paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elektrikáři pomóc
29.4.2012 v 14:53
Zase mně štve naše CBF 1000. Popíšu mojí anabázi. Vybila mi za jízdy baterku. Úplně. Přes kabely jsem ji nastartoval a dojel na ní domů. Hledal jsem závadu a na zátěžovém testu mi vyšla špatná baterie. Po výměně baterie problém pokračuje. I s baterií z jiné motorky. K závadě. Před nastartováním se zaplým klíčkem měřím na baterce 12,2 V. Nastartuju a pořád 12,2 V. Říkám si, že blbne regulátor, ale při přidání plynu se zvedne i napětí na baterce. O cca 1V při 4000 tis. otáčkách. Odpojím baterii z regulátoru a na konektoru regulátoru měřím 15,5V. Zapojím konektor a naměřím na něm zase jen napětí baterie, které při nastartovaném motoru pořád klesá. Klesá i při přidaném plynu. Když vypnu klíček, tak napětí na baterce je stejné i při zapojení do obvodu motorky i při odpojení od motorky, takže odhaduju, že zkrat tam není. POdle manuálu neměřím ani únik proudu z kostry. Na drátech mezi baterií a regulátorem podle měření odporu není nic přerušené. Už jste mi tady pomohli, tak doufám, že i teď někdo přijde s nápadem, co s tím krámem je. Já vím, je to Honda, takže tohle už nepište. Stačí napsat, proč se nechová jako ostatní značky . Díky

2 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 21:31 | Nahoru | #1
viděl bych to na ten regulátor. alternátor proměř všechny tři fáze zvlášť vůči kostře - musí mít nekonečný odpor. pak proměř jednotlivý fáze vůči sobě, měli by mít okolo 1 ohmu, bez větších rozdílů.

já se teď už asi dva týdny vztekám nad dobíjením.. doma jsem nastartoval, na benzínce ještě taky, pak mi to někde zdechlo a už jsem musel roztláčet. Po příjezdu do garáže jsem na nastartované motorce naměřil asi 13,2V na volnoběh, v otáčkách 13,8V.. dal jsem novou baterku, vypadalo to v pořádku tak jsem jezdil, ale vždycky po vyjížďce byla vybitá. Tak jsem ji nabil, nastartoval a se světlama v otáčkách 13,8V.. teď jsem se v tom rýpal celý odpoledne, měřil jsem všechno možný, procházel konektory až jsem přišel na to, že regulátor nabíjel jenom do doby než se zahřál, pak už jsem naměřil jenom napětí samotné baterie. Stačilo ho nechat 5 minut schladnout a nabíjel zase. takže tolik k tomu divnýmu chování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 21:55 | Nahoru | #2
Martin.z.brna> To přesně vystihuje, jak se vadná elektronika (kor když neznáš přesné zapojení celého obvodu) dokáže chovat nevyzpytatelně. Kolegovi zase nedobíjela R6, také to zpočátku vypadalo na regler, ale nakonec byl mechanicky poškozený stator altecu, který pak dával nesymetrické proudy v jednotlivých fázích. Regler to "zblblo" tak, že se choval jakoby s proudovým omezovačem - nepustil ze sebe víc jak 5A bez ohledu na zatížení a výkon altecu (dle oáček). Po zapnutí světel už tak dobíjení nestačilo. Zajímavé bylo, že se takto choval jak původní regler, tak i zkušebně nasazené VAPE. Po přebroušení podrápané kotvy a výměně statoru bylo vše v lati.

(reakce na) Elektrikáři pomóc

29.4.2012 v 22:08 | Nahoru | #3
Martin.z.brna> Jo, mně se to chovalo podobně. akorát jsem doufal, že to je jen baterka, která šla na reklamaci. Mněl jsem ale kliku a jakési pokazené je to všechno .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist