globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:33 | Nahoru | #1

Lucky-Luke píše: NickCarter> Zdar. Nicku, když tady pročítám ty kraviny o horolezectví místo toho aby se lidi podělili o své zkušenosti a nebo drželi papulu zavřenou tak je mi z nich smutno, ale víš co? Bejt já zakladatelem tohodle vlákna tak si ho projdu a u všech těhle kravin kliknu na políčko skrýt a až sem někdo zabrousí třeba za rok nebude muset tyhle zvratky číst a třeba mu to něco dá.

Edit pro rejpálky kterým se nezdá fér když něčí příspěvek skryju.
Pravidla tohoto fóra, článek 1 písmeno b.
b) Fórum není chat. Nemáte-li k příspěvku konstruktivní odpověď, prosím neodpovídejte. Uvědomte si, že příspěvky si přečte i několik tisíc uživatelů. Před odesláním se tedy prosím zamyslete, zda váš příspěvek má nějakou "přidanou hodnotu", tj může být pro ostatní nějakým způsobem přínosný.



Milý chytráku, to přirovnání s velehorama sem použil proto, že docela sedí jestli máš na technickou debatu, tak pojďme do ní pro začátek zkus vyvrátit tohle - máš na to, nebo o té problematice víš úplný hovno??

Naposledy editováno 05.07.2011 13:34:11

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:46 | Nahoru | #2

Che píše: Milý chytráku, to přirovnání s velehorama sem použil proto, že docela sedí jestli máš na technickou debatu, tak pojďme do ní pro začátek zkus vyvrátit tohle - máš na to, nebo o té problematice víš úplný hovno??



Doufám že už máš ego na správné výši když si mě nazval chytrákem a prohlásil o mě že o dané problematice vím hovno. Nicméně já se budu bavit pouze s tím kdo je mi intelektem roven a do té kategorie nespadáš jalikož nejsi sto pochopit ani toto: b) Fórum není chat. Nemáte-li k příspěvku konstruktivní odpověď, prosím neodpovídejte. Uvědomte si, že příspěvky si přečte i několik tisíc uživatelů. Před odesláním se tedy prosím zamyslete, zda váš příspěvek má nějakou "přidanou hodnotu", tj může být pro ostatní nějakým způsobem přínosný.
Máme tu na tyto věci PM příteli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:47 | Nahoru | #3

Che píše: Milý chytráku, to přirovnání s velehorama sem použil proto, že docela sedí jestli máš na technickou debatu, tak pojďme do ní pro začátek zkus vyvrátit tohle - máš na to, nebo o té problematice víš úplný hovno??



Jsem rad ze se debaty ucastni nekdo tak zkuseny jako ty.
A jestli by jsi pridal i par skutecne technickych veci k tematu, bylo by to super.
Mozna by to skutecne pomohlo nam nerozumnym zacatecnikum co ten litr poridili.
Proto jsem to zalozil. Diky Moc.

Naposledy editováno 05.07.2011 13:49:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:55 | Nahoru | #4
Che> Ten starej clanek je vynikajici, nechces ho dat primo na motorkare mezi clanky? protoze takhle si asi uz cestu k zacatecnikum nenajde

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 13:59 | Nahoru | #5
Obecně platí, že lidé jsou dnes nedočkaví, všechno je dostupné a hned, proto nechtějí na nic čekat. Jestli se někdo rozhodl a umanul, že chce silný stroj od začátku, tak mu to už těžko vymluvíte. Takových vláken je tu s každou sezonou mraky.
Osobně souhlasím s Che, Matym apod. A ještě porovnávat objem u cruiserů se skoro 100kW kawou je trochu mimo mísu.
Zakladateli přeji hodně zdaru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist