Naposledy editováno 30.08.2018 02:21:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Ale ja prostě nedokážu vnitrne přijmout fakt, ze by bylo dobijení na moto tak poddimenzované..
Ale treba jo. Člověk se učí a dozvídá nové věci cely život..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
On moc duvod delat nejakou vetsi rezervu neni, protoze 99% motorek bude mit maximalni prislusenstvi tu navi a hefty, nikdo tam nepripoji lednicku jak v aute...
Naposledy editováno 17.04.2013 13:22:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Ale vem si, ze pojedeš nocni přesun někde dejme tomu ve skandinávii, kde potkáš dve auta za noc, takže z 99 % dálková svetla, do toho ty hefty (který tam od výrobce nebyly) a najednou ti ve 4 ráno někde v pustině klekne motorka jen proto, že výrobce nepředpokládal ze pojedeš nekdy celou noc?
Fakt nevim, ale prijde mi to divný..
A navic, u některých bych se ani té lednici nedivil, kdyz se tu dává muzika na mz 150, tak nikdo nikdy nemůže vědět, co koho napadne
V obou případech jak správně píšeš je max. výkon altíku dostupný až od určitých otáček výš.
Se 130 W výkonu navíc nepočítá žádný výrobce - proč by to dělal.
Ujet celou noc na dálkové je samozřejmě možné a legální, ale v noci opravdu bývá v měsících, kdy se jezdí na mašinách, vždy větší kosa než ve dne, to je celé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Kalimerro píše: Fidži.FZS> Když jsem ještě jezdil silnici tak po pár problémech s nedáním přednosti jsem přes den přepínal taky na dálkové a bylo to o poznání lepší. O oslnění protijedoucích nemůže být přes den řeč, často potkávám v autě motorky s dálkovýma v protisměru nebo ve zpětných a naprosto v pohodě. Alespoň já, když vidím mihotavé silné světlo, které prostě nejde přehlédnout, tak zpozorním. A co se týče toho tvého argumentu o odhadu rychlosti, nemyslím si, že většina nehod vzniká tím, že někdo neodhadne rychlost, ale obyčejným přehlédnutím obyčejného (slabého) světla. Takže za mě dálkové světla u normálně fungujícího stroje nemají na vybíjení akumulátoru žádný nebo jen zanedbatelný vliv.
1/ pokud svítí někdo ve dne dálkovejma, je magor, najedu služebákem i soukromě hodně a jsa i motorkář tyhle pitomce bych nakopal někam Proč? I motorka svítí docela dost a někdy kvůli jednomu trotlovi můžeš něco přehlédnout, dokud se mi to nestalo, měl jsem podobné názory a pokorně uznávám, že jsem k těm trotlům patřil
2/ pokud je vše v pořádku, musí altík stačit svítit i dobíjet, pokud to nestačí, je moto v bordelu, změřit to je záležitostí asi 1 minuty.
3/ Odhad rychlosti inteligenta se zapnutými dálkami je opravdu zkreslený
4/ Nechovejme se jak hovada, dodržujme předpisy a kdo má pocit že není vidět, ať nosí vestu, ta je vidět i bez světel a velmi dobře.
BobGS píše: 1/ pokud svítí někdo ve dne dálkovejma, je magor, najedu služebákem i soukromě hodně a jsa i motorkář tyhle pitomce bych nakopal někam Proč? I motorka svítí docela dost a někdy kvůli jednomu trotlovi můžeš něco přehlédnout, dokud se mi to nestalo, měl jsem podobné názory a pokorně uznávám, že jsem k těm trotlům patřil
3/ Odhad rychlosti inteligenta se zapnutými dálkami je opravdu zkreslený
4/ Nechovejme se jak hovada, dodržujme předpisy a kdo má pocit že není vidět, ať nosí vestu, ta je vidět i bez světel a velmi dobře.
naprostej souhlas
krom toho, že je to hnusný na oči, tak to snižuje viditelnost všech v okolí zářícího hrdiny-motorkáře.
takže statečnej bajker se s váma sice nesrazí, ale kvůli jeho dálkovejm třeba přehlídnete nějakýho pěšáka nebo kolaře.
To samozřejmě dálkovýho světýlkáře nezajímá, jeho zadek je v suchu.....
...to je panečku roztomilej přístup!
Mam z postrehu za to ze stara svcka mela s dobijenim obcas jiste problemy.
Ad kecy ze dalkove neoslnuji naprosto zeru... A ty subjektivni kecy v kyblu ze si nekdo mysli jak je to lepsi zeru nejvic... Doprdele kreteni, dalkove svetlo nema lomene svetlo, chcije proud naprimo do drzky... To je o hubu pro vsechny hlavne v zatacce, kdy ridic auta nevidi jak na cestu tak tim padem ani na motorku.... Hazardujete jak svina ve dne nevedne... To sou jen kecy.
Sakra zainvestujte o stovku vic do vykonne zarovky s vyssi svitivosti a pouzivejte normalni tlumene... Budete porad svitit jak vanocni stromecek, ale nebude to tak stipat do oci a aspon se bude lepe odhadovat vase spicena brutalni rychlost....
Naposledy editováno 18.04.2013 07:00:05
dextermartin píše: Fidži.FZS> sv nemá tak ostrý světla,abych někoho oslňoval,tak jsem jezdil na dálkový abych byl víc vidět:)
to je dobre...Mas chytrou motorku...sama te vylecila od hovadin.
Sviti dalkou ve dne za slunka? Dej si na hlavu majak a syrenu...
A dedek nebo marka vytelena te sejme stejne pac necumi.
Casem te to prejde a ty nebudes nasirat oslnovat protijedouci.
At uz to sviceni jak vsude jinde zrusej...tech trotlu je cim dale vice co si nad tim honi.
Naposledy editováno 18.04.2013 08:02:31
AdosR píše: No nevybíjí to baterku ale kdesi jsem slyšel od mechanika že elektrika a dobíjení je dělané u sportů apod tak tak že to vystačí se štvávou a ten kdo jezdí často s dálkovejma tak se mu může dřív vyjebat regulátor dobíjení. Že dostává regulátor větší záhul, Ale nevím co je na tom pravdy.
regulator (ztratovy) dostava prave mensi zahul kdyz mas vetsi odber
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjí dálková světla baterku
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjí dálková světla baterku
btw. co se světel týče, já sem dal doporučení na výkonější žárovky..
protože intenzita záření je to co pomáhá k tomu aby tě někdo viděl, nikoliv oslňující efekt, tedy přímý proud světla.
každý si stejně bude jezdit jak chce, ale není nad to, když jedu autem (nikoliv na motorce (protože na mašině sedím skoro 2x výš než v autě) vidím motorkáře, mám z toho radost že už jezdí, skoro až mu chci zamávat a posléze dostanu pecku do ksichtu "v duchu se slovy - ty hajzle jeden".... hned sem vyléčený...
Naposledy editováno 18.04.2013 14:42:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjí dálková světla baterku
Ako už písali, kúp si multimeter za 100kč v baumaxe, pri naštartovanom motore a trocha vyšších otáčka musí byť na aku cca 14-14,4V. Ak nie, tak je niekde probléma a daj to elektrikárovi, ty to nespravíš.
RRSS prečo by výrobca nepočítal so 150W rezervou? Bežne majú najmä cestovné motorky okolo 500W altík, tam je tá rezerva ešte vyššia.
Alternátor má plochú charakteristiku, napr. felíciový má nominálne otáčky 11000 a prúd 55A a pri 5500 otáčkach už dáva 50A. Pri 2000 dáva už 20A.
Naposledy editováno 20.04.2013 09:53:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Sem zvedavej co to udela letos bo sem si tam nechal namontovat vyhrejvany hefty. Ty se nastesti aktivujou az pri vyssich otackach takze by se mely chovat k baterii snad i setrne.
O dobijeni aku tu bylo napsano jiz mnoho, kazdopadne pri dobijeni me nezajima napeti ale proud. Pokud do baterie tece patricny proud, baterie se nabiji resp dobiji bez ohledu na to, jake je nabjeci napeti. Takto se nabijeji treba tuzkove clanky v hodinach pres spocitany rezistor a diodu primo ze site 220V. To jestli namerim na baterii pri nastartovanem motoru 14-14.4V je nic nerikajici udaj, ktery o stavu dobijeci soustavy a baterie nema temer zadnou vypovidaci hodnotu. Jedine snad to, ze pokud tam bude mene nez tech 14V, tak lze usuzovat na vadu regulatoru/alternatoru. Podle ohmova zakona je napeti primo umerne proudu a z toho by se melo vychazet. Muze se totiz stat, ze altik sice bude davat tech 14.4V ale nebude davat adekvatni proud takze paralelnim zmerenim na baterii sice namerite tohle napeti ale ve skutecnosti tam muze jit minimalni proud ktery tu baterii take dobije ale za podstatne delsi i mnohonasobne delsi dobu. Proud se meri seriove tzn. rozpojite jeden kabel na baterii je jedno ktery a mezi ten kabel a tu baterii vlozite ampermetr (samozrejme dimenzovany na takovy proud), pri startovani nutno ampermetr zkratovat bo by nemusel vydrzet tak velky proudovy naraz :), a samozrejme merit jen kratkou dobu aby se nespalil bocnik v meraku. Pokud mate merak s patricnym proudovym rozsahem pak zmerite skutecnou hodnotu tekouciho proudu a muzete sledovat i zmenu pri prepnuti na dalkace. Idealni je mit paralelne i Voltmetr a sledovat zaroven ubytek napeti. Pokud napeti nepoklesne nijak vyrazne a zvetsi se proud, lze usoudit, ze alternator i regulator funguje. Pokud se pri prepnuti na dalku proud nezvysi a poklesne napeti, muze byt chyba v regulaci a nebo baterii. Pokud se proud zvysi a napeti presto poklesne, je v haji regulator a vse jede z baterie, ktera jeste neni uplne na odpis a snazi se vyrovnavat potrebny odber proudu.
Pokud nemate ampermetr s patricnym proudovym rozsahem, lze si vypomoci vlastnim bocnikem, ktery se postavi z dostatecne vykonove dimenzovanych rezistrou a podle ohmova zakona se spocita jeho celkovy odpor. Pak staci jen paralelne k nemu pripojit obycejny voltmetr a zemrit na nem ubytek napeti a z toho nasledne vypocitat tekouci proud. A bacha rozpali se do bela takze nevarit moc dlouho :)
ice magic: cim vic toho mas pusteneho, tim min de do baterky - jo to by se s privrenym okem dalo odsouhlasit, muzes mi vysvetlit jak tohle vylepsis lepsi a silnejsi baterkou? kde se vezme ta energie navic? doufam ze ne v te baterce :) to je jiste reseni, kdyz budes mit dost dobrou a silnou baterku, tak pujde jezdit i bez altiku
Laduj: jezdim uz hodne let na potkavaci a nikdy sem nemel s prednosti problem, ostatne na motorce ani nespoleham na to ze me nekdo vidi a da mi prednost, to se da mozna kdyz jezdis predpisovejma rychlostma... to zas ale bejva dost casu na vse...
jedna motorka mi dokonce nesviti vubec... taky problem jen s cajtama...
kalimerro: loni na te dlouhe rovince nez prijedes do melnika jsem se celou tu streku tahnul za traktorem, v dalce mihotave svetlo jak rikas, tak sem se bal co je to za strelu abych ji pri predjizdeni nedostal na cumak... cekam, cekam, proti svetelna koule... no projel sem rovinku a miji me skutr s pustenejma dalkama.... nasledne uz nebylo misto na predjeti a tahl jsem se za traktorem az do melnika...
ono stejne tak to mohla byt busa, na zacatku opravu dlouhe rovinky, pojede nekdo "odvaznejsi" nez ja, po chvilce kdy vidi ze se nic nedeje zacne predjizdet a v tu chvili ji ma 300kmh... takovy pripady kdy se nekdo rozhodoval, rozhodoval a nakonec to tam poslal ve spatnou chvili moc ojedinely nejsou a ta svetelna koule tomu neprospiva....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Je pravda, že dodávaný náboj baterii je dán proudem do baterie a dobou po, kterou tam ten proud teče. U dobíjení tě napětí zajímá. Příliš velké napětí ti zničí baterku, proto je v dobíjecí soustavě regulátor. Proud tekoucí do baterie je dán rozdílem napětí na alternátoru a baterii a vnitřním odporem alternátoru, vedení a baterie. Vnitřní odpor baterie se mění v závislosti na její kondici a stavu nabití. Pokud ti napětí na baterii před nastartováním má 12V a po nastartování má hned 14V, znamená to, že je baterka v pánu. To, že máš napětí 14V , ale nemáš dostatek proudu je nesmysl. Pokud alternátor (ostatně jakýkoli zdroj) zatížíš větším proudem než je schopen dát, začne ti klesat napětí. Ostatně na tomto principu funguje zátěžový regulátor. Ten totiž alternátor zatíží natolik, že klesne napětí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Spis sem to myslel tak ze pokud nekdo nakopne motorku a zmeri napeti bez toho aniz by to nejak zatizil treba rozsvicenim svetel tak zjisti o funkcnosti dobijeni prd.
rrss píše: Kdepak udělátko - normální optimalizace nákladů. Každý halíř se počítá.
Vybitá baterka je sranda proti roztavení paraboly - zaprvé některé žárovky jsou třeba 60/55 W nebo 45/40 W, zadruhé plastová světla jsou navrhována tak, aby sotva vydržela, a samozřejmě dálkové má svítit jen v noci, kdy je obecně nižší teplota okolí .-)
Nic nelogického ani překvapivého.
Doby, kdy byla parabola z plechu a sklo skutečně skleněné, jsou u aut i motorek asi tak 30 let dávno pryč, a už se nevrátí.
Jo takhle se to řeší u JUKI ? Rozsvítíš dálkový chcípne to, vybije se baterka, ale za to je parabola celá a neroztekla se Dobrej systém
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |