsi sto pochopit ani toto: b) Fórum není chat. Nemáte-li k příspěvku konstruktivní odpověď, prosím neodpovídejte. Uvědomte si, že příspěvky si přečte i několik tisíc uživatelů. Před odesláním se tedy prosím zamyslete, zda váš příspěvek má nějakou "přidanou hodnotu", tj může být pro ostatní nějakým způsobem přínosný.
Máme tu na tyto věci PM příteli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:47 | Nahoru | #85

Che píše: Milý chytráku, to přirovnání s velehorama sem použil proto, že docela sedí jestli máš na technickou debatu, tak pojďme do ní pro začátek zkus vyvrátit tohle - máš na to, nebo o té problematice víš úplný hovno??



Jsem rad ze se debaty ucastni nekdo tak zkuseny jako ty.
A jestli by jsi pridal i par skutecne technickych veci k tematu, bylo by to super.
Mozna by to skutecne pomohlo nam nerozumnym zacatecnikum co ten litr poridili.
Proto jsem to zalozil. Diky Moc.

Naposledy editováno 05.07.2011 13:49:51

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:48 | Nahoru | #86

NickCarter píše: Lucky, v nadpisu fora je '' Rizika silného stroje - jde především o technické a konkrétní věci''. Co uz tam víc napsat...



Právě že nemá smysl tam nic víc psát protože jsou tací kteří to nedovedou pochopit a proto tu máme to tlačítko SKRÝT. Ale pro nás je důležitější že jme si o tom řekli své a věřím že ten litr zvládneš v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:48 | Nahoru | #87
....jen ze života...časem se dojde k tomu,že i na tom 190 PS silném stroji,co jezdí kolem 300 km/h je možno jezdit v pohodě ,klidu a vlastně i pomalu!...jako na nějaké 125!..čili závěr je takový ,že to vůbec není o motorce!...ale tím netvrdím,že by "mladí" měli na tom začínat,ten postupný vývoj a postup je jasný každému rozumnému!..takže ty diskuse na čem začít jsou již dost "nudné"!

jo, doplnění...těžko radit jak a co dělat při jízdě...někdo zatáčku projede 200 km/h s prstem v nosu...a někdu tu samou nevytočí ani ve 100 km/h rychlosti!..to je o zkušenosti a praxi a schopnostech!...někdo se to ale nenaučí nikdy!

Naposledy editováno 05.07.2011 13:51:20

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:52 | Nahoru | #88
Tak koukám že si nakonec vzal Z1000. Tak ti gratuluji a hodně km bez nehod až kolem Hradce potáš zelenou ER6 s zeleným jezdcem v 4SR tak mi nezapomeň zamávat

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:52 | Nahoru | #89

2LEKO píše: ....jen ze života...časem se dojde k tomu,že i na tom 190 PS silném stroji,co jezdí kolem 300 km/h je možno jezdit v pohodě ,klidu a vlastně i pomalu!...jako na nějaké 125!..čili závěr je takový ,že to vůbec není o motorce!...ale tím netvrdím,že by "mladí" měli na tom začínat,ten postupný vývoj a postup je jasný každému rozumnému!..takže ty diskuse na čem začít jsou již dost "nudné"!



No prave proto jsem zalozil tohle vlakno. Ne o tom na cem zacit jezdit, ale JAK jezdit, kdyz uz to tak dopadlo. Chapu rozhorceni tech, kteri vidi zacatecnika na litru, maji samozrejme pravdu. Ted jde o to, zda poradi v duchu tematu a nebo zacnou jen nadavat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:53 | Nahoru | #90

NickCarter píše: Jsem rad ze se debaty ucastni nekdo tak zkuseny jako ty.
A jestli by jsi pridal i par skutecne technickych veci k tematu, bylo by to super.
Mozna by to skutecne pomohlo nam nerozumnym zacatecnikum co ten litr poridili.
Proto jsem to zalozil. Diky Moc.



nějak nechápu, co po mě chceš (asi pokulhávám za tvým intelektem ) na tom odskoku je řada důvodů, proč nezačínat na silný motorce - sniž se na mou primitivní úroveň a vysvětli, v čen se pletu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist