Tech píše: 2lizard> Nevím jak to myslíš s tím těžištěm KTM, samozřejmě ho má maximálně dole. Ano, asi to moc prožívám, ale mám za to, že je to alfa a omega úspěchu.
Jinak souhlas, v něčem je lepší TT, v něčem GS. Jen ta Afrika je dobrá ve všem a ještě i nějak vypadá, ne jen pár trubek a světlo jako evropani.
Mimochodem není zrovna žádoucí mít těžiště "maximálně dole"
Naposledy editováno 24.04.2016 11:50:10
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Souhlasím s 2lizardem
Když vezmeš TT a GS do jím určeného terénu (snad si někdo nemyslí, že tyto stroje zvládnou plné nasazení na krossové trati - i když ) nebudou Tě limitovat jejich parametry, ale zkušenosti samotných jezdů a jejich "požadavky/potřeby".
a zřejmě tak to bude i s afrikou (kterou vidím jako velmi povedený stroj). Oproti starému XC má nové XCX dlouhou řadu vylepšení počínaje zmiňovanými tlumícími elementy, elektronikou, ale i např. detaily, lepšími blástry, větším chladičem, alternátorem s větší kapacitou, 2 zásuvky, spodní vodící lištou řetězu (už tolik nemlátí do kyvky), atd. V jistém ohledu se dá říct, že je to nová motorka.Jistě, má nedostatky (stupačky spolujezdce napevno v rámu, poměrně špatně chráněné přepákování), ale která je bez vady..I když buldokbajkr by mi oponoval - afrika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: Ano, dělal to nějaký Ital, to je nakonec jedno. Proč to není žádoucí ?
Nauka o geometrii motocyklu říká (John Bradley - Technical Guide for Constructors), že ideální vertikální těžiště je cca 1/2 rozvoru motorky, se započtením jezdce. Proto jsou některé choppery tak strašně špatně ovladatelné - těžiště moc nízko, často i hluboko pod úrovní osy kol.A proto u mnoha motorek vůbec nevadí jak mají vysoký motor Pokud jsou v rámci ideální geometrie vyvážené
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: 2lizard> Nevím jak to myslíš s tím těžištěm KTM, samozřejmě ho má maximálně dole. Ano, asi to moc prožívám, ale mám za to, že je to alfa a omega úspěchu. Jinak souhlas, v něčem je lepší TT, v něčem GS. Jen ta Afrika je dobrá ve všem a ještě i nějak vypadá, ne jen pár trubek a světlo jako evropani.
I TT má težiště maximálně dole, což je pořád níž jak u 990 (edit: jen rejpu)
No asi si vyzkoušel všechny (TT, GS, Afrika) že můžeš objektivně posoudil Afriku jako jasného vítěze pro všechny jezdce, to já nemohu říci, na Afriku jsem ještě nesedl. Neb bych nevěřil tomu, že jsi pouhý kecal a nebo testovací maniak posuzující vlastnosti strojů z pouhých tabulkových hodnot.
No vzhled je otázkou vkusu (někdo rád holky, jiný kluky), kdy za mě je Afrika propadák. Mě osobně se vzhledem nelíbí Je taková móóóc strakatá (mimo černý, ale tu já nerad), nemá zobáček, a strááášně móóóc plastů - grrr ....a zepředu ty světlomety - takové jako by byla utahaná po celodení pařbě a neměla již dech na další akci (na můj vkus jsou ty světla vzhledem k té plastové mase moc pidi). To ta stará babka Afrika byla sic oplastovaná jak kdejaký supersport, ale ty její kukadla byla o něčem jiném Palubka v LCD - no je to módní, ale klasiku to nenahradí, kdyby dali alespoň "klasický" otáčkoměr a ne blikátka jak v cirkuse - si na ní sedneš a jen čekáš, kdy se objeví slon a akrobati se šaškem. Ke vzhledu Afriky by seděla přilba ve vzoru šapito - pak by to bylo dokonalé
Naposledy editováno 24.04.2016 13:41:39
ondrejek píše: Oproti starému XC má nové XCX dlouhou řadu vylepšení počínaje zmiňovanými tlumícími elementy, elektronikou, ale i např. detaily, lepšími blástry, větším chladičem, alternátorem s větší kapacitou, 2 zásuvky, spodní vodící lištou řetězu (už tolik nemlátí do kyvky), atd. V jistém ohledu se dá říct, že je to nová motorka.
Jistě, má nedostatky (stupačky spolujezdce napevno v rámu, poměrně špatně chráněné přepákování), ale která je bez vady..I když buldokbajkr by mi oponoval - afrika
Dvě zásuvky má, ale jsou spíše k naštvání, neb tam nakopírovali ty pidi od BMW, tam opravdu zvažuji výměnu, která není tak strašná a měla by jít v poho.
Řetěz už nemlátí vůbec, co tam mlátí je centrál, neb se o zadní kyvku opírá.
Stupačky nejsou již napevno, jsou na pantu s pružinkou a dokonce demontovatelnou hláskou. (edit: já .... nedočetl - ano ty stupačky spolujezdce jsou napevno k rámu , ale zas jednu drobnou výhodu to má. Pokud Ti padne a ohneš je, pojišťovna to posuzuje jako poškození nosného rámu a to i přes to, že je oprava poměrně snadná .)
JJ, přepákování je špatně chráněné, ale nic co by se nedalo pořešit - 3D tisk Pokud však někdo počítá s vejlety mimo zpevněné, avšak "pevné", může nahodit "ploutev", která to poměrně dobře řeší, ale na mé potřeby je zas moc blízko u pneu
Naposledy editováno 24.04.2016 13:48:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
2lizard píše: I TT má težiště maximálně dole, což je pořád níž jak u 990 (edit: jen rejpu)
No asi si vyzkoušel všechny (TT, GS, Afrika) že můžeš objektivně posoudil Afriku jako jasného vítěze pro všechny jezdce, to já nemohu říci, na Afriku jsem ještě nesedl. Neb bych nevěřil tomu, že jsi pouhý kecal a nebo testovací maniak posuzující vlastnosti strojů z pouhých tabulkových hodnot.
No vzhled je otázkou vkusu (někdo rád holky, jiný kluky), kdy za mě je Afrika propadák. Mě osobně se vzhledem nelíbí Je taková móóóc strakatá (mimo černý, ale tu já nerad), nemá zobáček, a strááášně móóóc plastů - grrr ....a zepředu ty světlomety - takové jako by byla utahaná po celodení pařbě a neměla již dech na další akci (na můj vkus jsou ty světla vzhledem k té plastové mase moc pidi). To ta stará babka Afrika byla sic oplastovaná jak kdejaký supersport, ale ty její kukadla byla o něčem jiném Palubka v LCD - no je to módní, ale klasiku to nenahradí, kdyby dali alespoň "klasický" otáčkoměr a ne blikátka jak v cirkuse - si na ní sedneš a jen čekáš, kdy se objeví slon a akrobati se šaškem. Ke vzhledu Afriky by seděla přilba ve vzoru šapito - pak by to bylo dokonalé
no, ono by bylo lepší méně mluvit a více jezdit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
seikos píše: Nauka o geometrii motocyklu říká (John Bradley - Technical Guide for Constructors), že ideální vertikální těžiště je cca 1/2 rozvoru motorky, se započtením jezdce. Proto jsou některé choppery tak strašně špatně ovladatelné - těžiště moc nízko, často i hluboko pod úrovní osy kol.
A proto u mnoha motorek vůbec nevadí jak mají vysoký motor Pokud jsou v rámci ideální geometrie vyvážené
Ale musíš brát, že cendura mají světlost i víc jak 20cm, že by bylo moc nízko asi nehrozí. Proč jinak by se všichni výrobci snažili ho stlačit co nejvíc dolů...
Jinak nechápu to určení polohy, "ideální vertikální těžiště je v polovině rozvoru" ? Polovina rozvoru je přeci "horizontální" souřadnice.
2lizard: No jo, trochu tady rejpu, ale co, jinak by to téma stejně zapadalo.
Naposledy editováno 24.04.2016 14:34:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: Ale musíš brát, že cendura mají světlost i víc jak 20cm, že by bylo moc nízko asi nehrozí. Proč jinak by se všichni výrobci snažili ho stlačit co nejvíc dolů...
Jinak nechápu to určení polohy, "ideální vertikální těžiště je v polovině rozvoru" ? Polovina rozvoru je přeci "horizontální" souřadnice.
2lizard: No jo, trochu tady rejpu, ale co, jinak by to téma stejně zapadalo.
Všichni výrobci se opravdu nesnaží stlačit těžiště co nejníže. O to se snaží snad jen Harley a podobné zjevy. Výrobci se snaží spíš o centralizaci hmoty k bodu těžiště, než aby ji dávali někam pod úroveň osy kol. Proto (jak jsem výše uvedl) vůbec nevadí nyní často pomlouvané vysoké motory.
A že mají cendura (i endura) vysokou výšku - ano. S tím samozřejmě výrobce počítá. Ta 1/2 rozvoru odpovídá pro běžnou silniční motorku typu Hornet. V případě endura to bude samozřejmě trochu jinak a předpokládám že výrobci k tomu mají nějakou empirickou či Cimrmanovu konstantu.
Co se těžiště motorek jako takových týče - podívej se Rutanovi na stránky, kde mají motorky obvykle uloženy padací hříbky. A ty jsou často malinko nad těžištěm
Naposledy editováno 24.04.2016 16:31:10
2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Jinak souhlasím s Rutanem .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: seikos> Myslel jsem co se týče endur/cendur. Tam se všichni snaží těžiště stlačit co nejníže. Vím, že to asi nerad slyšíš páč máš Stelvio, ale je to tak.
Jinak souhlasím s Rutanem .
Naposledy editováno 24.04.2016 17:06:11
RUTAN píše: nekoupil bych si ani jedno. mám přímo od lidí, co prodávají jak Triumph, tak BMW zrovna na tyhle dvě motorky úplně děsivé reference. U Tigera konkrétně na ten nový podvozek a BMW F800 je v podstatě čínská motorka se vším všudy.
více než tendenční názor. Taky jsem jezdil (před TDM900) na F800GS. Na osmi tis. KO motor na rozvodech. Výměna motoru v záruce - ztráta důvěry a motorka šla z domu. Takže to není něco co bych rozhodně vychvaloval. Nicméně že by to byla děsivá motorka, to taky ne. Etalon kvality to rozhodně není.Já bych šel do Triumpha. Ovšem do toho s WP podvozkem. Showa už v předchozí generaci ukázala že se může jít klouzat, stejně tak Kayaba. Obecně ti japonci jdou pěkně do sraček.
Sice je ten motor oproti 675 taková lemra líná, ale pokud bych si měl vybírat mezi těmito dvěmi, tak moje volba by byla tahle.
Tady je krátký, ale poměrně výstižný článek Sice nepojímá všechny aspekty obou motek, ovšem poslední odstavec a to je zejména to co zajímá zakladatele tématu je docela zřejmý. Cituji:
"The BMW remains the best bet for dirt junkies looking to remain off the beaten trail. It’s a bike that’s been tried and tested in every off-piste environment by all manner of riders and seemingly never balks at any challenge. But it’s not a lot of fun on road. The Tiger is. And roads are where most of us end up, most of the time."
Naposledy editováno 24.04.2016 17:40:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
EDIT: to říkám od začátku že Tiger do terénu moc nepatří. 21" kolo mi tedy přijde jako luxus, verze s 19" kolem je snad i levnější a na silnici bude lepší.
Naposledy editováno 24.04.2016 17:43:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Tech píše: seikos> Musíš uznat že se to nabízelo. Nevidím kam by debata měla pokračovat. Kdybych neměl pravdu, Afrika by asi vypadala jinak.
EDIT: to říkám od začátku že Tiger do terénu moc nepatří. 21" kolo mi tedy přijde jako luxus, verze s 19" kolem je snad i levnější a na silnici bude lepší.
HOWGH
Naposledy editováno 24.04.2016 17:49:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Když terén, tak takový co jezdi "Awesome Players" na youtube Tam se už vyplatí lepší vlastnosti BMW.
EDIT: Prostě mám určité představy, jak by měla vypadat motorka do terénu a nelíbí se mi celková stavba Tigra, svody, hluboká vana, 3 válce...Ta stará mrcha Transalp je na tom v tomto ohledu o dost líp. (i nespolehlivé 800GS)
Naposledy editováno 24.04.2016 18:16:54
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
RUTAN píše: nekoupil bych si ani jedno. mám přímo od lidí, co prodávají jak Triumph, tak BMW zrovna na tyhle dvě motorky úplně děsivé reference. U Tigera konkrétně na ten nový podvozek a BMW F800 je v podstatě čínská motorka se vším všudy.
Tebe serou tyhle dvě, že když spadnou tak se jim nic nestane a nějaký padáky na ně nevnutíš ani slepému. Douvám, že se neurazíš jak posledně.1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
seikos píše: ulevil sis? Že by se dalo pokračovat v seriozní debatě. Mimochodem až budeš mít ty naježděno na Stelviu to co já mám s ním nacouváno, pak se můžeme pobavit, jo?
To je vlastnost všech guzzin, couvat do servisu.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
petrumr píše: Tebe serou tyhle dvě, že když spadnou tak se jim nic nestane a nějaký padáky na ně nevnutíš ani slepému. Douvám, že se neurazíš jak posledně.
tak u Tigra ti skoro vždy upadnou přední blinkry, ty jsou hodně na ráně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
tonybeny píše: tak u Tigra ti skoro vždy upadnou přední blinkry, ty jsou hodně na ráně
Ale prdlajs - fláknul jsem s tím dvakrát....nicméně bude hodně záležet na štěstí, neb jsou na ráně.
Jednou má blbost v podobě, že nejsem přeci takový vůl, abych potřeboval hlásku a to i přes to, že zámek kotouče jsem nikdy nepoužíval. Nu druhý den, jsem si pro ni hned zajel.
A po druhé pánové - Radotín, parkoviště. Zajdu s kámošem do knajpy a mezi tím mi "smradi" nastrkali 100hřeby do předního kotouče
Nu vždy to padlo nalevou a blikač drží. Poprvé prasklo sklíčko v místě šroubku (nic co by se nepořešilo) a podruhé to vnitřní plastové zrcadlo (nic co by vadilo).
Nespornou výhodou TT (nevím jak u GS) je, že se jedná o jakési "univerzální blikače" za pár kaček
Naposledy editováno 25.04.2016 22:36:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cesta kostí, Stará Kolymská trasa d... Triumph Tiger 800 XC | ZdendaZB | 27 | Včera v 22:47 ZdendaZB |
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC | karosa | 7 | 7.5.2024 v 08:39 Radek_S |
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS | MartasUS | 1 | 4.5.2024 v 11:25 Tomassino |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC | bity | 10 | 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER |