globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 11:25 | Nahoru | #1

Che píše: Taky bych pořeboval poradit

na motce nemám problém, ale chtěl bych začít lyžovat. Vidím to tak, že bych koupil lyže a šel rovnou na černou sjezdofku naučím se tam mnohem rychlej a nohu bych si přece mohl zlomit i na cvičný loučce mám přece hlavu a v ní to mám srovnaný akorát mi řekněte, na co si dát pozor

na motce nemám problém, ale chtěl bych začít s horolezectvím. Vidím to tak, že bych koupil cepín a lano a šel rovnou na nějakou osmitisícofku naučím se tak mnohem rychlej a spadnout ze skály bych moh i f Krkonoších mám přece hlavu a v ní to mám srovnaný akorát mi řekněte, na co si dát pozor



Co to je za srovnání ? Nedá se srovnávat fyzická kondice s psychickou stabilitou jedince okořeněnou špetkou náhody.
A jestli se dobře pamatuji, když jsem jako malý kluk začal závodně lyžovat, učil jsem se taky na černé sjezdovce " Pařezák " v Karlově. Trenér se neptal jestli umím nebo ne. Chtěl jsem, tak jsem se naučil.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:17 | Nahoru | #2

Petrmoto píše: Co to je za srovnání ? Nedá se srovnávat fyzická kondice s psychickou stabilitou jedince okořeněnou špetkou náhody.
A jestli se dobře pamatuji, když jsem jako malý kluk začal závodně lyžovat, učil jsem se taky na černé sjezdovce " Pařezák " v Karlově. Trenér se neptal jestli umím nebo ne. Chtěl jsem, tak jsem se naučil.

No, jenze to plati i u motorky, protoze prvni leta clovek chyta navyky a uci se zvladat krizovy situace a vubec vsechno kolem. To se nejlip prezije na necem lehkym a pomalym. Vubec nelituju, ze jsem prvni desetitisice najel na 350, pak prislo XJ, se kterym mam tedka 30tis nakrouceno a teprve muzu rict, ze uz vim, co presne od ty motorky muzu cekat a presto nekolikrat do roka se clovek pristihne, ze se s tim nekde placa jak zacatecnik. Rad bych si o prazdninach pridal do garaze starou 9ku Daytonu a teprve tedka mi prijde, ze na ni prisel cas. ...jeste ze jsem si neco takovyho tehdy nekoupil, nemel penize ...staci, kdyz si vzpomenu na to, jak jsem si pucil FJcko a otocil heftem a ono to vystrelilo a ja jen vyjevene ziral jak kolem me rychle utika krajina, to samy na RF, tam jeste stacilo ty 9ce zavrit plyn v otackach a uz se vrtela, jak klouzal zadek ....na oboje bych si sice rychle asi zvyknul, ale jak dlouho by mi to vydrzelo jezdit bez nehod nevim....

Naposledy editováno 05.07.2011 13:25:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist