1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál
https://yssaustralia...12=1985&type=top
Anti píše: K progresivním pružinám jsem skeptický od předloňského roku. Majiteli VTX 1800 se nepozdávalo tlumení a poručil si progresy. Objednány dle katalogu, délka byla také odlišná. Když jsem pátral tak podle čísla měli pasovat do té VTX ale i do CBR tuším řady 900. Chápu, jsou to hodně podobné stroje...
Je to čirá spekulace, ale snaha ušetřit začíná u výrobců motorek, nedělám si iluze, že výrobci pružin by to měli jinak. Pružina je jen jedna součást, charakteristika těch podvozků je diametrálně odlišná, přesto si dokážu predstavit, že to bude fungovat, díky váze, která na to u toho mastodonta působí a odladění zbytku, přecejen autobus asi nemá bejt tuhej jako supersport, kde ta samá pružina s tím zbytkem může fungovat tak jak má. Nebude to to nejlepší možný, ale za cenu co to stojí to asi ani chtít nejde. Cena zakázkovýho podvozku na konkrétní použití a váhu bude řádově jinde. Mám progresivní pružiny a proti serii je to nebe a dudy.
2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál
Linearni funguji lip, ale pro pripad pro ktery jsou navržené. Ja jezdím jen sam a mam na silnicni moto linearni pruziny podle hmotnosti.
assassin píše: Progresivní maj podle me smysl, pokud motorka jezdi hodne nesourodej terén a meni se zatížení - spolujezdec/solo.
Linearni funguji lip, ale pro pripad pro ktery jsou navržené. Ja jezdím jen sam a mam na silnicni moto linearni pruziny podle hmotnosti.
Souhlas, taky jsem si říkal, že logicky by to dávalo větší smysl, ale tyhle byly dostupný, koupit a namontovat. Jak říkám, proti originálu, kdy jsem na tý vysoký koze musel schovávat nohy, brousil jsem stupačky a při brždění jsem se potápěl pomalu na dorazy je tohle úplně jinej vesmír.
assassin píše: Progresivní maj podle me smysl, pokud motorka jezdi hodne nesourodej terén a meni se zatížení - spolujezdec/solo.
Linearni funguji lip, ale pro pripad pro ktery jsou navržené. Ja jezdím jen sam a mam na silnicni moto linearni pruziny podle hmotnosti.
ja taky, ale pro tenhle pripad mi prijdou progresivni asi lepsi, stara motorka, stary tlumice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiy za originál
Petaheaven píše: Ještě jednou jsem přeměřil pružinu která byla na motorce,lineární o délce 52cm.V servisním manuálu je tabulka kde je jen údaj servisní limit pro výměnu 504mm,ale není tam délka nové pružiny.Teď ty progresy co mi přišly mají 460mm.Neví někdo kde najít délku originální pružiny a případné porgresivní pružiny? Moc by mi tím pomohl...Jinak já našel jen odkaz prodej YSS pro Austrálii a tam je délka taky úplně jiná.
Stačí prolistovat manuály jiných výrobců, aby se člověk dozvěděl, že servisní limit u 500mm pružiny je mínus 10 mm. Nebo 8 mm / 400 mm, 6 mm / 300 mm, 5 mm / 250 mm, atd.
Docela rád bych věděl, co znamená to "nepobral":
... objednal sem si progresivní pružiny za mé skoro 40 let staré originály. Přece jen, předek už toho moc nepobral...
(tu hrubku jsem opravit musel)
2 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál
Naposledy editováno 23.10.2022 20:08:12
Drcnutí do řidítek - kousání vidlice - mají u starších vidlic obvykle na svědomí opotřebená kluzná pouzdra. Tuhost se dá snížit ubráním množství oleje.
Poslední příčinou může být ten protiponořovací ventil na tlumiči - zanesený, přidřený, špatně seskládaný. Z manuálu:
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiy za originál
Co tam máš za olej? Píše se Suzuki fork oil #15, což by mohlo být jako tlumičové oleje s viskozitou 5W. Množství 268 ml z manuálu ber jako orientační, důležitější je doladit hladinu oleje na 210 mm od vrchu (stlačený teleskop bez pružiny). A jak jsem psal, snížením nebo zvýšením hladiny se upravuje tuhost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Progresivní pružiy za originál
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál
https://www.louis.de...1c50ffaaf668ef4825f7
Jo,teď se dívám že vtom manuálu je fakt 268ml
Naposledy editováno 24.10.2022 05:28:59
OK, ale i tak tam máš nejspíš moc dlouhé pružiny, mně délka vychází na 515 mm u nové - protože 504 mm limit +10 mm zkrácení pružiny = 514 mm. Trochu jsem to zaokrouhlil.
Například jenom o něco málo mladší GPZ 1000RX má novou 504,5 mmm a limit 494 mm, zdvih 135 mmm, vrstevnice GPZ 900R 522 / 511 mm, zdvih 140mm.
Ale to je jenom jeden úhel pohledu na věc.
Důležitý je sag - statické propružení, o kolik poklesne motorka a o kolik se zanoří vidlice, když mrchu sundáš ze stojanu na kola a pak, když si na ni ještě sedneš. Celkový zdvih je 150 mm, a z toho usuzuji, že sag s jezdcem by měl být 30 - 40 mm.
Srovnávám to s GPZ 500S - zdvih vidlice 130 mmm a sag 25 - 35 mm s jezdcem a do 10 mm bez jezdce.
Finta - trubku vidlice nasadíš zdrhovací pásku, lehce přitáhneš a měříš, o kolik se ti při tom stlačování posunula.
1 reakcí na tento příspěvek Progresivní pružiy za originál
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 47 | 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven |
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 8 | 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 27 | 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven |
Oprava vylomených závitů v kartru Suzuki GSX 1100 EF | Petaheaven | 24 | 19.2.2022 v 23:45 2stroke |