Téma: Elektrikáři pomóc
29.4.2012 v 14:53
Zase mně štve naše CBF 1000. Popíšu mojí anabázi. Vybila mi za jízdy baterku. Úplně. Přes kabely jsem ji nastartoval a dojel na ní domů. Hledal jsem závadu a na zátěžovém testu mi vyšla špatná baterie. Po výměně baterie problém pokračuje. I s baterií z jiné motorky. K závadě. Před nastartováním se zaplým klíčkem měřím na baterce 12,2 V. Nastartuju a pořád 12,2 V. Říkám si, že blbne regulátor, ale při přidání plynu se zvedne i napětí na baterce. O cca 1V při 4000 tis. otáčkách. Odpojím baterii z regulátoru a na konektoru regulátoru měřím 15,5V. Zapojím konektor a naměřím na něm zase jen napětí baterie, které při nastartovaném motoru pořád klesá. Klesá i při přidaném plynu. Když vypnu klíček, tak napětí na baterce je stejné i při zapojení do obvodu motorky i při odpojení od motorky, takže odhaduju, že zkrat tam není. POdle manuálu neměřím ani únik proudu z kostry. Na drátech mezi baterií a regulátorem podle měření odporu není nic přerušené. Už jste mi tady pomohli, tak doufám, že i teď někdo přijde s nápadem, co s tím krámem je. Já vím, je to Honda, takže tohle už nepište. Stačí napsat, proč se nechová jako ostatní značky . Díky
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
nejak to nechapu jednou pises ze pri pridani plynu napeti stoupne o volt a pak pises ze klesa i kdyz pridas plyn tak nevim co si o tom mam myslet. kazdopadne nejpravdepodobnejsi zavada bud alternator nebo regulator nebo nejakej spatnej kontakt po ceste. v tom manualu si nenasel jak zmerit regulator?
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
na stránkách ignitechu je popsanej způsob jak proměřit alternátor,pokud je ok,takregulátor. honda na regulátory vždy trpěla,ale u cbf1000 už ani nevim jakej tam je...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
WHTRDR> nejak to nechapu jednou pises ze pri pridani plynu napeti stoupne o volt a pak pises ze klesa i kdyz pridas plyn tak nevim co si o tom mam myslet. kazdopadne nejpravdepodobnejsi zavada bud alternator nebo regulator nebo nejakej spatnej kontakt po ceste. v tom manualu si nenasel jak zmerit regulator?
To klesání myslím tak, že když držím plyn, tak se baterie pořád vybíjí. Jen je na ní vyšší napětí, než při volnoběhu. To je vše. Prostě se pořád pomalu vybíjí, i když regulátor zvedne napětí při přidání plynu. Ale nikdy nezměřím víc, než je napětí baterie. Alternátor jsem měřil podle manuálu a naměřené hodnoty jsou OK. Regulátor má podle závady dávat buď víc, nebo míň, než je napětí baterie. Ten můj šmejd dává přesně. A pro tenhle stav není v manuálu možnost...
To klesání myslím tak, že když držím plyn, tak se baterie pořád vybíjí. Jen je na ní vyšší napětí, než při volnoběhu. To je vše. Prostě se pořád pomalu vybíjí, i když regulátor zvedne napětí při přidání plynu. Ale nikdy nezměřím víc, než je napětí baterie. Alternátor jsem měřil podle manuálu a naměřené hodnoty jsou OK. Regulátor má podle závady dávat buď víc, nebo míň, než je napětí baterie. Ten můj šmejd dává přesně. A pro tenhle stav není v manuálu možnost...
los fazeros> podle mojeho průzkumu se regly u CBF nekazí. Ale to říkali i o vodní pumpě, kterou jsem taky musel měnit. Stejně jako netrpí na ložiska a ty jsem taky měnil, protože se vysypaly na cestě. Příště už mi honda nesmí do baráku. Mám na ní 70 tisíc a tohle se děje?!!
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
tak v tom případě nedává vůbec, nemůže dávat stejně,kolik je na baterce
jinak správný dobíjení je kolem 14v
jinak správný dobíjení je kolem 14v
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
Když je v pořádku propojení mezi reglem a baterkou, tak na svorkách reglu těžko můžeš naměřit jiné napětí než na baterce, když je mezi tím vlastně "zkratovací klema". Ovšem jestli jsi odpojil regler za chodu, dost možná tím šel do kytek, popř. jsi jej tím dorazil. Jeho konstrukce počítá s připojenou baterkou, která působí zároveň jako kondenzátor zachycující napěťové špičky a bez ní můžeš na výstupu regleru naměřit zcela zcestné hodnoty.
Pokud se baterka při vypnuté motorce nevybíjí znatelně rychleji, než samovolně, po zapnutí (bez světel) se také nevybíjí rychle, tak jinde v instalaci chyba nebude. To vybíjení za chodu vypadá na vlastní spotřebu zaplování, čerpadla a všeho, co je zapnuté při běžícím motoru... Takže dobíjení nepracuje.
Při tom měření altecu jsi měřil jen odpory cívek, nebo i napětí? Dobré je také na výstup altecu zapojit do hvězdy tři žárovky 24V/21W a nejlépe klešťákem změřit, zda dává stejné proudy ve všech třech fázích (drž přitom jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely). Pokud jsou proudy nesymetrické, dokáží někdy regler betelně zmást, nebo i odpálit. Naopak vadný regler může oddělat altec. Takže je-li altec opravdu v lati, vyměň regler.
Píšeš, že se vybíjí i náhradní baterka a je málo pravděpodobné, že bys narazil na víc vadných baterek. Takže chyba je v motorce.
Pokud se baterka při vypnuté motorce nevybíjí znatelně rychleji, než samovolně, po zapnutí (bez světel) se také nevybíjí rychle, tak jinde v instalaci chyba nebude. To vybíjení za chodu vypadá na vlastní spotřebu zaplování, čerpadla a všeho, co je zapnuté při běžícím motoru... Takže dobíjení nepracuje.
Při tom měření altecu jsi měřil jen odpory cívek, nebo i napětí? Dobré je také na výstup altecu zapojit do hvězdy tři žárovky 24V/21W a nejlépe klešťákem změřit, zda dává stejné proudy ve všech třech fázích (drž přitom jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely). Pokud jsou proudy nesymetrické, dokáží někdy regler betelně zmást, nebo i odpálit. Naopak vadný regler může oddělat altec. Takže je-li altec opravdu v lati, vyměň regler.
Píšeš, že se vybíjí i náhradní baterka a je málo pravděpodobné, že bys narazil na víc vadných baterek. Takže chyba je v motorce.
los fazeros> To máš pravdu. Porovnával jsem to s Kawou, kterou mám hned vedle a pro jistotu jsem dal do hondy i baterku z Krawky. Já taky odhaduju, že z reglu nic neteče, jenom mi není jasné, PROČ je na něm správné napětí na prázdno a PROČ se zvedne na baterii napětí PŘI přidání plynu. Tohle mi nesedí s mojí teorií špatného reglu. Nechci předčasně kupovat nový regl, dokud to neproberu s někým, kdo tomu narozdíl ode mně rozumí. A taky nechci platit odtah do Hondy, kdyby to byl fakt jen regl, který si vyměním sám. Proto to probírám tady s více hlavama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
J.M.K.> Za deset minut volnoběhu spadlo napětí z 12,2 V na necelých 9... . Za chodu jsem to neodpojoval. Podle manuálu jsem pochopil, že to mám měřít na prázdno, ale pře startem jsem to už měl odpojené od baterky. Altík jsem měřil jen odporem. Tu žárovkovou metodu neznám a v mauálu nebyla...(tam není věcí). Takže se shodnem, že to bude regulátor? Napadlo mně to, protože těch cca 14 V konstantních tam nemám ani náhodou. vysvětlí mi teda někdo, proč se zvedne napětí při přidání plynu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
gtrcbf> Ten relativně rychlý úbytek napětí po deseti minutách není moc normální. S dobrou baterkou by měla motorka dokázat ujet cca 40-50km při poruše dobíjení. Mohla být baterka už předtím málo nabitá, nebo je někde nějaký svod na kostru, klidně může být ve vadném regleru. To slabé zvýšení napětí po přidání plynu je zavádějící - vadný regler se může chovat různě. Můžeš ještě zkusit regler odpojit (od altecu i od baterky a zbytku motorky), baterku naplno nabít, pak nastartovat a zkusit, jak rychle bude napětí na baterce klesat.
Ta "žárovková metoda" těžko bude někde popsaná, je to možná zatím jen moje metoda, nicméně principielně jde o to připojit k altecu symetrickou třífázovou zátěž, která umožní změřit, zda altec dává symetrické proudy.
Ještě bys mohl na zkoušku napojit svůj regler do jiné motorky (nemusí být stejný typ, hlavně aby měl stejně řešený nabíjecí okruh), i když je tam určité riziko zničení alternátoru, dle toho, že pokud je regler vadný, tak kterým způsobem.
Ta "žárovková metoda" těžko bude někde popsaná, je to možná zatím jen moje metoda, nicméně principielně jde o to připojit k altecu symetrickou třífázovou zátěž, která umožní změřit, zda altec dává symetrické proudy.
Ještě bys mohl na zkoušku napojit svůj regler do jiné motorky (nemusí být stejný typ, hlavně aby měl stejně řešený nabíjecí okruh), i když je tam určité riziko zničení alternátoru, dle toho, že pokud je regler vadný, tak kterým způsobem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
J.M.K.> tak tem 40-50 km bez nabijeni by to odpovidalo, kdyz vezmu v potaz,ze se zvedne napeti s pridanim plynu a rychlosti motorky. Nenapadlo mne, ze vadny regl se muze chovat vselijak. Takze jdu schanet novy. Bohuzel nikde jsem nenasel druhovyrobu. Pohledam. Diky za rady
gtrcbf> Je zbytečné shánět originál, připasuj tam VAPE . Tady je k měnu i dokumentace .
2 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
viděl bych to na ten regulátor. alternátor proměř všechny tři fáze zvlášť vůči kostře - musí mít nekonečný odpor. pak proměř jednotlivý fáze vůči sobě, měli by mít okolo 1 ohmu, bez větších rozdílů.
já se teď už asi dva týdny vztekám nad dobíjením.. doma jsem nastartoval, na benzínce ještě taky, pak mi to někde zdechlo a už jsem musel roztláčet. Po příjezdu do garáže jsem na nastartované motorce naměřil asi 13,2V na volnoběh, v otáčkách 13,8V.. dal jsem novou baterku, vypadalo to v pořádku tak jsem jezdil, ale vždycky po vyjížďce byla vybitá. Tak jsem ji nabil, nastartoval a se světlama v otáčkách 13,8V.. teď jsem se v tom rýpal celý odpoledne, měřil jsem všechno možný, procházel konektory až jsem přišel na to, že regulátor nabíjel jenom do doby než se zahřál, pak už jsem naměřil jenom napětí samotné baterie. Stačilo ho nechat 5 minut schladnout a nabíjel zase. takže tolik k tomu divnýmu chování
já se teď už asi dva týdny vztekám nad dobíjením.. doma jsem nastartoval, na benzínce ještě taky, pak mi to někde zdechlo a už jsem musel roztláčet. Po příjezdu do garáže jsem na nastartované motorce naměřil asi 13,2V na volnoběh, v otáčkách 13,8V.. dal jsem novou baterku, vypadalo to v pořádku tak jsem jezdil, ale vždycky po vyjížďce byla vybitá. Tak jsem ji nabil, nastartoval a se světlama v otáčkách 13,8V.. teď jsem se v tom rýpal celý odpoledne, měřil jsem všechno možný, procházel konektory až jsem přišel na to, že regulátor nabíjel jenom do doby než se zahřál, pak už jsem naměřil jenom napětí samotné baterie. Stačilo ho nechat 5 minut schladnout a nabíjel zase. takže tolik k tomu divnýmu chování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
Martin.z.brna> To přesně vystihuje, jak se vadná elektronika (kor když neznáš přesné zapojení celého obvodu) dokáže chovat nevyzpytatelně. Kolegovi zase nedobíjela R6, také to zpočátku vypadalo na regler, ale nakonec byl mechanicky poškozený stator altecu, který pak dával nesymetrické proudy v jednotlivých fázích. Regler to "zblblo" tak, že se choval jakoby s proudovým omezovačem - nepustil ze sebe víc jak 5A bez ohledu na zatížení a výkon altecu (dle oáček). Po zapnutí světel už tak dobíjení nestačilo. Zajímavé bylo, že se takto choval jak původní regler, tak i zkušebně nasazené VAPE. Po přebroušení podrápané kotvy a výměně statoru bylo vše v lati.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
J.M.K.> Zkusím teď ten regl a budu doufat, že když mám mašinu vlastně novou, kdy před tím byla předváděcí v Hondě a pak moje a budu si myslet, že v alternátoru není nic poškozené, když testem podle manuálu prošel. To by byla ta horší možnost a té nechce (v sebeobraně) přece nikdo věřit .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
gtrcbf> Tak tak... pokud jsi první majitel a s jistotou víš, že motorka nepadla na víko altecu, tak by se s ním nic nemělo stát. Za to jsou hondy pověstné poruchovostí regulátorů. Měl jsem léta za to, že jsou to jen posměšné drby, ale bohužel zřejmě ne. Proto také doporučuju dát tam regler VAPE, než se babrat se sháněním originálu, VAPE je levnější a mnohem spolehlivější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
gtrcbf> Tak průser. Vydělal jsem regl ven a znovu všechno přeměřil a zjistil, že mam mírně nefunkční měřák. Pučil sem si druhý a hádej co! Mám ukostřené všechny fáze z alternátoru! Nefungoval mi ohmetr! Všechny tři mají na kostru stejný odpor jako mezi sebou. 1,1 ohm. Má tam být 1, ale tu desetinu svádím na přechoďák. Začínám opouštět možnost regulátor . Mašina padla na padák zaparkovaná před třema rokama ve vichřici v Praze při těch velkých, mediálně profláklých kroupách. Takže pádu bych to qůli časové prodlevě nepřičítal. To nic nemění na tom, že rotor asi bude v.... . Vlastně ne asi, ale určitě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
gtrcbf> Nemusíš hned panikařit. Cívky altecu jsou (snad) zapojené do hvězdy a její střed může být ukostřen. Ostatně pokud jsou fáze symetricky zatížené, což je splněno, pokud usměrňovač v regleru je v pořádku, potom ze středu stejně žádný proud neteče. Odpor vinutí cívek je tak malý, že se moc neliší odpor jedné cívky od součtu odporu dvou cívek (když měříš fáze mezi sebou), rozdíl se lehko ztratí v chybách vlivem přechodových odporů.
Otázkou teď je, zda je ukostřen střed altecu, nebo je některá z cívek v určitém místě prošlehnutá na kostru. To zjistíš tím, že necháš odpojený vývod alternátoru, nastartuješ a při volnoběžných otáčkách změříš napětí jednotlivých fází proti kostře. Musejí být stejná.
Otázkou teď je, zda je ukostřen střed altecu, nebo je některá z cívek v určitém místě prošlehnutá na kostru. To zjistíš tím, že necháš odpojený vývod alternátoru, nastartuješ a při volnoběžných otáčkách změříš napětí jednotlivých fází proti kostře. Musejí být stejná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
J.M.K.> zitra změřím napětí. Moje je velmi vysoké. V manuálu píšou, mám ho teda in ingliš, že by nemělo být spojení cívky se zemí. Proč nemělo a ne nesmí? Podle schématu Hondy je altec do troúhelníku...zvláštní. A tam, co si pamatuju ze školy, není co ukostřovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
gtrcbf> Máš recht, trojúhelník se neukostřuje. Ale s usměrňovačem v regleru tvoří uzavřený okruh, zajišťující symetrickou zátěž, takže pokud by byl jeden z uzlů trojúhelníku (nebo i některá z fází někde po své délce) šlehnut na kostru, tak to nevadí, žádné vyrovnávací proudy nevzniknou. Dva a více už ne, to by zkratovalo fázi. Proto je tam nejspíš podmínka "nemělo by být" a ne přímo "nesmí".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
J.M.K.> teď jsem teda ztracen. Myslíš, teda, že by změřené propojení cívky s kostrou nemuselo mít vliv na funkci? Měřil jsem to s altem odpojeným od regulátoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
gtrcbf> Změř při nastartovaném motoru napětí mezi fázemi (musí být stejné mezi kterýmikoli dvěma fázemi), potom můžeš ještě udělat tu zkoušku se žárovkami (musí být stejný proud v každé fázi) a nakonec změř napětí každé fáze proti kostře (rovněž musejí být stejná). Bude-li tohle všechno splněno, je altec v pořádku.
Takže na jedné fázi není napětí proti zemi. Mezi tou nemocnou a ostatníma je necelých 18, na zbytku je něco přes dvacet. To je samotný alternátor. Regulátor z toho vlastně vyrobil na všech třech předepsaných 15,5 V, ale asi to nemá dost výkonu na dobíjení bez jedné fáze. Nemohl by být špatný jen kontakt na výstupu? Nevím, jak to vypadá uvnitř. Jak se dostane proud z alternátoru ven y vinutí.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři pomóc
Pokud jsou fáze altecu zapojené do trojúhelníku, tak je spojen s kostrou ten uzel, ze kterého je vyvedená fáze, na které proti kostře není napětí. To, že mezi vadnou a ostatními je 18V, na zbytku přes 20V, jsi myslel napětí jednotlivých fází proti kostře? Důležité je ještě změřit, zda májí všechny fáze stejné napětí mezi sebou , ne proti kostře. Nebudou-li mít mezi sebou stejná napětí (tedy by ani nedávaly symetrické proudy při žárovkovém testu), pak je altec v háji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři pomóc
J.M.K.> No právě jsem to myslel tak,že nemají mezi sebou stejné. Jeden ze tří kontaktů ukazuje proti ostatním o 2 V míň, než ostatní a proti kostře 0 V. Jsem si ale jistý, že při prvním měření byly všechny sdružené napětí stejné. Asi se tam něco zhoršuje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nedobiji cbf 1000 Honda CBF 1000 | Kamanana | 25 | 15.10.2024 v 13:29 sseba1 |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 20 | 26.8.2024 v 23:20 Alešán |
Budíky Honda CBF 1000 F Honda CBF 1000 | Spitir_1 | 1 | 9.8.2024 v 07:46 RTSbike |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |