1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
To klesání myslím tak, že když držím plyn, tak se baterie pořád vybíjí. Jen je na ní vyšší napětí, než při volnoběhu. To je vše. Prostě se pořád pomalu vybíjí, i když regulátor zvedne napětí při přidání plynu. Ale nikdy nezměřím víc, než je napětí baterie. Alternátor jsem měřil podle manuálu a naměřené hodnoty jsou OK. Regulátor má podle závady dávat buď víc, nebo míň, než je napětí baterie. Ten můj šmejd dává přesně. A pro tenhle stav není v manuálu možnost...
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
jinak správný dobíjení je kolem 14v
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
Pokud se baterka při vypnuté motorce nevybíjí znatelně rychleji, než samovolně, po zapnutí (bez světel) se také nevybíjí rychle, tak jinde v instalaci chyba nebude. To vybíjení za chodu vypadá na vlastní spotřebu zaplování, čerpadla a všeho, co je zapnuté při běžícím motoru... Takže dobíjení nepracuje.
Při tom měření altecu jsi měřil jen odpory cívek, nebo i napětí? Dobré je také na výstup altecu zapojit do hvězdy tři žárovky 24V/21W a nejlépe klešťákem změřit, zda dává stejné proudy ve všech třech fázích (drž přitom jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely). Pokud jsou proudy nesymetrické, dokáží někdy regler betelně zmást, nebo i odpálit. Naopak vadný regler může oddělat altec. Takže je-li altec opravdu v lati, vyměň regler.
Píšeš, že se vybíjí i náhradní baterka a je málo pravděpodobné, že bys narazil na víc vadných baterek. Takže chyba je v motorce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
Ta "žárovková metoda" těžko bude někde popsaná, je to možná zatím jen moje metoda, nicméně principielně jde o to připojit k altecu symetrickou třífázovou zátěž, která umožní změřit, zda altec dává symetrické proudy.
Ještě bys mohl na zkoušku napojit svůj regler do jiné motorky (nemusí být stejný typ, hlavně aby měl stejně řešený nabíjecí okruh), i když je tam určité riziko zničení alternátoru, dle toho, že pokud je regler vadný, tak kterým způsobem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
2 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
já se teď už asi dva týdny vztekám nad dobíjením.. doma jsem nastartoval, na benzínce ještě taky, pak mi to někde zdechlo a už jsem musel roztláčet. Po příjezdu do garáže jsem na nastartované motorce naměřil asi 13,2V na volnoběh, v otáčkách 13,8V.. dal jsem novou baterku, vypadalo to v pořádku tak jsem jezdil, ale vždycky po vyjížďce byla vybitá. Tak jsem ji nabil, nastartoval a se světlama v otáčkách 13,8V.. teď jsem se v tom rýpal celý odpoledne, měřil jsem všechno možný, procházel konektory až jsem přišel na to, že regulátor nabíjel jenom do doby než se zahřál, pak už jsem naměřil jenom napětí samotné baterie. Stačilo ho nechat 5 minut schladnout a nabíjel zase. takže tolik k tomu divnýmu chování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
Otázkou teď je, zda je ukostřen střed altecu, nebo je některá z cívek v určitém místě prošlehnutá na kostru. To zjistíš tím, že necháš odpojený vývod alternátoru, nastartuješ a při volnoběžných otáčkách změříš napětí jednotlivých fází proti kostře. Musejí být stejná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nedobiji cbf 1000 Honda CBF 1000 | Kamanana | 25 | 15.10.2024 v 13:29 sseba1 |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 20 | 26.8.2024 v 23:20 Alešán |
Budíky Honda CBF 1000 F Honda CBF 1000 | Spitir_1 | 1 | 9.8.2024 v 07:46 RTSbike |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |