globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lisovat
Ahoj všem! Prosím o rychlou radu. Koupil jsem Kývačku 250 rozebranou do šroubku (jak se tohle stane? ). Po vyčištění karterů jsem si na poslední chvíli všiml, že je úplně rozpadlý mazací kanálek k ložisku kliky na straně primáru (jak se tohle stane? ). Rozpadlý materiál jsem odloupnul šroubovákem a prostor trochu začistil bruskou. Teď se rozhoduji, jak to opravit. Mám nutkání otvor předvrtat, vystružit a nalisovat ocelovou trubičku, protože si to můžu udělat sám a rychle. A nebo bych to mohl dát zavařit a kanálek znovu vyvrtat. Otázka zní - lze přidat materiál vařením a neovlivním teplem negativně tvar dosedací plochy pro ložisko? Případně budu rád za doporučení šikovného svéřeče v Praze. Dík!

Naposledy editováno 06.02.2020 11:25:28

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 12:16 | Nahoru | #1
sel bych cestou te trubicky... svarovani je vzdy rizikova cinnost

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 13:25 | Nahoru | #2
Přesně tak, udělej si to sám a rychle

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 15:13 | Nahoru | #3
To vypadá jak kdyby to někdo vařil už.
Já bych asi nechal udělat profíkem housenku

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 20:28 | Nahoru | #4
Rozhodnutí je na Tobě,ale počítej s tím,že každý návar,svár Ti to bude tepelně stahovat ! A tím pádem kroutit.
To není prasklinka na bloku motoru ze starého Zetoru nebo Liazky.

(reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 21:13 | Nahoru | #5
Smrkes> Člověče, koukni na to místo kam patří ložisko - to vypadá jako špatně odlité anebo už někdy kdysi vařené po nějakém průšvihu - čemuž by napovídal i ten zalomenej vrták. Že to někdo poškodil třeba při dolování ložiska, prasklo mu tam něco, pak to vzal elektrodou na hliník a trafem a durch a trošku to přepálil - proto to bylo jak přemrzlej sníh a posléze se pokoušel obnovit ten kanálek. Dneska už ti co profesně vaří hliník to opravdu umí a vybavení co na to mají je podstatně lepší než před třiceti roky. Já byť su kovář a je mi bližší práce se železem, bych šel do navaření. Dneska to umí ať už s předehřevem či bez něj aniž by se to potom kroutilo nebo praskalo.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.2.2020 v 13:49 | Nahoru | #6
Zavařit to určitě půjde, jak psal Bimbam, dneska jsou šikovní svářeči. Já už nechal vařit kartrů a kartrů, jednou na CR250 z roku 96 jsme to vařili na 17 různých místech jak to bylo dobité a motorka fungovala. Ale to s tou trubičkou taky není špatný nápad a možná i jistější. Při tom vaření pokud by šlo o nějaký poškozený závit třeba nebo ulomený držák něčeho, tak ok, ale u tohoto bych se možná bál pórů ve sváru a následného úniku oleje. Když tam dáš tu trubičku, tak není co řešit a jak sám píšeš máš to hned.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 7.2.2020 v 15:10 | Nahoru | #7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2020 v 18:31 | Nahoru | #8
t_freedom> Páčky nebo jiná bižuterie na motorce bude z trochu jiného "hliníku" než kartery. Navíc jsou dneska schopni si udělat rozbor z kousku toho co budou vařit a podle toho si vezmou odpovídající materiál, kterým doplňují chybějící části nebo prostě zavaří prasklinu. Ono je taky možné že ta páčka byla z duralu - to obyčejnej člověk od sebe prostým okem nepozná a už to může dělat brikule.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.2.2020 v 12:15 | Nahoru | #9
Ložisko lisovat přece nemusí, stačí nahřát karter ( třeba v troubě ) a ložisko tam krásně zapadne suvně bez použití nejmenšího násilí.

Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

Skvělá odpověď, děkuji! 12.2.2020 v 08:53 | Nahoru | #10
půldíru normálním vrtákem , byť v hliníku , pořádně neopravíš , nechat zavařit , nejlíp TIGem a posléze díru obnovit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3884, 3885] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116547 Včera v 23:34 PetrL3
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist