paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elektrikáři pomóc
29.4.2012 v 14:53
Zase mně štve naše CBF 1000. Popíšu mojí anabázi. Vybila mi za jízdy baterku. Úplně. Přes kabely jsem ji nastartoval a dojel na ní domů. Hledal jsem závadu a na zátěžovém testu mi vyšla špatná baterie. Po výměně baterie problém pokračuje. I s baterií z jiné motorky. K závadě. Před nastartováním se zaplým klíčkem měřím na baterce 12,2 V. Nastartuju a pořád 12,2 V. Říkám si, že blbne regulátor, ale při přidání plynu se zvedne i napětí na baterce. O cca 1V při 4000 tis. otáčkách. Odpojím baterii z regulátoru a na konektoru regulátoru měřím 15,5V. Zapojím konektor a naměřím na něm zase jen napětí baterie, které při nastartovaném motoru pořád klesá. Klesá i při přidaném plynu. Když vypnu klíček, tak napětí na baterce je stejné i při zapojení do obvodu motorky i při odpojení od motorky, takže odhaduju, že zkrat tam není. POdle manuálu neměřím ani únik proudu z kostry. Na drátech mezi baterií a regulátorem podle měření odporu není nic přerušené. Už jste mi tady pomohli, tak doufám, že i teď někdo přijde s nápadem, co s tím krámem je. Já vím, je to Honda, takže tohle už nepište. Stačí napsat, proč se nechová jako ostatní značky . Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 15:52 | Nahoru | #1
J.M.K.> Za deset minut volnoběhu spadlo napětí z 12,2 V na necelých 9... . Za chodu jsem to neodpojoval. Podle manuálu jsem pochopil, že to mám měřít na prázdno, ale pře startem jsem to už měl odpojené od baterky. Altík jsem měřil jen odporem. Tu žárovkovou metodu neznám a v mauálu nebyla...(tam není věcí). Takže se shodnem, že to bude regulátor? Napadlo mně to, protože těch cca 14 V konstantních tam nemám ani náhodou. vysvětlí mi teda někdo, proč se zvedne napětí při přidání plynu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 16:39 | Nahoru | #2
gtrcbf> Ten relativně rychlý úbytek napětí po deseti minutách není moc normální. S dobrou baterkou by měla motorka dokázat ujet cca 40-50km při poruše dobíjení. Mohla být baterka už předtím málo nabitá, nebo je někde nějaký svod na kostru, klidně může být ve vadném regleru. To slabé zvýšení napětí po přidání plynu je zavádějící - vadný regler se může chovat různě. Můžeš ještě zkusit regler odpojit (od altecu i od baterky a zbytku motorky), baterku naplno nabít, pak nastartovat a zkusit, jak rychle bude napětí na baterce klesat.

Ta "žárovková metoda" těžko bude někde popsaná, je to možná zatím jen moje metoda, nicméně principielně jde o to připojit k altecu symetrickou třífázovou zátěž, která umožní změřit, zda altec dává symetrické proudy.

Ještě bys mohl na zkoušku napojit svůj regler do jiné motorky (nemusí být stejný typ, hlavně aby měl stejně řešený nabíjecí okruh), i když je tam určité riziko zničení alternátoru, dle toho, že pokud je regler vadný, tak kterým způsobem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist