Problém: Klouzající spojka kolem 6tis. Ot/min (papirově otačky s nejvyšším krouťákem)
Začalo se dít delší dobu po tom, co jsem začal lít motul 5100 jaso ma2 10w40 (dříve motka jezdila na motorex formula 10w40). Tehdy ojedinělé úkazy, ale postupně se to hořšilo.
Provedeno:
1. Změna oleje na liqui moly street. Asi 3 výměny oleje. Nepomohlo. Dále se zhoršovalo.
2. Výměna lamel a pružin (ebc). Původní první dvě lamely byly více ojete, ostatni celkem ok.
3. Výměna plechů.
4. Výměna oleje za motorex formula 15w50. Zatím jen jednou. Zdá se že nepomáha.
Lanko vůli má.
Co mohu dále udělat?
Četl jsem tu někde o přebroušení třecích ploch spojkového koše p100kou? Nějaké bližší rady k tomuto úkonu? Nebo zkusit dát podložky pod pružiny?
Naposledy editováno 22.10.2016 18:24:20
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku
E: Olejem to asi nebude. Spousta majitelů používá Motul 5100 a tento problém nemá.
Naposledy editováno 22.10.2016 20:53:30
cb> já už jsem v tyhlety moderní řídké oleje do starých vran ztratil důvěru... naposled jsem tam chtěl nalít motorex four stroke (nizsi spec. jaso) ale v servise mi to rozmluvili, že prej ať dám alespoň Formula. Je fakt, že dřív na to jezdila a nebyl problém, ale dřív jsem taky netahal tak jak dnes...
Dalši zajímavostí je, že v originále je první a poslední lamela obložena papírovým materiálem, nikoliv korkovým. Proč - to netuším. Ale ještě jsem nenarazil na sadu druhovyroby s takovýma lamelama.
tá poslední lamela (nejblížší) má být akorá osazena v jiné vodící drážce... ale význam tohoto mi uniká.
Těsnění nové, silikón ne.
Vyzkouším tedy podložit pružiny.
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku
Zatím to nechám obestřené tajemstvím, pro teď věřím, že to pomůže. Nerad bych, abyste mi zkazili radost, zkazím si ji případně pak sám
Naposledy editováno 24.10.2016 16:24:35
reeva píše: Narazil jsem v manuálu ještě na jeden servisní úkon, který lze provést, mohl by mít na chod spojky vliv a jemuž jsem dříve nevěnoval pozornost. Potřebnou součástku jsem objednal. Až dojde, otevřu to, mrknu na stav drážek unašeče spojkových plechů (unašeč lamel vím že je OK), udělám fintu fň, testnu a napíšu.
Zatím to nechám obestřené tajemstvím, pro teď věřím, že to pomůže. Nerad bych, abyste mi zkazili radost, zkazím si ji případně pak sám
tak kdyz se v tom chces hrabat zbytecne, tak si to nech pro sebe, ale nemyslim si, ze je to moudre rozhodnuti :D
1 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku
mě jednou odkudsi poslali z eshopu spojkové pružinky velikostně sice stejné , ale pružinky měly o závit více , a tím pádem nešly stlačit jako origo. spojka zase nešla "rozpojit" a furt trochu zabírala.
reeva píše: No... v manuálu jsem se dočetl, že bych měl vyměnit podložku pod přítlačným talířem za sinější, což udělám, bude líp zabírat páčka, ale... to s prokluzem spojky nic společného nemá, už jsem si to uvědomil
Teď přesně nevím, co to je za díl, ale pomoct by to mohlo i mohlo. Pak ještě pod poslední lamelou (nebo plechem) občas bývá talířová pružina, tak jestli si jí správně nandal.2 reakcí na tento příspěvek Klouže spojka i po výměně spotřebáku
"The shim" na následujícím obrázku.
Logicky by to vliv na přítlačnou sílu talíře mít nemělo.
focke> Jak se přesně měří "tloušťka celé spojky"? Jediné, co si myslím, že by mělo smysl porovnávat, je tloušťka standardní OEM lamely a tloušťka EBC lamely. Proměřím při další rozborce.
Včera jsem se koukal na délku pružin původních a jedné nové EBC (co mi zbyla; balení jich obsahuje 6). Délky jsou od oka shodné.
Zajímavé je, že TWR pro ZR7 vyrábí pružiny o délce 44.6 mm. Kdežto orginály by podle servisního manuálu měly v novotě měřit 41.9 mm. Jasně, kdo ví která pružina má jakou tuhost, takže to není nic až tak směrodatného.
Teď chci především zkontrolovat rýhy na vnitřním koši. Na vnější jsem koukal, ale mrknout na vnitřní mě nenapadlo, moje blbost.
reeva píše: ............
Včera jsem se koukal na délku pružin původních a jedné nové EBC (co mi zbyla; balení jich obsahuje 6). Délky jsou od oka shodné.
Zajímavé je, že TWR pro ZR7 vyrábí pružiny o délce 44.6 mm. Kdežto orginály by podle servisního manuálu měly v novotě měřit 41.9 mm. Jasně, kdo ví která pružina má jakou tuhost, takže to není nic až tak směrodatného.
..........
Chyba je v pruzinach. Protoze ti poslali urcite na jinej typ. Jen tak pro srandu kralikum by ti neposlali 6 pruzin aby ti jedna zbyla. Takze to jsou pruziny do motorky, kde je jich 6 a tim padem budou slabsi.. a techto 5 slabsich pruzin tu tvoji spojku zkratka neudrzi. Zkus je zmerit, uvidis hned jake budou mit vlastnosti. Ale merenim od oka toho moc nezjistis....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klouže spojka i po výměně spotřebáku
fockewulf píše: reeva> celé spojky myšlena sestavená spojka, tedy hnací i hnané lamely-ale záleží, co je v manuálu.
jeste jsem se nesetkal s timto udajem... vzdy se meri tloustka lamel, krivost plechu a delka pruzin. V manualech jsou napsane servisni minima pro vsechny tyto tri casti.
Celej blok jsem zatim nikde jako servisni udaj uvedenej nepotkal. A aji u teto motorky je to napsane vsechno zvlast... Navic predstava, ze budu merit jen celej blok tak je tam takova chybovost pri mereni, ze je to udaj uplne k nicemu. A pokud to merim po castech tak je irelevantni kolik ma celej blok. Ale jak uz jsem psal... tady je chyba v pruzinach... nikde jinde...no mozna jeste v tom mereni od oka :) Snad nebude i dotahovani momentu od lokte :D
Sada pružin TRW Lucas (MEF138-6) má taky šest kusů, protože je určena pro Kawa Zephyr 750 (stejný motor jako ZR), ZX-9R - Ninja, ZRX - R
EDIT: Vesrah sada pružin pro ZR-7 (SK-424) = 5 ks.
Jediná jistota asi budou OEM pružiny. I když ty TWRka se mi svou větší délkou také zamlouvají. A prý jsou o 10% tužší ne originál, ale do jaké míry je to jen obchodní blábol... kdo ví
Zatím všem díky za diskuzi.
Zítra chci jet do Brna, tak se k rozborce dostanu až příští týden.
Naposledy editováno 27.10.2016 06:55:01
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |