globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starty za studena
Nazdar! Potřeboval bych poradit s následujícími otázkami týkající se mé ZR7 (vzducháč 738ccm, čtyřhrnek, čtyrtakt, 2 ventily na válec, karbecy, manuální sytič, otevřené koncovka výfuku). Nejedná se o zas tak zásadní problémy, ale rád bych si to s vaší pomocí v hlavě ujasnil.

a) netěsní vejfuk
Viz fotka.

Je třeba nějak řešit? Je to svařovaný spoj? Z manuálu jsem to nevyčetl. Při volnoběhu to fouká intenzitou asi jako když si jemným foukáním chladíte polévku Je třeba to u 4T řešit?

b) startování za studena
Snažil jsem se něco vyčíst ze zdejšího fóra, bo tento problém není až tak vzácný, ale rád bych, abyste mi potvrdili nebo vyvrátili mé doměnky.

Popis: Při zahřátém motoru chytá máňa bez sebemenšího zaváhání. Při studeném motoru a teplém počasí musím použít sytič. Máňa chytne, ale bez správně intenzivního vrknutí plynem ve správný moment zase zdechne. To by ještě nebyl takový problém, ale za chladnějšího a vlhčího počasí se tento projev prohlubuje a už se mi to jednou vymstilo... po prvním nezdařilém nastartování (tedy správně řečeno po zdechnutí) v chladnu a vlhku se už máša ani nechytá. Pomůže až očištění/osušení svíček nebo další pokus za x hodin.

Pozn: Svíčky obyč NGK made in Jap bez známek špatné směsi či porušení, standardní vzduch filtr udržovaný, baterka správná v dobré kondici

Podezření:
1) nízký odpor ve výfukovém potrubí (otevřená koncovka) - vyloučil jsem, nemýslím si, že by v nízkých otáčkách u 4T měl nějaký zásadní význam. Pokud se mýlím, prosím o zdůvodnění.
2) špatné svíčky - vyloučil jsem, pálí všechny, viz pozn.
3) přisává vzduch - vyloučil jsem, zabarvení svíček vypada "zdravě"
4) rozladěné karbecy - vyloučil jsem, údajně byli v servise seřízeny, navíc viz.3
5) rozladěný sitič - nevyloučil jsem, můj největší a vlastně jediný favorit, i když při startování sytič zcela naplno nemám (když je naplno, votáčky letí moc vysoko po tom, co se motor s pomocí vrknutí plynu rozběhá. V manuálu se také píše, že sytič nemá být naplno)

Takže vlastně vůbec nevím... Nějaké další tipy?

(Omlouvám se za délku příspěvku, to ta zima )

Pokud nepříjdu na příčinu, plánuju koupit iridiovky Denso Ale to je takové řešení neřešení

Předem díky za reakce.

EDIT: ještě dodám, tankuju klasiku N95 u normálních stanic. Volnoběžné otáčky nastaveny dle manuálu.

Naposledy editováno 23.02.2012 08:05:15

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 08:37 | Nahoru | #1
Po delší odstávce vyschnou karburátory - motorka chytne a po chvilce chcípne. Opakovaný start by již měl být OK.

Druhou alternativou je při vstříknutí (vrknutí plynem při sytiči) zaplavení motoru větším množstvím paliva, než je schopen motor zpracovat...........dle popisu tvůj problém. Po chcípnutí vypnout sytič, otevřít plyn pomalu na plno - držet stále otevřen (nevrkat, aby AC pumpička nezhoršovala zaplavení) a startovat - chytne to po delší době a podobně jako vylítaný diesel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 09:05 | Nahoru | #2
Brůča> Nejedná se o delší odstavky. Proste když je motor studený.

Zkusím to ještě podrobněji rozepsat.

Teoreticky správný postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), motor zdechá, obličej se chmuří.

Praxí ověřený postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), TAKŽE pravá ruka jemně přidá plyn, takže se lehce ochudí bohatá směs, motor si zapřede. Po 2 sec ubírám plynu a motor si bez stížností šmakuje na sytičem obohacené směsi.

Problém u praxí ověřeného postupu je to, že je úspěšnost při špatných hydrometeorologických podmínek neuspojojující.

Vyzkouším tedy parkrát startovat podle todvory se sytičem na 100%

Naposledy editováno 23.02.2012 09:07:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist