globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure
Hledám něco na vejlety - pravděpodoně modely 2016. Máte někdo zkušenosti s novým Tigerem (modely 15 a 16)? Báwo je pořád stejný, ale zajímaly by mne postřehy ohledně nového WP podvozku a nové elektroniky na 800 XCX. Díky
Anketa: ?
Triumph Tiger 800 XCX
78%
32
BMW F 800 GS ADV
22%
9

(reakce na) Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure

Skvělá odpověď, děkuji! 22.4.2016 v 20:45 | Nahoru | #1

petrumr píše: Podívej se na F800GSA, ale proč nejdeš třeba do litrového V-stromu nebo VERSIS.

litrovy strom je co se tyce enduro ambici pekny strep. A Versys jeste vetsi

Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2016 v 11:29 | Nahoru | #2
Petrumre s Techem, odborníci od kompu, kteří máte potřebu vyjadřovat se ke všemu, kolik jste na novém Tigru s wp najeli? Nebo se stačí podívat na obrázek a je vám všechno jasné? Nebo jste někde něco četli nebo slyšeli nebo tak něco?
Uvalaku, jestli tě zajímají zkušenosti těch co se strojem SKUTEČNĚ něco najeli: http://www.tiger800.co.uk/

2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XCX vs. BMW F 800 GS Adventure

Skvělá odpověď, děkuji! 23.4.2016 v 19:06 | Nahoru | #3
Co bys rád věděl, tedy konkrétně.

Jeden TT 2015 mi stojí v garáži. Motor super (až na ten zvuk, ani Akrapovič nepomůže), s nevhodností do terénu mohu jen výrazně NESOUHLASIT, ale jasně, není to crosska. Afriku jsem nejel, ale zkoušel jsem s BMW800 a žádná sláva, mimo níže položeného težiště, ale to vem čert - poznáš jen při manipulaci. O lepší vhodnosti BMW do terénu se dá diskutovat, já zkusil obě moto a proto mi stojí v garáži TT.

Motor: táhneto to příjemně od spodu a velmi čitelně, během průběhu žádné překvápko, dobře se dávkuje. Jediné "ale" je decentní kopnutí z 0%, ale nic co by vystrašilo ani začátečníka. Zda motor topí? Mám ho od října, jo v koloně se sepne ventilátor, ale už to nefuní na nohy, tak jako starší verze.

Převodovka: jde slyšet, 6 by snesla o zoubek méně

Podvozek (já WP, plně nastavitelný-mechanicky): BOMBÁÁÁÁ, kam se na to hrabe šunt od BMW. Charakteristika jak popisuje Seikos - na silnici super, české razmláceníé asfalty ani nepostřehneš, drží jak přibitej. V terénu je kapku tvrdší, ale na potřeby "cendura" více než dostačující. Spíše jsou limity u jezdce, než u WP,nebo TT.

Spotřeba: nu dal jsem to i za 4,5, ale v průměru jsem na 5 - 5,5l (sám - s baťůžkem)

Elektronika: co k ní říci, mám XCx, takže tempomat (úleva při nutnosti průjezdu Blankou, či nedej bože dálnice), máš tři "palivové mapy" - onroad/offroad/rider, první dvě nastavené, třetí si můžeš nastavit libovolně. Rozdíl mezi odezvou plynu minimální, spíše v "citlivosti" abs a trakce. Pak blbosti v podobě dvou režimů denního počítadla, dojezd, ap. Výborná věc - při zapnutí zapalování + zmáčnutá spojka = rozsvícené světla bez motoru. Věc k naštvání - výstražný trojuhelníkna palubce - při brždění nemáš šanci nahodit.

ABS: i v pozici "vyšší citlivosti" musíš jít hooodně moc nadoraz (obuty E09), abys věděl, že ho tam máš. Zadek celkem dobře dávkovaný,nemá takovou tendenci se blokovat. Předek se dávkuje dobře, žádná žiletka, ale měkota to také není (takový Transapl oproti tomu brzdit vůbec neumí). Oproti BMW mi přijde že jsou na tom u TT lépe, ale abych nechanil, BMW mělo už něco za sebou a destičky tomu odpovídali.

Doplňky: jediný průser je prakticky nemožnost zvednout přední blatník, mimo kovových destiček od Touratechu za 7stovek, který ho přizvednou o 1,5cm, což je zatraceně málo Nu tak jsem si ho nechal nascenovat a na 3D tisku udělat nový (teď ho brousím).

Jízda: při brždění se to potopí, aby ne vzhledem k velikosti zdvihů, ale nic strašného. Vodit se nechá s jedním prstem v nosu, žádné přemlouvání. Jízda ve dvou+topbox - ani o tom "navíc" nevíš (partnerka cca. 55Kg).

Jinak mám Triumph Tiger 800 XCx, rv 2015 (kupován v říjnu), najeto cca. 9tis (z toho cca. 2 jako předváděčka DK). Verze 2016 žádný rozdíl od 2015. V terénu si už zařádil, ale vzhledem k počasí a tomu pos...nízkému blatníku jen vofafrně - pro rejpavé - blatník od E09 má cca. 0,5cm + bahýnko = pěkný žabák. Až bude hotový, přezuji na E10 a budu dávat recenzi.

Když bych měl schrnout: Jak jsem psal, Afriku jsem nejel a ani si na ní nechtěl počkat. BMW vs TT - nu TT stojí v garáži, to mluví samo o sobě. Pokud chceš něco více enduro, tak jen KTM 990R , ale to je již babička a o těch nových KTM nemá cenu ani mluvit.
S něčím jako Transalp a podobné předpotopní hrůzy je toto nesrovnatelné - oproti Transalpu to jede, brzdí, nechá se vodit a projedeš dál, než mrcha v podobě Transalpu.
Poměr onroad/offroad - nu zde se Seikosem souhlasit nebudu, neb je to mnohem více než 90/10
A proč ne Afriku? Je to novinka a nerad dělám testovacího jezdce za své. A že Honda neumí šáhnout vedle - taková blbost snad ani nejde vyslovit

Doplňky v podobě:
- origo širší šlapky Triumph
- zvýšení řídítek SW
- krytka hlav.kloubu
- rozšíření bočního od SW + úprava
- přední blatník z 3D tisku zvýšený o 5-6cm
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Rvn 44 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC Petr.E 44 25.8.2023 v 19:46 kratkej01


TOPlist