globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 09:52 | Nahoru | #1
Zatím jsem nic nenajezdil, nicméně doufám, že tu mezi vlky můžu napsat svůj názor.
Třeba bude špatný, ale podle mě je velký rozdíl mezi litrem supersportem a litrem chopperem.
Jsem ve stejné situaci jako Nick, jen o deset let mladší.
Plánuji nákup první mašiny a zatím to vyhrává 1100 Virago. A jezdit chci jako Lucky-Luke - závodit s motýlama. Nemám ambice brousit kolena v zatáčkách a nebo si dokazovat, že toho hocha na sportu, co mě předjel přece doženu....
Od lidí kolem sebe jsem slyšel pát typických argumentů:
1) obsah nenahradíš - to už je snad klišé, jen jsem byl upozorněn, že třeba už v Alpách je s narůstající nadmořskou výškou znatelný úbytek výkonu, který litr lépe kompenzuje obsahem oproti třeba šestistovce, zvláště máš li za sebou babu a naloženou mašinu.
2) nemá to přepínač ale plyn.
3) 187 cm a 110 kg na pětistovku choppera ńeposkládáš. A já chci pohodlnou mašinu.
4) je lepší, když to má kardan... z hlediska údržby, a to bohužel mají až silnější mašiny.

Tož tak. Pokud se pletu, tak mě někdo opravte prosím

M.S.

Naposledy editováno 05.07.2011 09:54:35

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 10:09 | Nahoru | #2
Marek_Kuřim> V kategorii chopper/cruiser je to rozdělený trochu jinak. Virážka 11ka je pohodovej čopřík. Ale powercruisery nad 100 koní umí být díky krouťáku, váze a brzdnýmu účinku motoru potvory.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:09 | Nahoru | #3
Marek_Kuřim> Jaký je rozdíl v obsahu litra a šestky? Můžem se bavit o rozdílu obsahu u jedno, dvou, tří, čtyr válců, rozdíl v obsahu mezi 2t a 4t, rozdíl v obsahu podle počtu ventilů atd. tzn. co ten motor obsahuje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist