globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starty za studena
Nazdar! Potřeboval bych poradit s následujícími otázkami týkající se mé ZR7 (vzducháč 738ccm, čtyřhrnek, čtyrtakt, 2 ventily na válec, karbecy, manuální sytič, otevřené koncovka výfuku). Nejedná se o zas tak zásadní problémy, ale rád bych si to s vaší pomocí v hlavě ujasnil.

a) netěsní vejfuk
Viz fotka.

Je třeba nějak řešit? Je to svařovaný spoj? Z manuálu jsem to nevyčetl. Při volnoběhu to fouká intenzitou asi jako když si jemným foukáním chladíte polévku Je třeba to u 4T řešit?

b) startování za studena
Snažil jsem se něco vyčíst ze zdejšího fóra, bo tento problém není až tak vzácný, ale rád bych, abyste mi potvrdili nebo vyvrátili mé doměnky.

Popis: Při zahřátém motoru chytá máňa bez sebemenšího zaváhání. Při studeném motoru a teplém počasí musím použít sytič. Máňa chytne, ale bez správně intenzivního vrknutí plynem ve správný moment zase zdechne. To by ještě nebyl takový problém, ale za chladnějšího a vlhčího počasí se tento projev prohlubuje a už se mi to jednou vymstilo... po prvním nezdařilém nastartování (tedy správně řečeno po zdechnutí) v chladnu a vlhku se už máša ani nechytá. Pomůže až očištění/osušení svíček nebo další pokus za x hodin.

Pozn: Svíčky obyč NGK made in Jap bez známek špatné směsi či porušení, standardní vzduch filtr udržovaný, baterka správná v dobré kondici

Podezření:
1) nízký odpor ve výfukovém potrubí (otevřená koncovka) - vyloučil jsem, nemýslím si, že by v nízkých otáčkách u 4T měl nějaký zásadní význam. Pokud se mýlím, prosím o zdůvodnění.
2) špatné svíčky - vyloučil jsem, pálí všechny, viz pozn.
3) přisává vzduch - vyloučil jsem, zabarvení svíček vypada "zdravě"
4) rozladěné karbecy - vyloučil jsem, údajně byli v servise seřízeny, navíc viz.3
5) rozladěný sitič - nevyloučil jsem, můj největší a vlastně jediný favorit, i když při startování sytič zcela naplno nemám (když je naplno, votáčky letí moc vysoko po tom, co se motor s pomocí vrknutí plynu rozběhá. V manuálu se také píše, že sytič nemá být naplno)

Takže vlastně vůbec nevím... Nějaké další tipy?

(Omlouvám se za délku příspěvku, to ta zima )

Pokud nepříjdu na příčinu, plánuju koupit iridiovky Denso Ale to je takové řešení neřešení

Předem díky za reakce.

EDIT: ještě dodám, tankuju klasiku N95 u normálních stanic. Volnoběžné otáčky nastaveny dle manuálu.

Naposledy editováno 23.02.2012 08:05:15

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 07:58 | Nahoru | #1
Ad a) Záleží na tobě, motorce bych řekl že je to víceméně jedno. U ZR7 asi díky tomu nelítají plameny z výfuku ne? Spoj by neměl být svařen, ale jen nasazovací.

Ad b) Celkem přirozené chování u podobných karburátorových strojů, mé gsx-f se projevuje stejně. Přečti si manuál, tam je to dokonce snad i popsané, že tohle je normál. Ale takhle, měla by studená chytit a udržet se jen na sytič. To vrknutí plynem by mělo naopak zabírat jen bez sytiče, pokud jej použiješ při sytiči, tak by mašina spíš měla být náchylnější ke zdechnutí (motory SACS od Suzuki se třeba tak projevují). I když, ty píšeš že sytič nedáváš naplno, v tom bude zakopaný pes Se sytičem je věda, prostě s ním manipuluj aby držel cca 2000 otáček. Ty totiž práci se sytičem nahrazuješ plynem.
A když už to uchlastáš, nemusíš čistit svíce či čekat pár hodin, pokud máš v pořádku baterku, jen to tak 10-15 vteřin toč při naplno otevřeném plynu, dokud to nezačne pokuckávat. Ono tím celkem vyvětráš spalovací prostory

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 08:25 | Nahoru | #2
Já to dělám tak, že dám sytič úplně naplno, na plyn nehrabu a začnu startovat. Chytne hned, většinou se udrží, párkrát se stalo, že zdechla (po delším stání). Tak znova natočit a pak už drží ty 2000 otáček a postupně ubírám sytič, zatímco se navlíkám do hadrů, tak, aby ty otáčky nelezly přes 2000. Naopak pokaždý když jsem to zkoušel s plynem, přišlo mi, že jsem jí uchlastal.

Jak moc těsní vejfuk jsem si nevšiml, fakt je, že jsem se na to nezaměřoval.

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 08:37 | Nahoru | #3
Po delší odstávce vyschnou karburátory - motorka chytne a po chvilce chcípne. Opakovaný start by již měl být OK.

Druhou alternativou je při vstříknutí (vrknutí plynem při sytiči) zaplavení motoru větším množstvím paliva, než je schopen motor zpracovat...........dle popisu tvůj problém. Po chcípnutí vypnout sytič, otevřít plyn pomalu na plno - držet stále otevřen (nevrkat, aby AC pumpička nezhoršovala zaplavení) a startovat - chytne to po delší době a podobně jako vylítaný diesel.

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 09:38 | Nahoru | #4
Hele se startem jsem měl u zr7 taky trošku problém, bylo to laborování a sytič musel bejt vždy v přesný poloze, startoval jsem teda bez vrkání plynu.

Pomohlo jedno, seřídit karbece, vyměnit svíčky a když mi známý kontroloval rozvody, tak i zjistil, že byl o zub protočený, tak to sešteloval, od tý doby startovala bez sebemenších známek problémů.

Zkus svíčky + karbece

(reakce na) Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 24.2.2012 v 19:26 | Nahoru | #5

reeva píše: Brůča> Nejedná se o delší odstavky. Proste když je motor studený.

Zkusím to ještě podrobněji rozepsat.

Teoreticky správný postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), motor zdechá, obličej se chmuří.

Praxí ověřený postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), TAKŽE pravá ruka jemně přidá plyn, takže se lehce ochudí bohatá směs, motor si zapřede. Po 2 sec ubírám plynu a motor si bez stížností šmakuje na sytičem obohacené směsi.

Problém u praxí ověřeného postupu je to, že je úspěšnost při špatných hydrometeorologických podmínek neuspojojující.

Vyzkouším tedy parkrát startovat podle todvory se sytičem na 100%



sytič musí byť vzdy na 100 % otvoreny lavou rukov drz sytic a pravou startuj ziaden plyn a bez spojky ! otacky sa reguluju syticom chvilu nechas bezat aby sa prehrial a potom sytic uzavres bez pridavania plynu inak ho prechlastas ,naco vymackavas spojku? spojka sa vymackava u vozidiel s olejovou naplnov v prevodovke ako BMV
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist