globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybíjí dálková světla baterku
Čus borci,je možný že dálková světla vybijou baterii??Přijel jsem z projížkdy,asi 60km,vypnu motor,cca za 5min chci znova nastartovat a nic,jen cvaká relé.Měl jsem celou jízdu zaplá dálková světla.Tak jsem nastartoval přes kabely,jel jsem normálně s potkávačkama a zatim startuje v poho....

Naposledy editováno 30.08.2018 02:21:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku

23.4.2013 v 16:14 | Nahoru | #1
Mno, ja teda s dalkacema nejezdim aspon ne teda zamerne. Zarovky mam na CBFu dve ale sviti pouze jedna, ta druha sviti jen jako parkovacka a ani pri prepnuti na dalku se nerozsviti. Ani nevim esli je tam stejna dvouvlaknovka nebo jen jednovlakno, a nebo esli je praskla :) Vlastne ani nevim proc tam jsou dve zarovky? Este sem ji totiz nemenil. S tim altikem sem byl v servisu a dava to co davat ma takze dobijeni je v poradku. To vybiti pricitam uz stare baterii ale nikdy pred tim, sem s tim problem nemel, takze porad mam pocit ze proste ta dobijeci rezerva je fakt jen tak tak. Jediny co sem tam mel zaply navic byla navigace, bo sem se zaboha nemoh trefit Slavkovi do vrat :) Nakonec sem mu stejne musel zavolat a donavigovat se po telefonu :)(máš co pít Slávku? :) )

Sem zvedavej co to udela letos bo sem si tam nechal namontovat vyhrejvany hefty. Ty se nastesti aktivujou az pri vyssich otackach takze by se mely chovat k baterii snad i setrne.

O dobijeni aku tu bylo napsano jiz mnoho, kazdopadne pri dobijeni me nezajima napeti ale proud. Pokud do baterie tece patricny proud, baterie se nabiji resp dobiji bez ohledu na to, jake je nabjeci napeti. Takto se nabijeji treba tuzkove clanky v hodinach pres spocitany rezistor a diodu primo ze site 220V. To jestli namerim na baterii pri nastartovanem motoru 14-14.4V je nic nerikajici udaj, ktery o stavu dobijeci soustavy a baterie nema temer zadnou vypovidaci hodnotu. Jedine snad to, ze pokud tam bude mene nez tech 14V, tak lze usuzovat na vadu regulatoru/alternatoru. Podle ohmova zakona je napeti primo umerne proudu a z toho by se melo vychazet. Muze se totiz stat, ze altik sice bude davat tech 14.4V ale nebude davat adekvatni proud takze paralelnim zmerenim na baterii sice namerite tohle napeti ale ve skutecnosti tam muze jit minimalni proud ktery tu baterii take dobije ale za podstatne delsi i mnohonasobne delsi dobu. Proud se meri seriove tzn. rozpojite jeden kabel na baterii je jedno ktery a mezi ten kabel a tu baterii vlozite ampermetr (samozrejme dimenzovany na takovy proud), pri startovani nutno ampermetr zkratovat bo by nemusel vydrzet tak velky proudovy naraz :), a samozrejme merit jen kratkou dobu aby se nespalil bocnik v meraku. Pokud mate merak s patricnym proudovym rozsahem pak zmerite skutecnou hodnotu tekouciho proudu a muzete sledovat i zmenu pri prepnuti na dalkace. Idealni je mit paralelne i Voltmetr a sledovat zaroven ubytek napeti. Pokud napeti nepoklesne nijak vyrazne a zvetsi se proud, lze usoudit, ze alternator i regulator funguje. Pokud se pri prepnuti na dalku proud nezvysi a poklesne napeti, muze byt chyba v regulaci a nebo baterii. Pokud se proud zvysi a napeti presto poklesne, je v haji regulator a vse jede z baterie, ktera jeste neni uplne na odpis a snazi se vyrovnavat potrebny odber proudu.

Pokud nemate ampermetr s patricnym proudovym rozsahem, lze si vypomoci vlastnim bocnikem, ktery se postavi z dostatecne vykonove dimenzovanych rezistrou a podle ohmova zakona se spocita jeho celkovy odpor. Pak staci jen paralelne k nemu pripojit obycejny voltmetr a zemrit na nem ubytek napeti a z toho nasledne vypocitat tekouci proud. A bacha rozpali se do bela takze nevarit moc dlouho :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjí dálková světla baterku

23.4.2013 v 21:21 | Nahoru | #2
Bubuss> Trošku to motáš.
Je pravda, že dodávaný náboj baterii je dán proudem do baterie a dobou po, kterou tam ten proud teče. U dobíjení tě napětí zajímá. Příliš velké napětí ti zničí baterku, proto je v dobíjecí soustavě regulátor. Proud tekoucí do baterie je dán rozdílem napětí na alternátoru a baterii a vnitřním odporem alternátoru, vedení a baterie. Vnitřní odpor baterie se mění v závislosti na její kondici a stavu nabití. Pokud ti napětí na baterii před nastartováním má 12V a po nastartování má hned 14V, znamená to, že je baterka v pánu. To, že máš napětí 14V , ale nemáš dostatek proudu je nesmysl. Pokud alternátor (ostatně jakýkoli zdroj) zatížíš větším proudem než je schopen dát, začne ti klesat napětí. Ostatně na tomto principu funguje zátěžový regulátor. Ten totiž alternátor zatíží natolik, že klesne napětí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist