Dvanáctá GP sezony – Velká cena Velké Británie

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

Rekordy a informace Moto3 – Silverstone, Velká Británie

Rekord okruhu – Jakub Kornfeil (2014) – 2'13,664
Nejrychlejší kolo – Alex Rins (2014) – 2'13,112
Kvalifikační rekord – Alex Rins (2014) – 2'13,112
Maximální rychlost – John McPhe (2014) – 233,4 Km/h

Délka závodu Moto2 - 17 kol (100,3 km)

Velká cena Velké Británie Moto3 2014:
Stupně vítězů – 1.Rins (Honda), 2.Márquez (Honda), 3.Bastianini (KTM) .. 5.Kornfeil (KTM) .. 12.Hanika (KTM)
Pole position – Alex Rins (Estrella Galicia 0,0) – 2'13,112 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Jakub Kornfeil (Calvo Team) – 2'13,664 sekundy

První polovina sezony patřila Danny Kentovi (Leopard Racing), který až na Francii bodoval umístěními na stupních vítězů a po německé Grand Prix měl 190 bodů s náskokem 66 bodů na druhého v pořadí. Po letní přestávce přinesl jak závod v Indianapolis, tak Brně řadu překvapení a jedním z nich byl fakt, že Kent z obou klání vytěžil jen sedm bodů. To znamená, že zůstává lídrem seriálu, ale jeho náskok je nyní na hodnotě 45 bodů. Vzhledem k tomu, že do konce sezony zbývá odjet sedm závodů, bude muset zabrat, aby navázal na výkony z první části sezony, protože jinak by bylo jeho vítězství v soutěži ohroženo. Pro Kenta je to domácí Grand Prix a jako u řady jeho krajanů příležitost oznámit plány pro nadcházející sezonu. Hovořilo se o zájmu Pramac Racingu, ale pokusy jak Jackem Millerem tu asi nikdo z jezdců nebude chtít absolvovat, takže se jeví jako vysoce pravděpodobné, že Kent pojede se stejným týmem jako letos, ale v třídě Moto2.

Druhý Enea Bastianini (Gresini Racing Team Moto3) je pro tým Gresini příjemným oživením, protože Ital umí zajet závod, umí se poprat o vítězství a to je vidět jak na rostoucím sebevědomí, tak na bodovém kontě. Navíc teď, když ucítil Kentovo zaváhání, půjde po Britovi a ještě se můžeme dočkat zajímavých věcí. Počasí v Británii je nepředvídatelné, takže klidně se může zopakovat stejná situace, jaká nastala v Indy nebo Brně.

Třetí v pořadí je Romano Fenati (SKY Racing Team VR46). Ital se bude muset zřejmě pro příští rok poohlédnout po jiném místě, protože ne úplně naplnil očekávání týmu. Bez debat je to talent, protože umí zajet ze zadních pozic klidně do těsné blízkosti stupňů vítězů, ale chybí mu určitá konzistence a to je v tak šíleně vyrovnané kubatuře základ úspěchu. Navíc mu příliš nebude k užitku jeho temperament, který je vidět v běžných přenosech.

Silverstone bere jako domácí podnik také John McPhee (SaxoPrint – RTG), skotský závodník, jemuž v průběžném hodnocení patří jedenáctá pozice. McPhee je právě jedním z trojice jezdců, kteří překvapili v Indianapolis, kde si Skot připsal dvacet bodů za druhé místo. Doma pojede rovněž dvojice na divokou kartu - Luke Hedger a Taz Taylor.

Český závodník Karel Hanika (Red Bull KTM Ajo) je průběžně šestnáctý. Domácí Grand Prix mu příliš nevyšla, protože nezískal jediný bod a to rozhodně na náladě nepřidá. Hanika je ale mladý jezdec, získává zkušenosti a k těm patří zvládat i takovéto nepříznivé situace. V Británii už může být vše jinak a o to se určitě Karel Hanika bude snažit. Jak je to s jeho dalším pokračováním v týmu zůstává s otazníkem a především na rozhodnutí jeho šéfa Aki Aja.

Druhý český zástupce je Jakub Kornfeil (Drive M7 SIC Racing), který závodí s týmem, který ještě loni působil v prostředí Moto2. Není to snadná sezona, český závodník bojuje jak se dá, ale zatím je to na osmnácté místo průběžného hodnocení. V Silverstone mu patří rekord okruhu, loni tam byl pátý, takže naděje neco podobného zopakovat tu je. Za roky, co Kornfeila známe je každému jasné, že to není je výkonnostní úroveň, takže uvidíme, jakým směrem se vše vyvine. Pro rok 2016 je ve hře zůstat v Moto3, ale nabídky jsou i pro kategorii šestistovek. Titulárním sponzorem týmu je malajský energetický nápoj Drive M7, který má ale v zemích EU jiné logo.

MS silničních motocyklů – Moto3:

1 - Danny KENT - GBR - Honda - 199
2 - Enea BASTIANINI - ITA - Honda - 154
3 - Romano FENATI - ITA - KTM - 122
4 - Miguel OLIVEIRA - POR - KTM - 111
5 - Efren VAZQUEZ - SPA - Honda - 109
6 - Brad BINDER - RSA - KTM - 99
7 - Niccolò ANTONELLI - ITA - Honda - 94
8 - Fabio QUARTARARO - FRA - Honda - 79
9 - Isaac VIÑALES - SPA - KTM - 75
10 - Jorge NAVARRO - SPA - Honda - 72
11 - John MCPHEE - GBR - Honda - 60
12 - Francesco BAGNAIA - ITA - Mahindra - 59
13 - Alexis MASBOU - FRA - Honda - 41
14 - Livio LOI - BEL - Honda - 40
15 - Philipp OETTL - GER - KTM - 40
16 - Karel HANIKA - CZE - KTM - 33
17 - Andrea LOCATELLI - ITA - Honda - 31
18 - Jakub KORNFEIL - CZE - KTM - 26
19 - Jorge MARTIN - SPA - Mahindra - 23
20 - Niklas AJO - FIN - KTM - 21
21 - Andrea MIGNO - ITA - KTM - 19
22 - Hiroki ONO - JPN - Honda - 15
23 - Jules DANILO - FRA - Honda - 7
24 - Juanfran GUEVARA - SPA - Mahindra - 6
25 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - KTM - 2
26 - Maria HERRERA - SPA - Husqvarna - 1
27 - Stefano MANZI - ITA - Mahindra - 1
28 - Matteo FERRARI - ITA - Mahindra - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist