globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350-Dva karburátory
21.2.2011 v 17:27
Potom co sem si pročetl přechozí forum na toto téma jsem se rozhodl radši založit jiný.
Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.

-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?

Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...

Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 18:11 | Nahoru | #1
nedělej to... spousta úprav zkoušek karburátory by musely chodit synchronnějedině motor na pokusy na kterym si to nejdřív zkusit ale já osobně bych to nedějal jako amatér už vůbec. čeho chceš docílit? dosáhnout vyššího výkonu? na to jsou i jiný finty ale nedělal bych to...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 18:14 | Nahoru | #2
podle mi to nebude fungovat. A když tak po milionu hodin sraní a ladění a stejně to bude k hovnu. Saje si to pod kliku do společnýho prostoru. Muselo by to být odděleně si myslím.

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 18:38 | Nahoru | #3
Tady Mandela má asi recht.tím že je kliková komora jen jedna tak by to asi bylo zbytečný.Důvod dvou karbců je nejspíš vě větším krmení.dnes se dá jednodušeji pořídit pořádný krmidlo jedno.

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 18:39 | Nahoru | #4
ty vole,už zase...

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 18:44 | Nahoru | #5
Můžeš skusit vyroby přírubu se dvěma hrdli a vrazit na to dva karbce.Stejně dokud něco nevyzkoušíš tak nic nezjistíš.možná by byl průběh výkonu jiný nebo co já vím.ale zase když chceš hodně krmit musíš i hodně odfukovat(zvětšení kanálů atd.)ovládání bude taky trochu složitější.Ted když na tom přemejšlím tak bych to mohl někdy skusit vyskoušet.

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 18:52 | Nahoru | #6
Čest, Já jsem to kdysi zkoušel, měl jsem přírubu a dva karburátory. Jediný co si tak pamatuju, tak byl problém sesouhlasit oba válce, tom mi dalo docela dost práce, hlavně ten volnoběh, chce to čas.... Nakonec to dopadlo tak, že jsem tam nechal jenom jeden, nějakou dobu jezdil, než se mi povedlo prob´pálit píst:) a teď hledám jiný motor... To jen aby jsi měl představu, jak to může taky dopadnout, ale tam byl problém trochu jinde. Jo a možná by Ti mohli něco poradit na www.tkmoto.cz

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:13 | Nahoru | #7
Chceš výkon, kup si jinou moto . Jawa na tohle není, jenom v tom utopíš hromadu peněz, času...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:14 | Nahoru | #8

Mandela píše: podle mi to nebude fungovat. A když tak po milionu hodin sraní a ladění a stejně to bude k hovnu. Saje si to pod kliku do společnýho prostoru. Muselo by to být odděleně si myslím.



klikové komory jsou 2 resp. 1 dělená labirintem teoreticky se dá použít 2 karburátorů jsou to vpodstatě dva motory 175 se společným karburátorem takže na každý válec jde použít zvlášť karburátor ale nedělal bych to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:19 | Nahoru | #9
[quote=350.632]klikové komory jsou 2 resp. 1 dělená labirintem teoreticky se dá použít 2 karburátorů jsou to vpodstatě dva motory 175 se společným karburátorem takže na každý válec jde použít zvlášť karburátor ale nedělal bych to[/quote

no jo vlastně dyt je tam ten blbinec uprostřed.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:21 | Nahoru | #10
lewisss> jo kvůli tomu se hodně dobře půlí ty motory

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:22 | Nahoru | #11
offtopik, ať to autor článku klidně smaže..

Taky jsem u této úpravě uvažoval, vedl jsem dlouhou komunikaci s Tomem Kasalickým, v té době měl v nabídce jen duralovou, domlouval jsem s ním výrobu z levnější oceli, plus úpravu kanálků a celkový kit na 30 koní.





po dlouhé komunikaci to dopadlo tak, že jsme se zhodli na tom, že to nemá smysl, nidky to nesplní mé požadavky a tak jsem koupil RGV 250

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:42 | Nahoru | #12

350.632 píše: lewisss> jo kvůli tomu se hodně dobře půlí ty motory

Se správným stahováčkem to jde jako pééří.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:50 | Nahoru | #13
zatim všem díky za typy a rady.

Nechci ani nějak honit výkon de mi spíš o pohodu a styl...

Silnější motorku si snad koupim někdy v budoucnu jawu si volim jako první stroj na naučení, ale na druhou stranu nechci jezdit na něčem co má leckdo a bla bla bla...

no a k tomu stylu... tem maličkej titernej karburátor stylu moc nepřidává... vim že svoji funkci plní ale...

No ale jak sem si tak nějak přečetl v minulym fóru týkajcim se stejnýho tématu (a který se rozjelo pak v uplně něco mimo téma) tak to moc nepřidá a hlavně jak tady c.j. ukázal na fotkách pěkný to taky neni... takže asi dám na rady jiný a zkusim vyměnit karburátor za stylovější a třeba maličko výkonější typ... dál tady svý myšlenky nebudu rozepisovat byly by mimo téma.

Ještě jednou všem díky.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:51 | Nahoru | #14

c.j. píše: offtopik, ať to autor článku klidně smaže..

Taky jsem u této úpravě uvažoval, vedl jsem dlouhou komunikaci s Tomem Kasalickým, v té době měl v nabídce jen duralovou, domlouval jsem s ním výrobu z levnější oceli, plus úpravu kanálků a celkový kit na 30 koní.





po dlouhé komunikaci to dopadlo tak, že jsme se zhodli na tom, že to nemá smysl, nidky to nesplní mé požadavky a tak jsem koupil RGV 250



Asi tak ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 19:55 | Nahoru | #15
metalomaniac> No jestli nechceš jezdit na něčem, co má každý, si zručný, máš nářadí a nějakou garáž, předělej si tu třindu třeba na cafáče, nebo choppera, vlastní představivosti se meze nekladou...do motoru se moc nepouštěj, max. si kup od Kasalického kit na 27 HP, resp. 30 HP, kup na to vape, víc bych motor neřešil...

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 20:01 | Nahoru | #16
2stroke-> no asi dám na rady tady všech nechat motor v originálu a pořádně ho zgenerálkovat a poštelovat... co má kámoš třindu tak říkal že kilo to jede a na naučení je to perfektní stroj... a jak chci třindu upravit už vim jen čekám na vyjádření firmy jawa zda je takováto úprava stroje možná aby to prošlo technickou bez větších obtíží... asi si říkáš že jsem blázen že je votravuju s kravinama ale zkust sem to musel ikdyž se odpovědi s největší pravděpodobností nedočkám... pak to budu zkoušet jinde...

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 20:08 | Nahoru | #17
Před 15 roky jsem na 350/632 honil každého koníka, hlavy s velkým kompresem z kalifornky, leštěné kanály, srovnané vložky, největší význam měla odlehčená klika o 4kg, to byla jediná úprava, která se reálně projevila na celkovém chodu motoru. Tuhle úpravu jako jedinou lze doporučit. Bohužel odlehčit kliku na motorech 638 je náročnější kvůli tvaru setrvačníku, není kde tolik odvrtat.. Jediná povedená úprava je opět od Kasalického



ovšem 9tis je celkem dost.

Momentálně mám 640ku v podstatě v sériovém stavu, pouze koncovky výfuku mám upraveny opět Tomem Kasalickým. http://www.tkmoto.cz/

Motor jede pěkně, nemám celkem důvod se snažit z něho dostat více, od toho jawa není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 20:17 | Nahoru | #18
2stroke> Nevis nahodou,co ten kit na 27 resp. 30 koni obnasi?Upravovat trindu se nechystam,jenom bych chtel vedet co se vsechno pridava,meni,musi upravit atd.Jestli nekdo mate odkaz hodte ho sem.Pleeease!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 20:33 | Nahoru | #19
nahllowSKY> koukni sem: TKmoto

resp. podívej se do produktů

Naposledy editováno 21.02.2011 20:34:27

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 20:41 | Nahoru | #20
cituju:

Cena : úprava válců 3000,- Kč

Úprava se týká zvýšení objemu válců a změny časování, tím dochází k nárůstu výkonu již od nejnižších otáček a projeví se především příjemnou jízdou a zvýšenou silou motoru.
Nevýhodou je přebroušení válců na maximální rozměr a nejde již provést další výbrus , proto zajištujeme výměnu vložek válců nebo starších válců. Písty se odlehčují a vyvažují na stejnou hmotnost, aby nedocházelo k nerovnoměrnému opotřebení klikového hřídele a větším vibracím

Celkem nahouby..

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 21:00 | Nahoru | #21
2stroke> Diky!Jako motivace je to dobra.Dvacet roku zpatky jsem vlastnil mimo jine taky 350/639.Az se vratim do ceska tak si ji koupim znova.Vzpominky na ni nejsou spatne. Zajimalo by me kolik se da z toho motoru vykopat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 21:40 | Nahoru | #22
Ve své době cca 1987 No prostě v minulém století sem dělal na 350 kývačce pár úprav...
Válce + hlavy z 638,odlehčená okolo 1kg, vyvažovaná klika dole i nahoře(písty) na jehlách,
Karburátor Mikuni z plochodrážní 500-stovky, bo sem to v té době jezdil, převinuté zapalko na 12 voltů, stále ovšem dynamo, ne altík.
Byla to šílená práce,ale dělal sem to pro zábavu, v té době sem opravoval motorky klukům z okolí a nic jiného na vesnici skoro krom víkendu na zábavách nebylo co dělat.
Ty válce sem trošku upravil, zvětšil sací i výfuková okýnka, vybrousil a přeleštil sem do karterů větší otvor na sání, mám dojem že sem to dělal na 36mm.
Oživit to byl děsný porod, sme to tlačili, tlačili, tlačili, tlačili....
Ještě že to mám od baráku 2Km, dolů z kopce.. :D
Nahoru za jinou motkou na laně, upravit trysky, jehlu,předstih, průchodnost filtru....
No furt sme s něčím laborovali než se to podařilo rozchodit a dá se říct na stejný levl
jako origo. Chytala na drc, i rukou a volnoběh jak hodinky.
Výkon... no nebyly brzdy, ale s 19-kou kolečkem to jezdilo dle tachometru, jeto
souběžně s žigulem 16-kou necelých 160, nevím kolik přeměřoval. V kopcích to ale jelo brutálně,jela skoro o jeden kvalt výš než 634-kámoše.
Musel sem vyměnit spojku, dal sem tam jiné lamely i koš a pořádně tvrdé pružiny.
Ještě to chtělo upravit zapalování na řízený předstih, po rovinkách a z kopce se trochu přetáčela, ale jak už sem řekl,když to člověk otevřel v kopci,hnala jak splašený kéůň...
V té době nějaké tyristorové zapalko nebo nějaká řídící jednotka s přednastavenou mapou....
no totální Scifi... :D .
Nechal sem to tak a najezdil sem pár tisíc km. Za rok to koupil kámoš a jak už to tak bývá,nedbal rad a asi za měsíc to totálně zadřel a všechno šlo do kopru.
Jezdil sem na SUPER a olej do benzínu sem dával origo od Husquarny do motorových pil.
M2T maže do 6.tisíc a moc se mu nelíbí vyšší teploty což u 350 není zas tak problém,gort v
létě.
Jestli teda chceš něco zkoušet a máš motor na víc, k tomu tak 300-400hodin času, nějakých
10-30.000 na díly.......tak hurá můžeš do toho... :D
Hodně štěstí... :)

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 22:49 | Nahoru | #23
c.j.> Ty ale ta úprava na těch 27 koní smysl má, zase to není tak moc peněz...těch pár koní vážně poznat jde...kamarád (ti co chodí na jawamanii tak asi Poustevníka znají) si nechal úpravu na 27 HP od Kasalického dělat, ta třinda jede vážně lépe, rozhodně je svižnější do kopce, tam kde už musíš řadit za 3 tak s tím zvládneš ještě na 4...no více by poreferovali ti, co si to nechali dělat

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 22:52 | Nahoru | #24
Jako ten graf průběhu výkonu mluví jasně, smysl to má a velký, ale já se na to dívám tak, že větší smysl (pro mě) má ta odlehčená klika. Ta mi "zůstane". Kdežto upravené válce vybroušené na 8-mý výbrus prostě zadřu a můžu je vyhodit.. (sice při cenách jawy..)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 23:02 | Nahoru | #25

c.j. píše: Jako ten graf průběhu výkonu mluví jasně, smysl to má a velký, ale já se na to dívám tak, že větší smysl (pro mě) má ta odlehčená klika. Ta mi "zůstane". Kdežto upravené válce vybroušené na 8-mý výbrus prostě zadřu a můžu je vyhodit.. (sice při cenách jawy..)



Někde na Stejskyho stránkách jsem četl, že při úpravě 2T se má do kliky hrabat až na posledním místě...jasný, snížíš setrvačné hmoty, motor se bude lépe vytáčet, ale dole nepojede, na běžné použití asi nic moc, ten motor bude mít pořád velký zdvih, no bude to pořád obdelník, a čtvrec je prostě čtverec, resp. podčtverec je ještě lepší ...nejlepší úprava jawy 350/638-9-40 na větší výkon je implantace motoru z RG 250, RD 350 apod.

Naposledy editováno 21.02.2011 23:03:23

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 23:31 | Nahoru | #26
No mě se odlehčená klika na 632 osvědčila naprosto výborně, prvně jsem měl obavy, že motorka bude vysokootáčková mrcha, co pojede jen nahoře a do kopců ji budu muset tlačit.. Ale v reálu úplně jinak, velký kopec, který jsem předtím vyjížděl na čtyřku, ale nahoře tak tak a ve dvou jsem už v půlce řadil trojku, jsem s odlehčenou klikou vyjel i ve dvou na čtyřku a ještě vesele předjížděl.. Tady nemá cenu psát o maximálce jawy, protože ostatní to poplivou, ale podle digitálního tacho jela po rovině 140, z kopce jsem to zkusil jen jeden jedinkrát, přesáhl jsem 150 a 500 metrů se snažil tu úžovku zkrotit Motorka o spodek nepřišla, naopak se z nejnižších otáček sbírala ještě lépe, chod na volnoběh byl mnohem klidnější, vibrace se rapidně snížily, do otaček se sbírala úplně jinak, samozřejmě byla schopna točit o dost více, ale toho nebylo celkem důvod využívat, to už jednak vibrovalo a stejně to už moc výkonu nemělo. Prostě maximální výkon byl stejně kolem 5tis ot/min. Největší rozdíl byl v tom, že původně motor měl ve 4tis ot/min problém, s tímhle se to hravě přes 4tis dostalo a ani do kopců ve dvou to na čtyřku pod 4tis ot/min nespadlo.

Bůh ví, kde jí je konec... Prodával jsem ji před 12ti roky do Suchdolu nad Odrou.



(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 23:37 | Nahoru | #27

2stroke píše: nejlepší úprava jawy 350/638-9-40 na větší výkon je implantace motoru z RG 250, RD 350 apod.



Tak s tím nemůžu souhlasit ani trošku

Jawa nezvládala ani lehký nárust výkonu. Dyť ani 640ka nezvládá výkon sériového motoru, motorku stačí rozjet nad 120 a je to rodeo.. Pak stačí aby se lehce opřel vítr o ramena a člověk má co dělat udržet jí na cestě.. Ačkoliv je podvozek posledních jaw dobrý a plovoucí kotouč výborný, tak je to pořád děs a hrůza.. Prostě tak akorát na cestovní a klidnou jízdu.. Teď se musím usmívat, když si vemu, že RGV 250 bylo z roku 90 a jawa je z roku 96

Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 23:43 | Nahoru | #28
..na té upravené 632 jsem 4x nedobrzdil, z toho 3x se spolujezdcem, buben skutečně není schopný tu motorku bezpečně zastavit, obzvláště když se rozjela na 200metrech na 110km/h

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

21.2.2011 v 23:54 | Nahoru | #29
BlackDevil>
opravdu na kývačku hlavy a válce 638

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

22.2.2011 v 00:13 | Nahoru | #30
laďa prášil> Tez mi ta story pripada nejak divna,vrtani/zdvih je stejny jak u 638 vnitrni zebra z valce 638 by se dala odfrezovat,ale co rozmisteni saciho a prepoustecich kanalu?Nehlede na to,ze panelka/kyvacka/634 ma saci(1 spolecny) kanal vedeny karterem oproti 638 ktera ma saci kanaly dva pro kazdy valec extra.Muselo to byt dost narocne na strojni vybaveni.Anebo.....
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3879, 3880] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116375 Dnes v 13:25 Jirka4137
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist