paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elektrikáři pomóc
29.4.2012 v 14:53
Zase mně štve naše CBF 1000. Popíšu mojí anabázi. Vybila mi za jízdy baterku. Úplně. Přes kabely jsem ji nastartoval a dojel na ní domů. Hledal jsem závadu a na zátěžovém testu mi vyšla špatná baterie. Po výměně baterie problém pokračuje. I s baterií z jiné motorky. K závadě. Před nastartováním se zaplým klíčkem měřím na baterce 12,2 V. Nastartuju a pořád 12,2 V. Říkám si, že blbne regulátor, ale při přidání plynu se zvedne i napětí na baterce. O cca 1V při 4000 tis. otáčkách. Odpojím baterii z regulátoru a na konektoru regulátoru měřím 15,5V. Zapojím konektor a naměřím na něm zase jen napětí baterie, které při nastartovaném motoru pořád klesá. Klesá i při přidaném plynu. Když vypnu klíček, tak napětí na baterce je stejné i při zapojení do obvodu motorky i při odpojení od motorky, takže odhaduju, že zkrat tam není. POdle manuálu neměřím ani únik proudu z kostry. Na drátech mezi baterií a regulátorem podle měření odporu není nic přerušené. Už jste mi tady pomohli, tak doufám, že i teď někdo přijde s nápadem, co s tím krámem je. Já vím, je to Honda, takže tohle už nepište. Stačí napsat, proč se nechová jako ostatní značky . Díky

1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 15:40 | Nahoru | #1
Když je v pořádku propojení mezi reglem a baterkou, tak na svorkách reglu těžko můžeš naměřit jiné napětí než na baterce, když je mezi tím vlastně "zkratovací klema". Ovšem jestli jsi odpojil regler za chodu, dost možná tím šel do kytek, popř. jsi jej tím dorazil. Jeho konstrukce počítá s připojenou baterkou, která působí zároveň jako kondenzátor zachycující napěťové špičky a bez ní můžeš na výstupu regleru naměřit zcela zcestné hodnoty.

Pokud se baterka při vypnuté motorce nevybíjí znatelně rychleji, než samovolně, po zapnutí (bez světel) se také nevybíjí rychle, tak jinde v instalaci chyba nebude. To vybíjení za chodu vypadá na vlastní spotřebu zaplování, čerpadla a všeho, co je zapnuté při běžícím motoru... Takže dobíjení nepracuje.

Při tom měření altecu jsi měřil jen odpory cívek, nebo i napětí? Dobré je také na výstup altecu zapojit do hvězdy tři žárovky 24V/21W a nejlépe klešťákem změřit, zda dává stejné proudy ve všech třech fázích (drž přitom jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely). Pokud jsou proudy nesymetrické, dokáží někdy regler betelně zmást, nebo i odpálit. Naopak vadný regler může oddělat altec. Takže je-li altec opravdu v lati, vyměň regler.

Píšeš, že se vybíjí i náhradní baterka a je málo pravděpodobné, že bys narazil na víc vadných baterek. Takže chyba je v motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 15:52 | Nahoru | #2
J.M.K.> Za deset minut volnoběhu spadlo napětí z 12,2 V na necelých 9... . Za chodu jsem to neodpojoval. Podle manuálu jsem pochopil, že to mám měřít na prázdno, ale pře startem jsem to už měl odpojené od baterky. Altík jsem měřil jen odporem. Tu žárovkovou metodu neznám a v mauálu nebyla...(tam není věcí). Takže se shodnem, že to bude regulátor? Napadlo mně to, protože těch cca 14 V konstantních tam nemám ani náhodou. vysvětlí mi teda někdo, proč se zvedne napětí při přidání plynu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist