Naposledy editováno 30.08.2018 02:21:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku
Spis sem to myslel tak ze pokud nekdo nakopne motorku a zmeri napeti bez toho aniz by to nejak zatizil treba rozsvicenim svetel tak zjisti o funkcnosti dobijeni prd.
Napětí je u dobíjení zásadní s ohledem na životnost baterie. Nicméně je potřeba měřit při zátěži. Srovnání s autem není uplně nejlepší. V autech se používaji alternátory s buzením. Takže regulace probíhá změnou buzení podle potřeby odebírané energie. Kdežto v motorkách se používá alternátorů s permanentními magnety. Tam není co regulovat. Hodně zjednodušeně řečeno se alternátor s permanentními magnety chová jako zdroj proudu. Pokud alternátor dává více energie než potřebujeme zapracuje zkratový regulátor, který odvede proud do "zkratu".
U buzených není problém mít 120A a přitom odebírat do zapalování 5A. To je rezerva cca 1600W.
V případě premanentního altíku bys musel zbylý proud "spalit" v regulátoru. 1600W by nikdo neuchaldil . Naštěstí na spínací prvku ve zkratovém regulátoru je v sepnutém stavu velmi malé napětí - řádově desetiny voltu, rozhodně pod 1V. To už jsme na výkonu cca 100W je to výrazně lepši, ale i tak to je neuchladitelné.
Proto se počítá u motorek s minimální rezervou. Proto se může stát, že když najednou zapneš tlumený, světelnou houkačku,varovný blinkry, brzdový a klakson, že tí to nebude stíhat dobíjet. Nadruhou stranu pokud máš v motorce altík 300W a nebudeš vůbec svítit, bude dostávat hodně za uši regulátor.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |