globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starty za studena
Nazdar! Potřeboval bych poradit s následujícími otázkami týkající se mé ZR7 (vzducháč 738ccm, čtyřhrnek, čtyrtakt, 2 ventily na válec, karbecy, manuální sytič, otevřené koncovka výfuku). Nejedná se o zas tak zásadní problémy, ale rád bych si to s vaší pomocí v hlavě ujasnil.

a) netěsní vejfuk
Viz fotka.

Je třeba nějak řešit? Je to svařovaný spoj? Z manuálu jsem to nevyčetl. Při volnoběhu to fouká intenzitou asi jako když si jemným foukáním chladíte polévku Je třeba to u 4T řešit?

b) startování za studena
Snažil jsem se něco vyčíst ze zdejšího fóra, bo tento problém není až tak vzácný, ale rád bych, abyste mi potvrdili nebo vyvrátili mé doměnky.

Popis: Při zahřátém motoru chytá máňa bez sebemenšího zaváhání. Při studeném motoru a teplém počasí musím použít sytič. Máňa chytne, ale bez správně intenzivního vrknutí plynem ve správný moment zase zdechne. To by ještě nebyl takový problém, ale za chladnějšího a vlhčího počasí se tento projev prohlubuje a už se mi to jednou vymstilo... po prvním nezdařilém nastartování (tedy správně řečeno po zdechnutí) v chladnu a vlhku se už máša ani nechytá. Pomůže až očištění/osušení svíček nebo další pokus za x hodin.

Pozn: Svíčky obyč NGK made in Jap bez známek špatné směsi či porušení, standardní vzduch filtr udržovaný, baterka správná v dobré kondici

Podezření:
1) nízký odpor ve výfukovém potrubí (otevřená koncovka) - vyloučil jsem, nemýslím si, že by v nízkých otáčkách u 4T měl nějaký zásadní význam. Pokud se mýlím, prosím o zdůvodnění.
2) špatné svíčky - vyloučil jsem, pálí všechny, viz pozn.
3) přisává vzduch - vyloučil jsem, zabarvení svíček vypada "zdravě"
4) rozladěné karbecy - vyloučil jsem, údajně byli v servise seřízeny, navíc viz.3
5) rozladěný sitič - nevyloučil jsem, můj největší a vlastně jediný favorit, i když při startování sytič zcela naplno nemám (když je naplno, votáčky letí moc vysoko po tom, co se motor s pomocí vrknutí plynu rozběhá. V manuálu se také píše, že sytič nemá být naplno)

Takže vlastně vůbec nevím... Nějaké další tipy?

(Omlouvám se za délku příspěvku, to ta zima )

Pokud nepříjdu na příčinu, plánuju koupit iridiovky Denso Ale to je takové řešení neřešení

Předem díky za reakce.

EDIT: ještě dodám, tankuju klasiku N95 u normálních stanic. Volnoběžné otáčky nastaveny dle manuálu.

Naposledy editováno 23.02.2012 08:05:15

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 07:58 | Nahoru | #1
Ad a) Záleží na tobě, motorce bych řekl že je to víceméně jedno. U ZR7 asi díky tomu nelítají plameny z výfuku ne? Spoj by neměl být svařen, ale jen nasazovací.

Ad b) Celkem přirozené chování u podobných karburátorových strojů, mé gsx-f se projevuje stejně. Přečti si manuál, tam je to dokonce snad i popsané, že tohle je normál. Ale takhle, měla by studená chytit a udržet se jen na sytič. To vrknutí plynem by mělo naopak zabírat jen bez sytiče, pokud jej použiješ při sytiči, tak by mašina spíš měla být náchylnější ke zdechnutí (motory SACS od Suzuki se třeba tak projevují). I když, ty píšeš že sytič nedáváš naplno, v tom bude zakopaný pes Se sytičem je věda, prostě s ním manipuluj aby držel cca 2000 otáček. Ty totiž práci se sytičem nahrazuješ plynem.
A když už to uchlastáš, nemusíš čistit svíce či čekat pár hodin, pokud máš v pořádku baterku, jen to tak 10-15 vteřin toč při naplno otevřeném plynu, dokud to nezačne pokuckávat. Ono tím celkem vyvětráš spalovací prostory

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 08:41 | Nahoru | #2
Bludevil> V servise mi to též říkali - že je to pro takové motory relativně charakteristické. On ten mnou popsaný postup startování se tak nějak ze všech situací vyvinul jako nejspolehlivější, i když je fakt, že jsem to vyloženě netestoval. Ono se to taky blbě testuje - když už startuju, tak už s tím, že někam vyrazím a né že budu laborovat s uchcanýma svíčkama Navíc nevím co všechno si můžu dovolit k baterce, ale fakt je, že toho už vydržela hodně a bez známek únavy To "vyvětrání" motoru startérem jsem tehdá zkoušel a bez náznaku sebemenšího zapálení směsi (byl to asi 4 - 5 tý pokus o nastartování, počasí cca 8C mžilo, točil jsem to těch 10-15 sec (bylo to na podzim, už si to přesně nepamatuju) - ale to bylo v motoru "bordelu" už moc nejspíše)

Až bude příložitost, zkusím si s tím dle tvých rad pohrát
Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist