Alpe Adria: Brněnské ohlasy II.

Kapitoly článku

Czech Road Racing

První domácí závod letošní sezony pro tým Czech Road Racing nedopadl dobře, Michal Chalupa bojoval s přilnavostí zadní pneumatiky a závod třídy Superstock 600 dokončil na 15. místě.

Před Michalem Chalupou a týmem Czech Road Racing byl první z vrcholů letošní sezony, kterým každoročně bývá domácí závod na Masarykově okruhu v Brně. Tým přijel povzbuzen dobrým výsledkem ze Slovakiaringu, nicméně od prvních okamžiků bylo jasné, že tentokrát před nimi stojí velká výzva v podobě tvrdé práce v nastavení motocyklu. Tato práce byla soustředěná především na zadní část stroje s cílem zlepšit přilnavost zadního kola. Bohužel během volných tréninků, ale ani během dvou půlhodinových kvalifikací, se nepodařilo najít optimální nastavení. Michal si v kvalifikaci zajistil start ze 17. pozice, nicméně samotný start do nedělního závodu zvládl znamenitě, když do první zatáčky dokázal předjet deset soupeřů. Pak se ale projevil opět problém s nastavením podvozku. Michal postupně ztrácel získané pozice, až byl nakonec v cíli klasifikován na 15. místě.
Michal Chalupa:Strašné. Od pátku se zde trápím s podvozkem, s geometrií a celkovým nastavením motorky. Nešlo přidat plyn. Po technických problémech v kvalifikaci z toho bylo 17. místo na startovním roštu, tedy až pátá řada. To je na okruhu, který mám rád, opravdu špatné. Před závodem jsme udělali nějaké změny a doufali, že to pomůže. Bohužel i v závodě mi hodně klouzala pneumatika. Nešlo s tím jet, nešlo zatáčet, ani pořádně brzdit. Start mi celkem vyšel, do první zatáčky jsem se posunul někam okolo šestého místa, ale prostě všichni jeli celý závod rychleji. Něco je špatně s celou zadní jednotkou, jsem zklamaný. Musíme to nějak vyřešit. S výsledkem je velká nespokojenost. Čekal jsem toho od Brna opravdu víc. Nicméně sezona jde dál a my musíme být na další závody na Pannoniaringu opět připraveni bojovat alespoň o pódium.“
Bohumil Šaroch, manažer týmu: „Po pádu na Slovakiaringu jsme motocykl nechali proměřit, zda není ohnutý rám. Přes velké úsilí, kdy jsme testovali i týden před Brnem, se nepodařilo do závodu najít optimální nastavení motocyklu. Michal si po závodě stěžoval na ztrátu gripu. Po první kvalifikaci jsme udělali radikální změny, ale ty jsme díky ztíženým podmínkám nedokázali řádně vyzkoušet, neboť 2. kvalifikace probíhala po dešti na osychající trati. Po závodě měl Michal zadní pneumatiku hladkou jako sklo, což odpovídalo tomu, že celý závod bojoval se ztrátou přilnavosti. Jsme si vědomi toho, že do další části sezony musíme tento problém odstranit, aby mohl Michal opět bojovat s těmi nejlepšími.

Nyní je před námi závod 300 zatáček Gustava Havla, kde se představím já a náš mechanik Kamil Krejčí. Já se po mnoha letech vracím do sedla Kawasaki a i proto si to hodlám hodně užívat. Druhá část týmu odcestuje na Lausitzring, kde se zúčastní závodu CEC.“
Jiří Chalupa, technický ředitel týmu: „Víkend se nám hodnotí docela špatně. S přechodem na nové pneumatiky jsme měli problémy s podvozkem. Za celý víkend se nám to nepodařilo naladit, ale doufám, že zkušenosti a data, které jsme zde získali, využijeme v průběhu sezony.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist