globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NEW Yamaha MT-07
5.11.2013 v 00:06


Naposledy editováno 05.11.2013 00:08:56

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 15:59 | Nahoru | #1411
 

SuperSic58 píše: Čau Dovi, zas ze mě nedělej nějakýho "panice" co se týče jezdění na spotřebu V autech mam najeto přes milion kilometrů a o těhle věcech snad něco vim Nejsem žádnej plašmuška, co včera used za řidítka/volant V rukách to bejt nemůže, míň už plyn přidat nejde a z kopce vyhazovat kvalt jako u auta taky nejde Jak řikám, kontrolka ECO svítila skoro furt (při oné včerejší eko jízdě), a jak určitě víš, tato svítí jen při lehoulilinkém plynu. Jedině, že bych se nechal táhnout na laně s motorem na volnoběh



Ale to víš, že to v rukách být může, a že se dá na MT-07 jet za míň než za ty Tvé 4.2 l/100 km...

Když to přeženu, tak vtip je v tom, že Ty se snažíž plyn přidávat - sice míň, ale přidávat. Jenže pokud Ti o tu spotřebu opravdu jde, musíš se STÁLE snažit plyn spíše ubírat, ne jenom "přidávat míň"...

Čili rozjet se na mírně víc, než chceš nakonec jet, a pak velmi mírně ubírat. Palec pravé ruky mít ne obemknutý na plynové rukojeti, ale opřený na pevném prstenci nalevo od plynu (na řídítkách), aby palec fixoval dlaň na rukojeti, a ne aby Ti ta ruka při každé nerovnosti "zakmitala" s plynem. A pak samozřejmě předvídavost, nebo nejlépe i dobrá znalost ježděné trasy - vědět (nebo úspěšně odhadovat), kdy je už vhodné ubrat (po rovině a z kopce, před cedulí, před křižovatkama semaforama atd., při dojíždění kolony si nechat odstup, pokud to s ohledem na hustotu provozu jde) a kdy zaze naopak stroj rozjet (typicky před kopcem).

On ani nájezd milionu km s předpokládám služebním autem/náklaďákem (palivo si jistě neplatíš ze svého) ještě z nikoho automaticky nedělá řidiče s nízkou spotřebou paliva, pokud neměl tu potřebu si vypěstovat potřebné návyky. To není samozřejmě žádná výtka nebo dokonce ostuda a nedostatek schopností - profíka za volantem holt neživí ušetřených pár deci/litrů benzinu nebo nafty, ale počet vyřízených zakázek respektive naježděné tunokilometry za daný čas.
 

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 16:21 | Nahoru | #1412
 

SuperSic58 píše: V rukách to bejt nemůže, míň už plyn přidat nejde a z kopce vyhazovat kvalt jako u auta taky nejde A přijde mi hodně zvláštní, že jak Dovi psal, emtéčko měl zapůjčený od dealera na demo jízdu, že když si pučim motorku na zkoušku, tak s tim pojedu celou dobu ultra striktní eco rally jízdu, snad chci vyzkoušet, co v tý motorce je ne?


Psal jsem to už přímo v té "minirecenzi" 9.5.2014 na 21. straně této diskuze.
Ale ať jsi lépe v obraze, tak tedy ještě jednou:

"Mašina už byla předchozí jízdou zahřátá a dle odometru měla celkový dosavadní nájezd 1.300 km. A tak jestli za to v minulých týdnech moji předchůdci hodně tahali (jako že asi jo), dalo by se snad říct, že už byla "skoro zajetá".

Co se spotřeby paliva týče, nevím sice ještě, jak moc boardcomputer kecá (o kolik podměřuje), ale za celou testovací 50 km jízdu jsem měl nakonec udávanou průměrnou spotřebu jen 3.4 l/100 km, a to jsem přitom v rámci této jízdy absolvoval i 3 nebo 4 zkoušky akcelerace (bacha na jedničku, dvojku a možná dokonce i na trojku - šlo by to snadno na zadní i bez spojky) a testy přechodů mezi různými jízdními režimy. Ale na druhou stranu, já jsem spíš poklidný jezdec a nemám ani na motorce ve zvyku benzín zbytečně pálit jízdou stylem brzda plyn, takže většina se asi na tuto spotřebu nedostane."


 
Doplnění:

Když tak o tom dneska ještě přemýšlím, tak docházím k názoru, že ta MT-07 nebyla "skoro zajetá", ale zajetá. Jsem si jist, že za ten předváděcí kus (ala děvka pro všechno a pro všechny) prakticky všichni moji předchůdci hodně tahali (studené starty a davaj plný kotel, co nejčastěšjší vytáčení do omezovače atd.), a tak by po stránce opotřebení a vymezení provozních vůlí mohl stav motoru a spol. odpovídat klidně nájezdu mezi 10 až 30 tisíci km u stroje zakoupeného za své a drženého od začátku svým jediným (původním) slušným majitelem.

Při své jízdě jsem netestoval a nezaměřoval jsem se na to, co mě absolutně nazajímá - čili např. maximálka při zalehnutí, jízda stylem brzda-plyn, chování motoru při dlouhodobě vysokých otáčkách (blízko omezovače) a motocyklu jako celku při vysokých rychlostech (nad 140 km/h).

Zajímají mě úplně jiné věci - částečně akcelerace z nuly (tam jsem si dal rezervu, protože se mi zdálo, že by nebyl problém na jedničku i na dvojku postavit mašinu na zadní) a ještě víc mě zajímala pružnost při zrychlení od cca 50 do 100 km/h bez podřazení.

Ale hlavně jsem testoval přechody mezi různými režimy (zátah --> brždění a brždění --> zátah), a to i s ohledem na cukání, plus jízda ustálenou rychostí při nízkých otáčkách, ale samozřejmě ještě bez podtáčení (plynulá jízda "bez zátěže" na rovince při cca 2200 ot/min na šestku při cca 50 km/h) a následně ochota/schopnost pozvolného zrychlování bez podřazení.

Těmto pozorováním jsem v rámci celkové 50 km testovací trasy věnoval odhadem několik minut a několik kilometrů jízdy, po zbytek trasy jsem se pak snažil o plynulu úspornou "kochací" jízdu, protože mě u mých aut i motorek zajímají i tyto limity možného, např. kdyby nastal požadavek co nejdelšího dojezu třeba pro nemožnosti natankovat (benzinka na trase mimo provozní hodiny nebo zavřená z důvodu čerpání z cisterny apod.) nebo při nečekané delší objížďce po zastrčených cestách a při rozsvícené rezervě atd.

Moje trasa vedla přes město, pak asi 3-4 km po dálnici, dál po silnici 1. třídy a nakonec po okresce, kde jsem se pak s ohledem na čas, který jsem měl k dipozici, po nájezdu 25 km otočil a stejnou cestou jsem se vrátil zpět k prodejci s výslednou průměrnou spotřebou 3.4 l/100km udávanou palubním počítačem na displeji, čili nikoli přesně spočítanou (podíl dotankovaného množství paliva k ujeté vzdálenosti).
 

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 16:45 | Nahoru | #1413
Schema elektrického zapojení - sháním - budu dávat alarm

Naposledy editováno 30.06.2014 16:46:45

NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 17:25 | Nahoru | #1414
dovi: Naprosto ti rozumím Ale hádat se v tomhle směru se Supersicem myslím nemá cenu a mám pocit, že si jenom ztratil několik minut času psaním tvé eseje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 18:30 | Nahoru | #1415

pavelcigi píše: Schema elektrického zapojení - sháním - budu dávat alarm


Nic nesháněj a chvilku počkej, připravuji článek na toto téma, kde uvedu i detaily jak co a kam připojit. Zvládneš to i sám.

NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 18:35 | Nahoru | #1416
Porovnání MT-07 s Ducati Monster 796

http://www.motorkari...aha-mt-07-28587.html
motorkari

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 20:18 | Nahoru | #1417

Dovi píše:  

Ale to víš, že to v rukách být může, a že se dá na MT-07 jet za míň než za ty Tvé 4.2 l/100 km...

Když to přeženu, tak vtip je v tom, že Ty se snažíž plyn přidávat - sice míň, ale přidávat. Jenže pokud Ti o tu spotřebu opravdu jde, musíš se STÁLE snažit plyn spíše ubírat, ne jenom "přidávat míň"...

Čili rozjet se na mírně víc, než chceš nakonec jet, a pak velmi mírně ubírat. Palec pravé ruky mít ne obemknutý na plynové rukojeti, ale opřený na pevném prstenci nalevo od plynu (na řídítkách), aby palec fixoval dlaň na rukojeti, a ne aby Ti ta ruka při každé nerovnosti "zakmitala" s plynem. A pak samozřejmě předvídavost, nebo nejlépe i dobrá znalost ježděné trasy - vědět (nebo úspěšně odhadovat), kdy je už vhodné ubrat (po rovině a z kopce, před cedulí, před křižovatkama semaforama atd., při dojíždění kolony si nechat odstup, pokud to s ohledem na hustotu provozu jde) a kdy zaze naopak stroj rozjet (typicky před kopcem).

On ani nájezd milionu km s předpokládám služebním autem/náklaďákem (palivo si jistě neplatíš ze svého) ještě z nikoho automaticky nedělá řidiče s nízkou spotřebou paliva, pokud neměl tu potřebu si vypěstovat potřebné návyky. To není samozřejmě žádná výtka nebo dokonce ostuda a nedostatek schopností - profíka za volantem holt neživí ušetřených pár deci/litrů benzinu nebo nafty, ale počet vyřízených zakázek respektive naježděné tunokilometry za daný čas.
 


Nic co bych nevěděl
Takže kdybys jel čistý eko rally, tk bys jel ještě za míň Třeba za rovný 3l
Raděj bych téma harry potter uzavřel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 20:36 | Nahoru | #1418

SuperSic58 píše: Nic co bych nevěděl
Takže kdybys jel čistý eko rally, tk bys jel ještě za míň Třeba za rovný 3l
Raděj bych téma harry potter uzavřel


Nejsem si teď už jist, jestli Ti rozumím a o co Ti tedy vlastně celou dobu šlo.

Ale OK, nechejme toho, když není nic, co bys nevěděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 21:14 | Nahoru | #1419

Dovi píše: Nejsem si teď už jist, jestli Ti rozumím a o co Ti tedy vlastně celou dobu šlo.

Ale OK, nechejme toho, když není nic, co bys nevěděl.



Už neřešte spotřebu kdo za kolik jezdí. Je to individuální a záleží jak jistě všichni víme na spoustě okolností, které se tu probírají pořád dokola. Pro mě je nejdůležitější, že ji mám a můžu na ní jezdit

NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 22:37 | Nahoru | #1420
Dovi ty bys jezdil za 5l i s lokomotivou Ale přesně tak, serme na to a věnujme se jiným věcem
Test s Monsterem zajímavý počtení. Jak najednou chválej brzdy

NEW Yamaha MT-07

30.6.2014 v 23:06 | Nahoru | #1421
Zejtra mam celej den volno, pojdte se nkdo svést kolem prahy ;)

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 00:03 | Nahoru | #1422

žakis píše: Už neřešte spotřebu kdo za kolik jezdí. Je to individuální a záleží jak jistě všichni víme na spoustě okolností, které se tu probírají pořád dokola. Pro mě je nejdůležitější, že ji mám a můžu na ní jezdit



Tak jsem si dnes všiml, že po cca 2700km mi průměrná spotřeba podle počítače klesla z 4,4 na 4,3 l za celý nájezd

( nevšiml jsem si, že bych ubral na plynu - a navíc, když občas zahlídnu okamžitou, tak vidím 4 -5 - 6 - 7 - 8- 9 - 10 - 11 -l2 - 13 a kdoví kolik l na 100 )

Moje hlášky:
Nejdu jezdit - jdu pápit benzín ...
Když je prázdná nádrž, je třeba natankovat ...

Naposledy editováno 01.07.2014 00:06:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 00:18 | Nahoru | #1423
1Miki>

Počkám ...
JJ, budu instalovat sám ...

(MJ by tam měl být i dálkový start a automatická aktivace alarmu ... - bez toho by to byla úplně triviální záležitost)

Naposledy editováno 01.07.2014 18:53:20

2 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 10:09 | Nahoru | #1424
Už někdo dával ty širší řidítka? na kolik jste šli centimetrů a od jaký firmy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 11:12 | Nahoru | #1425

pavelcigi píše: 1Miki>

Počkám ...
JJ, budu dělat sám ...

(MJ by tam měl být i dálkový start a automatická aktivace alarmu ... - bez toho by to byla úplně triviální záležitost)



Chceš na to použít nějaký koupený alarm (jablotron či tak něco) nebo to budeš tvořit sám? Já něco takovýho chtěl, ale pak jsem to vyřešil Abusem na kotouč s alarmem.

Naposledy editováno 01.07.2014 11:13:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 11:50 | Nahoru | #1426

PetrA3 píše: Už někdo dával ty širší řidítka? na kolik jste šli centimetrů a od jaký firmy?


Řidítka budu nejspíš řešit až v zimě, rozšíření vidim tak na 2 cm na každý straně, hlavně kvůli plynovejm lankum. Ale malej problém bude na konci řidítek, zda tam pude závažíčko. Mrkni jakej to má závit. Vytoč závažíčko imbusem a uvidíš

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 14:54 | Nahoru | #1427
SuperSic58> No jo, dival jsem se na lanka atp. a sirsi tam asi nedas, nez ty 2cm na kazde strane. Otazka je, zda to vubec poznas. Kdyz pridas celkem 4cm, dostanes se na sriku riditek Hondy CB1000R a to taky neni buh vi jaka hitparada. Jedine poridit riditka s mensim "vykrojem" a co usetris na vysce muzes pouzit na sirce. Tak by se dal nejaky ten cm jeste nahnat, ale trochu se "nahrbi" jezdcova pozice.

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 18:45 | Nahoru | #1428

Brisket píše: Chceš na to použít nějaký koupený alarm (jablotron či tak něco) nebo to budeš tvořit sám? Já něco takovýho chtěl, ale pak jsem to vyřešil Abusem na kotouč s alarmem.



Koupený - chlubit se budu, až bude namontovaný....

Zámek na kotouč s alarmem mám taky (a ještě řetěz) - ale nějak mi nevyhovuje = prodám ...

Na pevno s dálkovým bude jednoznačně lepší , a ten komfort - přijedeš, zamkneš řízení, vytáhneš klíč a za 15 s se alarm aktivuje ...
Přijdeš, klik na DO, kvíknutí ...

Naposledy editováno 01.07.2014 19:09:17

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

1.7.2014 v 19:02 | Nahoru | #1429
My tady ale řešíme ptákoviny - všude jinde se radí jestli Akrapovič nebo Arrow a za kolik, jestli se dá dlouhodobě jezdit s Akra bez DB killeru a nezbláznit se ... .

Mimochodem - koukal jste někdo blíž , jestli a jak složitě by šla demontovat ta hliníková traverza, co jsou na ní značka a blinkry.... a pak origo držák značky fláknout zpátky místo traverzy ??
= tuning za 0 kaček + 4 šrouby

Jdu spálit nějaký benzín ...

Naposledy editováno 01.07.2014 19:10:16

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

2.7.2014 v 14:33 | Nahoru | #1430
pavelcigi> Ono to s tom vejfukem nebude tak jednoduchý, po jeho montáži se pak musí doladit a palivo. Je možný, že ti nahrajou v Yamaze nějakou mapu dělanou přímo na toho Akrapa, nebo se bude dát koupit nějakej fuel programer jako třeba EJK atd. Nevim, v tomhle zběhlej moc nejsem, sem ještě stará škola, co si hrál s jehlama a tryskama Jinak jezdit určitě bez db killeru, když už tak už, ať to má grády a sypou se okna

Ten držák blinkrů a spz neni nijak extra vzhledně řešená záležitost, taky sem si řikal, že by to bylo lepší mít chycený hned pod podsedlovkou. Dá se to vyčíst třeba z těch "microfiche" obrázků o kterejch sem tu mluvil, jak je to uchycený atd.
http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/online-parts-catalogue/index.aspx

2 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

2.7.2014 v 17:37 | Nahoru | #1431
Ten držák dělá i Yamaha ten zkrácenej, ale nechá si to zaplatit... Nevim proč to na to nedávaj hned, eště by ušetřili za matroš... Možná to jde i zkrátit u někoho šikovnýho, protože je to to sdamý akorát ta traverza je kratší podle mě...

Nenašel někdo držák toho dipleje, aby se předsunul před řidítka jako to má mt 09? to by byl prodejní hit.. :D neměl by být problém to udělat, kabelu je dost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

2.7.2014 v 20:12 | Nahoru | #1432
PetrA3>
Hmm - někdo v Anglii si prý ten krátký od Yamahy koupil - a dal prý za něj 100 liber
To to zkusím počesku
Než tu traverzu upravovat, bude asi jednodušší ji vyhodit ....

Naposledy editováno 02.07.2014 20:14:42

NEW Yamaha MT-07

2.7.2014 v 20:20 | Nahoru | #1433
Tak jsem včera pokřtil 007 první jízdou v dešti (50km). No... teda byl pěknej chcanec. Tak vyčistit řetěz a namazat.

Pro PetrA3: jde to řešit velice jednoduše, pokud máš možnost vytočit na soustruhu distanční sloupky stejně jako tu mnozí řeší prodloužení zrcátek. Pokud tu možnost nemáš. V "Kovomatu" se dají koupit nerezové trubičky, které si uřízneš na požadovanou délku a dle toho nahradíš originální šrouby delšími.
Mimo jiné pro ty co mají jako já plexy štítek je to k ničemu, protože bych pak mezi štítkem a displejem neprostrčil ruku na spínačku.

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

2.7.2014 v 20:26 | Nahoru | #1434

pavelcigi píše: PetrA3>
Hmm - někdo v Anglii si prý ten krátký od Yamahy koupil - a dal prý za něj 100 liber
To to zkusím počesku
Než tu traverzu upravovat, bude asi jednodušší ji vyhodit ....



Od Ermaxu je to taky palba cca 6700 kč ale je to i s podsedlovku v barvě a hezký. Dával jsem fotky k tématu příslušenství.

Naposledy editováno 02.07.2014 20:27:14

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

2.7.2014 v 22:24 | Nahoru | #1435
Nenašel někdo držák toho dipleje, aby se předsunul před řidítka jako to má mt 09? to by byl prodejní hit.. :D neměl by být problém to udělat, kabelu je dost.. [/quote]

To je otazka pro Rutana, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

3.7.2014 v 12:08 | Nahoru | #1436
PetrA3> Čaute už asi 2 měsíce jsem taky majitelem mt-07 já tam mám řidítka 80cm a všechno vychází nikde nic nešponuje objednával jsem zatím nějaké neznačkové za 500kč protože jsem nevěděl jestli budou vycházet lanka a kabely. Ještě jsem zkoušel vyrobit větrný štítek kvalita zatím nic moc ale jestli se osvědčí tak se vyrobí pořádně













NEW Yamaha MT-07

3.7.2014 v 14:14 | Nahoru | #1437
Kdyz uz jsem to tu nacal tak test superduka myma ocima

NEW Yamaha MT-07

3.7.2014 v 15:28 | Nahoru | #1438
bob: Asi jo, oslovim ho

Kubakptw: řidítka super, ale dost mě zajímá ta brašna vzadu??? Co to je zač?

(reakce na) NEW Yamaha MT-07

3.7.2014 v 15:52 | Nahoru | #1439
Kubakptw> Tech 80 cm je mereno se zavazickama nebo bez nich?

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

3.7.2014 v 22:42 | Nahoru | #1440
Řidítka jsou široká 80cm bez zavažíček. Brašnu jsem kupoval tuhle http://www.motokufr...-na-sedlo-Qbag-SOZIA
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos


TOPlist